va
door van der Berg Dec 18, 2018 om 17:23
Winkels & webshops

Jammer dat veel bedrijven nog via die droeftoeters van DPD laten bezorgen.

Jammer dat veel bedrijven nog via die droeftoeters van DPD laten bezorgen.Als je een pakketje thuis besteld, moet DPD dat niet op een afhaalpunt droppen. En als je daar een klacht over indien bij het bedrijf waar je besteld hebt, hoor je niets meer over de genomen maatregelen. Wat inhoud dat ik daar niet meer bestel. Deze chauffeur van DPD had die dag maar liefst 45 paketten gedropt waarvan hij er 44 aan huis had moeten leveren. En dan ook geen briefje in de bus bij die mensen vertelde de beheerder van het ophaalpunt. Hij vertelde dat die chauffeur vorig jaar voor dat zelfde feit was ontslagen. Hij gaf verder aan te stoppen met DPD en alleen nog verder met PostNL te gaan. Ik ben geen opslag voor DPD. Tot slot, als je naar de reviews van DPD kijkt geeft 91% DPD een dikke onvoldoende. Dat zegt al genoeg!!!!!  Ik vraag ln het vervolg met welke transporteur men het vervoerd. Mijn vraag is waarom zou de link bij DPD niet werken om een klacht in te dienen of een revieuw te schrijven.

3127 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2018 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik heb nooit problemen met bezorgers van pakketjes, van welke bezorgdienst dan ook.

Ga naar de winkel en koop het probleem opgelost.

ja
door jackyh Dec 18, 2018 om 17:31
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ook niet.

Beps
door Beps Dec 18, 2018 om 19:44
75 Antwoorden / Vragen

Ik wel. ik had in 2017 een pakketje via hun verzonden, ook deze mensen moesten naar een ander dorp om het op te halen ook geen bericht in de bus en ook niet aan de deur geweest want zij hebben er de hele dag naar uit zitten kijken. Ook hebben ze dieren en die zijn niet aangeslagen. Dus gewoon daar direct gedropt en niets laten horen tot je er zelf achteraan gaat om te vernemen dat er niemand thuis was (wat dus zwaar gelogen was) en waar het nu op te halen was, schandalig geen ander woord voor.

@Tijger1 en @Jackyh ik had de spulletjes al gekocht dus het heeft niets met een stenen winkel te maken maar met een afstand en een jarige waar je niet naar toe kan, m.a.w. het zijn de omstandigheden waarom je gebruik maakt van ze.

vd
door vdlieuw - Dec 18, 2018 om 17:31
212 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zo bestel ik al jarenlang niet meer bij webshops die met DHL werken, wat een ellende. Chauffeurs hebben gewoon 
lak aan alle regels en wetten en liegen er vol op los. Zogenaamd niemand thuis lees je dan op de track & trace terwijl
het een bedrijfsadres is met deuren wijd open en tientallen mensen aanwezig. En als je een klacht indient.... nou ja. laat maar, onbegonnen werk.
Ik heb zelf als manager bij een dergelijke international gewerkt en geloof me, DHL heeft de balle verstand van huis aan huis bezorging. Ze zijn goed en groot in verzendingen op afstand over de hele wereld maar de software voor de huis aan huis bezorging dateert uit het jaar nul en de kwaliteit van de bezorgers is ver onder nul. Maar ja, toch een graantje willen meepakken van die gote markt. En leveranciers gek maken met belachelijk lage tarieven maar menig webshop heeft spijt als haren op het hoofd om met DHL in zee te gaan.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2018 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uitermate voorkomende bezorger van DHL hier regelmatig aan de deur. Track and trace werkt prima. Oftewel top.

newmikey
door newmikey Dec 18, 2018 om 18:18
830 Antwoorden / 0 Vragen

Koop regelmatig zaken online en heb eigenlijk géén klachten over PostNL, DPD of DHL - gaat allemaal keurig netjes de afgelopen jaren. De krant op tijd in de bus lijkt wel een groter probleem tegenwoordig.

ma
door marnix1 Dec 19, 2018 om 07:36
256 Antwoorden / 22 Vragen

PostNL werkt hier erg stipt,
Dhl is een ramp.
Dat een pakje wat later komt vind ik niet zo'n probleem maar dat er bij de track/trace staat dat het bezorgd is en je gewoon thuis was en er echt niets is geleverd is, is vervelend.
Kijk je dan een uurtje later weer, staat er dat het onderweg is,
en dan komt het de dag erna. (als je geluk hebt)

ne
door neodutchio Dec 19, 2018 om 18:27
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dus een chauffeur maakt een foutje en scant per ongeluk uw pakket. Kan gebeuren. Gelukkig komt hij er zelf achter dat hij een foutje gemaakt heeft en corrigeert dit. Zat gevallen bekend dat dit niet opgelost wordt het pakket kwijt is.

ma
door marnix1 Dec 19, 2018 om 18:46
256 Antwoorden / 22 Vragen

Neo, uw liefde voor de geachte bezorgers is intussen wereldwijd bekend.
Scannen ze dan zo vaak verkeerd?
Buren komen hier vragen of hun pakje hier ligt,
ik laat ze niet eens uitspreken en vraag of het met DHL is,
en in het merndeel der gevallen is dat dan inderdaad het geval.

ne
door neodutchio - Dec 18, 2018 om 17:36
5152 Antwoorden / 12 Vragen
2

Die chauffeur mag meteen bij mij komen werken. Vorig jaar ontslagen en nu nog steeds aan het rijden?

Gaat u eens rondzoeken op internet en geef ons alstublief een naam van een transporteur waar geen klachten over zijn. Zakelijk doen wij alles nationaal met DHL. Af en toe iets langer dan 1 dag onderweg, maar de rest binnen 24 uur geleverd. Internationaal met DPD, weinig probleen. Zelf laat ik alles via PostNL bezorgen, totaal geen problemen.
Zet 100klachten op internet en 100% van die mensen zou dat bedrijf niet aanbevelen. Maar als u weet hoeveel pakjes er per dag verwerkt worden, dan is de percentage laag. Zoekt u maar eens een wekgever met een foutmarge van minder dan 1%.

Als antwoord op uw vraag: u bent geen klant van DPD en kan dus ook geen klacht indienen of een revieuw plaatsen. U bent klant van de winkelier waar u gekocht heeft. Dat deze DPD, of welke andere transporteur, inschakeld heeft u niets mee te maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 01:20
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@professor Neodutchio,

Ben jij postbezorger?

ne
door neodutchio Dec 19, 2018 om 08:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waar leest u dat?

aurora1
door aurora1 Dec 19, 2018 om 16:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, een Amsterdammer, wat weet hij?

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2018 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Mijn vraag is waarom zou de link bij DPD niet werken om een klacht in te dienen of een revieuw te schrijven.

Ach, het antwoord kun je toch zelf wel bedenken.;-)

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2018 om 18:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Fijn dat er mensen zijn die met geen enkel bedrijf problemen hebben qua bezorgen. Ik heb het wel, zowel met PostNl als, vaker, met DHL. Men is thuis maar: "er was niemand thuis"; ook geen briefje in de bus dat.... Je volgt track & trace en ineens zie je: pakket kon niet afgeleverd worden. @vanderberg, ik ken DPD niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

ne
door neodutchio Dec 18, 2018 om 19:07
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Pakket niet kunnen afleveren hoeft niet te betekenen dat u niet thuis was. Bij bv een pickfout moet uw pakket weer de lopende band op bij het depot. Als er een code achter zit dat het pakket in de bus zit, dan kan deze niet opnieuw binnen gescand worden op het depot. Dus eerst de code aanpassen en het pakket kan opnieuw verwerkt worden. Dit kan ook gebeuren door extreme drukte waardoor simpelweg niet alles bezorgd kan worden.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2018 om 19:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Welnee, heb ze zelfs voor de flat zien staan! Alleen maar staan en niet bellen en zoef.... weg was ie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 01:23
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@professor Neodutchio, 

Werk jij op een distributiecentrum? 
Je schijnt hier over dit topic veel details te kennen.....

ne
door neodutchio Dec 19, 2018 om 08:25
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het bedrijf waar ik voor werk is een van de grootste klanten van DHL. Internationaal zijn wij een grote klant van DPD en in familiekring heb ik mensen die voor PostNL werken.
Nee, ik werk niet in een distributiecentrum, maar in de verkoop buitendienst van een wereldwijde speler.

jo
door jorisw - Dec 18, 2018 om 18:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik blijf me verbazen over het feit dat we steeds meer via internet bestellen terwijl er geen enkele bezorgdienst blijkt te zijn die levert. Zijn we dan allemaal achterlijk of zo?

ne
door neodutchio Dec 18, 2018 om 19:08
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als je dan procentueel kijkt naar wat er fout gaat, dan gaat het om minder dan 1%. In aantallen lijkt het veel, maar is het dus niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 01:25
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@professor Neodutchio, 

Doe je de administratie bij een postbedrijf?
Of zuig je dit cijfer uit je duim?

ne
door neodutchio Dec 19, 2018 om 08:26
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt zelf op internet zoeken hoeveel pakjes er per dag verwerkt worden. Neem daar 1% van en u schrikt van de aantallen. Maar het blijft maar 1%.

U kunt zelf ook alle cijfers online opzoeken en de media volgen.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje Dec 19, 2018 om 18:42
7 Antwoorden / 0 Vragen

@ JORISW , Ligt er maar net aan of een plaatselijke winkelier dit wat ik nodig heb wel kan leveren. Had 3 reservelampjes nodig voor mijn kerstboomverlichting. De enige die kon leveren was een bedrijf in Sittard. FF van Rotterdam naar Sittard en weer terug, met de trein en ander OV, voor dat geld had ik een hele boom incl. verlichting kunnen kopen. En keurig de volgende dag bezorgd doot PostNL

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2018 om 19:21
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

Er is maar een manier: de winkel waar u heeft besteld informeren m.b.t. de gang van zaken bij de bezorging.
(P.s. ik heb geen enkele klavcht m.b.t. DHL maar laat ook bij voorkeur het bestelde bij een afhaalunt af leveren.

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2018 om 21:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen
1

Leuze van sommige chaufeurs; Dit Pakket Droppen op het afhaalpunt, een algemene klacht bij deze bezorgdienst. Ook ik schijn nooit thuis te zijn geweest bij het bezorgen. Heb de leverancier in kennis gesteld dat ik het daar niet op zou ophalen en jawel de volgende dag stond de bezorger voor de deur met het pakket. Waarom het naar het afhaalpunt was gebracht kon deze niet zeggen want dat had een collega gedaan.

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2018 om 23:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Hier ook totaal geen problemen met bezorgen, ongeacht hoe druk het is en wat voor weer het is.
De bezorgers komen hier in looppas de trappen opgerend, zijn altijd goedgemutst en er zijn geen vertragingen. Ik maan ze altijd tot kalmte met dat beter pakjes wat later kunnen arriveren dan dat u een ongeluk krijgt. Dat is nl geen enkel pakje waard.
Jammer dat mensen zoveel klagen en zeuren, je zult maar een drukke baan hebben zoals die bezorgers met hun lange werkdagen, en ondermaats betaald worden en altijd maar gezeur horen en lezen.
Na uw klagen met te veel onbehoorlijke uitroeptekens (is schreeuwen) antwoord op waarom de linken het niet doen: ik heb geen idee.
Maar ik heb om u ter wille te zijn toch nog zelf even gecontroleerd op de website van DPD. Bij de rubriek klachten staat wat je moet doen en waarover. Ik heb op de website geen link gevonden via welk je klachten kunt indienen of reviews kunt schrijven. Maar misschien kijk ik niet goed genoeg.
Ga gewoon naar een winkel om spullen te kopen, dan heeft u totaal geen bezorgproblemen, tenzij u zelf het gekochte verliest of vergeet.

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2018 om 12:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

Vreemd bij mij werkt de link wel, klik hier

en anders kunt u hier uw klacht kwijt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer