an
door antwa Oct 5, 2011 om 15:09
Voeding & gezondheid

Waar moet ik mijn bril kopenl? En waarom?

Beste Kassaformuleden en andere kassabezoekers,

Waarschijnlijk moet ik aan een bril. Nu vraag ik me af wat de beste manier is om dit aan te pakken, omdat er zoveel verschil tusen zit.

Het makkelijkste is gewoon bij de eerste de beste opticien naar binnenen laat me een bril aanmeten.
Maar er zijn zoveel aanbieders en deze hanteren ook verschillende prijzen. Nu zou ik van jullie willen weten wat het verschil is tussen de diverse aanbieders van brillen. En waar je op moet letten. Doet de prijs ertoe enz.

Ik hoorde dat je eventueel ook iets vergoed kunt krijgen van de verzekering?

Alvast bedankt voor de reacties van nog geen brillendraagster

93761 51 Rapporteer

gr
door grootvader_1 - Oct 5, 2011 om 15:24
153 Antwoorden / 44 Vragen

Ik denk dat de keuze mede afhankelijk zal zijn WELKE vestiging.
De Pearle-vestiging op het Buikslotermeerplein Amsterdam Noord is voor mij prima gebleken terwijl over Pearl-vestigingen, evenals die van Hans Anders en dergelijke toch ook regelmatig klachten te lezen zijn.
De ene vestiging is dus duidelijk de andere niet!

Kortom,
U kunt beter uw vraag wat gedetailleerder stellen met b.v. uw woonplaats te vermelden.

De Vrije Vogel

an
door antwa - Oct 5, 2011 om 15:40
3 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Malle Gerrit,

Kijk dit wist ik dus niet. Ik ben woonachtig in Apeldoorn en ik wil daar dan ook graag mij een bril laten aanmeten.

druifje01
door druifje01 - Oct 5, 2011 om 16:15
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kijk eens in de nationale telefoongids. Er zijn minstens 20 opticiens in Apeldoorn. Vergelijk in de etalages en in de winkel eens het type montuur wat momenteel gangbaar is. Beter nog, pas er eerst eens een paar.
Laat je verder door de verkoper adviseren maar pas op dat men je niet te dure glazen aanbeveelt. Naar mij ervaring gaat het er bij opticiens meestal wel eerlijk aan toe, maar er zijn natuurlijk ook andere ervaringen.
Voor de vergoeding kijk je bij de voorwaarden van de ziektekostenverzekering die je afgesloten hebt.
Maak niet moeilijk wat makkelijk is. Ga op onderzoek uit en doe wat veldwerk.

soepkiep
door soepkiep - Oct 5, 2011 om 17:08
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik ben ook bij Pearle en ben er erg tevreden over

zw
door zwaardvis - Oct 5, 2011 om 17:21
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je maar geen multifocale bril pakt (nodig hebt) . Tjonge wat zijn dat een ondingen. Je hoeft je hoofd maar een millimeter naar links of rechts, boven of onder te bewegen en je ziet niets meer (scherp). WAARDELOOS.

soepkiep
door soepkiep - Oct 5, 2011 om 17:39
529 Antwoorden / 75 Vragen

multifocale bril heb ik ook heb er geen last van
maar moet ik er wel bij zeggen ik heb een breed uit zicht
je kunt ook minder pakken is goed koper maar dan moet je inderdaad om goed duidelijk te kunnen zien je hoofd meer mee draaien

druifje01
door druifje01 - Oct 5, 2011 om 17:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Met een gedownloade foto van je gezicht kun je alvast op het web monturen passen. Zie bv. brilonline.com om er vertrouwd mee te raken.

zw
door zwaardvis - Oct 5, 2011 om 18:00
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=soepkiep schreef op woensdag 5 okt 2011, 17:39]multifocale bril heb ik ook heb er geen last van
maar moet ik er wel bij zeggen ik heb een breed uit zicht
je kunt ook minder pakken is goed koper maar dan moet je inderdaad om goed duidelijk te kunnen zien je hoofd meer mee draaien Ja, dat zeggen ze in de winkel dus ook, Heb me dus de allerduurste varifocus aan laten smeren, maar ik zou niet weten waar je dat aan kunt zien, het blijft maar een millimeter marge en het wordt onscherp. Het kan dus best zijn, dat ik de hoofdprijs heb betaald, maar dat ze toch de goedkoopste glazen er in gedaan hebben. Misschien zijn trouwens alle 4 de varianten wel hetzelfde en is het puur oplichterij.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 5, 2011 om 18:34
355 Antwoorden / 1 Vragen

OF en hoeveel je ziektekosten verzekering vergoedt, kun je nalezen in je polis.
Veel verzekeraars hebben een afspraak met een opticien.
Dan krijg je daar korting.
Voorbeeld: Menzis geeft korting als je bij Hans Anders koopt.
CZ als je bij Eye Wish Groeneveld koopt.

ka
door kasseur - Oct 7, 2011 om 12:26
11 Antwoorden / 5 Vragen

Ga in iedergeval niet naar HANS ANDERS hier is de service super slecht

es
door estestpro - Oct 7, 2011 om 13:35
20 Antwoorden / 21 Vragen

bezoek eerst een goed bekendstaande oogarts. Laat die de oogdruk meten en de pd = pupilafstand en natuurlijk ook de noodzakelijke glassterkte in dioptrieen (moeilijk woord), ga met dit recept naar een opticien en zoek een montuur uit waarbij je moet oppassen dat de neusbrug niet te smal of te breed is. Ook de veren moeten natuurlijk de goede lengte hebben. Aan te raden is dat de scharniertjes beweegbaar zijn, dus kunnen inveren en uitveren, wat gemakkelijk is bij het opzetten en afzetten van de bril. Heb je voorkeur voor een kunststoffen montuur weet dan dat dit materiaal in de loop van jaren uit kan drogen en dus kan gaan barsten dan wel scheuren. Succes en laat je niets aanpraten dat "dit montuur je zo goed staat " of "je gezichtsvorm zo prachtig accentueert" Jij kiest en niet de opticien !

jpm
door jpm - Oct 7, 2011 om 14:14
820 Antwoorden / 28 Vragen

Gaat u niet direct voor de goedkoopste optie. Allerlei acties zijn over het algemeen lokkertjes, anderzijds: brillen zijn op zichzelf heel goedkope producten om te produceren, dus hartstikke duur hoeft ook absoluut niet.
Ga in de eerste plaats om zekerheid voor als u iets niet bevalt. De garantie dat u altijd terug mag komen indien de bril is ontzet, er een neusvleugeltje afgaat of iets dergelijks is meer waard dan menig actie. Soms hoor je dat onafhankelijke opticiens bijna oneindig lang gratis reparaties uitvoeren. Als je dat van een andere klant hoort is dat veel waard. Bij optiekketens wil men je nog al eens een nieuwe bril adviseren als er voor de zoveelste keer een reparatie nodig is. Voor de klant een teken dat hij destijds een verkeerde opticien koos, tenzij de bril ouder is dan een jaar of drie, vier.

ka
door kasseur - Oct 7, 2011 om 14:23
11 Antwoorden / 5 Vragen

Kom al enkele jaren bij HET HUIS.(heuvelstraat tilburg)
Hier ben ik altijd prima geholpen en de service is geweldig
vakmanschap en klantvriendelijk.

ja
door jans2 - Oct 7, 2011 om 14:28
311 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad: eerst naar de oogarts voor een oogmeting +recept voor de juiste glazen. Daarna naar een goede opticien, mijd daarbij de grote ketens. Goede glazen zijn duur. Dit geldt zeker voor multifocale glazen, bij een goede kwaliteit zijn de overgangen vloeiend en (na een dag wennen) niet storend, wat bij een mindere kwaliteit vaak wel het geval is. Bespaar zonodig liever op het montuur (merknamen). Let op dat het makkelijk gerepareerd kan worden als er eens wat mee is.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2011 om 14:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u aanvullende verzekering op de standverzheeft is er meestal een vergoeding per 2 jaar mogeliujk maar dat kan dus per verzekering verschillen bij IZA is dat dus wel het geval. Dus kijk naar de polisvoorwaarden of bel even om zeker te zijn met u zorgverzekeraar

robtien
door robtien - Oct 7, 2011 om 15:05
269 Antwoorden / 10 Vragen

welke u kiest is natuurlijk ook een persoonlijke keus.
ik laat altijd mijn ogen testen bij de oogarts.
maar dit kan natuurlijk ook gewoon bij de opticien dus keuze is
aan u aan wat u prettig vind.
verder kijk even bij u ziekten kostenverzeker aan wat u vergoed krijgt door ze
dit is meestal eens per 2 jaar.

Ik ga altjid naar de hans anders goede service prettige winkel en genoeg en voldoende keus. gratis service op het maken en enz..verder heeft die zaak ook nog verschillende mogelijkheden zoals het totaal plan

sa
door sainey6 - Oct 7, 2011 om 15:06
4 Antwoorden / 3 Vragen

Heb slechte ervaringen met Pearl zij geven een slechte service en slechte garantie

donkschr
door donkschr - Oct 7, 2011 om 15:11
78 Antwoorden / 14 Vragen

Volkomen met zwaardvis eens. Niet alleen wat hij/zij meldt klopt. Zowel links als rechts zitten delen die wazig worden; gevaarlijk bij het autorijden. Ook je vaak een streep het veraf- en dichtbij gedeelte en moet je zoeken door welk deel je het beste kunt zien. Als je cilinders nodig hebt is het voor dit soort winkels ook een probleem. Dit soort winkels beschikt vaak over grote voorraden van een beperkt aantal plus- en minglazen. Iets afwijkends kunnen zij meestal niet leveren.

Dan nog een opmerking voor degene die het hebben over een oogarts. Al sinds enkele jaren kun je je niet meer door laten verwijzen naar een oogarts. Alleen als je iets bijzonders aan je ogen hebt kun je daar terecht.
Een goede opticiën kan ook de oogmeting, oogdruk en pupilstand meten.

donkschr
door donkschr - Oct 7, 2011 om 15:15
78 Antwoorden / 14 Vragen

Even een correctie: Het betreft een streep (soms zichtbaar) die tussen het veraf- en dichtbij-gedeelte zit, waarbij je dan moet zoeken door welk deel je van de glazen moet kijken. Dichtbij de 'streep' of verder er vanaf.

lottesanne
door lottesanne - Oct 7, 2011 om 15:27
438 Antwoorden / 47 Vragen

Zo, na vele problemen met het inloggen eindelijk een reactie kunnen geven. Ik ga zelf altijd voor een bril naar Hans Anders. Je wordt daar goed geholpen, de service is top. Ook weten zij hoe ze een bril moeten afstellen, ik heb dat ook wel eens bij Pearle gedaan, maar die kunnen dit niet. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het geheel van de vestiging afhangt hoe je geholpen wordt. Dit geld voor alle grote ketens. Wij hebben op het dorp ook een onafhankelijke opticien, maar de service is daar heel wat minder wanneer je daar geen bril hebt gekocht.
Ik heb multi-focale glazen. Eerst in een bril met ronde glazen. Deze bevielen heel erg goed. Nu heb ik ze in een bril met rechthoekige glazen, deze bevallen minder goed. Maar ik ben wel heel tevreden met multifocale glazen (overigens wel de op één na duurste versie), maar dan moeten ze wel in een bril met ronde glazen zitten. Multifocaal bevalt veel beter dan brillen met een leesvenster. Het is wel even wennen, maar ik vind het optimaal.
En of een oogarts de ogen nog opmeten wil betwijfel ik, je kunt niet zonder verwijzing naar een oogarts en die krijg je bij ons echt niet als er geen noodzaak is (lees, ik moet alleen een bril hebben). Daarvoor kun je echt alleen maar bij de opticien terecht.

kr
door krieno - Oct 7, 2011 om 15:37
60 Antwoorden / 1 Vragen

Hen zelf een multifocale bril van hans anders, en bevalt me goed, en dat voor 200 euro, kun je ook nog eens om de twee jaar een andere kopen, en service zal wel per filiaal verschillen, maar bij mij geen probleem mee.
Dus het is gewoon een kwestie van eigen ervaring

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 7, 2011 om 15:38
355 Antwoorden / 1 Vragen

Als je geen bijzondere klachten aan je ogen hebt, is het toch niet nodig naar de oogarts te gaan? ?
Een opticien is er niet alleen om een leuk brilmontuur te verkopen, die meet van alles op hoor.
Ook de oogdruk, heeft de opto twijfels, geeft hij het advies naar de huisarts-oogarts te gaan.

je
door jeriks - Oct 7, 2011 om 15:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Antwa,

Hans Anders is absoluut geen aanrader!!!
Mijn man heeft dat ook een keer geprobeerd!
Kwam van een koude kermis thuis.
In zijn bril was toen hij klaar was en hem kon ophalen 2 linker glazen gezet. Terug gegaan en jahoor hij kon hem weer ophalen en jahoor, je raad het al weer 2 linker glazen! Dit heeft men 4 keer in het totaal vol gehouden en toen hebben wij het geld terug gevraagd en zijn wij naar onze oude vertrouwde opticien bij ons in de buurt gegaan en daar komen wij allebei nog steeds.
Zoek beslist iets bij jou in de buurt, vanwege als er iets met je bril is dan kun je meteen dicht bij je huis terecht, anders werkt het niet.
HET HUIS is een goede. Want goedkoop is na onze 60 jaar ervaring altijd duurkoop! Van kinds af aan al een bril dus! Doe je voordeel ermee!!

ab
door abbey - Oct 7, 2011 om 15:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Moet binnenkort mijn 3e bril. De twee vorige heb ik bij Hans Anders. Nummertje 3 wordt weer een brl van Hans Anders. Bevalt super goed.

de
door defibobbie - Oct 7, 2011 om 15:54
7 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben beiden zeer goede ervaring met de Pearl in Apeldoorn. Ik had eerst een leesbril en nu een multivocale bril, maar ben er erg blij mee. In het begin dacht ik: daar wen ik nooit aan, maar na een paar weken weet je echt niet beter meer. Heel veel succes!

cl
door cluwie - Oct 7, 2011 om 16:03
25 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 5 okt 2011, 17:21]Als je maar geen multifocale bril pakt (nodig hebt) . Tjonge wat zijn dat een ondingen. Je hoeft je hoofd maar een millimeter naar links of rechts, boven of onder te bewegen en je ziet niets meer (scherp). WAARDELOOS.

Dat komt omdat je op een paar euro's kijkt, Ik heb variofocus, en nergens last van, maar dan praat je over 350 euro per glas

ha
door hanswass - Oct 7, 2011 om 16:06
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had een leesbril nodig en mijn oogarts adviseerde me om er een bij de HEMA of Kruidvat te kopen. Ze kosten daar ca. € 4,-- en nu heb ik er dus een in elke kamer liggen. Ze bevallen prima !!

cl
door cluwie - Oct 7, 2011 om 16:08
25 Antwoorden / 8 Vragen

Nooiu geen bril meer van hans anders, de naam zegt het, ga kijk naar wat anders en anders niet naar anders, anders is beter dan hans anders

tdehond
door tdehond - Oct 7, 2011 om 16:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben bijzonder te spreken over de service van Pearle in mijn woonplaats. Een paar jaar geleden heb ik er een bril gekocht. Gisteren werd deze bril beschadigd door een agressief figuur. Pearle heeft gratis de neussteuntjes vervangen en de bril weer gesteld.

Bravo Pearle.

em
door emmaeek - Oct 7, 2011 om 16:41
11 Antwoorden / 11 Vragen

hallo Antwa,

Je kan ook t beste even naar de vergoedingen van je ziektekostenverzekeraar kijken.Bij sommige opticiens heb je dan extrakorting op je glazen/montuur. dat kan aardig schelen. Als Pearl erbij zit b.v heb je goede keus te pakken.
Succes ( en niet bij Hans Anders gaan , slechte monturen/metingen en glazen)

je
door jettemeijer - Oct 7, 2011 om 17:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beaste brillen zoeker,

Ik ben hier bij Pearle in Steenwijk ,doet alle meetingen o. a. oogdruk. Ben erg tevreden. Kunnen rechtstreeks bij Uw verzekering de nota declareren. Ik ben zelf bij ONVZ heb een topfit verzekering en mag elk jaar als dat nodig is bij de opticien voor 300 euro glazen uitzoeken . Multifocale .[

JETTE 2006

je
door jettemeijer - Oct 7, 2011 om 17:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste brillen zoeker,

Ik ben hier bij Pearle in Steenwijk ,doet alle meetingen o. a. oogdruk. Ben erg tevreden. Kunnen rechtstreeks bij Uw verzekering de nota declareren. Ik ben zelf bij ONVZ heb een topfit verzekering en mag elk jaar als dat nodig is bij de opticien voor 300 euro glazen uitzoeken . Multifocale .[

JETTE 2006

ka
door kama - Oct 7, 2011 om 17:35
161 Antwoorden / 19 Vragen

Toen ik in Apeldoorn woonde ging ik naar Sandmann - was ook heel goed in lenzen. Duurder, maar perfecte service. In mijn nieuwe woonplaats ga ik meestal naar Specsavers of Hans Anders, omdat die hier meer service verlenen dan Eye-wish en de zelfstandige opticiens. Voor lenzen ga ik daarentegen wel weer naar de zelfstandige opticien omdat de grote ketens slechter zijn in lenzen voor ogen met heel grote afwijkingen.

sa
door saturnus - Oct 7, 2011 om 18:46
72 Antwoorden / 12 Vragen

Toevallig 4 weken geleden bij Speacsaver een nieuwe bril gekocht.Ik heb een varifocus nodig . Allereerst werd op 3 manieren mijn ogen getest: o.a. een op oogdruk en andere ellende. Het onderzoek werd door gemaild naar een oogarts en die nam na 3 dagen contact op. Al met al met kortigen enz. moest ik E 270,= aftikken incl. een merkbril ( Spijkers Spijkers. Mijn vorige bril was van een opticien van Het Huis E 650,= en nooit zo goed kunnen zien als nu.

=estestpro schreef op vrijdag 7 okt 2011, 13:35: bezoek eerst een goed bekendstaande oogarts. Laat die de oogdruk meten en de pd = pupilafstand en natuurlijk ook de noodzakelijke glassterkte in dioptrieen (moeilijk woord), ga met dit recept naar een opticien en zoek een montuur uit waarbij je moet oppassen dat de neusbrug niet te smal of te breed is. Ook de veren moeten natuurlijk de goede lengte hebben. Aan te raden is dat de scharniertjes beweegbaar zijn, dus kunnen inveren en uitveren, wat gemakkelijk is bij het opzetten en afzetten van de bril. Heb je voorkeur voor een kunststoffen montuur weet dan dat dit materiaal in de loop van jaren uit kan drogen en dus kan gaan barsten dan wel scheuren. Succes en laat je niets aanpraten dat "dit montuur je zo goed staat " of "je gezichtsvorm zo prachtig accentueert" Jij kiest en niet de opticien !

ji
door jikja - Oct 7, 2011 om 18:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als je geen "moeilijke"ogen hebt kun je met een gerust hart naar Hans Anders.
Ik ga er al jaren heen, en heb nooit problemen gehad. Mijn man heeft wel probleem ogen, die gaat dan ook naar Het Huis. Maar die vind ik te duur. Ik heb mijn ogen ook wel eens ergens laten testen en daar kwam het zelfde uit als bij Hans Anders.
En hebben ze daar niet een leuk brilletje dan ga je toch naar een andere opticien.

wi
door wilwes - Oct 7, 2011 om 19:01
8 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf kom ik al jaren bij Eye Wish Groeneveld.en dat is perfect. Misschien wel iets duurder dan andere ,maar dat weet ik niet.De monturen doe ik jaren mee en de service is ook perfect.Ben zelf een keer door hun naar het ziekenhuis gestuurd ,waar hun voor mij een afspraak hebben gemaakt op dezelfde dag nog. Dat bedoel ik met vakmanschap en goede service.Ook zijn ze bij Menzis aangesloten ,waar je dan gelijk de korting krijgt.

ka
door katja54 - Oct 7, 2011 om 19:17
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ga al jaren naar hans Anders , ze hebben leuke aanbiedingen zoals ik laatst een zonnebril op sterkte kon bestellen bij mijn nieuwe bril.
Het enige nadeel van mijn bril is dat er een prisma ingeslepen moet worden en samen met dubbelfocus maakt het de glazen erg duur.
Ik moet wel want door dat prisma kan ik mijn ogen niet laten laseren wat ik wel had gewild.
Let met een bril aanschaffen even op met wat voor een werk je doet , ik werkte in een supermarkt en moest vaak dozen openen en in de schappen tillen ,, als je dan kunststof glazen in je bril hebt en je gaat even met het karton langs je glas heb je er vlug krassen op.
Een bril met glazen van glas is iets zwaarder (merkte ik nooit iets van ) maar je moet hem niet op een plavuizen vloer laten vallen want dan is hij stuk.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 7, 2011 om 21:18
632 Antwoorden / 58 Vragen

Ik kom al jaren bij Het Huis opticiens en ben daar zeer tevreden over.
En ik ben nog nooit bij de oogarts geweest, mijn ogen zijn altijd gewoon bij de opticien opgemeten.
Toevallig ben ik afgelopen zaterdag voor een oogmeting geweest en ze hebben gelijk mijn oogdruk gemeten.
Als u verder geen problemen hebt met uw ogen lijkt een bezoek aan de oogarts m.i. niet nodig.
Sterkte met uw keuze!

pi
door pier46 - Oct 7, 2011 om 22:33
11 Antwoorden / 0 Vragen

In de Consumentenbond van okt 2011 staat een artikel over brillen.

Recent ging het tv programma "de Rekenkamer" over prijs/kwaliteit van brilmonturen, misschien even terug kijken met uitzending gemist.
Duurder was niet altijd beter.

Laat ze niet te veel op uw gevoel werken, pas op voor de opticien met een witte jas.
De glazen worden vol-automatisch gemaakt en er zijn maar enkele fabrikanten.

toon59
door toon59 - Oct 8, 2011 om 08:27
40 Antwoorden / 7 Vragen

Al jaren draag ik een bril, ik denk al 50 jaar.
Ik heb goede ervaringen met Hans Anders, Specsavers en Pearl.
Twee jaar doe ik met een bril, dit heeft te maken met de verzekering en aftrek belastingen, maar dat laatste is vervallen.
Sinds een paar jaar heb ik een bril met multifocale glazen en na een dag
wennen, vind ik ze heerlijk. Maar de totale BRUTO kosten voor mijn laatste bril waren dan ook 1.000 euro. Ik heb Rodenstock plastic glazen, draag mijn bril van het moment dat ik opsta tot dat ik naar bed ga. Leg ze dus NOOIT op de glazen, ook niet eventjes! Ga naar een brillenwinkel waar je je welkom voelt. Want het zijn jouw ogen en ik neem aan dat je er nog lang plezier van wilt hebben.

go
door gouwmt - Oct 8, 2011 om 12:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reageer op het antwoord van Zwaardvis. Ik heb zijn probleem ook gehad met een multifocale bril gekocht bij Pearle. Hij moet dan teruggaan en glazen vragen die volgens andere specificaties geslepen zijn.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 8, 2011 om 14:22
292 Antwoorden / 1 Vragen

heel moeilijke vraag. ik zou zeggen ga naar Hans Anders, goedkoop en goede service, is mijn ervaring, in Groningen anderen zeggen dat niet te doen. Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel, oftewel welke werknemer tref je en heeft'ie goed geslapen. We lezen veel klachten van scribenten over winkels, echter, als je goed leest, maken ze zelf een foutje of beoordeling of iets willen wat niet kan en, wat hier nog vaker voorkomt, dat men iets gratis wil wat eigenlijk redelijker wijze niet kan.
Heerlijk, rode duimen kunnen niet meer gegeven worden, nu moet negatief commentaar gedefinieerd worden en daar hebben velen moeite mee bij gebrek aan fundering van doorslaggevende argumenten! Een wijs besluit van de redactie.

Mijn advies, ga naar een paar winkels, praat en pas en besluit dan. Bedenk dat net als bij auto's je meer hebt aan een goede monteur dan aan een gerenommeerd merk met een slechte monteur. Wij zijn niet deskundig genoeg om te beoordelen of iemand in een winkel deskundig genoeg is, een aardige behulpzame winkelbediende kunnen we echter wél traceren, houdt het daar op en ga vooral niet af op een negatieve ervaring van een scribent die met iemand in een winkel sprak die hem niet lag en dus alles verkeerd deed, althans in de ogen van de klant en dat daarom het hele concern niet meer deugt! Voorbeeld, Aldi en Hans Anders.(Jammer dat er ook geen groene duimen meer zijn)

mo
door modaal - Oct 8, 2011 om 14:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man en ik hebben beiden een paar jaar geleden een multifocale bril gekocht bij Specsavers in Waalwijk.Binnen anderhalf jaar was bij ons allebei het montuur kapot.Als oplossing kregen we te horen dat ze niet gerepareerd konden worden maar we konden wel hetzelfde montuur kopen zodat de glazen konden worden overgezet .Ik ging met mijn kapotte montuur naar Hans Anders in Waalwijk en daar hebben ze hem keurig GRATIS gerepareerd.Mijn man heeft voor €35 een montuur uitgezocht en de glazen over laten zetten terwijl we bij Specsavers ieder een montuur hadden moeten kopen van meer dan €100.Verder werden we helemaal niet klantvriendelijk behandeld.Voor ons dus NOOIT geen Specsavers meer!!

diadino
door diadino - Oct 8, 2011 om 15:00
49 Antwoorden / 2 Vragen

hooi,
hoe verschillend kunnen ervaringen zijn.
ik heb jaren geleden mijn ogen eens op laten meten bij hans anders in hilversum, en zonder duidelijk de uitslag te geven werd ik toen gelijk megenomen naar de displays om een montuur uit te zoeken :-(
hoezo erg graag willen verkopen.
toen ik een week later bij de echte oogarts was, bleek uit zijn oogmetingen dat ik nog absoluut niet aan een bril toe was (afwijking van +/-0,25)
bij andere zaken wilde ze de meting terecht niet doen, omdat 1 meting doen als je diabetes hebt toch geen goed beeld zou geven van de benodigde sterkte.mijn vrouw heeft ooit eens een bril in diezelfde winkel gekocht, en de service was toch wel beneden peil. glazen waren niet goed, maar volgens de winkelier was dat haar eigen schuld. ze hebben het een keer proberen te herstellen en er gelijk bij gezegd dat een 2e keer niet mogelijk was.
bij eyewish en het huis heb ik zelf in ieder geval goede ervaringen met mijn zonnebrillen, kapotte veren werden zonder problemen gratis vervangen (zonder een aankoopbon te hoeven overleggen of iets dergelijks)

gr
door grootvader_1 - Oct 8, 2011 om 15:08
153 Antwoorden / 44 Vragen

En steeds maar weer ketennamen terwijl ik toch duidelijk was in min 1-e reactie.
Er zijn naar mijn ervaring hier goede en slechte Pearlwinkels, goede en slechte Hans Anders winkels, enzovoort
Dus....... noem niet alleen de naam van de winkel maar ook waar deze is gevestigd en dat lees ik niet in de meeste reacties.
En dat terwijl duimen verzamelen niet meer nodig is GELUKKIG!

De met z'n hoofd knikkende

Vrije Vogel

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 8, 2011 om 15:33
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=malle gerrit schreef op zaterdag 8 okt 2011, 15:08]En steeds maar weer ketennamen terwijl ik toch duidelijk was in min 1-e reactie.
Er zijn naar mijn ervaring hier goede en slechte Pearlwinkels, goede en slechte Hans Anders winkels, enzovoort
Dus....... noem niet alleen de naam van de winkel maar ook waar deze is gevestigd en dat lees ik niet in de meeste reacties.
En dat terwijl duimen verzamelen niet meer nodig is GELUKKIG!

De met z'n hoofd knikkende

Vrije Vogel

@malle gerrit

Je hebt gelijk, ik was ook de woonplaats vergeten te melden.
Bij deze: Het Huis opticiens in Nieuw-Vennep.
Vandaag heb ik mijn nieuwe bril opgehaald en ik ben er erg tevreden mee.

marijke77
door marijke77 - Oct 8, 2011 om 15:41
158 Antwoorden / 3 Vragen

Ga naar een winkel waar ze een goeie optometrist in dienst hebben en waar je ze ogen goed opmeten en neem gaan goedkope glazen als je een multifocale bril nodig hebt.
http://www.optometrie.nl/praktijkzoeker Hier kun je naar winkels zoeken met een goede optometrist

ca
door carol3 - Oct 8, 2011 om 17:54
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hans Anders en Pearl vind ik allebei waardeloos. Heb van beide een bril gehad en allebei niks. Ik ga nu naar een onafhankelijke optometrist die mijn ogen prima opmeet. Ik heb ook multivocale glazen en dat bevalt mij prima. Kosten wel 300 euro per glas waarvan Menzis 40 euro per glas vergoedt. Wel één keer in de twee jaar.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 8, 2011 om 23:55
292 Antwoorden / 1 Vragen

Marijke 77, waaraan is een winkel met een goede optometrist herkenbaar? Hangt er een bordje voor het raam:"wij hebben een goede optometrist"? Alle winkels die ogen opmeten hebben een goede optometrist, niet goede halen het examen voor het verplichte diploma niet en dan mogen er geen ogen opgemeten worden!
@Carol3: Waarom zijn de brillen van Hans Anders en Pearl niks? Kon je er niet goed door zien? Geen enkele optometrist is onafhankelijk, alleen de ene is meer integer dan de andere en ook die draagt geen bordje om zijn nek met de tekst: "ik ben integer"of de tekst "ik ben niet integer". Ik vroeg bij "mijn" Hans Anders in Groningen om ontspiegelde en gecoate glazen waarop ik als antwoord kreeg, "dat kan meneer, graag zelfs, maar dat is alleen maar nodeloos duurder gemaakt door reclameteksten van bedrijven die alleen maar op een hoge winst letten en niet op de belangen van de klant, vandaar dat ik maar €90 moest betalen, een hard plastic brillendoosje en poetsdoekje kreeg ik er gratis bij! Toen ik jaaaaren geleden eens van een bril, die ik drie jaar daarvoor bij een ander filiaal van Hans Anders had gekocht, een pootje brak kreeg ik, omdat dat ene pootje niet meer leverbaar was, gratis twee nieuwe pootjes erop gezet, dat vind ik niet niks maar erg goed!

ca
door carol3 - Oct 9, 2011 om 17:56
13 Antwoorden / 1 Vragen

Vliegenderob,
Zowel bij Hans Anders als Pearl waren mijn ogen niet correct gemeten waardoor ik natuurlijk niet goed kon zien. Werd bij allebei niet goed op ingehaakt door de schuld op mij te schuiven. Ik had mijn hoofd niet goed gehouden. Nou draag ik pas 50 jaar een bril dus ik weet echt wel hoe er gemeten wordt. Her enige excuus dat ik kon bedenken is dat mijn glazen -12 zijn. Maar dan nog.....

marijke77
door marijke77 - Oct 9, 2011 om 20:37
158 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op zaterdag 8 okt 2011, 23:55]Marijke 77, waaraan is een winkel met een goede optometrist herkenbaar? Hangt er een bordje voor het raam:"wij hebben een goede optometrist"? Alle winkels die ogen opmeten hebben een goede optometrist, niet goede halen het examen voor het verplichte diploma niet en dan mogen er geen ogen opgemeten worden!
@Carol3: Waarom zijn de brillen van Hans Anders en Pearl niks? Kon je er niet goed door zien? Geen enkele optometrist is onafhankelijk, alleen de ene is meer integer dan de andere en ook die draagt geen bordje om zijn nek met de tekst: "ik ben integer"of de tekst "ik ben niet integer". Ik vroeg bij "mijn" Hans Anders in Groningen om ontspiegelde en gecoate glazen waarop ik als antwoord kreeg, "dat kan meneer, graag zelfs, maar dat is alleen maar nodeloos duurder gemaakt door reclameteksten van bedrijven die alleen maar op een hoge winst letten en niet op de belangen van de klant, vandaar dat ik maar €90 moest betalen, een hard plastic brillendoosje en poetsdoekje kreeg ik er gratis bij! Toen ik jaaaaren geleden eens van een bril, die ik drie jaar daarvoor bij een ander filiaal van Hans Anders had gekocht, een pootje brak kreeg ik, omdat dat ene pootje niet meer leverbaar was, gratis twee nieuwe pootjes erop gezet, dat vind ik niet niks maar erg goed!

Op [url= http://www.optometrie.nl/praktijkzoeker staan de optometristen met een HBO diploma, bij vele optiekwinkels zijn alleen opticiens in de winkel, die kunnen wel een bril opmeten maar dat is weer iets anders dan optometrist, die hebben meer kennis van de ogen