Je
door JeroenVermeer May 3, 2016 om 11:48
Voeding & gezondheid

Voorwaarden van cadeaubon gewijzigd en nu minder waard

Heb onlangs een bon gekrgen voor Spa Zuiver, een spa bij ons in de buurt. De bon geeft mij recht op toegang tot de spa, gebruik van badjas en handdoeken en een massage van 50 minuten. Na een poging om de bon te verzilveren gaf een collega aan dat de voorwaarden van de bon zijn veranderd! De bon (nu tevens tien euro duurder) geeft recht op toegang tot de spa, een kop koffie, en een massage van 50 minuten. De telefoniste gaf zeer klantonvriendelijk en geirriteerd aan dat zij het recht hebben de voorwaarden op elk moment te kunnen wijzigen en dat deze dan van toepassing zijn op alle reeds uitgegeven bonnen.
Nu kan dit toch niet de bedoeling zijn, dat zij A klanten voor een verwendag zo onvriendelijk helpen en B voorwaarden wijzigen van reeds uitgegegven bonnen? 
Iemand hier ervaring mee (bonnen algemeen waarvan de voorwaarden zijn gewijzigd of bonnen van Spa Zuiver)?

Bedankt!

1300 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Staat er op de bon waar u recht op hebt? Of staat er "verwendag"?

En wat bedoelt u met een poging tot verzilveren? Bent u nu geweest of niet.

Je
door JeroenVermeer - May 3, 2016 om 14:41
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er staat op de bon dat deze het recht geeft op toegang tot de spa, gebruik van badjas en handdoeken en een massage van 50 minuten. Ben nog niet geweest, enkel geprobeerd een reservering te maken maar kom er nu dus achter dat zij de voorwaarden hebben gewijzigd
 

zoekster1
door zoekster1 - May 3, 2016 om 14:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dat kan natuurlijk niet zomaar, wat er is beloofd tijdens het aangaan van de overeenkomst moet ook worden waargemaakt. U heeft gewoon recht op gebruik badjas en handdoeken.

Spa Zuiver is dus niet erg zuiver. Ik snap dit soort klantonvriendelijkheid werkelijk niet. Wat kan het hun nou bommen dat u een badjas en handdoeken van ze leent? Zo'n dom bedrijf. Zelfs al maak je gebruik van de bon, je komt nooit meer terug en je gaat er ook niet bij vrienden en familie reclame voor maken.

Ga maar fliink rammelen op internet over deze club. Denk aan klacht.nl en klachtenkompas.nl

Dat krijg je nou van dat bonnengedoe. Hield het maar eens op!

edrick3
door edrick3 - May 3, 2016 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Dat de Voorwaarden wijzigen is hun goed recht.
Dat je iets anders zou krijgen dan waarvoor er betaald is en wat op je bon staat niet.

Maar ..... voordat je hier komt klagen.... zou het eerst eens uitproberen!
Waarschijnlijk krijg je gewoon waar je recht op hebt en wat op je cadeaubon staat.

br
door brains2 - May 3, 2016 om 15:41
9 Antwoorden / Vragen
0

De reactie van de telefoniste geeft goed weer met wat voor bedrijf je hier te doen hebt. Meestal lost dat zichzelf op door een faillisement na bepaalde tijd. Een gekochte bon vertegenwoordigd geld en mag niet zomaar gewijzigd worden. Sauna moet nakomen wat op de bon staat of -als ze dat niet willen- het aankoopbedrag teruggeven. De wet is daar zéér duidelijk en expliciet over.

Ma
door Mat Matheij - May 3, 2016 om 17:38
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Van belang is of de door U geschetste voorwaarden van de SPA staan vermeld op de bon. Waar heeft U recht op en welke is de geldigheidsduur. Het kan niet zo zijn dat na uitgifte de voorwaarden voor reeds uitgegeven vouchers worden aangepast. Wel is het zaak te letten op de geldigheidsduur van het voucher. Uit ervaring blijkt dat deze soms te lang blijven liggen. Alsdan heeft U geen recht meer op 'verzilvering' en is de aanpassing naar de nieuwe prijs terecht. Mvrgr.

Je
door JeroenVermeer - May 4, 2016 om 11:31
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Allemaal erg bedankt voor de tips en het advies!
Gr, Jeroen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer