driemaaldrie
door driemaaldrie Apr 4, 2011 om 13:10
Voeding & gezondheid

Uitstoot wasdroger

Wie weet het?

Mijn buren hebben een wasdroger met een afvoerslang diameter 10 cm (flexibel).
Zij hangen deze uit een raam waarna de wasem (met bijbehorende geur) mijn slaapkamer binnen waait .
De afstand is minder dan 120 cm.
Ik kan hierover niets vinden met Google, waarschijnlijk verkeerde zoekterm.
Zijn hieraan gezondheid risico's verbonden?
Dat het niet goed is voor een woning blijkt uit het feit dat mijn buren de slang uit het raam hangen.

4754 18 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 4, 2011 om 16:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zou is met de buren kunnen gaan praten dat ze daar vaste tijden voor aanhouden zodat u dan het raam gesloten kan houden.Gevaarlijk is de damp dus niet het is nl gecondenseert water dus volkomen stof vrij.Maar als u dus hinder van de lucht kan een afspraak dus daar rekening worden gehouden.

toolboy
door toolboy - Apr 4, 2011 om 17:19
965 Antwoorden / 40 Vragen

Zeker de buren hier op attenderen.
Het restvocht waait bij u naar binnen., wat geen gezonde situatie is.

t

ro
door ron530 - Apr 4, 2011 om 18:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zou ook eerst met de buren gaan praten of er een andere oplossing voor is. De condens is opzich niet gevaarlijk maar kan bij een verkeerde windrichting bij u naar binnen waaien. Het is eigenlijk voor het eerst dat ik een klacht hieromtrent lees, wellicht zijn er meer kleine ergernissen jegens de buren.

eefie
door eefie - Apr 7, 2011 om 19:08
69 Antwoorden / 30 Vragen

Hoi,

Je zou de buren er vriendelijk op kunnen wijzen
dat jullie deze hinder ondervinden.
Misschien zijn ze zich er helemaal niet van bewust!

Daarbij zou je ze kunnen vertellen dat er speciale
condensopvangbakjes in de handel zijn.
Daar kan de afvoerslang op worden aangesloten en hoeft deze niet meer uit het raam te hangen.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 8, 2011 om 07:40
229 Antwoorden / 15 Vragen

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

De buren informeren heeft reeds plaats gevonden.
Zij dragen als oplossing aan "dan doe jij toch jouw raam dicht".

Mijn vraag kwam voort uit de sluiting van een waspoederdroger van Unilever omdat de uitstoot stoffen bevatte die bij zwangere moeders en kleine baby's irreversibele gezondheidsproblemen veroorzaakte .
Niet goed gespoelde was bevat restanten waspoeder/wasverzachters en die worden m.i. door de wasdroger weer gedroogd met alle narigheid van dien.

de motormuis
door de motormuis - Apr 8, 2011 om 09:15
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste driemaaldrie

is negen. ;-)

Niet zo'n fijne reactie dus van de buren : Dan doe jij toch jouw raam dicht.
Maar je weet nu in ieder geval dat je er zelf op moet letten wanneer hun het
"slurfie " buiten hangen jij je raam moet sluiten.

Groeten.

ro
door ron530 - Apr 8, 2011 om 17:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zorgen om niets maar wel bij de buren klagen omdat er stoom van de droger jou raam binnen waait. Dat enkel omdat er op een bijsluiter van waspoederdroger ?? van Unilever een stukje staat over de risico's van uitstoot stoffen. Hoe weet je dat gebruik je dat spul zelf? zoja dan ben je verkeerd bezig.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 8, 2011 om 17:44
229 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 8 apr 2011, 17:15]Zorgen om niets maar wel bij de buren klagen omdat er stoom van de droger jou raam binnen waait. Dat enkel omdat er op een bijsluiter van waspoederdroger ?? van Unilever een stukje staat over de risico's van uitstoot stoffen. Hoe weet je dat gebruik je dat spul zelf? zoja dan ben je verkeerd bezig.

ron530,
je babbelt als een kip zonder kop.
Er ligt een overheidsbesluit m.b.t. de Unilever nl. "Unilever u moet uw zeepfabriek sluiten vanwege de schadelijke uitstoot".
Ik zoek zinvolle adviezen geen ongeletterd gezeur.

ro
door ron530 - Apr 8, 2011 om 18:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ja en dan moeten de buren ook maar verhuizen. Ik babbel niet als een kip zonder kop maar wat heeft de fabriek van Unilever met uw buren te maken?

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 8, 2011 om 18:10
229 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 8 apr 2011, 18:05]Ja en dan moeten de buren ook maar verhuizen. Ik babbel niet als een kip zonder kop maar wat heeft de fabriek van Unilever met uw buren te maken?

Duidelijk is mij dat je geen benul hebt van de inhoud van mijn vraag en er maar op los schrijft.
Lees mijn tekst nog eens goed en kom dan maar terug.

ro
door ron530 - Apr 8, 2011 om 18:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

" Mijn buren hebben een wasdroger met een afvoerslang diameter 10 cm (flexibel).
Zij hangen deze uit een raam waarna de wasem (met bijbehorende geur) mijn slaapkamer binnen waait .
De afstand is minder dan 120 cm.
Ik kan hierover niets vinden met Google, waarschijnlijk verkeerde zoekterm.
Zijn hieraan gezondheid risico's verbonden?
Dat het niet goed is voor een woning blijkt uit het feit dat mijn buren de slang uit het raam hangen."

gelezen en wat is het probleem?

loreleigil
door loreleigil - Apr 8, 2011 om 18:49
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 07:40]Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

De buren informeren heeft reeds plaats gevonden.
Zij dragen als oplossing aan "dan doe jij toch jouw raam dicht".
Dit lijkt mij een goede oplossing. Als zij voor zij gaan drogen even aanbellen zodat u ook uw raam op tijd dicht kan doen, lijkt mij het een redelijke oplossing. Immers, u kunt niet van uw buren verwachten dat, omdat u bang bent dat er misschien schadelijke stoffen bij het drogen vrij kunnen komen, zij hun droger in een andere kamer moeten zetten en zo de slang uit een ander raam kunnen hangen.

[quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 07:40]Mijn vraag kwam voort uit de sluiting van een waspoederdroger van Unilever omdat de uitstoot stoffen bevatte die bij zwangere moeders en kleine baby's irreversibele gezondheidsproblemen veroorzaakte .
Niet goed gespoelde was bevat restanten waspoeder/wasverzachters en die worden m.i. door de wasdroger weer gedroogd met alle narigheid van dien.
Is dit vastgesteld in een officieel onderzoek? Of is dit van een soort 'conspiracy theory' website?

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 8, 2011 om 18:52
229 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 8 apr 2011, 18:37]" Mijn buren hebben een wasdroger met een afvoerslang diameter 10 cm (flexibel).
Zij hangen deze uit een raam waarna de wasem (met bijbehorende geur) mijn slaapkamer binnen waait .
De afstand is minder dan 120 cm.
Ik kan hierover niets vinden met Google, waarschijnlijk verkeerde zoekterm.
Zijn hieraan gezondheid risico's verbonden?
Dat het niet goed is voor een woning blijkt uit het feit dat mijn buren de slang uit het raam hangen."

gelezen en wat is het probleem?

Veel meer wat is de vraag?
Uit uw reacties maak ik op dat u een obstakel-denker bent.
Nee, de buren hoeven niet te verhuizen!
Een waspoederdroger van de Unilever zeepfabriek moet sluiten van de overheid i.v.m. gevaren voor de volksgezondheid.
Kan het zo zijn dat alle wasdrogers een gevaar zijn? daarover gaat de vraag!

ro
door ron530 - Apr 8, 2011 om 18:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik blijf me toch afvragen wat deze zin "Er ligt een overheidsbesluit m.b.t. de Unilever nl. "Unilever u moet uw zeepfabriek sluiten vanwege de schadelijke uitstoot" met de buren van doen heeft die hebben daar part nog deel aan en wellicht gebruiken ze waspoeder van de discounter. Ik zal wel dom zijn maar in de vraag van Ts zit geen enkele logica.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 8, 2011 om 19:00
229 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=loreleigil schreef op vrijdag 8 apr 2011, 18:49][quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 07:40]Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

De buren informeren heeft reeds plaats gevonden.
Zij dragen als oplossing aan "dan doe jij toch jouw raam dicht".
Dit lijkt mij een goede oplossing. Als zij voor zij gaan drogen even aanbellen zodat u ook uw raam op tijd dicht kan doen, lijkt mij het een redelijke oplossing. Immers, u kunt niet van uw buren verwachten dat, omdat u bang bent dat er misschien schadelijke stoffen bij het drogen vrij kunnen komen, zij hun droger in een andere kamer moeten zetten en zo de slang uit een ander raam kunnen hangen.

[quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 07:40]Mijn vraag kwam voort uit de sluiting van een waspoederdroger van Unilever omdat de uitstoot stoffen bevatte die bij zwangere moeders en kleine baby's irreversibele gezondheidsproblemen veroorzaakte .
Niet goed gespoelde was bevat restanten waspoeder/wasverzachters en die worden m.i. door de wasdroger weer gedroogd met alle narigheid van dien.
Is dit vastgesteld in een officieel onderzoek? Of is dit van een soort 'conspiracy theory' website?

Beste loreleigil,
De fabriek stond in Vlaardingen en is gesloten. Niks conspiracy, gewoon ministerie van volksgezondheid.

moeder56
door moeder56 - Apr 8, 2011 om 19:48
483 Antwoorden / 2 Vragen

"Dat het niet goed is voor een woning blijkt uit het feit dat mijn buren de slang uit het raam hangen."

Natuurlijk hangen ze die u het raam, het is geen condensdroger. Lijkt me niet logisch dat ze al dat vocht hun huis in blazen. Er bestaan overigens opvangreservoirs waar de slang op geplaatst kan worden. Deze vangt het water op en kan gewoon geleegd worden. Misschien een leuk verjaarscadeautje als de buurvrouw jarig is.

loreleigil
door loreleigil - Apr 8, 2011 om 19:53
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 19:00][quote=loreleigil schreef op vrijdag 8 apr 2011, 18:49][quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 07:40]Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

De buren informeren heeft reeds plaats gevonden.
Zij dragen als oplossing aan "dan doe jij toch jouw raam dicht".
Dit lijkt mij een goede oplossing. Als zij voor zij gaan drogen even aanbellen zodat u ook uw raam op tijd dicht kan doen, lijkt mij het een redelijke oplossing. Immers, u kunt niet van uw buren verwachten dat, omdat u bang bent dat er misschien schadelijke stoffen bij het drogen vrij kunnen komen, zij hun droger in een andere kamer moeten zetten en zo de slang uit een ander raam kunnen hangen.

[quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 8 apr 2011, 07:40]Mijn vraag kwam voort uit de sluiting van een waspoederdroger van Unilever omdat de uitstoot stoffen bevatte die bij zwangere moeders en kleine baby's irreversibele gezondheidsproblemen veroorzaakte .
Niet goed gespoelde was bevat restanten waspoeder/wasverzachters en die worden m.i. door de wasdroger weer gedroogd met alle narigheid van dien.
Is dit vastgesteld in een officieel onderzoek? Of is dit van een soort 'conspiracy theory' website?

Beste loreleigil,
De fabriek stond in Vlaardingen en is gesloten. Niks conspiracy, gewoon ministerie van volksgezondheid.
Ik doelde op uw laatste zin: 'Niet goed gespoelde was bevat restanten waspoeder/wasverzachters en die worden m.i. door de wasdroger weer gedroogd met alle narigheid van dien.' Ook kunt u een hele fabriek niet gaan vergelijken met de wasdroger van uw buren. Da's appels met peren vergelijken naar mijn mening.

ro
door ron530 - Apr 8, 2011 om 20:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Driemaaldrie moet op een eiland gaan wonen waar hij/zij geheel biologisch en zonder vervuiling gaat leven. Betekent wel niet meer douchen en geen kleding wassen want zelfs shampoo bevat stoffen die de gezondheid aantasten.

Er schijnt in Alaska nog een stukje land/ijs te zijn die te koop is.