Biqqelz webshop incasseert wel maar levert niets
Bestelling geplaatst bij Biqqelz webshop, voor €102 aan hondenspullen besteld, kreeg een mededeling dat enkele onderdelen van mijn bestelling niet direct leverbaar waren dit zou afgelopen woensdag binnekomen en direct verzonden worden waarna ik een track en trace code zou ontvangen.
Ik ontving echter tot op heden niets .Mail gestuurd geen enkele reactie, klantenservice niet bereikbaar.
Op internet meer van dit soor zaken teg gekomen.
Wat moet ik doen?Is dit bedrijf bij jullie bekend?
Gr. Fred Admiraal
Misschien voortaan voor jeiets gaat bestellen eersts op internet naar gegevens en/of reviews van een bedrijf kijken of deze lezen? Zijn ook nergens bij aangesloten.
Je kunt ook kijken of de site bij de politie bekend is.
Ik denk dat je wellicht naar je geld kunt fluiten.
Mijn bedrijf is inderdaad nergens bij aangesloten. Maar dat zegt natuurlijk niks. Over hoeveel bedrijven die wél ergens bij zijn aangesloten staan er wel niet hier en op andere websites negatieve ervaringen vermeld? Het is overigens een hele bewuste keuze geweest om mij nergens bij aan te sluiten en dat hou ik ook zo. Iemand die ontevreden is kan zich gewoon rechtstreeks bij mij melden. Moet ik natuurlijk wél een redelijke termijn krijgen om te reageren........
Meneer heeft gewoon netjes geleverd gekregen, maar stond bij het plaatsen van zijn bericht duidelijk in standje ongeduld. Inmiddels staat 'ie in standje "zwarte lijst".
En dan helaas ook alweer dit: (en doe een melding bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer)
Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Aanvullend: u kunt indien u een adres heeft deze shop in gebreke stellen en zie dan: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. Aaangetekend verzenden kost ca. € 10,00 enn kunt u als u geen reactie krijgt of een negatieve een deurwaarder inschakelen maar dat kan dan onverhoop meer kosten als blijkt dat 'van een kale hond niets te plukken is'. Er zijn incassobureau's die werken op basis van 'no cure no pay'en dat kan dan ook een optie zijn.
Mooie website is dit...
Volgens mij voldoet dit niet aan het consumentenrecht. Werken met richtprijzen, het risico bij de klant leggen van het wel of niet op voorraad hebben.
- Ik heb artikelen besteld uit een rubriek waarin is vermeld dat de aangegeven prijzen richtprijzen zijn en heb mijn betaling gelijk overgemaakt. Loop ik dan geen risico meer dat de prijzen alsnog verhoogd worden en ik eventueel moet gaan bijbetalen?
- Nee, helaas werkt het niet zo. Wanneer de bestelde artikelen uit voorraad geleverd kunnen worden is de vermelde prijs de definitieve prijs. Maar wanneer de bestelde artikelen niet uit voorraad geleverd kunnen worden, moet er een nieuwe bestelling bij de leverancier worden geplaatst en is het risico op koersverschillen altijd aanwezig. Moeten hierdoor de prijzen worden verhoogd, dan mag Biqqelz Webshops deze verhoging aan u doorberekenen en bent u verplicht deze te betalen. Het herroepingsrecht en het recht om de bestelling te annuleren zijn in dit geval uitgesloten.
https://www.biqqelz.shop/faq-veelgestelde-vragen
PEBK, als je niet weet of iets wel of niet mag, zoek het dan eerst uit voordat je iets gaat roeptoeteren. Het werken met richtprijzen voor artikelen die aan prijswijzigingen door koersverschillen onderhevig zijn, is gewoon toegestaan. Zie de algemene voorwaarden en wat de Consumentenbond zegt over prijsverhogingen na het sluiten van een koopovereenkomst.
Nog een contactmogelijkheid per telefoon, uit de link:
op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur via telefoonnummer 0524-223398, zodat ik op basis van de situatie op dat moment kan beoordelen hoe ik u het beste verder kan helpen.
https://www.biqqelz-webshops.nl/
Hallo Fred Admiraal ,
Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd
Ik zie op internet 2 slechte revieuws ,
Zeer Slecht
Zeer slecht! klantonvriendelijk, dreigende taal, geen levering. Na veelvuldige emails wordt alles omgedraaid en ben ik de slechterik die pas geleverd krijgt als de review wordt verwijderd.
Blijf hier ver van weg deze mensen laten je betalen bestelling 19 december geplaatst 15 februari 2022 verzendbevestiging zonder track en tracé en je raad het al nooit aangekomen weg 30 euro
Contact niet mogelijk 10 mails verder en 30 belletjes verder 0 reactie
Hoe vaak moeten mensen not uitgelegd worden wat een malafide en bonafide webshop is. Mogelijkheden te over om te kijken of een "webshop" wel een "webshop is". Leest U geen kranten of kijkt U geen TV omtrent dropshioppers en al wat meer waar je voor wordt gewaarschuwd. Deze site krijgt een 3 en dat is een 3 teveel. Ga naar een bonafide zaak voor uw spullen en niet bij "Japie goedkoop"!
Je verlies nemen en volgende keer EERST uitzoeken of ze -waarschijnlijk- wel (of niet) betrouwbaar zijn achteraf heeft dat heel weinig zin 'Einstein'. Anders gewon bij een bekend bedrijf bestellen. Ranzijn, Zooplus (ben ik zelf al bijna 15 jaar klant), Medpets om er maar eens een paar te noemen. .
Het is een eenmanszaak, ingeschreven bij de KvK. Het lijkt mij een opkoper van restpartijen die alles later via zijn webshop verkoopt.
https://www.biqqelz.shop/algemene-voorwaarden-consumenten
Het is nu vrijdag, nog maar even geduld hebben.
Beste Fred,
Wat jammer dat je deze recensie hebt geplaatst, temeer daar je je bestelling gewoon geleverd hebt gekregen. Niet op de afgesproken dag, maar daarover had je bericht ontvangen. Ook op de gestuurde mail heb je gewoon een reactie ontvangen, dus ik begrijp niet zo goed waarom je dit bericht hebt geplaatst. Ik begrijp overigens nu wél waarom je zo extreem vriendelijk reageerde toen ik je belde. Had ik geweten dat je dit bericht had geplaatst, al binnen 1.5 dag na de beoogde leverdatum en binnen minder dan 24 uur nadat je mij een mail had gestuurd, dan had ik mij beter de moeite van de levering kunnen besparen. Jammer dat je niet de moeite hebt genomen om je klacht te rectificeren.
Met vriendelijke groet,
Biqqelz
PS1: De mevrouw die een recensie plaatste over dreigende taal en recensie verwijderen omdat ze anders niet geleverd kreeg.... ach ja..... Yvette...... die belde drie keer op 1 dag, stuurde vervolgens een dreigmail dat ze een negatief bericht op haar "FB-pagina met zoveelduizend volgers" zou plaatsen en nog voordat ik de kans kreeg om te reageren had ze dat bericht al geplaatst en gelijk ook een negatieve recensie op één of andere recensie-website. Sja..... als je met corona op bed ligt lukt het helaas niet om acuut overal op te reageren. Overigens is Yvette zelf degene die uit boosheid riep dat ze én de bestelling niet meer wilde ontvangen én het geld niet terug wilde. En helaas heeft ze er in haar recensie niet bij gezet dat zij degene was die met vanalles en nog wat begon te dreigen.
PS 2: Ook de andere mevrouw, Fleur, heeft haar artikelen, die op bestelling gemaakt moesten worden en waarvoor in de webshop expliciet een levertermijn was vermeld, gewoon gekregen. Mét track en trace code.
PS 3: Elk verhaal heeft twee kanten, maar die tweede kant wordt helaas vaak vergeten. Het is kennelijk makkelijker om snel even online vanalles te roepen en een negatieve recensie rectificeren als blijkt dat men toch te vroeg heeft geklaagd is teveel moeite. Jammer!
PS 4: Mijn bedrijf is géén dropship-webshop en koopt ook géén restpartijen op. Aannames, aannames, aannames.......
* 3108 bestellingen, 3 negatieve ervaringen..... dat is slechts 0,096525096 %
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Aegon woeker polis
ik had een woeker polis van Aegon en heb me aangesloten bij woekerpolis.nl
Aegon is met een zak geld over de brug gekomen.
wanneer hoor je wat van de stichting woekerpolis.nl of je aan de eisen voldoet en wat het bedrag is?
of wanneer hoor je zo ie zo iets?
op tv hadden ze er over een paar maanden, maar we zijn nu ruim een half jaar verder
...
Lees meer
bouwer plaatst geen Douche WTW installatie
Ik zit met het volgende:
ik ben koper van een nieuwbouwwoning, onderdeel van een nog te realiseren nieuwbouwproject van in totaal 75 woningen.
Start bouw verwacht najaar 2024. Mijn woning zal voorzien worden van zonnepanelen, warmtepomp en 200 liter boiler. En is geen douche WTW (DWTW) installatie voorzien. Deze wordt ook niet als optie aangeboden in een meerkeuze/meerwerk lijst.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer