Retourneren verplicht?
Ik heb tot 2x toe het verkeerde product gekregen van bol.com. In eerste instantie wilde ik het retourneren, later niet meer en wilde ik de artikelen houden. Nu ben ik verplicht om mijn betaalde artikelen toch te retourneren omdat, volgens bol.com, zij het niet meer aan kunnen passen in hun systeem. Als ik toch mijn artikelen zou houden dan zou ik facturen en herinneringen krijgen. Ben ik nou verplicht om te retourneren of niet? En hebben meer mensen hier ervaring mee?
Topantwoord
Als in hun systeem het hele retourproces in gang is gezet lijkt het me logisch dat het teruggestuurd moet worden. Vanwege de grootte van zo'n bedrijf is dat niet een simpel excelbestandje waarin bestellingen worden bijgehouden.
Maar wat is het probleem? Terugsturen, geld terug krijgen en opnieuw bestellen. Dat is uiteindelijk het beste voor iedereen.
Omdat de mails met barcodes om te retourneren die bol.com stuurt niet duidelijk zijn en ik bang ben dat als ik mijn artikelen retourneer er iets mis gaat waardoor ik en mijn artikelen kwijt ben en kan fluiten naar mijn geld. Pakketten raken wel vaker kwijt.
verzender blijft verantwoordelijk voor het pakket, als je een retourlabel van bol krijgt is deze de verzender....
Of je verplicht bent om te retourneren weet ik niet. Maar om jezelf een hoop ellende te besparen is retourneren en opnieuw bestellen, zoals hierboven ook opgemerkt, de aan te bevelen werkwijze. Hoe omslachtig het ook lijkt.
U heeft deze producten niet betaald. U heeft andere producten, die u nog niet ontvangen heeft, betaald.
Wanneer u er voor kiest om deze producten te houden, dan ontstaat een nieuwe overeenkomst tussen u en Bol.com. Voor deze nieuwe overeenkomst mag Bol.com u uiteraard gewoon een factuur sturen, die u ook daadwerkelijk moet betalen. Betaalt u niet, dan zal de gebruikelijke incassoprocedure volgen.
Wel is het zo dat u, naast uw keuze wat u met het verkeerd toegezonden product doet, alsnog recht hebt op het product wat u in eerste instantie wél besteld heeft. Want ook die overeenkomst bestaat nog altijd, en dient te worden nagekomen.
Dus ofwel stuurt u de verkeerde producten terug en ontvangt dan het juiste product. Ofwel u houdt de verkeerde producteb, tegen betaling, en ontvangt ook nog het juiste product.
Er ontstaat geen nieuwe overeenkomst op het moment dat he een product niet terugzenden. Bol.com heeft recht op het product op grond van de onverschuldigde betaling, TS heeft geen plicht om het product terug te zenden. Bol.com mag het komen halen
Als het wel terug verzonden wordt dan is dit voor rekening en risico van Bol.com. Als TS het product weigert terug te geven (en dat is iets anders dan weigeren terug te zenden) dan kan Bol.com in plaats daarvan een plaats van nakoming de inkoopwaarde als vervangende schadevergoeding vorderen.
Als u de producten heeft betaald bent u tot niets verplicht! Indien u de producten niet heeft betaald of niet volledig bent u ook niet verplicht om terug te zenden MAAR dient u wel te betalen. Indien u niet betaalt bent u wettelijk in overtreding. En kan dus zijdens bol.com zelfs betaling worden gevorderd via een procedure die u dan veel geld zal kosten.
Als het goede artikel nog steeds geleverd gaat worden kunt u proberen die order te annuleren.
Het geld wordt terug gestort en u wacht op de rekening voor de verkeerde producten die u zou moeten retourneren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer