janfreak
door janfreak Jun 27, 2011 om 14:31
Voeding & gezondheid

Roken, wordt je daar nu echt zo dom van?

Van roken wordt je dom zo stelt men bij het consumentnieuws. Snap nu eindelijk waarom Einstein zo dom was, die had de hele dag de pijp aan.
En dat je door roken sneller Alzheimer zou krijgen is ook nog maar de vraag, een tijd geleden werd juist beweerd dat rokers pas op latere leeftijd Alzheimer kregen en even later, door bemiddeling van Stivoro vermoed ik, zouden juist rokers eerder last krijgen van Alzheimer. Weet het niet, maar ik denk dat ze gewoon ons willen belazeren, onder het mom van het doel heiligt de middelen.

4647 63 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat uit alle reacties die u zult krijgen zal kunnen worden afgeleid of mensen al dan niet roken. Mensen die roken zullen van mening zijn dat dit onzin is, mensen die niet (meer) roken, zoals ik, zullen van mening zijn dat het schadelijk is voor de hersenen indien men rookt.
Het zal in ieder geval niet goed zijn voor de hersenen, laat dat voorop staan. Als we beseffen dat de schadelijke stoffen van sigaretten (teer, nicotine, co2 e.d.) in ons bloed komen moeten we vaststellen dat dit ook bij de hersenen komt. Immers, die worden via het bloed van zuurstof voorzien. Als we de hersenen dan ook van deze schadelijke stoffen voorzien lijkt het mij duidelijk dat rokers verkeerd bezig zijn, ten aanzien van hun longen in de eerste plaats, ten aanzien van de hersenen en alle andere organen (ook de huid is een orgaan) in de tweede plaats.
Dat specifieke aandoeningen als Alzheimer hierdoor sneller zullen ontstaan moet m.i. nog maar aangetoond worden. Het tegendeel is ook niet bewezen.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. is het al geen teken van intelligentie om door te gaan met roken.

Gevolgen van roken: klik hier

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

je bent al dom als je gaat roken.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nicotine tast de hersenen aan, net als alcohol. Da's een feit zonder meer.
Daar word je theoretisch gezien "dommer" van.

Maar het lijkt mij niet zo dat je over een tijdje zomaar de tafels niet meer kunt opzeggen.
Of je moet ze nooit geleerd hebben...

Overigens ben ik een niet-roker die geen problemen heeft met wel-rokers.
Ieder doet maar waar ie zin in heeft.

Ik drink graag, met mate, meestal zonder maten. (Wijntje, schnappsje voor 't slapen).

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar net wat de commercie u voorschoteld.
Thee drinken is ook aangetoond al jaren geleden niet goed voor de mensch.
Alhier zal u allen een zegje krijgen van punten scoorders of meelopers.
Rook lekker uw peukje,en trek u niets aan van de beterweters.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen mijn opa pijp rookte dan had je daar geen last van, het rook zelfs lekker. Dat was natuurlijk echte tabak zonder menthol en andere toevoegingen.
Ik vind roken vies en krijg het er benauwd van.
Als je rookt en Ik hou van Holland kijkt wat dan?

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan word je nog dommer
't Is de combinatie...

Bwhahahahah! Grapje! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2011 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op maandag 27 jun 2011, 20:33: Als je rookt en Ik hou van Holland kijkt wat dan?

Hangt ervan af: ga je Ik hou van Holland kijken omdat je al lang rookt? Zo ja, dan bewijst dat dat roken dom maakt.

Of: gaat dommer worden door roken je niet snel genoeg en heb je Ik hou van Holland nodig als katalysator?

ve
door verwijderd - Jun 28, 2011 om 03:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de Rekenkamer van de KRO mag geloven is het voor de samenleving en de economie goedkoper niet te stoppen met roken. Conclusie was dat rokers minder lang leven en dus minder zorg nodig hebben.

Vind deze discussie erg eenzijdig. Ik rook dus is mijn hersenpan bewust minder slim. Als dat allemaal waar is waarom nog rokende machthebbers vertrouwen.Of telt af en toe een sigaartje niet mee?

Hoe hypocriet wil je het hebben. Er sterven meer niet rokers aan longkanker dan de paffers. Dat wordt nooit verteld. Alle fijnstofuitstoot en asbest ziekmakers zijn niet economisch belangrijk de bevolking te paaien. Stop met roken is massaal aanvaard als oplossing. Schone lucht in de randstad eisen mag niet want dat tref je ons echt in de beurs. Dat is onhaalbaar. Vertel en leg dat maar uit aan iemand die altijd gezond was en nooit gerookt heeft en toch sterft aan longkanker. Weet is kort door de bocht maar zo is ook het besef hier.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2011 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

bouke1966 schreef op maandag 27 jun 2011, 16:31: je bent al dom als je gaat roken.

Dit is ook mijn mening! Maar de een begint al met een achterstan daar gaat het eerder werken.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2011 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je hersens niet gebruikt / traint word je ook langzaam aan steeds dommer.

Ongeacht of je nu wel of niet rookt / drinkt...

Ik vind het allemaal zo relatief.

Lekker genieten van een sigaretje of een borreltje, het geluksgevoel verlengt je leven weer iets.

Altijd in acht genomen dat overdaad schaadt!
En berokken een ander geen kwaad! (Meerook-fenomeen)

ve
door verwijderd - Jul 1, 2011 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op vrijdag 1 jul 2011, 10:17: Als je je hersens niet gebruikt / traint word je ook langzaam aan steeds dommer.

Ongeacht of je nu wel of niet rookt / drinkt...

Ik vind het allemaal zo relatief.

Lekker genieten van een sigaretje of een borreltje, het geluksgevoel verlengt je leven weer iets.

Altijd in acht genomen dat overdaad schaadt!
En berokken een ander geen kwaad! (Meerook-fenomeen)

Mooi geschreven al ben ik blij dat ik mijn verslaving in Augustus 1982 heb overwonnen.

Om te voorkomen dat ik mee rook in eigen huis worden rokers hier verzocht niet binnen uit te ademen maar dit even in de tuin te gaan doen ( als het regent onder het afdak van een balkon)

ve
door verwijderd - Jul 1, 2011 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je van roken dommer wordt is gewoon weer zo'n stivoro fabeltje. Wat een verschrikkelijke mensen zijn dat, mensen die alles maar willen gaan verbieden omdat het slecht is voor je. Ik rook zelf, maar alleen als anderen er geen last van hebben. En voor zover ik weet ben ik er niet dommer op geworden. Ik merk dat ik eigenlijk beter kan nadenken als ik een sigaret rook, puur door de ontstressende werking.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rook ook maar begin het zo langzamerhand buitengewoon irritant te vinden dat mensen van bv stivoro niks anders te doen hebben dan mensen die roken het leven zuur te maken. Komen altijd alleen met onderzoeken die hun theorien ondersteunen. Voor het over grote deel een eenzijdig verhaal en sorry maar juist daardoor zullen ze mij er nooit van overtuigen te stoppen!!! In mijn ogen komen dit soort stichtingen en verenigingen allang niet meer geloofwaardig over!

En dan daarbij als we massaal stoppen met roken heeft de schatkist een probleem want zij raken wel acuut al hun extra inkomsten kwijt! Ik betaal gaarne wat meer als de gemiddelde nederlander aan belasting (btw e.d.) maar laat me voor al dat extra geld wat ik moet schuiven dan ook in alle rust en vrede mijn sigaretje oproken???

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

wendy de jong schreef op dinsdag 5 jul 2011, 10:36:

En dan daarbij als we massaal stoppen met roken heeft de schatkist een probleem want zij raken wel acuut al hun extra inkomsten kwijt! Ik betaal gaarne wat meer als de gemiddelde nederlander aan belasting (btw e.d.) maar laat me voor al dat extra geld wat ik moet schuiven dan ook in alle rust en vrede mijn sigaretje oproken???

Gelukkig heeft men momenteel bedacht dat het vaker scannen van de longen van rokers de behandeling voor longkanker verbetert. Mij is nog niet duidelijk hoe de kosten van een periodiek onderzoek geregeld zijn.

Want zo'n periodiek onderzoek bij rokers zal de kosten van de gezondheidszorg doen toenemen.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen is alles wijs te maken en dat gebeurt dan ook voortdurend.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

bouke1966 schreef op maandag 27 jun 2011, 16:31: je bent al dom als je gaat roken.
Het mag vandaag de dag zo zijn dat je al dom bent om te beginnen met alle voorlichting die je krijgt. Maar in de begin 60er jaren van de vorige eeuw, toen ik begon te roken, werd roken enorm gestimuleerd! Geen voorlichting dat het schadelijk was voor de gezondheid, niets van dat alles! Je werd toen bewust dom gehouden. Ik heb 45 jaar gerookt en ben bijna 3 jaar rookvrij, waar ik overigens heel trots op ben. Het heeft me heel veel moeite gekost, maar het is gelukt! Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, dus mensen veroordelen doe ik niet. Het is makkelijk gezegd dat het dom is om te beginnen, maar ik vind dat je niet voor een ander kunt spreken omdat ieder zijn situatie weer anders is.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wetend wat we nu weten en de waarschuwingen op de verpakking lezend kun je beter stellen: Roken IS dom!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ooit lang geledeen een intervieuw gezien op tv met de directeur van Philip Morris
in Amerika en dat ging uiteraard over roken...toen de vraag gesteld werd op het einde gevraagd of hij zelf rookte.
het antwoord was..".OFCOURSE NOT...Smoking is for the blacks and dummies"...
de directeur was er van uitgegaan dat de camera niet meer draaide...

Ik heb zelf NOOIT gerookt maar men moest vroeger gewoon MEE ROKEN of je nu wild of niet....dus mensen die nu sterven door longkanker terwijl ze nooit gerookt hebben, daarvan
weet men nu dus dat het daardoor komt, dus rokers kom aub niet aan met het smoesje
van mijn grootvader heeft altijd gerookt en is nu 93 of mijn grootmoeder rookte niet maar stierf toch aan longkanker....allemaal smoesje maar dat weten ze zelf maar al te goed.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel eens van VERSLAVING gehoord?

tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 14:56: M.i. is het al geen teken van intelligentie om door te gaan met roken.

Gevolgen van roken: klik hier

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij "gelukkig" zou maken dat er over dit onderwerp eindelijk niet meer zou worden geschreven. Sinds 2007 komen er fabels en waarheden, goed en slecht, duur en dom, hinderlijk voor de (gestopt met roken) mensen, die trouwens nog heiliger dan de Paus zijn als mensen die nooit gerookt hebben en veel realistischer zijn. Rook zelf niet maar als iemand bij mij binnen wel wil roken: prima. Ik drink zelf niet; krijg ik visite: koop ik wijn en bier. So what. Ik ben van: leven en laten leven. Ben ik saai met niet roken/niet drinken: dacht het niet. Dit geld eigenlijk voor alles: leven en laten leven.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

loesepoes18 schreef op maandag 11 jul 2011, 12:49: Wel eens van VERSLAVING gehoord?
tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 14:56: M.i. is het al geen teken van intelligentie om door te gaan met roken.

Gevolgen van roken: klik hier

Ja, ik ben verslaafd geweest, maar ik ben in augustus 1982 gestopt.
Net als verslaafden aan alcohol weet ik dat ik nooit een sigaret meer mag aanraken.
Eens verslaafd altijd verslaafd.

Ik ben nu 29 jaar clean.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond
Ik ben al 71 jaar "clean", maar mankeer van alles. Hoe zou dat nu komen? Zoals al gesteld: ik rook en drink niet. Dus niet roken/drinken is geen vrijwaring dat je niet gaat sukkelen met je gezondheid, hoor. Oh ja, ik vergeet nog iets: ik eet ook nog eens "gezond" althans, dat dacht ik, maar als nu ook groenten en fruit onderhevig worden aan vraagtekens, tja, dan weet ik het ook niet meer. Maar gaan doen we allemaal.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meesten die stoppen met roken....Krijgen daarna van allerlei ziektes en zijn dan ook vaak niet te genieten....
Rokers zijn nu de paria's van 't heelal en worden overal buitengesloten...
Diegenen die 't onderzoek hebben gedaan dat roken dom maakt, zijn zelf de grootste stommelingen...Misschien zijn 't ex-rokers geweest die 't onderzoek hebben gedaan om van hun verslaving af te komen...

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kende iemand die was 90 en rookte altijd flink.
Toch ben ik dertig jaar geleden gestopt,waarom?
Ik mocht die man niet,ik vond het een nare man.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

plebpleb schreef op maandag 11 jul 2011, 13:37: De meesten die stoppen met roken....Krijgen daarna van allerlei ziektes en zijn dan ook vaak niet te genieten....
Rokers zijn nu de paria's van 't heelal en worden overal buitengesloten...
Diegenen die 't onderzoek hebben gedaan dat roken dom maakt, zijn zelf de grootste stommelingen...Misschien zijn 't ex-rokers geweest die 't onderzoek hebben gedaan om van hun verslaving af te komen...

Goed onderbouwde reactie!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

loesepoes18 schreef op maandag 11 jul 2011, 12:49: Wel eens van VERSLAVING gehoord?

juist dan is het dom om niet te stoppen. En dat weer afschuiven op verslaving is het toppunt van domheid.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op maandag 11 jul 2011, 13:11: tdehond
Ik ben al 71 jaar "clean", maar mankeer van alles. Hoe zou dat nu komen? Maar gaan doen we allemaal.

Elk leven eindigt. Mee eens.

Maar een verslaving is te overwinnen en m.i. geen excuus om door te gaan met roken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat maken jullie je toch druk om al dat gerook? De buitenlucht wordt al verziekt van de autogassen en de industrie. Mijn huis ligt aan een drukke straat en als ik zie hoe mijn witte trespa er uit ziet dan kan ik wel raden hoe mijn longen er uit zien. Je hoeft dus niet te roken om het aan je longen te krijgen.
Longkanker komt meer voor bij niet-rokers dus wie weet geeft het wel een beschermlaagje in de longen tegen al de rotzooi buiten in de lucht.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

aksiram schreef op maandag 11 jul 2011, 15:08: Wat maken jullie je toch druk om al dat gerook? De buitenlucht wordt al verziekt van de autogassen en de industrie. Mijn huis ligt aan een drukke straat en als ik zie hoe mijn witte trespa er uit ziet dan kan ik wel raden hoe mijn longen er uit zien. Je hoeft dus niet te roken om het aan je longen te krijgen.
Longkanker komt meer voor bij niet-rokers dus wie weet geeft het wel een beschermlaagje in de longen tegen al de rotzooi buiten in de lucht.

Deze redenatie noem ik struisvogelpolitiek. Sorry.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

tobenja schreef op maandag 11 jul 2011, 12:48: ik heb ooit lang geledeen een intervieuw gezien op tv met de directeur van Philip Morris
in Amerika en dat ging uiteraard over roken...toen de vraag gesteld werd op het einde gevraagd of hij zelf rookte.
het antwoord was..".OFCOURSE NOT...Smoking is for the blacks and dummies"...
de directeur was er van uitgegaan dat de camera niet meer draaide...

Ik heb zelf NOOIT gerookt maar men moest vroeger gewoon MEE ROKEN of je nu wild of niet....dus mensen die nu sterven door longkanker terwijl ze nooit gerookt hebben, daarvan
weet men nu dus dat het daardoor komt, dus rokers kom aub niet aan met het smoesje
van mijn grootvader heeft altijd gerookt en is nu 93 of mijn grootmoeder rookte niet maar stierf toch aan longkanker....allemaal smoesje maar dat weten ze zelf maar al te goed.

er wordt nog maar weinig binnen gerookt dus daar kun je je ook niet meer achter verschuilen dat je meerookt

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze redenatie noem ik struisvogelpolitiek. Sorry.

het is maar hoe je het bekijkt.....

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens een longarts die ik gesproken heb hebben met mensen die een longontsteking hebben gehad in hun leven meer kans op longkanker

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op maandag 11 jul 2011, 15:43:
tdehond schreef op maandag 11 jul 2011, 15:26:
engelandvaarder schreef op maandag 11 jul 2011, 14:49: tdehond
edit

En met die zin: Er gaan kinderen dood die nooit de kans hebben enz. trapt u mij, ongewild, recht op het hart. Ben mijn kleindochter na lang gevecht pas verloren aan kanker, 16 jaar, een prachtige bloem van een meisje; vertel mij niets over het leven, meneer.

Mijn medeleven met dit verlies.

Zo beseft u des te meer dat gezondheid een geschenk is waar we zo goed mogelijk mee moeten omgaan.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

bouke1966 schreef op maandag 27 jun 2011, 16:31: je bent al dom als je gaat roken.

Ja, dat is helemaal waar. Maar in mijn tijd lagen er, als er visite kwam, naast de koffie en de koekjes óók sigaretten op tafel! Drank kwam pas, soms, als men bijna naar huis ging, kreeg je een borreltje, citroentje of advocaatje. Moet je NU toch ook niet aan denken. Alles is veranderd, gelukkig, maar je hoort mij niet zeggen dat alles ook beter is geworden.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 11 jul 2011, 15:26:
engelandvaarder schreef op maandag 11 jul 2011, 14:49: tdehond
ik gaf al aan dat ik niet rook. Het feit dat u niet rookt en geen alcohol drinkt is geen garantie op gezondheid. Er gaan kinderen dood die nooit de kans gehad hebben om ermee te beginnen. Dus het feit dat u e.e.a. mankeert lijkt mij geen steekhoudend argument in deze discussie.

En met die zin: Er gaan kinderen dood die nooit de kans hebben enz. trapt u mij, ongewild, recht op het hart. Ben mijn kleindochter na lang gevecht pas verloren aan kanker, 16 jaar, een prachtige bloem van een meisje; vertel mij niets over het leven, meneer.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we eens stoppen om de rokers aan te vallen!!

Laten we nu de zuipers eens aanvallen!!

Als roker rij ik niemand dood, als roker sla ik niemand het ziekenhuis in, als roker zuip ik niet zoveel dat ik in coma raak, enz.enz.

Dus laten we daar eens aan beginnen om die lui hard aan te pakken want die veroorzaken meer ellende dan de roker!!!!!!

En ik heb diverse specialisten gesproken die ook zeggen dat er nooit wettelijk en overtuigend bewezen is dat rokers door roken zijn dood gegaan.

Dit bericht is van een niet roker maar laat hun met rust.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal bijdragen is verwijderd. Graag on topic reageren.
De redactie

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben sinds 16 april gestopt en de nicotine mis ik niet. maar wel dat ontstressende momentje af en toe.
Alleen mag er tegenwoordig nergens meer binnen gerookt worden en dus paffen mijn benedenburen lekker hun sigaretjes op hun balkon en kan ik mijn balkondeur dicht doen anders slaap ik in de wiet lucht.
In de winter roken ze in het trappenhuis.
waarom niet iedereen lekker in zijn eigen huis roken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

kleine2005 schreef op maandag 11 jul 2011, 16:32: ben sinds 16 april gestopt en de nicotine mis ik niet. maar wel dat ontstressende momentje af en toe.
Alleen mag er tegenwoordig nergens meer binnen gerookt worden en dus paffen mijn benedenburen lekker hun sigaretjes op hun balkon en kan ik mijn balkondeur dicht doen anders slaap ik in de wiet lucht.
In de winter roken ze in het trappenhuis.
waarom niet iedereen lekker in zijn eigen huis roken.

Knap hoor (dus niet dom) dat u gestopt bent met roken. Maar waar moeten uw benedenburen dán roken? En ruikt wiet anders dan een gewone sigaret? U ziet, ik ben dom, weet niet eens hoe wiet ruikt. Trouwens, een trappenhuis is toch een openbare ruimte en daar mag toch niet gerookt worden, voor zover ik weet?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat dacht je van gewoon binnen

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op maandag 11 jul 2011, 16:44:
kleine2005 schreef op maandag 11 jul 2011, 16:32: ben sinds 16 april gestopt en de nicotine mis ik niet. maar wel dat ontstressende momentje af en toe.
Alleen mag er tegenwoordig nergens meer binnen gerookt worden en dus paffen mijn benedenburen lekker hun sigaretjes op hun balkon en kan ik mijn balkondeur dicht doen anders slaap ik in de wiet lucht.
In de winter roken ze in het trappenhuis.
waarom niet iedereen lekker in zijn eigen huis roken.

Knap hoor (dus niet dom) dat u gestopt bent met roken. Maar waar moeten uw benedenburen dán roken? En ruikt wiet anders dan een gewone sigaret? U ziet, ik ben dom, weet niet eens hoe wiet ruikt. Trouwens, een trappenhuis is toch een openbare ruimte en daar mag toch niet gerookt worden, voor zover ik weet?
En waar staat dat men in z'n eigen huis niet mag roken? Of het nou dom is of niet?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

aksiram schreef op maandag 11 jul 2011, 15:13:
tobenja schreef op maandag 11 jul 2011, 12:48: ik heb ooit lang geledeen een intervieuw gezien op tv met de directeur van Philip Morris
in Amerika en dat ging uiteraard over roken...toen de vraag gesteld werd op het einde gevraagd of hij zelf rookte.
het antwoord was..".OFCOURSE NOT...Smoking is for the blacks and dummies"...
de directeur was er van uitgegaan dat de camera niet meer draaide...

Ik heb zelf NOOIT gerookt maar men moest vroeger gewoon MEE ROKEN of je nu wild of niet....dus mensen die nu sterven door longkanker terwijl ze nooit gerookt hebben, daarvan
weet men nu dus dat het daardoor komt, dus rokers kom aub niet aan met het smoesje
van mijn grootvader heeft altijd gerookt en is nu 93 of mijn grootmoeder rookte niet maar stierf toch aan longkanker....allemaal smoesje maar dat weten ze zelf maar al te goed.

er wordt nog maar weinig binnen gerookt dus daar kun je je ook niet meer achter verschuilen dat je meerookt

ik had het ook over VROEGER...thuis en overal waar je kwam met je ouders werd er gerookt maar dat kun je ze ook niet kwalijk nemen omdat men niet beter wist...en gelukkig maar dat er nu binnen nog maar weinig
gerookt wordt en waarom?...omdat men nu veel meer voorlichting gehad heeft en nog krijgt...vroeger was het STOER..je zag de stoere reclame's in de bioscoop van stoere
kerels in het Wilde Westen van Amerika meteen cigaret in de mond en stoere berg beklimmers dus dacht je...als die dat kunnen..dat willen wij ook wel...dus roken werd
gewoon gestimuleerd door de cigaretten fabrikanten en die hadden geld genoeg om
met die dure reklame's te komen om NOG MEER mensen te laten roken..

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je rookt word je niet dom, maar ben je het al.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op maandag 11 jul 2011, 16:44:
En ruikt wiet anders dan een gewone sigaret? U ziet, ik ben dom, weet niet eens hoe wiet ruikt. Trouwens, een trappenhuis is toch een openbare ruimte en daar mag toch niet gerookt worden, voor zover ik weet?

Wiet ruikt anders dan een gewone sigaret.

In mijn neus ruikt wiet naar het scherpe luchtje wat onder een oksel vandaan komt na een dag hard werken zonder gebruik van deodorant...

Mijn kat vindt het heerlijk! Ikke...niet!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Empyria
Nou, zal ik dan maar niet aan beginnen; ben niet zo gek op een zweetluchtje. Bedankt trouwens; had echt geen idee, dacht meer aan wierook. Vind ik trouwens ook niet zo' lekker geurtje, maar dat rook je niet, dus kun je er ook niet dom van worden, toch?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer men rookt hoe dommer de argumenten!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2011 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op maandag 27 jun 2011, 20:33: Toen mijn opa pijp rookte dan had je daar geen last van, het rook zelfs lekker. Dat was natuurlijk echte tabak zonder menthol en andere toevoegingen.
Ik vind roken vies en krijg het er benauwd van.
Als je rookt en Ik hou van Holland kijkt wat dan?[/quote]

Ik rook niet, maar kijk wel Ik hou van Holland.
Ben ik dan ook dom? ;-)
Komt dan vast van het mee-roken, hahaha.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2011 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik rook al 40 jaar ,ik ben er niet trots op maar vroeger wist je niet beter . onze dokter rookte zelfs in de spreekkamer dus dom zal je er niet van worden denk ik , maar ze willen ons hoe dan ook van het roken af hebben daarom gooien ze het nu over deze boeg . en wat longkanker betreft er krijgen zeker zoveel niet rokers als rokers kanker , en wat dacht je hoeveel kankerverwekkende stoffen en in groente en fruit zit

ve
door verwijderd - Jul 15, 2011 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

jo-an schreef op donderdag 14 jul 2011, 16:44: ik rook al 40 jaar ,ik ben er niet trots op maar vroeger wist je niet beter . onze dokter rookte zelfs in de spreekkamer dus dom zal je er niet van worden denk ik , maar ze willen ons hoe dan ook van het roken af hebben daarom gooien ze het nu over deze boeg . en wat longkanker betreft er krijgen zeker zoveel niet rokers als rokers kanker , en wat dacht je hoeveel kankerverwekkende stoffen en in groente en fruit zit

Groente en fruit ademt u niet in.
Een erg bekend gevolg van roken is longemfyseem wat toenemende benauwdheid tot gevolg heeft omdat "de rek eruit is". Dat houdt in dat als gevolg daarvan uw mobiliteit sterk zal afnemen omdat uw longcapaciteit het bewegen niet meer aan kan.
Klik hier

Waar ik woon is de lucht al ernstig verontreinigd omdat de overheid geen maatregelen hiertegen neemt. Het is dan ook zeker in de Randstand af te raden om naast buiten komen ook te roken. Dit verhoogt dan ook fors het risico op ontstaan van longemfyseem ( wat tegenwoordig onder COPD valt)

Het is m.i. de moeite waard om te overwegen te stoppen met roken.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2011 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rokers bedankt.

Hoewel er enkele ouder worden als gemiddeld.
Ik weet dat Rokers minder oud worden maar wel dezelfde premie betalen dus ik als niet roker krijg naast langer leven ook meer pensioen dan waarvoor ik betaalde.

Dus ik ben tevreden met Uw korte dure leven en de Accijns die er op zit betekende dat ik op overige diensten van de overheid ook minder hoefde te betalen.

Dus Rokers Bedankt, U betaalde meer aan Accijns en leefde korter.
Ik geniet graag van Uw financiële bijdrage en Uw kortere en ongezonde leven!

ve
door verwijderd - Jul 16, 2011 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

... Die drie punten zullen wel voor Joris Driepinter staan, de melkdrinker. Erg vriendelijk van u om de roker te bedanken voor wat hij/zij de schatkist betaald en u dus bespaart. Inderdaad, u geniet van uw langer pensioen (kunt u ook toekomst kijken) en rokers betalen korter accijns. Goed voor u geregeld, toch? Mijn motto is al bekend: leven en laten leven.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2011 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

... schreef op zaterdag 16 jul 2011, 08:26: Rokers bedankt.

Hoewel er enkele ouder worden als gemiddeld.
Ik weet dat Rokers minder oud worden maar wel dezelfde premie betalen dus ik als niet roker krijg naast langer leven ook meer pensioen dan waarvoor ik betaalde.

Dus ik ben tevreden met Uw korte dure leven en de Accijns die er op zit betekende dat ik op overige diensten van de overheid ook minder hoefde te betalen.

Dus Rokers Bedankt, U betaalde meer aan Accijns en leefde korter.
Ik geniet graag van Uw financiële bijdrage en Uw kortere en ongezonde leven!

Wat triest! En nog anoniem ook! Zielig hoor!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2011 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Loesepoes18, meneer ... kan ook nog eens in de toekomst kijken want hij zegt een langer leven te hebben en dus meer pensioen dan waar hij voor betaald heeft. Ik hoop en ik denk U met mij dat hij/zij niet ineens morgen ziek wordt of onder een auto komt. Want ook dat is niet ondenkbaar toch, om te overlijden? Vindt het ook zielig, maar ja, dat kun je over dit onderwerp wel verwachten.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2011 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

...Ik weet dat Rokers minder oud worden maar wel dezelfde premie betalen dus ik als niet roker krijg naast langer leven ook meer pensioen dan waarvoor ik betaalde...

DÁT...ZULLEN WE NOG WEL EENS ZIEN!!!

(Citaat: Freek de Jonge) LOL!

Vind het evengoed wel een grappige insteek van ...

ve
door verwijderd - Jul 18, 2011 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Empyria, wat is de leuke insteek van ...?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op maandag 18 jul 2011, 21:31: Empyria, wat is de leuke insteek van ...?

Dat ... denkt dat ie langer leeft en meer pensioen krijgt omdat ie niet rookt.

Vind ik een lollige gedachte.

Maar misschien druk ik me wat ongelukkig uit, ik bedoel het schertsend.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Empyra, heb je vandaag misschien de Telegraaf gelezen? Nu wordt je als kind ook al doof als je "meerookt"! Krijgen we nog meer verhalen, waarheid of sprookje, waar ik inmiddels helemaal genoeg van heb. Over roken bedoel ik. Ja, joris ... is best een optimist; maar die zekerheid dat ie langer leeft heeft dus niemand, ook onze drie punter(n) niet. Sorry dat ik je niet gelijk begreep, die ... maken me wat in de war; meestal komt er dan nog wat en is zijn pseudoniem verrekt moeilijk te lezen in taalgebruik.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op woensdag 20 jul 2011, 15:12: Empyra, heb je vandaag misschien de Telegraaf gelezen? Nu wordt je als kind ook al doof als je "meerookt"! Krijgen we nog meer verhalen, waarheid of sprookje, waar ik inmiddels helemaal genoeg van heb.

Hé, wat zei je? Ik verstond je niet...sorry, ff m'n gehoorapparaat aanzetten, ja ik rook al mijn hele leven mee, vandaar!

...en euhhh, kun je ook nog blind worden van (mee)roken?

Ik heb ook al een bril nodig...:-/

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Empyria,
Nee, over blind worden heb ik (nog) niet gelezen; maar dat is een kwestie van tijd voordat de heren "onderzoekers" dat ook ontdekken. Ik lach me naar om je reactie. Kennelijk ben ik, omdat ik ook niet rook, ook vatbaar voor leuke opmerkingen, helluuuup.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

engelandvaarder schreef op woensdag 20 jul 2011, 20:55: Empyria,
Nee, over blind worden heb ik (nog) niet gelezen; maar dat is een kwestie van tijd voordat de heren "onderzoekers" dat ook ontdekken. Ik lach me naar om je reactie. Kennelijk ben ik, omdat ik ook niet rook, ook vatbaar voor leuke opmerkingen, helluuuup.

Dat is ook maar een kwestie van tijd, straks ben je dat ook niet meer dankzij het meeroken. ;-)
Als we de heren onderzoekers moeten geloven tenminste.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat roken niet gezond is, mag als wetenschappelijk vastgesteld beschouwd worden.

Overigens, alles waar "te" voor staat is niet goed, behalve tevreden!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 21 jul 2011, 12:13: Dat roken niet gezond is, mag als wetenschappelijk vastgesteld beschouwd worden.

Overigens, alles waar "te" voor staat is niet goed, behalve tevreden!

Het is m.i. ook door praktijk voorbeelden bewezen dat roken ongezonde gevolgen heeft.

U bedoelt waarschijnlijk: tevreden tesamen tebed :)