mi
door mibo Dec 20, 2020 om 21:06
Winkels & webshops

Coolblue is mijn adapter kwijt.

Na een reparatie in de herfstvakantie kwam mijn chromebook na 4 weken beschadigd en ongerepareert terug. Ik moest hem weer opsturen. Drie weken later krijg ik mijn chromebook terug zonder oplader. De oplader is kwijtgeraakt, was het antwoord na een week.

De oplossing van coolblue is om mij, na ruim 2 en halve maand op een houtje te laten bijten, een nieuwe lader te laten kopen, waarna ik dan volgens hen mij  factuur kan indienen. Ik heb aangegeven dat ik geen 84 euro kan missen, maar ze bieden geen andere oplossing. En weigeren om het bedrag vooraf over te maken of de koop te ontbinden.
Wat kan ik hiermee?

5849 25 Rapporteer

ma
door malty - Dec 20, 2020 om 21:27
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lenen of sparen.

mi
door mibo Dec 20, 2020 om 21:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een behulpzaam antwoord....not.

ma
door malty Dec 20, 2020 om 22:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dan vraagt u toch of u een goedkopere oplader mag kopen, welk bedrag u wel kunt missen.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 01:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als een bedrijf uw splinternieuwe spullen kwijtraakt, neemt u dat voor lief. U vindt dit een normale reactie?

En nee, ik wil geen andere oplader. Ik heb recht op degene die erbij hoort. De chromebook is gekocht in februari en nu al bij a 3 maanden niet bruikbaar. 2 maanden wegens een simpele reparatie,  die het bedrijf verknalt heeft en nu omdat hij domweg niet opgeladen kan worden.

ma
door malty Dec 21, 2020 om 12:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zult u misschien nog lang moeten wachten, als ze de oplader nog ooit terug zullen vinden.
Wat wilt u van Coolblue, dat ze meer kosten maken om uw oplader te zoeken dan u de mogelijkheid te bieden een oplader van €85 aan te schaffen en aan u te vergoeden?
U gaat een beetje dwars liggen.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

Met uw antwoorden kan ik niets. Bedankt voor uw tijd.

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2020 om 21:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Net oplossing. Maar 84 euro voor een adapter voor een Chromebook? Dat lijkt mij sterk.

mi
door mibo Dec 20, 2020 om 21:45
1 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas is het zo, ze hebben mij de link voor de juiste adapter gestuurd. Echt een erg vreemde oplossing.

diumenge
door diumenge Dec 20, 2020 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke type en merk Chromebook is het dan?

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 01:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Een Asus van februari.

Het bedrijf raakte de oplader kwijt en reageert hier uiterst laconiek op. Al tig keer gevraagd of er telefonisch contact tot stand kan worden gebracht, maar dat weigeren ze gewoon. Ik heb niet het idee dat ze mij het bedrag terug gaan betalen.

mahadma
door mahadma Dec 21, 2020 om 13:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees nu voor het eerst dat het om een Asus gaat. Ik krijg het idee dat u liever zonder bruikbaar chromebook zit als met. U twijfelt aan de terugbetaling van CB, dat lijkt mij echter onterecht.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 20, 2020 om 21:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Stel voor dat Coolblue de adapter zelf inkoopt en deze naar u toestuurt. Dat ze het bedrag niet vooraf overmaken kan ik ergens begrijpen, voor hetzelfde geld koopt u, bij wijze van spreke, een goedkopere (gebruikte) op marktplaats en houd u geld over.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 01:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heb ik voorgesteld, maar dat kan volgens hen niet. Ze kunnen dat zelf niet inkopen, zeggen ze. De chromebook is overigens nog nieuw. Ik heb hem nog geen 6 maanden kunnen gebruiken. Daarna heen en weer voor reparatie onder fabricagefout.

mahadma
door mahadma Dec 21, 2020 om 13:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Er moet boekhoudkundig een debet en credit van gelijke waarde tegenover elkaar staan, daarom kan het eenvoudigweg niet. Hoe langer dat u wacht hoe langer u zonder bruikbaar chromebook zit.

mahadma
door mahadma - Dec 20, 2020 om 23:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Welk merk/model chroombook heeft u? € 84 voor een lader is er een met een gouden stekker denk ik.

Wat u ermee kunt? Dit bod gewoon accepteren en er is vast wel iemand die u voor een paar weekjes dit bedrag kan lenen.
Of bezuinigen zodat u het wel kunt betalen. Bekijk uw uitgaven eens waar u € 84,00 kunt besparen. Er zal vast wel ergens een goedkopere te vinden zijn als je een beetje zoekt. Overigens perfecte service van coolblue.

De koop ontbinden is in deze totaal niet van toepassing.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 01:11
1 Antwoorden / 2 Vragen

De chromebook is nieuw. Ik heb hem 6 maanden in gebruik, waarna er een fabricagefout naar boven kwam. Sindsdien is hij 2 keer opgestuurd en kan ik hem nu al bijna 3 maanden niet gebruiken. Als het een oud beestje was, was het ook niet zo'n probleem. Dit is gewoon geen service. Iets kwijtraken van een klant en verder niet thuis geven. Ik zie trouwens niet in waarom ik zou moeten lenen of bezuinigen om iets dat een bedrijf kwijtraakt. Dat ligt bij de verantwoordelijkheid van het bedrijf, lijkt mij.

ti
door tilpend Dec 21, 2020 om 08:12
134 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat ze niet thuisgeven maar dat is natuurlijk niet waar. Ze hebben een prima oplossing geboden.

Maar geeft u nu eens het exacte type-nummer van de Chromebook door, wellicht zijn er goedkopere opties.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:20
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, er zijn goedkopere opties. Gaat erom dat ik dezelfde terug wil als die ze zijn kwijtgeraakt.

Dat lijkt mij logisch.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 20, 2020 om 23:13
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mibo,

Om welk merk en type Chromebook gaat het?

Er zijn universele adaptors te koop, maar het is lastig nu met die lockdown om het in een stenen winkel te kopen.

Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend te sturen naar het hoofdkantoor van Coolblue.

Als uw Chromebook nog onder garantie valt, heeft u recht op een vervangend product.

Ik vind het slordig en niet klantvriendelijk van Coolblue.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 01:14
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Dank u voor uw advies.

De chromebook is nieuw. Zit nog lange tijd garantie op.

Telefonisch is de backoffice niet te bereiken en zelf bellen ze niet terug. Het is echt een heel gedoe. Laptop kan ik nu al 3 maanden niet gebruiken.

Bwdankt voor uw advies.

Donuts
door Donuts - Dec 20, 2020 om 23:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kunt u een link plaatsen naar de door CB voorgestelde adapter?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 21, 2020 om 01:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mibo ,

Coolblue is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 21, 2020 om 08:22
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Laat even weten of uw Asus laptop  hier   tussen staat dan kunnen de forumleden u verder helpen.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:19
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt, inmiddels afgedwongen dat coolblue een schriftelijke bevestiging stuurt met daarin de overeenkomst dat er ook daadwerkelijk betaald wordt zodra de factuur binnen is.

Via hun link de betreffende adapter gekocht, nu maar afwachten.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 21, 2020 om 13:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is goed nieuws, dank voor uw reactie.

mahadma
door mahadma Dec 21, 2020 om 13:57
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Kennelijk toch € 84,00 gevonden. Zal begin volgend jaar wel binnenkomen met de Kerst en oud en nieuw komende.

panter22
door panter22 - Dec 21, 2020 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

De chromebook is gerepareerd en dan kun je de koop niet ontbinden, Want je hebt nu weer een goed werkende chroombook.
Je goochelt wat met maanden. Je hebt hem gekocht in februari en de herfstvakantie was in oktober. Dus toen was hij al minimaal 7 maanden oud. Dan moet je bewijzen dat de (constructie) fout er al in zat toen je heb kocht.
Hij is ondertussen bijna 10 maanden oud, dus nieuw is die chroombook ook al niet nieuw meer.
En de beschadigingen zijn weg?
De winkels zijn gesloten, PostNL heeft achterstand met de pakjes, met de kerst wordt niet bezorgd en tussen kerst en oud en nieuw hebben veel mensen vakantie.Als het een beetje tegen zit en je bestelt nu een adapter, dan heb je kans dat die volgend jaar pas komt. Misschien heb je dan die €84 bij elkaar en kun je volgend jaar een adapter kopen.
Coolblue betaalt je echt wel het geld terug als je het mailtje bewaart waarin staat dat je de factuur kunt indienen.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 10:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik heb 2 jaar garantie. Het was een fabricagefout, die is opgelost. Ik vraag alleen mijn eigendom terug.

Heel fijn dat u dit bij mij in de schoenen schuift, maar het bedrijf is hier naar mijn menig toch verantwoordelijk voor het kwijtraken van de klant zijn eigendom. Het krijgen van contact is al een hel, krijg amper reactie. Duurt ongeveer 5 werkdagen voordat ze een mail beantwoorden.

Maar, ik heb van iemand anders een fatsoenlijk antwoord gekregen, waar ik wat mee kan. Inmiddels is dit ook opgepakt door die instantie.

panter22
door panter22 Dec 21, 2020 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Wat weg is kun je niet terug krijgen. Je krijgt een nieuwe alleen je moet hem zelf even kopen en de rekening indienen bij Coolblue en dan krijg je je geld terug. Meer is het niet, Waarom maak je hier zo'n drama van?

redfloor
door redfloor - Dec 21, 2020 om 08:47
166 Antwoorden / 21 Vragen

Als je een laptop opstuurt ter reparatie wordt vaak van tevoren aangegeven dat je de accessoires (zoals adapter, hoes etc.) niet mee moet sturen, omdat die kwijt kunnen raken. Geen idee of dat hier ook is gebeurd. Maar ik vind het een nette oplossing. Je kunt wel koppig blijven roepen dat je het anders wilt, maar ik denk dat je met een beetje meebuigen (en het geld bijvoorbeeld even van iemand lenen) sneller weer op je laptop kunt werken.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 10:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben koppig?

De verkoper heeft mij gevraagd alles compleet terug te sturen. Dit vanwege een grote beschadiging aan de laptop die bij hen veroorzaakt was. Het product zou eventueel omgeruild worden.

Dit gebeurde niet en ze hebben een nieuwe bovenkant geplaatst. Opzich prima, alleen is het prettig dat ik dan wel alles retour krijg.

Zelf hebben zij mij een link gestuurd waar ik de originele adapter (die waar ik voor betaald heb bij aanschaf) opnieuw kan krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 21, 2020 om 10:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Iet wat later ten eerste ook mijn vraag/opmerking: een adapter die € 84,00zou moeten kosten? Ik zie kosten adapters en dan kost zelfs de duurste nog maar de helft van het door u genoemd bedrag en de meeste zijn zelfs maar 25%.

Op zich is het ook merkwaardig, tenzij daarom is gevraagd, dat u de adapter mee heeft gezonden met de kennelijk defecte chromebook. Reparateurs hebben die zelf en zelf heb ik de ervaring dat bij het aanbieden ter reparatie bij een reparateur wordt aangegeven, neem de adapter maar mee.

Maar ja, u zit nu met 'de gebakken peren'. U kreeg al een aantal oplossingen o.a. het zenden van een brief waar tijd in gaat zitten en dan ook nog het best aangetekend verzonden dient te worden of een nieuwe kopen.

Maar heeft u mogelijk niet ook nog een oude PC of laptop of in ieder geval de adapter daarvan waarvan de kenmerken qua aansluiting voldoen aan die van uw chromebook? Ik zie dat het verschil vooral zit in het wattage. Dat kan dan ook een z..g. universele adapter zijn (dus niet per definitie alleen geschikt voor een  chromebook (en die betaan er ook met diverse 'omschakelbare'aansluit/uitgangs mogelijkheden)

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 10:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

De verkoper heeft mij gevraagd alles compleet terug te sturen. Dit vanwege een grote beschadiging aan de laptop die bij hen veroorzaakt was. Het product zou eventueel omgeruild worden.

Dit gebeurde niet en ze hebben een nieuwe bovenkant geplaatst. Opzich prima, alleen is het prettig dat ik dan wel alles retour krijg.

Zelf hebben zij mij een link gestuurd waar ik de originele adapter (die waar ik voor betaald heb bij aanschaf) opnieuw kan krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 21, 2020 om 10:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is dan wel een erg dure adapter als dat degene is waarvan u de prijs noemt. . Zoals u het nu aangeeft heeft u m.i. recht op het gratis ontvagen en dat zou u dus kunnen vorden middels een aangetekend te verzenden brief, zie voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zie dan ook deze info: Ingebrekestelling | Wet & Recht  maar let wel op dat recht hebben op niet altijd betekent dat het ook wordt verleend zonder dat er dan extra moeite voor nodig is.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dankuwel voor de uitleg!

gerbera
door gerbera Dec 22, 2020 om 10:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@heremietkreeft, Coolblue vervangt de lader gratis echter kan hem zelf niet leveren (vreemd) en betaald € 84,- aan de TS die hem dan wel zelf moet bestellen en voorschieten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 22, 2020 om 10:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, dat was mij duidelijk en zie mijn reactie van zojuist. Ts reageerde wel na een vraag van @MAHADMA maar niet op de vraag.

john devries
door john devries Dec 23, 2020 om 12:13
219 Antwoorden / Vragen

Hoezo ingebreke stelling .Coolblue biedt een prima oplossing aan , die niet geaccepteerd wordt door TS wegens geldgebrek. Indat geval kan die een goedkopere voor zijn CB geschikte apdapter kunnen kopen en daarvan de rekening kunnen indienen.

john devries
door john devries Dec 23, 2020 om 12:14
219 Antwoorden / Vragen

dubbel

sira
door sira - Dec 21, 2020 om 10:20
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als er iets zoek raakt, maar als ik iets ter reparatie aanbied, is dit zonder toebehoren, de reparateur heeft dat zelf wel op voorraad liggen, anders is het een beginneling.

Er wordt door diverse forumleden aan de TS gevraagd om het model Asus chromebook, daar komt geen concreet antwoord op.
Als ik dan bij diverse verkopers naar originele Asus opladers ga zoeken, zie ik dat deze al vanaf € 17,- te verkrijgen zijn. Vermoedelijk moet Coolblue deze apart bestellen voor dit model en daar komt dan tevens hun marge op en dat mag.

Coolblue is gespecialiseerd in apparatuur en niet in opladers of andere toebehoren. Er zijn voldoende verkopers die daar wel in zijn gespecialiseerd en daardoor de prijzen laag kunnen houden. TS kan dus elders een originele oplader kopen en de factuur bij Coolblue neerleggen.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 10:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

De verkoper heeft mij gevraagd alles compleet terug te sturen. Dit vanwege een grote beschadiging aan de laptop die bij hen veroorzaakt was. Het product zou eventueel omgeruild worden.

Dit gebeurde niet en ze hebben een nieuwe bovenkant geplaatst. Opzich prima, alleen is het prettig dat ik dan wel alles retour krijg.

Zelf hebben zij mij een link gestuurd waar ik de originele adapter (die waar ik voor betaald heb bij aanschaf) opnieuw kan krijgen.

sira
door sira Dec 23, 2020 om 12:53
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Sorry dat ik nu pas reageer, want ik krijg al maanden geen enkel bericht meer dat er een reactie o.d. is.

Maar nog steeds noem je het merk/model laptop niet. Zou je dit wel noemen, zijn er waarschijnlijk wel vaste forumleden die je een tip kunnen geven waar je een originele, voordelige oplader kunt vinden.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 21, 2020 om 10:27
862 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je ook zou kunnen proberen is contact leggen met de fabrikant (ik vermoed Asus) van je Chromebook, misschien dat die genegen is om je - uit coulance - een  adapter te sturen. Maar ja, zoals al terecht is opgemerkt krijg je die waarschijnlijk niet meer voor het einde van het jaar.

Als het inderdaad een fabricagefout is, zoals je ergens stelt, dan zou ik dat zeker in het contact vermelden, want dat zou dan bij hen bekend moeten zijn.

Je koop ontbinden... dat lijkt me (zoals anderen ook zeggen) geen haalbare kaart.

Succes

john devries
door john devries - Dec 21, 2020 om 10:58
219 Antwoorden / Vragen

Goed aanbod van Coolblue hoor . Ze zijn schijnbaar niet op hun achterhoofd gevallen. Of dacht je dat ze niet in de gaten hebben dat je er een slaatje uit probeert te slaan.Een orginele oplader van een chromebook kost 40 euro een niet originele de helft en bij de kringloop nog minder.Overigens was het niet nodig om de oplader mee sturen . De meeste reperateurs melden dat ook bij hun verzendinstrukties.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 21, 2020 om 11:24
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Vraagsteller moet de factuur overhandigen van een door hem via de link gekochte oplader dus een slaatje zit er niet in. :)

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:13
1 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry, misschien moet u leren lezen.

Zijzelf hebben mij de link gestuurd van waar ik hem moet bestellen.

Moeilijk hoor....

john devries
door john devries Dec 21, 2020 om 12:42
219 Antwoorden / Vragen

Ja jammer dat het voor jouw zo moeilijk is om te doen wat er gevraagd wordt door CB .Ondanks dat het me verder niet aangaat herhaal ik de vraag van @Sprietje nog maar een keer.''Kunt u een link plaatsen naar de door CB voorgestelde gouden adapter''.Kortom je moet de oplossing bij jezelf zoeken,niet hier.Ik heb inmiddels gezien dat de originele laders duur zijn .https://viadennis.nl/adapter/asus/chromebook/c403na-fq0005

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 22, 2020 om 09:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@JOHNDEVRIES, in navolging van @MIBO zelf, heeft u een eerdere reactie van @MIBO niet gezien dat is gevraagd om de adapter mee te zenden op een reactie van mij en ook @REDFLOOR waarin hetzelfde werd gesteld?

john devries
door john devries Dec 23, 2020 om 12:18
219 Antwoorden / Vragen

Nee , maar in dat geval rest TS niets anders om het redelijke aanbod van Cool Blue  te accepteren .

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 21, 2020 om 11:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer!

Meerdere vragen het type van deze Asus,   een Notebook of Chromebook?   nieuwe gekocht is geen antwoord en maand,
het kan een verse of ouder type zijn er ze hebben er zoveel....

Verder vragen ze normaal een kaal apparaat,  laders hebben ze zelf voldoende en blijven vaak achter....
Alleen is de lader testen dan niet mogelijk maar als de accu wel opgeladen werd  en  deze niet leeg liep  hoef je  die er nooit bij te doen.
...
Niet elke Asus,  ik heb  er  nr 4 met  3 verschillende laders,  van de  Ali Express voor de oude €12,84  wegens gebroken snoer, mijn schuld...
tot  alle anderen.....Ook Originele gezien  maar  zowel  universele als  Asus   en waar koop je die.
Ik wachte  6 weken op pakje en nu  is het veel drukker....
Bij niet thuis en  afhaal punt gesloten kan ook ramp worden.

Ze bieden een oplossing en als je geen €84,- hebt verwacht ik een Budget versie  tot €299,-  of nog minder!
Ook geen formaat gemeld,  van 10 tot 15,6" kwam ik ze tegen...

Lees eens alle antwoorden van al mijn vrienden hier,  bij meer info geven ook wij betere antwoorden....
en jou cijfers postcode melden en soms woont er iemand in jou buurt die nog een over heeft....
Heb oude  passende  en goede al eens eerder weggegeven....

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:09
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vraag niet welke adapter ik moet kopen.

Ik vraag wat mij  opties zijn om dit aan te pakken, aangezien dit bedrijf erg raar handeld.

Daarnaast gaat het om een adapter die zijzelf aanwijzen als de originele die erbij zat en die wil ik dus ook terug.

Ala ze van u bij de garage uw rvs velgen kwijtraken, neemt u dan genoegen met wieldoppen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 21, 2020 om 12:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Sorry maar  vele vragen hier Type van uw laptop.

Dan  hebben sommige een adapter om  uit te lenen en die kunnen erg lang mee gaan mits de kabel  niet breekt....
Een meestal  €50,- of veel minder kostende voor €86,- met verzenden  aanbieden mag helaas....

U  had voldoende geld voor deze laptop maar geen voorschot die ze met factuur terug zullen betalen?
Het is slordig maar niet Cool Bleu  maar een ingehuurde werkplaats die voor dit merk  het herstel moet doen is het echte probleem...
alleen  bij kleine plaatselijke handelaar met eigen werkplaats voortaan kopen is  dan de oplossing!
Maar meestlal wel ietsje duurder en ze hebben niet altijd alle merken / modellen leverbaar.

Wat bekend is in werkplaats stoppen ze vaak gelijk mee,  zo slim zijn deze plaatselijke wel!

Topantwoord

zoekster
door zoekster - Dec 21, 2020 om 11:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie werkelijk niet in waarom Coolbue die oplader niet koopt en dan doorstuurt naar u. Als een consument een oplader kan bestellen dan kan een bedrijf het ook. Dan lopen beiden geen risico en is het hele probleem uit de wereld.

mi
door mibo Dec 21, 2020 om 12:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u! Dat bedoel ik. Dat wil Coolblue niet.

Moet mijzelf nu hier verantwoorden voor iets wat ik niet veroorzaakt heb.

Te gek voor woorden.

mi
door mibo - Dec 21, 2020 om 12:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels begrijp ik dat vele van jullie het accepteren dat er spullen kwijtraken, een webshop dan als oplossing zelf een link stuurt waar je een zelfde adapter kan kopen als die ze kwijt zijn geraakt en dat het normaal is dat je moet voorschieten.

Vele van jullie zijn wel erg onbeschoft.

Wat fijn ook dat jullie denken dat ik hier geld uit wil slaat? Hoe dan? Ze wijzen zelf aan welke ik moet aanschaffen. En ik wil ook graag de oplader terug die erbij zat.

Daarbij stelt nog iemand dat het waarschijnlijk maar gaat om een goedkoop laptopje. Nee, meneer....dat gaat het niet en wat zou het anders maken? Is het bij aanschaf van goedkoper materiaal zo dat je geen service mag verwachten? Serieus?

Vriendelijk bedankt aan diegene die mij geholpen hebben met vervolgstappen te ondernemen. Inmiddels is dit opgepakt.

john devries
door john devries Dec 21, 2020 om 13:05
219 Antwoorden / Vragen

Je hoeft je hier niet verantwoorden,maar het is in een openbaar forum meestal zo ,dat de adviezen niet altijd in je straatje passen.De oplossing die Coolblue je bied is dat schijnbaar ook ondanks dat het m.i. een goed voorstel is.Mijn excuus voor de bewering dat je misschien een slaatje uit wilt slaan.

ma
door malty Dec 21, 2020 om 14:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Spullen kwijtraken kan altijd en dat hoef je niet te accepteren.
Coolblue zal het vervelend vinden dat de adapter zoek is, het kost hun tijd en geld, maar gaat u een adapter vergoeden.
Alleen de manier waarop, bevalt u niet, dat kan, en coolblue zal, als u lang genoeg tegenstribbeld misschien met een andere oplossing komen, Maar u zit ondertussen zonder oplader en kan de laptop niet gebruiken.

gerbera
door gerbera Dec 21, 2020 om 16:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

er is niemand die die u beticht van "een slaatje slaan" het is simpel Coolblue u € 84,- geven zonder dat dit in de boeken verantwoordt kan worden zolang ze de factuur van € 84,- niet binnen hebben. U zal dus eerst met een factuur moeten komen alvorens men kan uitbetalen.

mi
door miennaamishaaz - Dec 21, 2020 om 13:10
725 Antwoorden / 1 Vragen

Indien Coolblue zegt het te vergoeden. Dan zou het toch geen probleem moeten zijn?
Heeft u niet een vriend of Familielid die u {84 euro} Kan lenen. en dat u dit daarna terug-geeft?
-----
Indien dit allemaal niet gaat kunt u vragen of ze dat bedrag als shoptegoed kunnen geven, waarmee u het kan gebruiken om de adapter te kopen.
https://www.coolblue.nl/en/customer-service/shop-credit

audb
door audb - Dec 21, 2020 om 15:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Komt de chrome book ook van Coolbleu? dan zou ik gewoon een hele nete brief sturen en eisen dat ze deze terug nemen en een nieuwe toe sturen en als ze daar niet mee akkoord gaan u de koop ontbind op grond van het niet kunnen gebruikmaken door vermissing van de adaptor.

U bent namelijk niet verplicht om een bedrag voor te schieten, de schuld ligt bij hun en dan moeten ook hun een goede oplossing voor stellen en niet de klant er voor op laten draaien.
Ook hoeft u GEEN genoegen te nemen dat de chrome boek voor de tweede keer gerepareerd moest worden.

Een uitspraak van de Europeese rechter is namelijk dat je maar 1x de kans moet bieden om een reparatie uit tevoeren en daarna mag je de koop ontbinden en moet ook het voledige aankoop bedrag terug betaald worden.

Deze uitspraak is namelij meerdere keren door Mr de Groot aangehaald bij Mr visser wordt u al geholpen. (uitzending van afgelopen donderdag als ik het goed heb)

Donuts
door Donuts - Dec 21, 2020 om 18:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Inmiddels begrijp ik dat vele van jullie het accepteren dat er spullen kwijtraken, een webshop dan als oplossing zelf een link stuurt waar je een zelfde adapter kan kopen als die ze kwijt zijn geraakt en dat het normaal is dat je moet voorschieten. Unquote

Dit voorstel van CB zou ik inderdaad accepteren,  want dat is wel de snelste manier om die adapter te ontvangen. Als CB gaat bestellen,  levert dat vast en zeker de nodige vertraging op.

Ik had gevraagd om een link te plaatsen, zodat ik even kon kijken of die adapter bij een andere shop goedkoper is. Maar u wilt de link niet geven, dus ik laat het hierbij.

mo
door mof - Dec 21, 2020 om 18:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een redelijk aanbod lijkt me. Ik zou 84€ lenen of zo. Je krijgt t toch weer terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 22, 2020 om 10:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Naar aanleiding van een deel van een reactie van u kom ik toch nu bij u terug omdat die mij onduideliuk is.

Het betreft dan vooral deze zin (citaat) 'De oplossing van coolblue is om mij, na ruim 2 en halve maand op een houtje te laten bijten, een nieuwe lader te laten kopen, waarna ik dan volgens hen mij  factuur kan indienen. Ik heb aangegeven dat ik geen 84 euro kan missen, maar ze bieden geen andere oplossing.'  U geeft daarin aan dat aan u is gemeld dat u een nieuwe lader kunt kopen  en dan de factuur op kunt zenden die dan vergoed zal worden. Op zich een goede oplossing maar u stelt het bedrag van aankoop niet te kunnen missen. En daar zit dan kennelijk een knelpunt omdat u een bedrag ad. € 84,00 aangeeft dat ondere andere door mij wel erg hoog lijkt omdat adapters die op de site te vinden zijn veel goedkoper zijn. Kijk, als u een adapter kunt kjopen die Coolblue voorschrift en die dan toch € 84,00 kost en u dat bedrag vergoed krijgt, dan is er niets aan de hand.

Een reden van opmerkingen is dat u reageerde n.a.v. deze vraag  maar niet op deze vraag:  (Citaat) 'Welk merk/model chroombook heeft u?

DOOR MAHADMA - 20 DEC. 2020 OM 23:13
9299 ANTWOORDEN / 45 VRAGEN

Welk merk/model chroombook heeft u? € 84 voor een lader is er een met een gouden stekker denk ik.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Dec 22, 2020 om 12:29
98 Antwoorden / 1 Vragen

Coolblue moet dit probleem oplossen en u een nieuwe bezorgen.

cr
door crazyritten - Dec 22, 2020 om 21:55
5 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Mibo,

Ook mijn zoon heeft hetzelfde euvel bij Coolblue gehad.
Hij had een fietsnavigatie gekocht van Mio van ruim 200 euro.
De navigatie stuurde hem verkeerd en dus alles terug gestuurd.
Mijn zoon was de oplaadkabel vergeten mee te sturen dus werd hij pas gerepareerd zodra die bij coolblue binnen was.
De Mio kwam terug maar zonder de houder die je op het stuur moet plaatsen.
Ook hun gaven de oplossing zoals ze die bij u hebben gedaan.

Ook ik werd hier voor koppig uitgemaakt omdat ik aangaf dat dit toch wel te gek voor woorden is.
En dat coolblue een goede oplossing had gegeven bla bla bla.
Heb tegen een aantal mensen aangegeven dat ze normaal konden reageren op een post en niet gaan oordelen dat iemand koppig is of wat dan ook.
Ben niet meer wezen kijken naar de reacties.
Blijkbaar moet je alles maar accepteren zoals hun zeggen. Tot dat ze het zelf overkomt, dan is het klagen en zeuren.
Zelfs mensen die zelfs grof worden in hun bewoordingen en daar ben ik niet van gediend.
De service van Coolblue is hier gewoon ondermaats. Zeggen dat onderdelen zoek zijn geraakt en het dus op deze manier doen.
Alles moet opgestuurd worden en dan komt het niet compleet terug en geven ze 1 oplossing en daar moet je het maar mee doen.
Waarom gewoon niet dat coolblue het niet besteld en opnieuw toestuurt? Schijnt niet te kunnen zoals ik begreep dat ze niet bij Mio kunnen bestellen, maar ze kunnen wel de link doorsturen pfff.
Uiteindelijk heeft mijn zoon gezegd, laat maar zitten. Want op deze manier heb ik er geen zin in. Laat degene die zeggen dat je moeilijk doet of koppig bent lekker hun ding doen. Blijkbaar vinden hun het normaal dat er spullen niet compleet terug komen.
Blijkbaar is het voor sommige voornamelijk lastig om normaal op een vraag te reageren. U stelt een vraag en dan is het toch normaal dat je gewoon antwoord geeft zonder iemand voor koppig uit te maken of dat je maar moet gaan sparen etc etc. Die mensen kennen u niet maar oordelen meteen.

Ik ben het met u eens. Als alles compleet is opgestuurd dan wil moet dat ook compleet terug komen. Lekker makkelijk gezegd dat als ze dingen kwijt raken de klant ermaar voor moet zorgen dat het ontbrekende artikel zelf maar besteld en betaald moet worden en dan de factuur naar hun sturen, dan krijg je je geld terug. Ik hoop dat ik nooit mijn spullen daar kwijt raak want dan heb ik een groot probleem daar ik financieel niet iets voor kan schieten. En voordat iemand gaat reageren dat je dan maar moet gaan sparen, gaat al helemaal niet lukken. Mijn situatie met mijn uitkering is daar niet naar. En nee, zulke dingen kan ik niet kopen maar kan ik wel cadeau krijgen wat ook stuk kan gaan wat bij coolblue is gekocht.
Het zou fijn zijn als de mensen op een normale manier kunnen reageren en niet meteen oordelen.

gerbera
door gerbera - Dec 23, 2020 om 12:25
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Soms is het mogelijk iets te bestellen en de factuur naar een ander adres te laten zenden. Misschien een oplossing, Coolblue besteld de adapter en laat die naar uw adres sturen en de factuur naar hun adres. Moet toch kunnen zou ik zo denken dus leg het hun voor.

mahadma
door mahadma Dec 23, 2020 om 15:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Vraagsteller heeft zelf al betseld, heb ik gezien,

gerbera
door gerbera Dec 23, 2020 om 15:58
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Das dan mooi dus toch ergens geld bijeen gescharreld om een oplader met "gouden" stekker aan te schaffen☺

sira
door sira Dec 23, 2020 om 18:28
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Naar mijn idee is er meer aan de hand. We mogen niet weten welk model Asus de TS heeft. Aan de hand van het model hadden we een voordeliger oplossing kunnen geven.

In principe hebt u gelijk, maar u kunt t.a.v. Coolblue dwars blijven liggen, uw poot stijf houden, kont tegen de krib, gelijk willen hebben en weet ik wat allemaal nog meer, maar ik garandeer u dat u dan over een jaar nog geen adapter heeft.