F-
door F-r-e-d Aug 17, 2022 om 15:19
Winkels & webshops

Pearle misleidt klanten


Ik zoek een voordelige zonnebril op sterkte en vond o.a. aanbiedingen bij Pearle voor minder dan € 20 en zelfs minder dan € 10.


 


Ik vond diverse voordelige brillen; zocht een bril uit en klikte op MAAK EEN AFSPRAAK. Ik maakte een afspraak voor "Oogmeting / Goed Zicht Gesprek (gratis t.w.v. €30) 30 min". Ik kreeg ook een afspraak voor "Oogmeting / Goed Zicht Gesprek gratis"


 


Ik begaf me dus op het afgesproken tijdstip naar de vestiging van Pearle.


 


Daar werd mij echter verteld dat een zonnebril minstens € 90 op zou moeten brengen. Later wilde men mij wel tegemoet komen en zou het vanaf € 80 kunnen.


 


Bovendien weigerde de man de aangeboden gratis oogmeting uit te voeren. De oogmeting zou helemaal niet gratis zijn maar alleen bij aankoop van een bril uitgevoerd worden. Ook mijn voorstel om de gratis oogmeting te doen waarna ik in de webshop een zonnebril zou bestellen werd geweigerd: "Als u geen bril koopt krijgt u de resultaten niet".


 


Dat was toch anders dan wat Pearle beloofde:


 


"Goedkope zonnebril kopen? Vanaf €19 bij | Pearle Opticiens


Kom dan langs voor een gratis oogmeting. Zo weet je zeker dat jouw nieuwe zonnebril de juiste sterkte heeft".


 


"Bescherm je ogen tegen schadelijk UV-licht. Je draagt al een goede & betaalbare zonnebril vanaf €19".


 


Ik ontving ook een bevestiging:


 


"Je hebt een afspraak in onze winkel op woensdag 03 augustus 2022 om 13:30 uur voor een Oogmeting / Goed Zicht Gesprek (gratis t.w.v. €30) 30 min. We geven jou het beste advies voor een persoonlijke zichtoplossing, passend bij jouw lifestyle. Tot snel!"


 


Ik heb hierover schriftelijk geklaagd bij de betrokken vestiging van Pearle maar ik mocht geen enkele reactie ontvangen.


Ik heb hierover ook schriftelijk geklaagd bij Pearle.nl. Dat resulteerde uiteindelijk in een telefoontje van een dame van de klantenservice.


 


Zij vertelde mij dat de veelvuldig als "gratis" aangeboden oogmeting niet gratis is maar alleen bij aankoop van een bril (€ 90) in de betreffende vestiging uitgevoerd wordt. Dat zou in de algemene voorwaarden staan. Daarmee was de zaak voor haar afgedaan.


 


Ik zie dit als een duidelijk geval van misleiding. De belofte is duidelijk: "Goedkope zonnebril kopen? Vanaf €19 bij | Pearle Opticiens


Kom dan langs voor een gratis oogmeting". Enig voorbehoud kon ik niet vinden. Toch blijkt het niet meer dan een loze belofte om klanten naar de winkel te lokken en daar een bril vanaf € 90 te verkopen te zijn.

8433 24 Rapporteer
getty
door getty - Aug 17, 2022 om 15:23
4001 Antwoorden / 10 Vragen
5

De oogmeting is gratis bij aankoop van een bril, dat is overigens bij de meeste opticiens zo

Zij gaan geen gratis meting doen zodat u goedkoop ergens wat via internet kan bestellen 

U zeurt een beetje.

Ja
door JannyBoe Aug 17, 2022 om 16:10
123 Antwoorden / Vragen

Je kunt je ogen gratis laten meten bij Pearle en zonder bril de deur uitlopen.
Verplichte aanschaf van een bril staat nergens.

'U zeurt een beetje'
Onrespectvol en niet nodig dat soort uitingen.

getty
door getty Aug 17, 2022 om 16:18
4001 Antwoorden / 10 Vragen

Lees de link hieronder even

rj
door rjw Aug 17, 2022 om 20:22
2701 Antwoorden / 5 Vragen

Ik word een beetje kriegel van het woordje "onrespectvol". Als niet alle woorden op een gouden schaaltje worden gelegd zijn mensen al van slag af.

tenormin
door tenormin Aug 18, 2022 om 01:46
16481 Antwoorden / 105 Vragen

Ik weeg niets op een gouden schaaltje. Heb ik niet eens, onbetaalbaar, Heb gelukkig een wel werkend nog grijze massa. Bij de meeste brillen zaken, daar gekocht of niet, worden brillen overal gratis even in orde gemaakt, Pootje gebroken, iets beter op de neus. Maar zij zijn natuurlijk ook geen charitatieve instelling. Dus hun "gratis" reparatie aan brillen, tja, men moet toch de te besteden extra tijd ergens wel aan verdienen. Toch ?

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 11:46
Antwoorden / 1 Vragen

t.a.v. Getty

> De oogmeting is gratis bij aankoop van een bril, dat is overigens bij de meeste opticiens zo

Er zijn opticiens die een gratis oogmeteing aanbieden en ook leveren.

Mijn bericht gaat bovendien niet over de vraag of de oogmeting gratis aangeboden wordt, dat moeten ze zelf bepalen, maar wel over het feit dat er een gratis oogmeting aangeboden wordt en vervolgens geweigerd wordt om die uit te voeren.

Nog helemaal los daarvan was mijn doel een bril te kopen volgens het aanbod van Pearle:

"Goedkope zonnebril kopen? Vanaf €19 bij | Pearle Opticiens


Kom dan langs voor een gratis oogmeting.

Het blijkt dus misleiding te zijn.

sira
door sira Aug 18, 2022 om 13:00
1462 Antwoorden / 24 Vragen

Er zijn opticiens die een gratis oogmeteing aanbieden en ook leveren.
Noemt u er eens een aantal, al is het er maar eentje.

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 14:43
Antwoorden / 1 Vragen

Specsavers

panter22
door panter22 Aug 18, 2022 om 16:14
6572 Antwoorden / Vragen

Dan laat je je ogen opmeten door Specsavers en gaat met de oogmeting naar Pearl voor een zonnebril op sterkte.

Ma
door Mabelle Aug 18, 2022 om 16:28
96 Antwoorden / Vragen

Bij Specsavers krijg je ook niet het resultaat van de oogmeting mee.

mahadma
door mahadma Aug 19, 2022 om 18:41
10615 Antwoorden / 50 Vragen

Elke zichzelf respecterende opticien geeft NOOIT het refractie resultaat op papier mee. Je gaat als opticien niet gratis voor de concurrentie werken.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 16:59
Antwoorden / 1 Vragen

> Dan laat je je ogen opmeten door Specsavers en gaat met de oogmeting naar Pearl voor een zonnebril op sterkte.

Ik wil niets meer met Pearle te maken hebben. Bovendien heb ik te veel fatsoen voor die verachtelijke handelswijze.


> Bij Specsavers krijg je ook niet het resultaat van de oogmeting mee.

Weldegelijk! Je hoeft er maar na te vragen. Ik heb het resultaat hier ook liggen. Enkele jaren geleden ook al eens gekregen.Keurig afgedrukt op een vel; papier.
Specsavers stelt ook in de folder:
ALTIJD GRATIS OOGMETING
Uw ogen zijn belangrijk. Daarom worden uw ogen bij Specsavers altijd gemeten door een gediplomeerde opticien. Deze meting is gratis.

> Elke zichzelf respecterende opticien geeft NOOIT het refractie resultaat op papier mee

U weet kennelijk ook niet wat u beweert.


getty
door getty - Aug 17, 2022 om 15:26
4001 Antwoorden / 10 Vragen
2
F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 11:53
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de huidige rechtspraak dienen beperkende voorwaarden duidelijk bij de aanbieding vermeld te staan. Noch bij de aanbieding, noch in de bevestiging van de afspraak werd een beperking van de gratis oogmeting vermeld. Misleiding!

panter22
door panter22 Aug 18, 2022 om 16:15
6572 Antwoorden / Vragen

Er waren voorwaarden, alleen heb je ze niet gelezen. Dan maar naar de rechter voor die €30, want van Pearl krijg je geen gratis oogmeting voor het montuur van €19. Had je al gevraagd wat de glazen zouden gaan kosten?

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:18
Antwoorden / 1 Vragen

> Er waren voorwaarden, alleen heb je ze niet gelezen.

Volgens de huidige rechtspraak hoef ik de algemene voorwaarden niet te lezen. Aanbiedingen dienen duidelijk te zijn en niet door onleesbare teksten of algemene voorwaarden ongedaan gemaakt te worden.

> Dan maar naar de rechter voor die €30,

Dat maak ik zelf wel uit.

> want van Pearl krijg je geen gratis oogmeting voor het montuur van €19.

Dat was wel letterlijk wat ze beloofden in hun misleidende aanbieding. Het bedrijf heet trouwens Pearle.

> Had je al gevraagd wat de glazen zouden gaan kosten?

"Zonnebril op sterkte vanaf € 19" was waarmee Pearle adverteerde. Maar ze hebben de website ondertussen veranderd. Misschien heb ik toch iets bereikt.



sira
door sira - Aug 17, 2022 om 15:33
1462 Antwoorden / 24 Vragen
5

Ik vind het heel logisch dat u wèl een bril moet kopen om een gratis oogmeting te krijgen. Voor niets gaat alleen de zon op.

Maar er zijn zo ontzettend veel opticiëns, dan gaat u toch gewoon naar een ander als u verwacht daar goedkoper uit te zijn.

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 11:58
Antwoorden / 1 Vragen

> Ik vind het heel logisch

Het is logisch dat het niet gratis is als je ervoor moet betalen.

> dan gaat u toch gewoon naar een ander

Ja, dat had ik al bedacht.Ik ga niet meer voor misleidende lokkertjes.naar Pearle maar naar een opticien die zich niet verlaagt tot misleidende praktijken.

sira
door sira Aug 18, 2022 om 13:26
1462 Antwoorden / 24 Vragen

Ik merk uit al uw reacties dat u het niet eens bent met de antwoorden. U bent blijkbaar de enige, want alle anderen vinden het volstrekt logisch dat een oogmeting uitsluitend gratis is als u ook een bril bij die betreffende opticiën koopt.

Ik vond dit nog voor u:

Wat kost een oogmeting?
Bij de meeste opticiëns is het geen enkel probleem en laat je tegen betaling een goede oogmeting doen, zonder de verplichting om een bril aan te schaffen. Gemiddeld liggen de kosten van een losse oogmeting rond de € 30,-.

Succes met uw zoektocht naar een gratis opticiën.

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 16:17
Antwoorden / 1 Vragen

> k merk uit al uw reacties dat u het niet eens bent met de antwoorden

Nee, ik verbaas me dat men het kennelijk normaal vindt dat men misleid wordt.


> Succes met uw zoektocht naar een gratis opticiën.

Hoe komt u er bij dat ik een gratis opticien zou zoeken? Ik schreef het al: "
Ik zoek een voordelige zonnebril op sterkte". "Voordelig" is toch echt iets anders dan gratis. Ik heb het dus ook niet over "gratis" gehad. Het is Pearle die een "gratis" oogonderzoek belooft maar dat dan niet wil leveren.

Voor de voordelige zonnebril op sterkte wilde ik gebruik maken van een aanbod van Pearle. Een aanbod waar ze voor veel geld reclame voor maken. Dat is de keuze van Pearle; niet van mij. Het aanbod was ook niet "gratis" maar wel voordelig. Vervolgens weigert Pearle hun eigen aanbieding te leveren.

En voor uw informatie: De productie van verreweg de meeste monturen
kost aanmerkelijk minder dan € 1. Ze vallen rond de klok uit een machine in China.

sira
door sira Aug 18, 2022 om 17:26
1462 Antwoorden / 24 Vragen

Toch succes gewenst

ju
door juliomariner - Aug 17, 2022 om 15:37
978 Antwoorden / 2 Vragen
6

Staat inderdaad vrij duiidelijk in de voorwaarden.
Daarbij kan iedereen toch wel bedenken dat niets voor niets is tegenwoordig.

rj
door rjw Aug 17, 2022 om 20:23
2701 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is niet iets van tegenwoordig hoor. Vroeger betaalde je ook gewoon over voor. Alleen was het toen allemaal wat minder transparant dan nu.

sira
door sira Aug 18, 2022 om 13:28
1462 Antwoorden / 24 Vragen

Daarbij kan iedereen toch wel bedenken dat niets voor niets is tegenwoordig.

Fred niet

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:22
Antwoorden / 1 Vragen

> Daarbij kan iedereen toch wel bedenken dat niets voor niets is tegenwoordig.

Iedereen zou toch moeten kunnen bedenken dat een bril kopen, dus tegen betaling, iets anders is dan "voor niets".

mahadma
door mahadma - Aug 17, 2022 om 15:42
10615 Antwoorden / 50 Vragen
3

De Paerl (waar wij overigens zelf geen goede ervaring mee hebben,) maar doet voor dit antwoord niets af. Er is geen enkele opticien die een gratis refractie = oogmeting doet en u zonder kosten de gemeten sterkte op papier meegeeft. Per slot als u een bril via internet zou kopen bij bedrijf x gaat u dan om het montuur te laten bijstellen naar een winkel die u zomaar gratis service moet geven? U wilt toch ook voor uw arbeid betaald worden. Uw topic titel: 

Pearle misleidt klanten

klopt dus ook niet, die had moeten zijn: Ik heb niet goed gelezen.

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 12:04
Antwoorden / 1 Vragen

> Er is geen enkele opticien die een gratis refractie = oogmeting doet en u zonder kosten de gemeten sterkte op papier meegeeft.

Jawel; die zijn er wel degelijk.

> Per slot als u een bril via internet zou kopen bij bedrijf x gaat u dan om het montuur te laten bijstellen naar een winkel die u zomaar gratis service moet geven?

Hoe komt u er toch  bij?

Zoals ik schreef; ik wilde een zonnebril bij Pearle kopen.

Nee ik ga niet met een elders gekochte bril naar een winkel voor service.

Niemand moet mij gratis service geven.

Ik heb wel degelijk goed gelezen.

mahadma
door mahadma Aug 18, 2022 om 19:29
10615 Antwoorden / 50 Vragen

Vraagsteller: 

je antwoord mij op mijn reactie: > Er is geen enkele opticien die een gratis refractie = oogmeting doet en u zonder kosten de gemeten sterkte op papier meegeeft.

met de woorden:
Jawel; die zijn er wel degelijk.

Ik wil graag bewijs daarvan zien/lezen.

borg queen
door borg queen - Aug 17, 2022 om 15:50
79 Antwoorden / 2 Vragen
1

Ik ben al  mijn hele brildragende leven klant bij Pearl, heb allerlei soorten glazen gehad met goedkope monturen en heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik kan altijd binnenstappen voor een gratis oogmeting en krijg daar zelfs bericht over, als het alweer enige tijd geleden is.
De prijs van deze zonnebrillen ( en elke andere bril) is alleen voor het montuur, de glazen op sterkte moeten nog betaald worden en dan ligt het eraan wat voor soort glazen het zijn. Dat u voor € 80 euro een montuur met glazen op sterkte kan kopen is mijns inziens een koopje.

mahadma
door mahadma Aug 17, 2022 om 15:56
10615 Antwoorden / 50 Vragen

Er zijn optieciens die voor 99 euro al varifocus leveren, met gratis meting.

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 12:17
Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al schreef biedt Pearle een zonnebril op sterkte met gratis oogmeting aan voor € 19 maar levert niet wat men belooft.
De productiekosten zijn trouwens veel lager dan € 19.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2022 om 15:50
16073 Antwoorden / 200 Vragen
2

?? U schrijft nota bene zelf dit:  (uw citaat) De belofte is duidelijk: "Goedkope zonnebril kopen? Vanaf €19 bij | Pearle Opticiens

Kom dan langs voor een gratis oogmeting". Lijkt mij erg helder, wilt u een gratis zonnebril, kom dsan langs ... .  En vervolgens ook dit (citaat) "Je hebt een afspraak in onze winkel op woensdag 03 augustus 2022 om 13:30 uur voor een Oogmeting / Goed Zicht Gesprek (gratis t.w.v. €30) 30 min. We geven jou het beste advies voor een persoonlijke zichtoplossing, passend bij jouw lifestyle. Tot snel!" en waarom dan niet gegaan? Of begrijp ook ik iets verkeerd? 

En indien dat zo is toch maar deze: https://www.pearle.nl/contactformulier

He
door HenkDeZevende - Aug 17, 2022 om 16:44
1254 Antwoorden / Vragen
0

Wat is nou eigenlijk het probleem
-dat Pearl geen gratis oogmeting van 30min uitvoert bij een zonnebril met een verkoopprijs van €10, 
-of dat Pearl dit niet zo duidelijk heeft vermeld dat TS dat ook heeft begrepen?

F-
door F-r-e-d Aug 18, 2022 om 14:49
Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is dat Pearle veel beloofd maar niet nakomt.
Volgens het aloude motto "Veel beloven en weinig geven laat de gekken in vreugde leven".

Waar haalt u € 10 vandaan?

De advertentie van Pearle luidde:

"Goedkope zonnebril kopen? Vanaf €19 bij | Pearle Opticiens

Kom dan langs voor een gratis oogmeting".

Wie of wat is "
TS"?

He
door HenkDeZevende Aug 18, 2022 om 15:26
1254 Antwoorden / Vragen

U schrijft "en zelfs minder dan € 10" vandaar.

U bent de TS (topic starter) en er is een geschillencommissie Optiek waar u tegen een gering bedrag uw klacht deskundig kunt laten beoordelen.

panter22
door panter22 - Aug 17, 2022 om 17:03
6572 Antwoorden / Vragen
1

https://www.pearle.nl/zonnebrillen?gclid=EAIaIQobChMIgcaRjY7O-QIVy49oCR2VswQJEAAYAiAAEgI6QfD_BwE&gclsrc=aw.ds

• Tijdens de zonnebrillen sale ontvang je op geselecteerde zonnebrillen tot wel 70% korting.​

• Deze actie is alleen geldig op geselecteerde zonnebrillen, te herkennen aan de actiesticker. ​

• De prijs die in ons kassasysteem of in het online winkelmandje wordt aangegeven, is leidend.​

• Zonnebrillen kunnen ook online besteld worden via www.pearle.nl, de korting wordt automatisch verrekend in het winkelmandje.​

De actie is alleen geldig op het zonnebrillenmontuur en geldt niet op zonneglazen op sterkte.​

De actie is niet geldig i.c.m. andere acties en/of kortingen, tenzij expliciet anders vermeld in de voorwaarden.​..................

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:08
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is dus overduidelijk niet de aanbieding waar ik gebruik van wilde maken.

panter22
door panter22 Aug 21, 2022 om 20:20
6572 Antwoorden / Vragen

Nee, maar dit is wel de aanbieding die geldig was. Waar staat die van jou dan? 

Bij aanbiedingen gelden altijd voorwaarden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 17, 2022 om 17:52
1311 Antwoorden / 26 Vragen
2

Geachte Frédéric,

Ik adviseer u om naar Hans Anders te gaan voor een bril.

Als u aan aanvullende zorgverzekering heeft,betaalt u niets of een klein bedrag om de 3 jaren.

ju
door juliomariner Aug 17, 2022 om 19:16
978 Antwoorden / 2 Vragen

Of naar eyewish, eyes and more en noem alle ketens maar op.

rj
door rjw Aug 17, 2022 om 20:24
2701 Antwoorden / 5 Vragen

Of gewoon online als je nog een beetje recent recept hebt. 

Zo, dan hebben we nu de meeste opties genoemd i.p.v. alleen de sluikreclame van GA.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 17, 2022 om 23:24
1311 Antwoorden / 26 Vragen

Geachte Juliomariner en RJW,

Ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders.

Persoonlijk zou ik nooit online een bril bestellen.vanwege de service van een opticien.

Een bril is ook maatwerk.

ju
door juliomariner Aug 18, 2022 om 11:28
978 Antwoorden / 2 Vragen

Online een bril bestellen is mij ook een stap te ver. 
Heb 1 keer een bril van Hans gehad maar da zal ook de laatste van Hans zijn voor mij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 18, 2022 om 12:28
1311 Antwoorden / 26 Vragen

Geachte Juliomariner,

Probeer eens de "titanium"-modellen van Hans Anders : deze zijn sterker en roesten niet.

Er is een aparte "rekje" voor.

ju
door juliomariner Aug 18, 2022 om 13:45
978 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat me niet om de kwaliteit van de monturen maar de kwaliteit van de glazen, de oogmeting en de omgang met de klant in het algemeen.
Ik heb nu een lichtmetalen bril uit Duitsland. Alleen de oogmeting al, ze zijn daar veel preciezer heb ik het idee.

panter22
door panter22 Aug 18, 2022 om 16:20
6572 Antwoorden / Vragen

@Geboren amsterdammer. je wilt toch wel een moderne bril? En niet van die joekels van brillen van Hans Anders.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 18, 2022 om 19:22
1311 Antwoorden / 26 Vragen

Geachte Panter22, 

Die "turbo"- modellen uit de jaren 80 zijn weer in de mode....;<))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 18, 2022 om 19:33
1311 Antwoorden / 26 Vragen

Geachte Juliomariner, 

Met de service en glazen zit het wel goed bij Hans Anders.

Ik heb nu meekleurende groene zonneglazen in mijn bril : worden goed donker in de zon maar kleuren zie je nog goed.

Als je in het systeem staat, is de service ook goed : ik verloor een keer een schroefje ,werden er meteen nieuwe poten op gezet,gratis.

ju
door juliomariner Aug 18, 2022 om 20:10
978 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kunt u wel vinden maar mijn ervaring is heel anders en veel slechter

O. A.  Oogmeting werd maar afgeraffeld. 
De glazen bond ik ook maar zo zo.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 18, 2022 om 20:31
1311 Antwoorden / 26 Vragen

Geachte Juliomariner, 

U woont in Duitsland, dat veel groter is dan Nederland, dus meer concurrentie.

Ik kan mij best voorstellen ,dat er Duitse opticiens zijn ,die goedkoper zijn dan Hans Anders.

rj
door rjw - Aug 17, 2022 om 20:26
2701 Antwoorden / 5 Vragen
5

Misschien de titel aanpassen van "Pearle misleidt klanten" naar "Klanten kunnen niet meer begrijpend lezen".

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:58
Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou ik? Ik heb de uiting van Pearle zorgvuldig gelezen.

marita5
door marita5 - Aug 18, 2022 om 12:52
10957 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo F-r-e-d , 

Dit staat in de link , 

Goedkope zonnebril op sterkte

Draag jij normaal gesproken een bril op sterkte? Dan is een zonnebril op sterkte onmisbaar. Zo heb je altijd en overal scherp zicht. Ben jij op zoek naar een goedkope zonnebril op sterkte? Bij Pearle koop je al een zonnebril op sterkte voor €60. Is het alweer even geleden dat je voor het laatst je ogen hebt laten opmeten? Kom dan langs voor een gratis oogmeting. Zo weet je zeker dat jouw nieuwe zonnebril de juiste sterkte heeft. Tip: een overzet zonnebril is een betaalbaar alternatief voor een zonnebril op sterkte. Bekijk hier alle overzetzonnebrillen

https://www.pearle.nl/zonnebrillen/goedkope-zonnebrillen

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is niet de advertentie van Pearle die ik gelezen heb.

marita5
door marita5 Aug 21, 2022 om 19:21
10957 Antwoorden / 15 Vragen

Plaats dan een link van de advertentie die u gelezen heeft , ik zie die niet .

panter22
door panter22 Aug 21, 2022 om 20:56
6572 Antwoorden / Vragen

@Marita5, ja precies.

panter22
door panter22 - Aug 18, 2022 om 16:07
6572 Antwoorden / Vragen
0

Je wilt voor €19 een zonnebril met oogmeting en glazen op sterkte?

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:00
Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik wil is niet relevant. Ik ging in op een aanbieding van Pearle.

panter22
door panter22 Aug 21, 2022 om 20:23
6572 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is relevant wat je wilt. Je wilde toch een bril kopen? Wat moet je anders bij Pearl? Je bent afgegaan op reclame op tv. Van een reclameboodschap is bekend dat daarin niet alle voorwaarden worden vermeld.

mo
door mof - Aug 19, 2022 om 10:28
2996 Antwoorden / 3 Vragen
1

Grappig, vroeger kon je gewoon binnenlopen voor een gratis oogmeting zonder dat je een bril wilde aanschaffen. Dat kan nog steeds bij bijv. Fielmann. Is niet netjes van Pearle.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:09
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip.

ka
door kaartendraak - Aug 19, 2022 om 10:57
102 Antwoorden / 2 Vragen
1

Het antwoord staat eral: Goedkoper zonnebriel kopen? maak dan een afspraak voor gratis oogmeting.

Dat heet begrijpend lezen. Maar ik geef toe, Pearle zou het iets duidelijker kunnen schrijven, bijv andersom: Gratis oogmeting? Alleen bij aankoop van een bril.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:04
Antwoorden / 1 Vragen

> Goedkoper zonnebriel kopen?

Er stond onder "Goedkope zonnebril kopen": zonnebril op sterkte vanaf € 19.

En ja, ik weet dat dit het startbedrag is en men je dan allerlei extra's aan probeert te smeren.

E. Knol
door E. Knol - Aug 19, 2022 om 10:58
4 Antwoorden / 1 Vragen
1

Mevrouw zeurt niet. Mevrouw koopt een goedkope zonnebril. En Pearl probeert een duurdere te verkopen met gratis oogmeting maar dat klopt dus niet


Mevrouw. U hebt gelijk! En Pearl niet.

sira
door sira Aug 19, 2022 om 22:20
1462 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat Fred een ♂ is

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:07
Antwoorden / 1 Vragen

U heeft het goed begrepen. Dank u.

ha
door harrybre - Aug 19, 2022 om 11:07
210 Antwoorden / Vragen
0

a) "zonnebril op sterkte bij Pearle voor minder dan € 20 en zelfs minder dan € 10" Tsja, voro die prijs kan men nieg niet de marge halen om u "goeden dag'te wensen... Bij Action, Aldi, Bazar, Lidl, Kruitvat, enz wordt uw ogen ook niet iopgemneten voor die prijs...

b) Maar... gratis ogenmeting aanbieden betekent voor mij ook "gratis opmeten". Er staat nergens, dat men de resultaten van die meting dan aan u gratis moet verschaffen. Dus... wilt u die hebben, dat een bril aanschaffen...

c) Ik kom al jaaaren bij Hans Anders - Heksenwiel - Breda. Uitstekende service. De filiaalleidster, Sonja, heeft de nodige jaren geleden al bij mij "staar" ontdekt, waarna de oogarts ook wat actiever werd. Nu dus de beslissing "staaroperatie, want linker oog nog maar 30% zicht".  30 % nog maar... ik zie nog redelijk goed... dus, op advies van mijn huisarts... "naar Sonja", waar haar nieuwe assitente mijn ogen - gratis - heeft doorgemeten. Ja, eind 2020, bij de vorige bril, stond u al op 40%, en nu... klopt.. 30 %. Met deze - gratis - informatie ga ik een stuk geruster naar die operatie. Zij zijn al langer "mijn second opinion" voor oogproblemen. En ze weten... daarnaa.. weer naar hen voor een nieuwe bril.

d) Bril met NUL service van Internet ? Wat is u de geleverde service van uw opticien waard ? Mij een VEELvoud van de waarde van de bril.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:35
Antwoorden / 1 Vragen

> a) "zonnebril op sterkte bij Pearle voor minder dan € 20 en zelfs minder dan € 10"

U heft kennelijk geen idee van de productieprijs van een montuur in China. De meeste monturen vallen voor minder dan € 1 uit de machine.


>
b) Maar... gratis ogenmeting aanbieden betekent voor mij ook "gratis opmeten"

Dat lijkt mij ook.


>
Er staat nergens, dat men de resultaten van die meting dan aan u gratis moet verschaffen. Dus... wilt u die hebben, dat een bril aanschaffen...

Ik heb ook nergens beweerd dat men mij de resultaten gratis zou moeten verschaffen. Zoals ik schreef wilde ik een zonnebril op sterkte bij Pearle kopen. Precies volgens de reclame van Pearle.

> d) Bril met NUL service van Internet ?

Wat heeft dat ermee te maken? Ik wilde een bril bij Pearle gaan kopen. Werkt u misschien ook bij Pearle?

1paul
door 1paul - Aug 19, 2022 om 11:43
2427 Antwoorden / 0 Vragen
1

kijk eens bij een eyelove vestiging zou ik zeggen.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:17
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip.

th
door thieu - Aug 19, 2022 om 12:31
110 Antwoorden / 0 Vragen
0

"Bescherm je ogen tegen schadelijk UV-licht. Je draagt al een goede & betaalbare zonnebril blabla".

Als je het nou tóch over misleiding hebt, je ogen beschermen???
De eerste mensen liepen minstens 100.000 jaar geleden over de aarde, en al die tijd zonder zonnebril. Ik draag er zelf eigenlijk nooit een. Gewoon een petje of zonneklep als het nodig is. Er zijn mensen die altijd een zonnebril op hebben en die al geen (fel) licht meer kunnen verdragen.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:39
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is helemaal waar.

Vroeger gingen mensen wel korter mee.

Mensen bang maken is een effectieve manier om hen te manipuleren.

Du
door Duc7 - Aug 19, 2022 om 13:04
26 Antwoorden / Vragen
0

Andere optie is een goede "overzet" zonnebril.

Ik ben brildragend, maar vond het wisselen van brillen zo onhandig dat ik voor een overzet zonnebril gekozen heb.
sindsdien wil ik niet anders meer, ze zijn te koop bij de opticien en in verschillende maten en kleuren verkrijgbaar.
inclusief goed UV werende glazen en de prijs ligt rond de € 40,=.
nu al verschillende jaren (en na verschillende gewone brillen) nog steeds plezier van het eerste exemplaar wat ik gekocht heb.

kijk eens of je daar iets mee kan?

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:40
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip.

Luukie70
door Luukie70 - Aug 19, 2022 om 16:14
1 Antwoorden / Vragen
1

Ik heb een veel betere ervaring bij Pearle in tegenstelling tot Specsavers.
Drie jaar geleden bij Specsavers een afspraak gemaakt voor gratis oogmeting, het resultaat tot 2x toe was dat ik een bril nodig zou hebben voor dichtbij en verkijken, maar in mijn beleving zag ik niks beter of slechter met zo'n bril op, wel een leesbril 1,5 gekocht die ook wel nodig was!
Daarna nog diverse keren herinneringen gehad van specsavers dat ik nieuwe afspraak moest maken van bril bla bla bla,
Dit jaar second opinion gedaan bij pearle, afspraak gemaakt, oogmeting gedaan, ik had mijn huidige 2,95 leesbril van de drogist van 2.0 meegenomen en volgens de opticien van Pearle voldoet die nog prima en heb ik (nog) geen bril voor verkijken nodig, hoefde niks te betalen voor de oogmeting, kreeg dus een beter advies dan bij de Specsavers wat al drie jaar geleden was, verschilt er per vestiging denk ik.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 17:51
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb lang geleden ook wel eens meegemaakt dat ik met jaren daarvoor bij Pearle gekochte contactlenzen door Pearle een controle uit liet voeren en de man zei dat de lenzen prima waren en ik ermee vooruit kon. Het kostte niets en de man gaf dus eerlijk advies in plaats van aan zijn omzet te denken. Ik waardeerde dat en kocht daarom toch maar iets in zijn winkel.

Maar dat was dus een heel andere man dan die ik recent trof. Die werd net niet kwaad toen ik hem vertelde dat ik een voordelige zonnebril op sterkte wilde kopen.

Me
door Meindo - Aug 19, 2022 om 18:33
24 Antwoorden / Vragen
1

Zoals FRED het beschrijft is het misleidend. Ik ben al jaren klant bij Pearl en de oogmeting is er altijd gratis. Of ik nu wel of niet een bril koopt maakt niets uit.

rj
door rjw Aug 21, 2022 om 17:59
2701 Antwoorden / 5 Vragen

Is dat nog steeds? Lijkt me niet logisch gezien de spotgoedkope online aanbieders van brillen. Dan ga je lekker gratis een recept halen bij Pearle en bestel je online een bril voor een fractie van de prijs.

F-
door F-r-e-d Aug 21, 2022 om 18:21
Antwoorden / 1 Vragen

> Zoals FRED het beschrijft is het misleidend. Ik ben al jaren klant bij Pearl en de oogmeting is er altijd gratis. Of ik nu wel of niet een bril koopt maakt niets uit.

Wat ik schrijf is niet misleidend maar wat er gebeurd is. En bovendien wilde ik een bril kopen. Desondanks weigerde de man de oogmeting nadat ik hem verteld had dat ik een voordelige zonnebril op sterkte wilde kopen.

lo
door lovewinnie - Aug 21, 2022 om 20:47
1128 Antwoorden / 1 Vragen
1

Oogmeting is gratis . Je krijgt echter alleen de uitslag van de meting bij aankoop van een bril ook daadwerkelijk mee . Koop je geen bril krijg je de uitslag ook niet. Wilt u deze wel en geen bril kopen dan kost u dat 30 euro. Je krijgt dan uitslag op papier en kunt online een bril kopen 
Geheel terecht 

Daarnaast staat er zonnebril vanaf 19.95. dat is waarschijnlijk een basic zonder sterkte. Dus de basisglazen. Er zijn dus zonnebrillen te koop vanaf 19.95 


getty
door getty - Aug 22, 2022 om 17:38
4001 Antwoorden / 10 Vragen
0

Gezien uw reacties , waarom stelt u hier eigenlijk uw vraag, als u het zoveel beter weet?

mahadma
door mahadma Aug 22, 2022 om 18:27
10615 Antwoorden / 50 Vragen

Inderdaad. Zo komt het wel over.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Deetee
Deetee - Dec 4, 2022 om 19:44
Computers & telefonie

Foutieve rekening Vodafone

In aug incasseerde Vodafone €186 ipv €40 voor red together abonnement. Er was geen overschrijding van de bundels. Op advies van medewerker klantenservice van Vodafone hebben we t bedrag gestorneerd, er was immers het nodige fout gegaan in de berekening. Sindsdien betalen we netjes €40 per maand. 12 medewerkers klantenservice en dito telefoontjes verder is de onterechte rekening nog steeds ni ... Lees meer

Li
Lindavp - Nov 19, 2022 om 13:29
Huishouden & energie

Cv ketel constant aan

Hoi,
Ik heb een huurhuis en een AWB Thermomaster CV ketel sinds dec 21. Nooit problemen gehad. Maar mijn gasverbruik was hoog, dus heb ik wat instellingen laten veranderen. Van comfortstand naar eco stand oa. In plaats van af en toe een paar minuten aan en dat de verwarming warm wordt, ga ik naar constant aan en een koude verwarming! Overdag op 17 en dan is hij wel warm, maar snachts op 15. W ... Lees meer

D.
D. Devilee - Dec 1, 2022 om 17:39
Huishouden & energie

Budgetenergie keert 190 euro niet uit. Mag dat?

Nadat wij in de maand november geen 190 euro hebben ontvangen heb ik vandaag contact gezocht met Budgetenergie.
We hadden voor 28 november moeten reageren en keren nu niet uit; is de reactie.

Over de teruggave van de 190 euro, heeft budget energie nooit met ons gecommuniceerd. Geen mail, geen brief.
Hoe had ik kunnen weten dat ik voor de 28 november had moeten reageren?
... Lees meer