Pa
door Paul Cuypers May 25, 2022 om 08:26
Voeding & gezondheid

Maximaliseren reclameboodschap

Het zal niemand ontgaan zijn dat we de afgelopen maanden zijn overspoeld met reclameboodschappen van Verisure.
Ik maak me ernstig zorgen over de mentale gezondheid van de bevolking als iedereen dagelijks wordt gehersenspoeld door de grenzeloze reclameboodschappen. Ik kan online nergens vinden of er een maximum  aantal binnende richtlijnen van de STER is opgenomen. Ik krijg de indruk dat alleen geld van het bedrijf de frequentie maximaliseerd.
Op radio en TV worden we gebrainwashed door onophoudelijk steeds dezelfde reclameboodschappen. Dat dit gebeurd op commerciele zenders kan ik begrijpen. Dat is hun verdienmodel. Maar voor de publieke omroep geldt een publiek belang en dat is ook de volksgezondheid. De wijze waarop wij de reclameboodschappen over ons worden heengestrooid is schadelijk.Als voorbeeld maar weer de Verisure. Hun basis boodschap is ANGST. 'U bent in gevaar!' Er is gevaar en wij, Verisure, kunnen de angst voor dit gevaar wegnemen met ons produkt. Deze ziekmakende boodschappen ondermijnen de samenleving. STOP ermee. Limiteer het aantal boodschappen per adverteerde tot maximaal enkele berichten. Of beter nog: schaf de reclame op de NPO af. Dan werken we samen aan een mentaal gezonde samenleving.

3830 18 Rapporteer

sira
door sira - May 25, 2022 om 08:36
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Alleen al omdat ik het zo'n slecht gespeelde reclame vind, het lijkt wel een derderangs toneelstukje, zal ik nooit overwegen Verisure te nemen. Ze hebben soms zelf problemen om de naam uit te spreken.

Voor de rest zal er weinig aan te doen zijn. Overigens, u moest eens weten hoeveel verborgen reclame (bijv. in films) er voorbij komen. Uw ogen nemen die niet waar, maar uw hersenen wel. Daar is ooit, misschien wel +20 jaar geleden, een documentaire over geweest. Dat zijn flitsen van o.a. drinken, dorst, eten, en de kijker staat op om iets te drinken of te snoepen.

in
door inno1 - May 25, 2022 om 08:38
123 Antwoorden / Vragen

Ik ben de laatste maanden niet een reclameboodschap van Verisure tegen gekomen. En hersenspoelen en brainwashen - als me dat overkomt - laat ik zelf toe. Zo word ik elke dag wakker met een zender die rond het uur steeds dezelfde reclames uitspuugt. Ik ken ze bijna uit mijn hoofd. En sommige versta ik na 100 keer nog niet. Maar daar blijft het bij.
Als u zich nu eens voorneemt om al die verdoemenis die u blijkbaar overkomt gewoon los te laten?

panter22
door panter22 - May 25, 2022 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Zorgen maken om reklame? Hoe wil je dat hebben reklame afschaffen op NPO. Het kijk en luistergeld weer invoeren?
Kijk eens hier. Van Peter Sterk:
https://www.youtube.com/watch?v=QCWGEFLF9fA
e
n
https://www.youtube.com/watch?v=Ycr2ZNIij8M

pe
door pebk May 25, 2022 om 09:37
583 Antwoorden / 0 Vragen

De BBC lukt het ook om zonder reclame televisie uit te zenden, weliswaar met een veel grotere populatie en verplicht kijk- en luistergeld. Dat zou ook gewoon via de belasing kunnen (o wacht, dat gaat het ook voor het deel dat niet door de reclames wordt betaald). Maar het is een alternatief.

Maar goed, naast die drie publieke omroepen zijn er ook de commercielen die helemaal op reclame draaien.

Thecla58
door Thecla58 May 25, 2022 om 11:00
862 Antwoorden / 3 Vragen

@Panter22

Heerlijk die Peter Sterk... heb enorm moeten lachen. Hahahahaha

ne
door neodutchio - May 25, 2022 om 08:43
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Miischien kijk ik te weinig tv of gebruik ik de reclamebloks om andere dingen te doen, maar Verisure zegt mij niks. Sowieso kan ik niet eens zeggen welke reclames er gister voorbij gekomen zijn.
Als je iets wilt zien, dan zie je het ook. Schenk je er geen aandacht aan zie je het niet. Makkelijker kan het niet zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2022 om 08:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, laat ik nu ook meteen de telefoon hebben gepakt na die boodschap: ik ga meteen bellen en was dus ook heel snel overtuigd van het nut. Maar niet heus.

Dan gelet op de uitspraak van een woord in de Engelse taal: 'Verrisjur' en het woord sure wordt toch echt anders uitgesproken in goed Engels ('Sjoere).

Men heeft er kennelijk wel zelf veel geld voor over onm dit zo te brengen met ook advies van een reclamebureau. En er zullen dan toch ook mensen zijn die er dan toch op in gaan en dus ook voldoende geld opbrengen om dit zo te blijven doen.

U kunt overwegen om een melding te doen bij zie:  https://www.reclamecode.nl/  waarbij het dan de vraag is om men deze reclame daar zodanig als misleidend zal zien dat er zal worden opgetreden.  De kans lijkt mij heel erg klein ondanks de ergernis.  Het levert de Ster en daarmee de publieke omroep wel geld op.

sjjoppy
door sjjoppy - May 25, 2022 om 09:32
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn al eens vragen gesteld over Verisure, kijk eens bij (zoek een vraag)
Hier is er vast eentje.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/problemen-verisure-alarm

va
door vanlotjegetikt - May 25, 2022 om 10:05
809 Antwoorden / Vragen

Iets met consumeren en de nadruk op het laatste stukje. Een markt creëren, angst/noodzaak aanpraten.
Wat het blijft natuurlijk een consumptie maatschappij. (sorry sarcasm)

me
door mein33 - May 25, 2022 om 10:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Selectief kijken en luisteren, dat is een prima oplossing voor uw probleem.

Een gezegde welke in de jaren '60 van de vorige eeuw is ondtaan :  "er zit een knop op je TV en daar bepaal je mee waar je wel en niet naar wil kijken en/of luisteren".
Een dooddoener misschien, maar het is nog steeds de realiteit van de dag.
Zodra een reclameblok zich aankondigd, dan zet ik het geluid uit en als de kust weer veilig is zet ik het weer aan.
Een hapje of drankje halen, maar ook een noodzakelijke sanitaire stop behoort tot de mogelijkheden.

De programma's waar u naar kijkt, kosten heel veel geld en de reclamemakers betalen daar het grootste deel van en dat is maar goed ook, want anders moesten we zelf nog voor die programma's betalen.

Thecla58
door Thecla58 - May 25, 2022 om 10:57
862 Antwoorden / 3 Vragen

Op de afstandbediening van je tv zit een knop waarmee je heel gemakkelijk even weg kunt zappen naar een andere kanaal. Het probleem is natuurlijk dat je dan dikke kans hebt dat daar ook net reclame is... dan weer verder zappen.

Wat er al gezegd werd... mensen laten zichzelf brainwashen/indoctrineren. Dat is al aan de gang sinds het ontstaan van de mensheid. En het is aan ons mensen om daar, voor zichzelf, een halt toe te roepen ;-))

rj
door rjw - May 25, 2022 om 11:03
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als je je laad brainwashen door reclames heb je een ander probleem. Om te beginnen dat je te lang aan de buis zit gekluisterd.

jhmmel
door jhmmel - May 25, 2022 om 11:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste Verisure kan nooit waar maken dat zij een versnelde Politie actie teweeg kunnen brengen, zoals zij beloven.
Als ik zelf op mijn veel betere camera's kijk dan die van Verisure na een alarm op mijn mobieltje,  dan kan ik ook 112 bellen en vertellen wat ik zie. De respons van de politie is dan waarschijnlijk sneller dan wanneer Verisure belt. Ik mag immers hopen dat zij niet bij iedereen op de camera's mogen meekijken.
Wat de hoeveelheid reclame betreft op de NPO. Daar heb ik alleen last van als ik realtime naar het journaal wil kijken. Die sukkels van Verisure zitten daar meestal met voor of na.
Verder kijk ik de meeste programma's zoals Kassa pas later via NPO plus zonder reclames. Dat kost 2,99 per maand en is een stuk goedkoper dan het vroegere kijk- en luisterend.

xy
door xydegek - May 25, 2022 om 12:53
3 Antwoorden / 6 Vragen

Het is heel simpel, gebruik de functie "terugkijken" bij KPN.
Eventuele reklame spoel je versneld door.
Mijdt de commerciëlen!

gerardk
door gerardk - May 25, 2022 om 13:36
175 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, helaas niet maar je kan natuurlijk wel op ze stemmen bij de verkiezing van de Loden Leeuw. Ik denk altijd maar als ze zoveel reclame moeten maken zal het wel niet veel soeps of veel te duur zijn.

mo
door mof - May 25, 2022 om 14:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Doe Maar zong het al: “Er zit een knop op je TV!”
en op de radio ook.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 25, 2022 om 15:27
2094 Antwoorden / Vragen

Je ziet dat inderdaad gebeuren. De enige groep die nog massaal lineaire televisiekijken zijn oude mensen en die krijgen een berg reclame over zich uitgestort waar je helemaal gek van wordt. En terwijl de rest van Nederland Netflix, HBO en Disney kijkt of andere hobbies heeft blijven die oude mensen zich min of meer vrijwillig van 18:30 tot 23:30 laten hersenspoelen.

sira
door sira May 25, 2022 om 22:08
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Die mogelijkheid moet je wel hebben. Als je in een buitengebied woont, heb je niet veel keus. Glasvezel ligt hier niet, zelfs Ziggo niet.
Ik heb sinds 1990 een schotel en vind het prima zo.

He
door Helen 66 - May 25, 2022 om 16:34
119 Antwoorden / Vragen

Reclame op de NPO is sowieso ONgepast. Ze krijgen bijna 800!!!! miljoen per jaar van de Overheid, van ONS belastinggeld dus. Ik erger me ook blauw aan sommige reclames, vooral de vele gokreclames. De overheid doet alles tegen tabak en alcohol, maar gokverslaving vinden ze blijkbaar niet erg. Het beinvloedt JUIST de jongeren en stimuleert om online te gaan gokken.Rutte zou zich moeten schamen, maar tja...het brengt geld in het laatje, net als vuurwerk, dus...
Of er een quotum zit aan bepaalde reclame uitingen per sterblok, weet ik niet, want  wij kijken vaak niet eens, we gaan koffie zetten, flesje open trekken, naar het toilet, etc. Of lezen verder in ons boek. Eigenlijk gaat de reclame aan ons voorbij. Alleen voor Loekie maken we een uitzondering, die mag blijven.

lu
door lucjan - May 25, 2022 om 18:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad.. die reclame-uitingen zijn vreselijk. Voor mij geldt: zodra zo'n uiting mij gaat irriteren komt  het bedrijf/de instelling op mijn persoonlijke boycotlijst terecht. Ik koop er werkelijk niets meer al waren ze de laatsten. Specsavers, van de de gehoorapparaten, staat daar ook op. Het lijkt op audiostalking, verpakt als reclamecampagne.

gerbera
door gerbera - May 25, 2022 om 21:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Reclame afschaffen, wanneer moet ik dan koffie zetten, het toillet bezoeken enz, ? Zal dat dan tijdens een programma moeten doen en dat vindt ik hinderlijk.

Mabelle
door Mabelle May 26, 2022 om 01:15
453 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt het programma pauzeren, daar heb je geen reclame voor nodig.

gerbera
door gerbera May 26, 2022 om 14:23
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U kent mijn installatie? daarbij dan moet ik dat tijdens een programma doen en wat schrijf ik dan..........juist hinderlijk., dus uw reactie is overbodig.