no
door norbert kleeven Feb 2, 2019 om 09:25
Winkels & webshops

PostNL beantwoord geen klachten

We bestellen vaker iets via Internet. Post NL verzorgd de levering ervan.
We hebben 2 keer geen pakket ontvangen, wat volgens de leverancier wel bezorgd zoe moeten zijn.
Geen pakketje - Geld Foetsie!!!!
Bij toeval de laatste levering gevonden. Het was gewoon voor onze deur gezet.
Deze klacht 3 keer bij Post NL ( via hun site) gemeld. Zou binnen 5 uur reactie krijgen. Na 2 weken nog steeds geen reactie.
Waardeloos!!!!!!
Wanneer krijgen we een goed alternatief op Post NL in nederland. Dan ben ik de 1e die nooit iets meer via Post NL wil krijgen!!!!
Zijn er meer mensen met zo'n geweldige ervaring?
Groetjes Norbert K

1387 9 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Feb 2, 2019 om 09:34
545 Antwoorden / Vragen

Alleen de opdrachtgever kan klagen. Hij betaalt er ook voor. Dus daar moet je zijn met je klacht. Je hebt toch al gewonnen ! De post bezorgt niet al meer bij jou.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2019 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bij de verzender zijn.

je
door jendella - Feb 2, 2019 om 09:38
12 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Radar of Kassa op tafel leggen.

diumenge
door diumenge - Feb 2, 2019 om 09:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals aangegeven moet je bij de leverancier zijn, die zal je geld terug moeten betalen of het besteld opnieuw laten bezorgen. Die leverancier mag het dan met PostNL uitzoeken verder.

marita5
door marita5 - Feb 2, 2019 om 09:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Norbert Kleeven ,

We hebben 2 keer geen pakket ontvangen, wat volgens de leverancier wel bezorgd zoe moeten zijn.
Geen pakketje - Geld Foetsie!!!!

De verkoper moet bewijzen dat u het pakket heeft ontvangen , lees ook hier klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/nieuws/3064/bestelling-is-niet-aangekomen

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

U kunt deze voorbeeldbrief gebruiken ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-ontvanger/

jo
door jorisw - Feb 2, 2019 om 09:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon zelf je spullen gaan halen in een stenen winkel. Al die andere bezorgers schijnen ook kut te zijn. Zegt men. Ik zou het niet weten want bij mij wirdt altijd alles gewoon bezorgd, ongeacht welke bezorger het is.

ne
door neodutchio - Feb 2, 2019 om 11:10
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom gaat een Belg op vrijdag altijd door het raam zijn huis in? Want het weekend staat voor de deur. Dat is het enige dat ik mij kan bedenken aangezien u per toeval een levering ziet staan die voor uw deur staat.

Maar, zoals al gemeld, u hebt een overeenkomst met een webwinkel. Hoe deze de bezorging regelt is niet uw probleem. De afspraak is dat de verkopende partij bij u gaat bezorgen. Als het hier in mis gaat moet u dus bij de verkoper gaan klagen. U bent geen klant van PostNL, enkel ontvanger.

En een goed alternatief voor PostNL? Laat voorop staan dat er miljoenen pakjes goed gaan en het foutpercentage onder de 1% ligt. Menig bedrijf is daar jaloers op. Maar u kunt altijd een webwinkelier zoeken die met andere partijen werken. Ook daar liggen de foutmarges laag. Echter in absolute aantallen hoog. Maar ja, 1% van 1.000.000 is nog altijd 10.000.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2019 om 11:15
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie, in iets andere bewoordingen: dat u klaagt bij Post NL over het feit dat een bezorger iets voor de deur zet is op zich niet incorrect. Dat u een beloofde reactie niet ontvang tot op dit moment is geen goede zaak.
Het is echter de verkoper/verzender die verantwoordelijk is voor een juiste verzending en dat is degene die dan Post NL dient aan te spreken bij  bezorgproplemen.

Als u iets niet ontvangt is het dus een kwestie van melden aan de verkoper/verzender en heeft u recht op geld terug resp. herzending. De verkoper kan niet bewijzen dat het wel zou zijn ontvangen.

Ps. Ik ontvang met regelmaat pakketten via Post NL zonder enig probleem. Soms bij buren afgeleverd maar dan legt er wel een melding in de brievenbus.

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2019 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u dan zelf pakjesbezorger worden? Als antwoord op uw vraag wanneer er een goed alternatief voor Post NL komt. Het tijdstip kunt u dan dus zelf bepalen.
Verder geldt dat de afzender de klaagpartner/gesprekspartner is en niet de ontvanger.
Hier werkt de post overigens, van welk bedrijf ook, geweldig, nooit klachten, niet opjagen, uiterst vriendelijk, goed gemutst, ook met erg slecht weer enz. enz.
Met zo een toon van schreeuwen met overbodige uitroeptekens bereikt men zelden wat men beoogt. Met honing komt men verder dan met azijn.