door heremietkreeft Feb 7, 2021 om 19:26
Voeding & gezondheid

Mega foodsuper

Ik zie zojuist een revieuw dat er wel erg 'reclameachtig' uitziet en na even zoeke zie ik in ieder geval al deze https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/wie-weet-waar-het-vlees-van-mega-food-stunter-vandaan-komt  De revieuw die ik nu doorkreeg is https://jenniferschrijft.nl/mega-food-stunter.nl . Dit lijkt mij als gezegd een 'reclame blog'. Deze 'super' stelt het webshopkeurmerk te hebben maar ik heb grote ???. Heb ik die terecht?

2055 11 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 7, 2021 om 19:43
7254 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 7, 2021 om 19:50
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Nee, maar mogelijk ook ja: ik kreeg deze via whatts app: https://jenniferschrijft.nl/mega-food-stunter/ en er zijn er dus al meer.
Geeft 'voeding' aan mijn stelling: reclamebogs.

Ik zie inmiddels ook deze: https://jenniferschrijft.nl/dit-ben-ik/ en ook dat komt tot de bevestiging dat dit mogelijk betaalde blogs zijn.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2021 om 20:00
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Wat vreemd @heremietkreeft. Snapte al niet dat de redactie er zou zijn. ;-)

De site lijkt de hik weer te hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 7, 2021 om 20:08
16894 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, met ict gebeuren zo af en toe wel meer 'vreemde' zaken.

Donuts
door Donuts - Feb 7, 2021 om 20:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ze een webshop keurmerk hebben,  had u toch zelf ook even kunnen checken?
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=15516

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 7, 2021 om 20:06
16894 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIETJE: ik schreef dit Deze 'super' stelt het webshopkeurmerk te hebben maar ik heb grote ???. Heb ik die terecht? en dat betekent dat ik dit al had gezien.Maar gelet op de vraag die al in 2018 aan de orde is geweest heb ik toch zo mijn twijfels omdat deze inschrijving 30 sept. 2020 is.

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Feb 7, 2021 om 20:23
725 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe bent u eigenlijk bij deze site gekomen?
dit is namelijk niets meer dan een online supermarkt.
de prijzen zijn tevens ook niet zo goedkoop als ze beweren.

U bent beter af als u dit haalt bij de gewone supermarkt, waar u hetzelfde kan halen alleen dan goedkoper. {als u het haalt tijdens aanbiedingen van de folder}
Daarnaast vertrouw ik die enkele blog ook niet.
want zoals u al zegt deze klint meer als reclame als een echte review

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2021 om 09:43
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens persbericht: Rijen voor de deur. Je kunt er on-line bestellen en afhalen bij bezorgpunten. Er is voor zo ver ik zie geen aan huis bezorging'. Opvallend is ook dat men 'tegen houdbaarheidsdatum' opkoopt, invriest en zoals nu op de site gemeld de levering bij de afhaalpunten wel vertraagd kan zijn. Het zijn diepvriesproducten maar daar geldt de THT toch echt ook.

mi
door miennaamishaaz Feb 8, 2021 om 13:45
725 Antwoorden / 1 Vragen

@HEREMIETKREEFT

IDD, alhoewel vers ingevroren geen problem zou zijn, is het als je het online of bij een winkel koopt wel een probleem, want die mogen namelijk geen verlopen {houdbaarheids datum} producten verkopen.

Zelf invriezen als de houdbaarheids datum nog niet is verlopen kan geen kwaad als je het gelijk helemaal gebruikt diezelfde dag als je het ontdooit,

rj
door rjw - Feb 7, 2021 om 22:18
3308 Antwoorden / 5 Vragen

Als je twijfelt aan een review negeer je die (en het bedrijf) toch gewoon?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2021 om 09:57
16894 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, ik vroeg of mijn mening over deze 'supermarkt' terecht is. Ik was hoe dan ook al niet van plan om er ooit te kopen.

Donuts
door Donuts - Feb 8, 2021 om 09:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: "@SPRIETJE: ik schreef dit Deze 'super' stelt het webshopkeurmerk te hebben maar ik heb grote ???. Heb ik die terecht? en dat betekent dat ik dit al had gezien.Maar gelet op de vraag die al in 2018 aan de orde is geweest heb ik toch zo mijn twijfels omdat deze inschrijving 30 sept. 2020 is."

OK, maar wat bedoeld u dan met uw 'ik heb grote??? Heb ik die terecht?

NB. Review wordt geschreven zonder 'u'.

Edit: Tekst aangepast.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2021 om 09:46
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, 'slip of the pen' m.b.t. review. Mijn twijfels bestaan uit het 'enthousisaste' van de inhoud.

Donuts
door Donuts Feb 8, 2021 om 09:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De twijfels over het blog of over het webshopkeurmerk zijn 2 verschillende zaken. Ik begrijp uw twijfels niet over het webshopkeurmerk.

panter22
door panter22 - Feb 8, 2021 om 09:59
6599 Antwoorden / Vragen

Het is leuk kopen als je een groot gezin hebt en een grote vriezer,
Maar wat moet je nu met 24 bamihappen of 40 voorgebraden half om half gehaktballen.
Als je ze niet lekker vindt dan wordt het weken met lange tanden eten.
Koop gewoon bij de slager of de supermarkt wat je nodig hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2021 om 10:11
16894 Antwoorden / 202 Vragen

ik zal er zelf  hoe dan ook nooit kopen. Het gaat er mij om of mijn mening juist is, (de blog 'reclame').

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 8, 2021 om 10:24
7254 Antwoorden / 3 Vragen

Zou wel iets voor een voedselbank kunnen zijn.
https://megafoodstunter.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2021 om 10:28
16894 Antwoorden / 202 Vragen

@SHOPPY, het is een 'concurrent' van de voedselbank, men koopt THT producten op ( op basis van naar ik aanneem met minder korting dan 30% die winkels dan vaak bieden) en verkoopt die dan weer, uiteraard wel op basis van verdienmodel. De voedselbanken krijgen gratis geleverd.
(Mijn vraag gaat wel meer over de 'enthousiaste blog's.) Ik zie dat deze aanvulling niet door is gekomen. https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/wie-weet-waar-het-vlees-van-mega-food-stunter-vandaan-komt

sjjoppy
door sjjoppy Feb 8, 2021 om 10:46
7254 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
dank voor de uitleg, wist niet dat er geconcurreerd werd.

Donuts
door Donuts - Feb 8, 2021 om 10:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het web staat vol met blogs die eigenlijk 'verkapte' reclame zijn, waarom u dan specifiek over deze shop een vraag stelt, is mij een raadsel. Net als uw opmerking over het webshopkeurmerk, dat natuurlijk volkomen los staat van een blog.

Misschien krijg ik nog een verduidelijking over de laatste zin?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 8, 2021 om 10:34
16894 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIEJE, het lijkt goed dat u de vraag nog eens goed leest. Men heeft een webshpkeurmerk sedert sept 2020. Ik zie dat deze https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/wie-weet-waar-het-vlees-van-mega-food-stunter-vandaan-komt aanvulling die ik gisteren ook kennelijk niet is doorgekomen.

Donuts
door Donuts Feb 8, 2021 om 11:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees de vraag prima, maar u geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. En wat dan nog dat men een webshopkeurmerk heeft sinds sept. 2020? Mag dat niet?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2021 om 10:37
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend gaf ik gisteren ook deze link die ik echter niet terug zie. Kennlijk was er gisteren nog een 'hik'in de site (met :-) naar @TENORMIN) waardoor die niet is overgekomen.
Wie weet waar het vlees van Mega Food Stunter vandaan komt? - Kassa (bnnvara.nl)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 8, 2021 om 12:11
7254 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
beide linken die in uw vraag voorkomen werkten bij mij niet. Pagina niet gevonden.

gerbera
door gerbera Feb 8, 2021 om 13:44
7390 Antwoorden / 14 Vragen

@sjoppy, troost u bij mij ook niet☺

sjjoppy
door sjjoppy Feb 8, 2021 om 15:22
7254 Antwoorden / 3 Vragen

@gerbera, dat dacht ik al, de url geeft bij de eerste link voeding dubbel aan en zal daar de fout zitten. ☺

gerbera
door gerbera - Feb 8, 2021 om 11:56
7390 Antwoorden / 14 Vragen

Het zijn diepvriesproducten maar daar geldt de THT toch echt ook.
Lees hier hoe het zit met THT na invriezen waarmee de THT datum veranderd als het voor die datum wordt ingevroren.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 8, 2021 om 12:07
7254 Antwoorden / 3 Vragen

Verkeerd reactieveld. Sorry