Klacht CameraNu.nl: Camaranu licht de boel geen terugbetaling na retour
k heb onlangs een Canon EF-S 55-250mm f4.0-5.6 IS STM objectief gekocht, was een kado, maar bleek niet de juiste te zijn, netjes binnen de termijn van 30 dagen laten weten, kreeg een retourlabel , meteen teruggezonden en nu kreeg ik een mail dat de lens in verkeerde doos is teruggestuurd, dus ze weigeren het bedrag terug te storten, terwijl de lens niet eens uit de doos is geweest en met de zelfde verzenddoos teruggestuurd, ik heb laten weten dat dit oplichting is, in de wet kopen op afstand staat ook dat ze binnen 14 dagen moeten terug betalen, maar als ze deze fratsen gaan gebruik om maar niks terug hoeft te betalen dan sta je als klant zwak, ik ga aangifte doen, dit is pure oplichting.
Dit is een copy van hun mail
Beste,
Wij hebben zojuist je retour zending ontvangen, maar we hebben helaas moeten vaststellen dat deze niet aan de retourvoorwaarden voldoet.
https://www.cameranu.nl/nl/s512/ruilen-retourneren#service642
Kort samengevat komt het er op neer: Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen maar het artikel dient ons dan wel in dezelfde staat te bereiken zoals je deze van ons hebt ontvangen. Voor deze zending is dat niet het geval.
Het serienummer van het objectief in de doos is 5941129582 die op de verpakking 5841132471.
Wij kunnen deze daarom helaas niet als retour innemen. We horen graag van je of we het artikel terug kunnen sturen naar dezelfde adres gegevens als van de bestelling.
Nou, dat weten we dan ook weer.
En je weet natuurlijk niet of die serienummers inderdaad niet kloppen. Kan ook bij de verzending al verkeerd gegaan zijn.
Zou nog maar eens contact met ze opnemen.
Contact
Ze zijn aangesloten bij ThuiswinkelWaarborg, dus als het niet opgelost wordt daar maar eens contact mee opnemen.
CameraNu is een betrouwbare webshop, zeker geen oplichter!
Ze schrijven NIET dat het artikel in de verkeerde doos is geretourneerd. Ze schrijven dat in de doos een objectief met serienummer 5841132471 moet zitten, maar er zat een objectief in met serienummer 5941129582.
Het komt nogal eens voor dat consumenten een kapot artikel proberen te retourneren door eenzelfde artikel opnieuw te kopen. Dat zou dan een verklaring zijn van de wisseling met de serienummers.
Het is hier trouwens ook geen klachten dump site.
Je bedoeld dat het verhaal aan alle kanten rammelt. daar ben ik het wel mee eens ,misschien dat TS de juiste versie nog gaat sturen.Ik zou denken als je een cadeau krijgt dat niet goed retoer geeft aan de gever.
@V1126 Waarom schrijft u rammelt met een ‘t’ en bedoeld met een ‘d’ ?
'Het is hier trouwens ook geen klachten dump site.'
En ik maar denken dat dit een site is waar consumenten met hun problemen en klachten terecht kunnen...
ik ga aangifte doen, dit is pure oplichting.
Ik begrijp dat er een andere lens qua serienummer in de doos zat als de buitenkant aangaf.
Dan zou de verkoper willens en wetens u iets anders gestuurd hebben, mits het waar is dat u in het geheel niet in de verpakking heeft gekeken, welke lens erin zat en dus uitgaande van de buitenkant van de verpakking geconstateerd zou hebben dat het niet de goede optiek was. Of u heeft een optiek verwisseld, maar dat lijkt mij "niet gewoon".
Volgens de verkoper zit er een ander serienummer in de doos, maar wel hetzelfde type, alleen een ander serienummer? Of een totaal andere optiek.
Ik verwacht eigenlijk dat er gewoon een verwisseling heeft plaatsgevonden bij de verkoper, dus vraag hem in een email en of telefoongesprek of hij de nummers van zelfde optieken en verpakkingen wil controleren. Hij zal toch geen 25 van dit soort lenzen in huis hebben, ik denk eerder hooguit 5 à 10. Dit zal uitsluitsel moeten geven.
Los van alles, de oplichtingkaart is weer getrokken, lees eens wat de betekenins van oplichting èn smaad is. U kunt beter uw tijd besteden aan de oplossing als aanmgifte, want dat zie ik niet gebeuren. Eerst uitvechten met de verkoper.
@Kassagebruiker , èèn tip voor u , typ eerst uw reactie en dan pas kopieért en plakt u boven de tekst , dan heeft u niet alles in het grijs staan .
Of voor het plakken eerst een paar enters geven. Kun je na het plakken met de pijltoets een regel lager gaan zonder dat hinderlijk grijs.
En hoe weet u eigenlijk dat het niet de juiste was, als dat ding niet eens uit de doos geweest is? Misschien zat de juiste er juist wel in.
Foto's gemaakt van het nog niet ingepakte cq nog in de originele doos verpakte spullen ? IK ga altijd uit van totale fraude. Tot nu toe altijd zwaar meegevallen, doch... beter safe as sorry.
Uw verhaal rammelt. Wij hebben zeer goede ervaringen met bestellen en de klantenservice van Camera.nu.
Bovendien vragen ze netjes u of ze het artikel weer naar u terug mogen sturen. Als u dat doet kunt u met eigen ogen zien of er een verkeerd serienummer in de doos zit. Zoja, dan zou ik die maar via marktplaats proberen te verkopen.
Uiteraard is er geen sprake van oplichting.Je hebt geen enkel bewijs .Dus de reden van niet terug betaling is terecht.Ze willen de overigens voorlopig niet meer leverbare lens terugsturen.Laat de lens retourkomen en probeer het op marktplaats o.i.d. te verkopen.Zijn wij ook van dit geneuzel af.Of denk je dat wij dit voor je kunnen oplossen??.
'Wij'?
Het verhaal heeft inderdaad twee kanten...
@V1126, al je reacties zijn flauwekul geweest. En de topicstarter had gelijk. De reden van niet terugbetaling was onterecht. Eigenlijk ben jij degene die hier maar wat neuzelt.
@Zoekster1 Achteraf kijk je een koe in de kont.Topicstarter had geen gelijk en beschuldigde CameraNU onterecht van een strafbaar feit . TS had eerst contact moeten opnemen met CameraNU ,dan was dat geneuzel van jou en TS niet nodig geweest.Oorzaak van mijn flauwekul reacties is het halve verhaal van TS.Mijn excuus aanbieden is overbodig ,CameraNU had in eerste instantie gelijk.Verwisselen van artikelen gebeurd vaker.
@V1126, aah hier loop/liep je ook al aannames te doen. Laat met raden, da's ook op basis van 'ervaring'.
@Diumenge Het is toch wat he zeurkous ! Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen. Fijne zondag verder.
Ik vind het geen geneuzel. U heeft gebruik gemaakt van uw retourrecht. De lens is helemaal niet gebruikt en u stuurt de lens terug die u heeft geleverd gekregen. Stuur een klacht in via thuiswinkel.org. Ook kunt u een klacht indienen bij klacht.nl en klachtenkompas.nl.
Misschien hebben ze ook nog een facebookpagina. Hoe meer lawaai hoe beter u wordt geholpen.
Dat anderen goede ervaringen hebben met deze webshop zegt niets. Er moet een fout zijn gemaakt bij de verkoper aangezien u precies hetzelfde retourneerd als wat u gekregen heeft.
Canon objectieven zijn verpakt in een verzegelde doos met cellufaan verpakking,dus als zo'n lens verzegeld terug komt is er voor de webshop geen reden om deze doos te openen .Tja wie licht wie op.
Dit houdt in dat men er bij de webwinkel dus vanuit gaat dat u twee dezelfde objectieven heeft aangeschaft en de ene in de verkeerde doos hebt teruggestuurd. De kans is echter vele malen groter dat die fout reeds bij hen is gemaakt en dat ze dat bij verzending niet hebben gezien en nu -bij retourneren- pas controleren. Zou ze dat maar eens voorleggen...... Wellicht dat logica het dan toch gaat winnen van klantonvriendelijkheid en afschuiven van verantwoordelijkheid.
De verwisseling doos/optiek KAN in de winkel hebben plaatsgevonmden, daarom de controle vraag voorraad objectieven en dozen, dat zij er maar een paar.
@marleenvanh
De verzegelde doos wordt uit het magazijn gehaald en ter plekke ingepakt en zeker niet eerst uitgepakt . Wat wou je dan verwisselen dan. TS heeft over een objectief.
Stel nu even, wat zeker ook mogelijk is, dat er in de winkel(s) dit soort objectieven UITGEPAKT geëtaleerd staan. Dan zou er probleemloos een verkeerde doos om een objectief qua serie nummer verwisseld kunnen worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer