m@m@n@te
door m@m@n@te Jan 25, 2010 om 16:34
Voeding & gezondheid

Welke kunstvoeding voor mijn kind

Tegenwoordig kun je in de winkel ook kunstvoeding voor baby's van het eigenmerk kopen,Dit is goedkoper dan bijvoorbeeld Nutrilon of Friso.
Mijn vraag is is die kunstvoeding net zo goed als Nutrilon of Friso??

47734 22 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 25, 2010 om 16:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Verwacht dat het net zo goed zal zijn, dit soort producten wordt geproduceerd onder strenge voorwaarden/controle.
Meestal betaal je enkel meer voor de Merknaam...........
dus niet gezegd dat product door duurdere prijs dan ook beter zou zijn.

Succes,

druifje01
door druifje01 - Jan 25, 2010 om 16:57
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Alleen al het woord "kunstvoeding" zou mij een andere kant op laten lijken. Maar, vertel eens wat is dat? Ik kan mij er niets echts bij voorstellen.

m@m@n@te
door m@m@n@te - Jan 25, 2010 om 17:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het woord kunstvoeding is michien niet goed gekozen..ik bedoel hier dus de flesvoeding mee zoals nutrilon...

vriendelijke groeten m@m@n@te

druifje01
door druifje01 - Jan 25, 2010 om 17:41
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Oh, in tegenstelling tot borstvoeding! Gelukkig maar, ik schrok al. Me dunkt dat je met die vraag het beste naar het consultatieburo of naar de huisarts kunt gaan.

me
door meloveub40 - May 5, 2010 om 13:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb dezelfde vraag bij mijn cb neergelegd, en die zeiden letterlijk 'alle in nederland verkochte voeding is goed (genoeg)'. Anders mag het namelijk gewoon niet verkocht worden. Pak voor de grap maar eens een pak eigen merk, en een pak A-merk, en vergelijk wat er in zit. Je zult zien, dat het (qua vitamines en mineralen bedoel ik dan) praktisch gelijk is. Waar je wel op moet letten is of je kindje er wel tegen kan. Mijn zoon raakt bijv verstopt van eigen merk Kruidvat, terwijl hij het op Friso prima doet (en die koop je weer regelmatig in de aanbieding zodat het praktisch even duur is)

vladja
door vladja - May 5, 2010 om 14:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=druifje01 schreef op maandag 25 jan 2010, 16:57]Alleen al het woord "kunstvoeding" zou mij een andere kant op laten lijken. Maar, vertel eens wat is dat? Ik kan mij er niets echts bij voorstellen.

Mijn hemel hoe dom kan een druif zijn! Ik dacht meteen, die geeft haar baby plastic vlokken of stopverf o.i.d. bij het woord kunstvoeding van eigen merk i.p.v. Nutrilon of Friso. Logisch toch?

Vladja

P.S.,

Druif, ik wacht nog op de uitleg van het woord proletarisch in:

Je gaat wel erg proletarisch tekeer op deze site. Deert het je niet dat het een openbare site is?

Dat ging over het gebruik van deodorant als je een advocaat onder je arm nam.

mi
door mirjamp_1 - May 15, 2010 om 21:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind eigen merk toch wel verschillen van A-merken.
Het is, vind ik, een beetje te simpel gedacht dat alleen een merk-naam zoveel prijsverschil mag betekenen.
Ik vind (en ik heb mijn eigen kind dit ook gegeven) Nutrilon hypo-allergeen de beste flesvoeding (ik vind kunstvoeding zo'n negatief beladen woord). De hypo-allergene voeding heeft (bijna) alle positieve dingen van zowel borstvoeding als flesvoeding.
Eigen merken kopieren vaak de A-merken qua flesvoeding maar loopt hierdoor wat achter in nieuwst ontwikkelingen, en A-merken zijn zelf steeds bezig met ontwikkelingen waarop soms patent zit.
Ik zelf vind bijvoorbeeld sinas eigen merk niet drinkbaar, geef mij maar Fanta.
Hetzelfde beredeneer ik voor mijn kind, ik bezuinig niet op kwaliteit van voeding.

ma
door marwin - May 15, 2010 om 22:26
126 Antwoorden / 15 Vragen

mijn kinderen zijn anders best groot geworden op simulac (toen had je al die eigen merken nog niet) En dat is toch een pak goedkoper dan nutrilon.

En ik vind eigen merk appelsap lekkerder dan appelsientje appelsap. Veel minder zoet

mi
door mirjamp_1 - May 15, 2010 om 22:33
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marwin schreef op zaterdag 15 mei 2010, 22:26]mijn kinderen zijn anders best groot geworden op simulac (toen had je al die eigen merken nog niet) En dat is toch een pak goedkoper dan nutrilon.

En ik vind eigen merk appelsap lekkerder dan appelsientje appelsap. Veel minder zoet

Hmm, het ging hier toch om wat iemand vindt van de kwaliteit van de voeding? Niet op welke voeding je groot kunt worden? En hoe groot je wordt wordt uiteindelijk bepaald (tenzij je ondervoedt bent ofzo) door je genen.
Maar uiteindelijk moet je kiezen voor voeding waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Ik heb vroeger ook Simulac gehad, werd volgens mijn ouders toen aangeprezen.
Tegenwoordig zie je dat heel veel ziekenhuizen sowieso kiezen voor hypo-allergeen (en dat heeft Simulac sowieso niet, die heeft alleen standaard) en kan vooral het merk Nutrilon. Zeker op de prematurenafdeling. Ik denk persoonlijk dat Nutrilon het meest ver is met de ontwikkelingen qua flesvoeding en hiermee ook de beste voeding maakt.

m@m@n@te
door m@m@n@te - May 16, 2010 om 21:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zoon krijgt Kruidvat babyvoeding volgens mijn verloskundige was dit het beste getest...Mijn zoon groeid goed en is gezond..hij kreeg alleen een beetje last van zijn ontlasting maar door er 10 ml extra water per 100ml voeding bij te doen is dit probleem verholpen.
bedankt voor jullie reactie op mijn vraag hopelijk hebben ook andere moeders er wat aan

groetjes

mi
door mirjamp_1 - May 17, 2010 om 08:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

Kruitvat flesvoeding is gebaseerd op een oudere versie van Nutrilon.
Nutrilon heeft hiertegen nog (een aantal jaren geleden alweer) een rechtzaak aangespannen omdat zij vonden dat Kruitvat hun voeding gekopieerd had.
Kruitvat voeding is een goede voeding. Heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
En als een product dat heeft wordt het als "beste" getest.
Wil dus niet zeggen dat het de beste voeding is.

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 08:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien heeft u iets aan deze site:
Babyvoedingchecker

sonjaatje
door sonjaatje - May 17, 2010 om 08:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hier 2 gezonde, slimme, sterke kids rondlopen die na de bv groot zijn geworden met Similac.
Prima spul voor een prima prijs.

mi
door mirjamp_1 - May 17, 2010 om 09:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke site.
Wat ik wel mis is dat er niet niet wordt vermeld wat er nog extra aan de voeding is toegevoegd zoals pre-biotische vezels of immunofortis.
Terwijl dit soort stoffen en juist toe bijdragen dat flesvoeding zoveel mogelijk de positieve dingen van borstvoeding nakomt.
Ook vaak een vermelding als "Niet Opgegeven".

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 14:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ mirjamp

Voor zover mij bekend worden
pre-biotische vezels of immunofortis niet toegevoegd aan borstvoeding. :)
Per 100 ml. bevat rijpe moedermelk 1,05 gram eiwit, 3,9 gram vet, 18.0 mg natrium, 52.5 mg kalium, 28.0 mg calcium, 14.0 mg fosfor, 3.5 mg magnesium, 42.0 mg chloride, 0.025 mg koper, 0.12 mg zink, 0.03 mg ijzer en 69 kcal
Wikipedia

Uw toevoegingen lijken mij meer gericht om kopers te trekken door de fabrikanten.

mi
door mirjamp_1 - May 17, 2010 om 15:24
12 Antwoorden / 0 Vragen

@ tdehond, nee, dat lijkt mij niet...
Vanaf de vierde dag na de geboorte bestaat de darmflora van een baby die borstmelk krijgt voor 60 tot 90 procent uit bifidobacteriën. Moedermelk is erop gericht de melkzuurbacteriënflora bij de baby te stimuleren en zo het immuunsysteem mee te helpen ontwikkelen. Bij baby's die flesvoeding krijgen, bestaat hun darmflora zelden voor meer dan 50 procent uit bifidobacteriën bestaat. Dat verklaart meteen waarom kinderen die borstvoeding krijgen minder last hebben van krampen en darmproblemen dan baby's die flesvoeding krijgen. Er zijn voedingen op de markt, die hierop inspelen en probiotica toevoegen om de kwaliteit van moedermelk te benaderen.

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 15:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Probiotica e.d. is een modetrent van deze tijd.
Kostenverhogende ingrediënten worden nu toegevoegd.

Vroeger werd regelmatig bij babies met maagdarm problemen overgeschakeld op zure flesvoeding. Dit verteert gemakkelijker.

vladja
door vladja - May 17, 2010 om 15:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Volgens mij - na 3,5 maand - zal het probleem wel opgelost zijn.

Vladja

mi
door mirjamp_1 - May 17, 2010 om 15:59
12 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien voor sommige kinderen een overbodige luxe, voor de mijne niet.
De mijne is snel en vaak ziek.
Op advies van de kinderarts zijn wij naast Nutrilon Hypoallergeen hem toendertijd Orthiflor Junior gaan geven (van Othica) om zo zijn weerstand te versterken.
Nu is hij net 3 jaar geworden en ik heb al een aantal keren geprobeerd te stoppen met Orthiflor om te kijken of hij al zonder kan. Helaas (want zo'n potje kost 32 euro) maar die vlieger gaat niet op. Zodra ik ermee stop wordt hij weer snel heel erg ziek. Hij is nu nog steeds wel eens ziek (hoort bij het leven natuurlijk) maar in veel mindere mate en veel minder ernstige mate.
Die pre-biotica is geschikt om darmkrampjes te verminderen maar ook om de weerstand te verhogen.

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 16:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Mirjamp

Op deze leeftijd zou ik overgaan op yoghurt als hij daar niet allergisch voor is.

Daar zit van nature probiotica in en is veel vriendelijker voor je portemonnee.

Venkelthee ( Zonnatura of Kneipp) helpt bij darmkrampjes.

Alles in overleg met eventueel behandelend arts uiteraard omdat ik geen inzicht heb in mogelijke allergiën.

mi
door mirjamp_1 - May 17, 2010 om 16:13
12 Antwoorden / 0 Vragen

Tdehond,
Bedankt voor je tip van de yoghurt, zal het weer eens in huis halen. Hij lustte het voorheen niet, maar ik kan het altijd weer proberen, desnoods met een beetje roosvicee er doorheen. Hij is niet allergisch voor melkproducten (dat zou ook wat zijn, dan hebben we voor niks een jaar lang hypoallergeen in huis gehaald ;-), want door dient hypoallergene fv voor).

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 16:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Mirjamp

Je zou er wat smoothie door heen kunnen doen met honing.
Heerlijk!