ar
door arend03 Jan 12, 2009 om 13:41
Voeding & gezondheid

Rookworst

Lekkere rookworst, niet die van Unox, zijn al jaren niet om te vreten,

heb gelezen dat de Hemaworsten ook al van Unox zijn, zullen ze wel
zienderogen achteruit gaan qua smaak. Welk merk is nog wel smakelijk

met een echte lekkere rooksmaak?

18752 71 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--dat de Hemaworsten ook al van Unox zijn, zullen ze wel zienderogen achteruit gaan qua smaak. --

Ze zijn al jaren van unox bij mijn weten en smaken al jaren prima ;-)

Smaken verschillen, dus gewoon verschillende worsten proberen zou ik zeggen tot je JE worst vindt ;-)

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo arend, tja, smaken verschillen, maar goed ook! Probeer eens een keer een rookworst van een echte keurslager. Je zult verschillende malen moeten proberen, zelfs bij Aldie zag ik, dat ze ook rookworst verkopen, ik zou zeggen: probeer het een keer uit. Gewoon een alternatief zoeken, net zo lang tot je er een wel naar je eigen smaak wel lekker vindt.

Hopelijk: Smakelijk!

Gr. KW

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Arend02,

Een oudje alweer (2004), maar hier de Kassa-productpeiling rookworsten:

Rookworst

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De rookworst van de Aldi is niet duur en smaakt heerlijk. Niet te lang in het hete water laten, anders knapt hij uit zijn iets-te-zwakke velletje!

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

...en daarbij bedoel ik de slagers(?)rookworst van de 3 Eicken uit de koeling....

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rookworst van de Hema cq Zwan

Sukkels dat het zijn bij de Hema en waar ze nu gemaakt worden weet ik ook niet, ben ook maar een Sukkel

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou arend, er is toch nog eentje de beste kijk hier maar......>>

de beste rookworst

Nu ken ik deze supermarkten niet, maar ze beweren wel het volgende:

Sanders supermarkten

Dat wordt dus uitproberen. Groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar omdat de Hema worst van het bedrijf Unox komt vind u ze niks meer, maar dan hoeft het toch niet dezelfde worst te zijn.
Smaken verschillen, dus eigenlijk kunnen we geen kant uit met u vraag, maar zet mij die van de Hema maar voor, ben ik erg tevreden mee en een ander weer niet.......

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, heeeeeeel grote kans dat een heleboel van die rookworsten uit dezelfde fabriek komen. Groetjes Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 02:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Arend,

Probeer eens een rookworst van een echte slager die nog zelf rookworsten maakt. Zit waarschijnlijk ook minder rommel in dan in fabrieksworst. Heb ze zien maken.

Vraag wel om een doorgerookte.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had laatst voor mezelf zuurkool met Hemarookworst, kwamen mijn ouders onverwacht langs, of ze mee wilden eten. Ja hoor, even snel nog een rookworst van Unox erbij gehaald bij de plaatselijke supermarkt.

We hebben tijdens de maaltijd bewust het verschil tussen die twee worsten zitten proeven(plakje voor plakje ;-). Mijn ouders zijn helemaal niet zo van de merken maar de unoxworst vonden zij en ik zouter. De Hemaworst had meer rooksmaak en die vonden we allemaal lekkerder.

Verder eet ik af en toe ook verse rookworst van de slager, die smaakt ook goed alleen is daar de rooksmaak niet echt aanwezig vind ik. Dus kom ik meestal weer terug bij de Hemarookworst.

Mvg, Aagje

ve
door verwijderd - Jan 13, 2009 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik ook wel een OK worst vind, is die van Boni, ook verkrijgbaar in de runderrookworst variant.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop rookworst bij de biologische slager. Is
a. veel lekkerder (niet die volledig vermalen vleestroep)
b. gezonder voor de mens (geen afvalvlees vol met hormonen en antibiotica)
c. beter voor de dieren en
d. beter voor het milieu.

In de meeste grotere steden zit wel een biologische slager. Op het platteland heb je soms (biologische) boeren die zelf vlees verkopen.

Want neemt u van mij aan: de rookworsten van Unox en andere fabrieksrookworsten  bevatten allemaal afvalvlees dat niet geschikt is voor losse verkoop. En wat kun je er dan nog mee? In een grote machine stoppen die er rookworsten van draait. Wat smaak-, geur- en kleurstoffen erbij en we hebben een voor de consument geschikt product.

Voor de vegetariers: bij de AH hebben ze aardige soja rookworsten.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind Unox ook niet lekker, veel te chemisch.
Welke ik wel heel erg lekker vind en echt een aanrader is die van de Sligro. Moet je natuurlijk wel een pasje voor hebben, maar anders kent iedereen wel iemand die er een heeft toch?

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Hema rookworst werd vroeger bij Zwan gemaakt, was overheerlijk.Toen heeft Unox het overgenomen en het recept in eerste instantie aangepast aan de eigen smaak, was geen succes. Unox is toen gekomen met de ambachtelijke rookworst, is lekker, maar haalt het niet bij de ouderwetse Hema worst. Ik heb veel rookworsten geprobeerd in de afgelopen tijd maar de Hema Rookworsten blijven de beste ook de ambachtelijke rookworst haalt het er niet bij. Wel een stuk duurder, € 2,--, maar ja je moet het er voor over hebben. Daar komt natuurlijk ook nog bij dat smaken verschillen. Groetjes Gerda

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elenay,
De vraag betreft hier volgens mij de landelijk verkrijgbare rookworsten en niet de lokale. We kunnen moeilijk met z'n allen naar Arnhem of zo om een rookworst te kopen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor ons is de lekkerste rookwordt: de ambachtelijke rookwordt van .... Unox. Is even wat meer werk dan zo'n kant en klare wordt, maar wat een lekkere smaak!

Vorig jaar waren ze helaas niet verkrijgbaar maar dit jaar gelukkig wel weer! (Hoewel onze AH ze niet in het assortiment heeft genomen dit jaar, dus dan maar naar de Bas :-) )

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

rookwordt --> rookworst (en dat 2 x)  shame on me ....

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer maar eens do knackworst van limco in blik echt lekker

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Smaken verschillen sowieso.

Gewoon zelf uit proberen.

Neem de verse rookworst van AH, die bij het vlees ligt, misschien vind je die lekker ;-)

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hema heeft sappige en lekkere rookworst, het moet niet zo'n droge hap zijn die van oude schoenen is gemaakt.
Je steekt de vork er in en het sap zit tegen het plafond, dat is een rookworst......

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De rookworst van de keurslager is heel bijzonder en lekker maar ja die kost dan ook wat maar soms zijn ze in de aanbieding en dan kun je boffen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben 20 jaar vegetarier geweest, en sinds 2 jaar eet ik weer vlees.
Maar wat jullie je in de handen hebben laten douwen? Alles smaakt naar goedkope soja, zeker knakworstjes. Maar inderdaad, bij de hema kreeg ik
even het gevoel van vroeger terug, die worst is nog wel te eten.
Ik koop ze soms dan ook als ik in de buurt ben.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor mij alleen maar HEMA rookworst.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, je altijd mensen die een andere smaak hebben als de meeste mensen.
Ikzelf vind de rookworst van unox de beste, heb verschillende merken geprobeerd maar die van unox blijven veruit de beste in smaak.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi stacy, Hema rookworsten zijn alleen lekker als je ze in de Hema koopt en ter plekke nuttigt. Deze rookworsten liggen met zo'n 40 stuks tegelijk in een pan water waarvan er ook ankele al doorgesneden zijn. Op die manier kreeer een lekker kookvocht dat sterk geconcntreerd is. Dat krijg je met een worst van de Hema thuis niet voor elkaar. Dat is het geheim van De Hema rookworst.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bereide vleeswaren ook rookworst smaken goed door de gemengde kruiden die men erin doet, het is allemaal smerige ongezonde rommel, afvalvlees, smaakversterkers, zout, bewaarmiddelen.enz, Ik werk reeds 30 jaar in een vleesfabriek, ik kan veel vertellen, ik heb genoeg gezien, ongelofelijke kankerverwekkende vuile boel, vanwaar zouden de kankers allemaal komen denk je, maar wat kan je doen tegen die sterke vleessector, voor de vleesbaronnen is het alleen geld en nog eens geld. iedereen eet wat hij wil, maar denk a.u.b aan de gezondheid van jullie kinderen.

Groeten

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is in eerste instantie GEEN afvalvlees. Als een dier de slagerij binnenkomt dan zit er nergens aan dat dier afval. Zou het wel zo zijn, dan zit er aan jouw ook afval. Dit is een stelling waar je niet onderuit komt. En als het in die slagerij waar jij werkt een vuile boel is, dan ben je verplicht dat bij de warenwet aan te geven. Doe je dat niet, dan help je zelf mee om ongezonde producten te produceren en in omloop te brengen en heb ik (helaas voor jouw) totaal geen respect voor je.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De HEMA worsten zijn al sinds de jaren 80 niet meer zo lekker als daarvoor.

Dat is gekomen omdat er mensen waren die ze te vet en te zout vonden en helaas is toen ook het recept aangepast.

Echter worden ze al sinds jaar en dag gemaakt bij UNOX maar wel met hun receptuur.

Maar om de vraag even te beantwoorden, die van de ambachtelijke slager zou wel eens de betere rookworst kunnen zijn maar welke slager dat is?, helaas moet ik op die vraag vertlelen dat zelfs ik dat niet weet :)

Wel weet ik dat in somige merken niet alleen rund en varkensvlees wordt bewerkt maar ook paardenworst.

Ovrigens gebeurt dat vooral bij buitenlandse merken maar wie italiaanse salami kent weet dat dat ook van paardenvlees wordt gemaakt.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste rookworst wordt gemaakt en zelf gerookt door Slagerij Marc Broodbakker Burgemeester Visserlaan Naarden.

Ze hebben nog de heerlijke rooksmaak !!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoudt u dat niet eens kenbaar kunnen maken van wat er dan allemaal wel gebeurt in die fabriek waar u werkt. Als dat zo'n vieze bende is waarom werkt u daar dan al 30 jaar? Kunt u de VWA er niet bij halen?

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hema rookworst komt NIET vn unox maar van Zwan.

Google even op zwan rookworst en je vindt de op to date uitleg van het verschil tussen unox en zwan rookworst.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij eten altijd Lupack rookworst.

Onderandere te koop bij de Boni voor 0,69 eorocent.

Wij vinden deze worst erg lekker,lekkerder dan de Unox rookworst die erg zout is.

Dus ik zou zeggen probeer deze worst een keer,voor het geld hoef je het niet te laten.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is de reactie van decarik correct , ik heb er zelf ook in gewerkt en veel mee te maken gehad , als de consument eens wist wat er allemaal in dit produkt verwerkt wordt dan hoef je het NOOIT meer.

Helaas is dit met veel produkten zo en zeg dan maar : eet wat je lekker vind.

Vroeger waren de rookworsten van Offermans en Compaxo wel goed en persoonlijk vind ik de smaak van de magere rookworst van het huismerk van AH wel behoorlijk en....smaken verschillen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja ik lust helemaal geen worsten uit de winkel. maar die van de keurslager zijn echt heel lekker.
dan maar wat duurder uit. maar wel goed!!!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hemaworst is van unilever.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@maryon kijk even op de site van ZWAN.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt mij op dat de meeste rookworsten gemaakt zijn van varkensvlees. Is er misschien iemand die wat merken rookworst kan noemen die van rundvlees gemaakt zijn? Ik vind de runderrookworst van Unox namelijk veel te droog, maar heb tot nu toe geen andere merken kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik weet niet waar je woont?

Maar vroeger had ik altijd de rookworst van zwan omdat die heerlijk zijn en niet zo'n hard vel hebben.

Nu heb ik altijd de rookworst van de poiesz.

Ook heerlijk en geen hard vel.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

worst van o,lacy

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is welk vlees van welke dieren zitten in de worst.
Het maakt niet uit of het z.g afvalvlees is.
Daar worden van oudsher worsten van gemaakt.
Veel 'rook'worsten worden tegenwoordig niet echt meer gerookt maar in een rookvloeistof gedompeld om de rooksmaak te verkrijgen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vele verschillende rookworsten geprobeerd, en ik vind de  GROVE rookworst van Super de Boer de beste (uit de koeling)  die heeft nog echt een ouderwetse rooksmaak..  Hij is wel een beetje duur 2,49 euro maar is het zeker waard..
De rookworst smaakt nog steeds naar rookworst ook al heb je die klein gesneden en vermengt in een stamppot of een soep..  zelfs de rookworsten van de Hema verliezen hun smaak als je ze in plakjes snijd en vermengt in stamppot e/o soep...  Deze dus niet  :)Je moet wel de grove rookworst nemen want de fijne heeft toch veel minder smaak...

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enrique & weet niet veel: aan jullie reactie kan je lezen dat je er beiden zeer weinig vanaf weet, afval vlees is vlees die men afperst van het gebeente, prop jullie gerust vol met rookworst en andere vleeswaren, iedereen eet ten slotte wat hij wil, maar klets dan ook niet over, overgewicht, te hoge cholesterol, bloedvatenvernauwing, hartkloppingen, darmkanker, enz, och, wedden dat je daar nog nooit van hoorde,.....................toch vriendelijke groeten, en smakelijk aan uw volgende rookworst !!!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je er wel eens over gedacht om er helemaal uit te stappen, uit de vleesvreterij bedoel ik.
Dan hoef je ook je hoofd er niet meer over te breken welke worst je moet kopen, met alle ellende die daar verder aan vast zit.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2009 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Johanpc,

Op de website van ZWAN even gekeken. Dit staat er vermeld:

  • Zwan is duidelijk de nummer 1 in België. Ook in Nederland zijn de Zwan-producten aanwezig, maar worden ze onder het merk Unox verdeeld.
  • ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 18:40
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    De beroemde HEMA worst is een echt Gouds product.

    Producent is Compaxo in Gouda

    Enkele supermarkten verkopen deze worst ook o.a. Hoogvliet

    Dus lekker genieten van de peuken worst,ook zonder Hema

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 18:47
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Weet je wat echt lekker is? Rookworst van hertenvlees. Biologisch en ambachtelijk, maar niet geodkoop. Maar ach wat zou dat? Beter één goede worst dan een kar vol rotzooi met smaakversterkers e.d.

    Waar te koop? Bij de hertenboerderij 't Keerpunt aan de Oosterstraat te Benningbroek (vlak bij Midwoud, even ten noorden van Hoorn).

    Eet smakelijk!

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 19:02
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Probeer Compaxo te vinden. De verse rookworsten van Compaxo zijn echt lekker. Ik vind ze zelfs beter dan die van de Hema. Voorheen bij de C-1000 te vinden in het versvak (dus niet vacuüm). Het assortiment bij onze C-1000 is gewisseld en ik heb ze niet meer gevonden, hetgeen zeer jammer is. Wellicht contact opnemen met Compaxo om uit te zoeken waar deze in uw buurt worden verkocht.

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 19:10
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Unox en Zwan zijn beide van Unilever.

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 20:24
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik ben zelf kortgeleden achter de ambachtelijke rookworst van de Aldi gekomen en deze is verassend smakelijk en erg lekker.

    20 minuten opwarmen in warm water van ca80 gr

    De prijs is € 1,49

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 23:30
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Het is hiervoor al een paar keer gezegd: Rookworst wordt gemaakt van troep!!!! Afvaltroep dat niet zo verkocht kan  worden als los vlees. Er wordt wat soja bijgekwakt en wat smaakstoffen e.d. Mengen en verhitten en voila je hebt een product waar consumenten nog geld voor neertellen ook. Makkelijk geld verdienen voor Unox en andere fabrieken. De keurslager gebruikt er ook afvalvlees voor. Alleen bij de biologische slager is zelfs het afvalvlees nog wel redelijk in orde. Maar voor de rest is het TROEP, VERGIF!!!!

    En maar klagen over dik worden, ziektes e.d. Dat komt door deze bagger.

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 23:34
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    En waarschijnlijk vergeten de meeste consumenten waar rookworst van Unox van wordt gemaakt. Van DIEREN. Dieren die hun hele '  leven'  in een stal op elkaar gepropt hebben gezeten. En opvallend is dat iedereen het zo zielig vindt als een hondje een trap krijgt of een kat een emmer water over zich heen. Dierenmishandeling is dat en zo enorm zielig allemaal, maar tegelijkertijd wel gedachtenloos boerenkool met worst eten. Want die worst komt uit de fabriek. De link met een zielig mishandeld dier in een varkensflat wordt niet eens meer gemaakt.

    Slaap zacht.

    ve
    door verwijderd - Jan 14, 2009 om 23:49
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Probeer de verse rookwost van "de Roller" eens. Verkrijgbaar bij diverse supermarkten in zowel fijn als grof. Heerlijk sappig en smakelijk. (vind ik)

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 01:18
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Dacht dat de verse Unox rookworst op "Eikenhout gerookt", (was ook echt voorheen), nog steeds perfect smaakte, maar o "mijn god" wist niet wat ik vorig jaar proefde, zgn. Toen er zgn. ("geen smaakmiddelen en weet ik wat, er niet meer aan toegevoegd waren"), nou vergeet het maar "mijn eigen gemaakte erwertensoep " was eigenlijk gelijk door het gebruik van deze worst, die zgn."ambachtelijke rookworst", tot nul greduceerd.  Heb dit jaar weer zelf, "eigengemaakte erwertensoep" gemaakt. Iedereen meer dan tevreden, maar wel met een "Hema worst".... Heerlijk!!! Een paar keer per jaar, "de erwtensoep 's winters, een goede rookworst, wie schaadt dat nou?? is Unox overstag gegaan?. Maar sorry, hoor totnutoe smaken de door mij gehaslde rookworsten bij de Hema  nogsteeds als vanouds!   Unox?? Nou ze mogen het zich wensen !!!

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 09:22
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Probeer zoveel mogelijk gezond te eten, mijd overgewicht, beweeg, doe aan sport, je voelt u snel veel beter, en dan heb je geen behoefte aan al die smerige kankerverwekkende rommel zoals rookworst, lookworst, boterhamworst, frikandel, gehakt, enz, enz, er bestaat echter meer dan genoeg overtuigend bewijs dat je door al die smeerlapperij te eten je kans op allerlei ziekten bijv darmkanker erg toeneemt!! Voor de consumenten die toch twijfelen aan dit alles, doe de moeite en informeer u.

    Een goeie gezondheid voor iedereen, en natuurvriendelijke groeten.

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 09:28
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    De hema worst komt dus van ZWAN en wordt door UNOX verspreidt maar het produkt blijft door ZWAN geproduceerd.

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 10:14
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Tip: Zoek naar het "rookpuntje", dit zit onderaan de worst in het midden. Dit puntje, donker bruin van kleur, geeft aan of de worst daadwerkelijk uit de rookkamer komt. De Hema worst komt inderdaad van Unox maar wordt op een heel andere manier geproduceerd. Vandaar dat hij ook minder lang houdbaar is. Ook de vorm zegt het e.e.a. Hemaworsten zijn nooit gelijk van vorm. De voorverpakte Unoxworst wel. Die zijn even zwaar en even gelijk van vorm. Machinaal geproduceerd.

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 12:37
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Kan je vraag volledig begrijpen.Ik heb ook vaak het idee dat er alleen maar veel zout en restvlees cq vet wordt gebruikt in de worsten die vroeger o zo lekker waren.De worsten van de HEMA komen trouwens van de COPAXO,want hier in de plek waar ik woon,worden ze een keer per week met een vrachtwagen van dit bedrijf gebracht en is het me door een personeelslid bevestigt.Nu weet ik niet of dit mischien ook al een dochter bedrijf van UNOX is.    Ook zijn de halve worsten die je warm voor 1.50 in de winkel koopt van een betere smaak kwaliteit en ligt dat niet aan het water waar sommige halve een hele poos in liggen,want dan gaat de smaak juist verminderen.Een rookworst die ik pas deze week heb geprobeerd,was trouwens ook heel lekker en dat is die uit de koel vak van de AH.Kost ongeveer 1.99,als hij niet in de aanbieding is.Hij is niet te zout en wat grof van structuur en heeft een knapperig velletje.Samen met die van de Hema nog best te eten.

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 12:50
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Het is toch vreemd dat afgelopen zomer een medewerker va n zwan is ontslagen omdat hij openbaar had gemaakt dat de hema worst door hun wordt gemaakt, in zijn kontrakt was oa opgenomen de bedrijfsgeheimen nooit openbaar mochten worden en had dus met die mededeling zijn geheimhoufdings plicht geschonden!

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 20:45
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    En zelfs dat gebeente is geen afval. Een lekker mergpijpjein je zelfgemaakte soep, ik wil niet zonder. Dus nogmaals, waarom zouden wij er geen verstand van hebben? moet je daarvoor in een slachthuis hebben gewerkt, of mag je je eigen gezond verstand niet meer gebruiken? Ik woon in Spanje. Had je niet verwacht hé. Moet je hier eens komen kijken wat er op de marktjes tussen de vliegen door allemaal als vlees over de toonbank gaat, dan piep je pas anders. Groeten van Enrique Veraniego.

    ve
    door verwijderd - Jan 15, 2009 om 20:47
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    En unox is een onderdeel van Unilever zoals zo ongeveer 200 bedrijven eigendom van Unilever zijn. Ook alle wasmiddellen zijn van Unilever en ga zo nog maar een tijdje door.

    ve
    door verwijderd - Jan 16, 2009 om 11:26
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik heb zeker al zo,n 20 rookworsten geprobeerd en vindt die van BOEKOS de lekkerste,verkrijgbaar bij de jumbo supermarkt.   Ook heerlijk in de erwtensoep. Proberen maar.

    ve
    door verwijderd - Jan 18, 2009 om 10:20
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    De lekkerste rookworst komt uit Vlissingen vandaan bij slagerij Verboom, veel slagers krijgen het predicaat  "GOUD"voor hun rookworst maar er is er maar EEN die kampioen van Nederland geworden is. Slagerij Verboom, Scheldestraat ,Vlissingen.

    ve
    door verwijderd - Jan 20, 2009 om 13:26
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik las net dat je (o.a.) Hema rookworsten thuis niet zo lekker krijgt als bij de Hema zelf. Wat doen we fout? De meeste mensen brengen een pan water aan de kook en laten dan de worst er c.a. 10 minuten in garen. Dit is echter te heet! Gebruik een oventhermometer en warm het water op tot 60 graden en probeer dit op 60 te houden met b.v. de sudderbrander. 10 minuten is wat kort, experimenteer daar mee, ik kwam op 15 minuten. Door deze lagere temperatuur is de worst lekker mals en sappig i.p.v. hard en droog met 100 graden.

    ve
    door verwijderd - Jan 20, 2009 om 13:33
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik ben bekend met de rookworst van slagerij Verboom (woon te MDB). Goed maar vind er eentje nog lekkerder: die van EmTe verpakt per twee, ik kan even niet op het merk komen, iets van Meesterslager ofzo. Ze kosten iets van 3,99 EU. Grove en fijne soort. Ook inderdaad Boeko van Jumbo is erg lekker. Unox vind ik allang niet meer lekker. En in veel andere worsten zit kip en kalkoen bijgemengd i.p.v. varkensvlees (moest niet mogen).

    ve
    door verwijderd - Jan 30, 2009 om 21:09
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Er is nog een lekkere rookworst tekoop zelf gemaakt  er zijn 3 soorten Varkens / Rund / Kip / erg lekker en sappig bekroon met GOUD  Heeft ook Rauwe ham ven 9 maanden oud een delicatessen.   Gildeslager Jan de Rooij in Berkel en Rodenrijs

    ve
    door verwijderd - Jan 30, 2009 om 22:54
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Reclame voor eigen bedrijf is niet toegestaan.

    ve
    door verwijderd - Jan 31, 2009 om 23:43
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    @janderooij: Ga ergens anders adverteren!!!!

    ve
    door verwijderd - Jan 31, 2009 om 23:52
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Lachen.

    Prima posting  van de slager?

    Er is een internetredactie om ongewenste postings te verwijderen Groet T

    ve
    door verwijderd - Feb 1, 2009 om 00:08
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    @T: Ja, lachen, dat wel :-) Je hebt helemaal gelijk hoor.....

    Groeten!! Henri

    ve
    door verwijderd - Feb 17, 2012 om 17:54
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Nou dan zal ik eens een tipje van de sluier oplichten als oud medewerker van Zwanenberg.
    Ik moet vreselijk lachen om de reacties van mensen die allemaal een ander merk rookworst het lekkerste vinden.
    Het zit zo, toen ik daar nog werkte kwamen alle rookworsten uit een en de zelfde machine en een dezelfde fabriek.
    Ze kwamen allemaal uit dezelfde rokerij waar ze op zaagsel gerookt werden.
    Een grote machine waar de worsten vanaf kwamen woog die worsten en als ze te licht waren 225 gram heetten ze Anton Hunnink worsten, waren ze te zwaar ± 350 Gram dan heette diezelfde rookworst Zwaneberg reuzenrookworst.
    De gemiddelde rookworst van 250 gram kon heten Unox Vacuumworst, Zwanenberg vacuumworst vroeger nog De Gruyter vacuumworst, Noak vacuumworst uiteraard de Hema vacuumworst, De Spar vacuumworst.
    En nog en paar die ik vergeten ben, de worsten werden om en om van een ander merk verpakking voorzien terwijl al die worsten geen enkel onderscheid in samenstelling kende.
    Vandaar dat ik altijd moest lachen over mensen die zich belachelijk stonden te maken over welke de lekkerste rookworst was, alles was een en dezelfde rookworst.
    Deze worste stonden voordat ze in een winkel belande zeker twee maanden al in hele grote special voorraadschuren in Oss.
    Ik heb vele tonnen van die worsten vervoerd en kende ook de herkomst en bereidingsprocedure.
    Een ding was wel vers, ieder ochtend om 5 uur kwamen de Hema rookworsten warm uit de rokerij.
    Die werden dan warm en wel zo naar de Hema's in heel Nederland vervoerd dat waren kleinere vrachtwagentjes die daarvoor ingezet werden.
    Omdat die worsten geen twee maanden vacuum geweest waren hadden ze daardoor doe lekkere verse rooksmaak, ze kwamen immers zo warm uit de rokerij.
    En dat is nu het geheim van de Hema worsten.
    Ik zag pas dat ze niet meer warm aangeleverd werden maar in vacuum vellen waar er nu 8 tegelijk inzitten, dat heten speciale winkelverpakkingen.
    En zo werkt het nu, om het even het zijn allemaal dezelfde rookworsten.