Si
door Silvester38 Oct 23, 2020 om 17:19
Winkels & webshops

Retourneren verplicht?

Ik heb tot 2x toe het verkeerde product gekregen van bol.com. In eerste instantie wilde ik het retourneren, later niet meer en wilde ik de artikelen houden. Nu ben ik verplicht om mijn betaalde artikelen toch te retourneren omdat, volgens bol.com, zij het niet meer aan kunnen passen in hun systeem. Als ik toch mijn artikelen zou houden dan zou ik facturen en herinneringen krijgen. Ben ik nou verplicht om te retourneren of niet? En hebben meer mensen hier ervaring mee?

1486 5 Rapporteer

Topantwoord

rj
door rjw - Oct 23, 2020 om 17:21
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als in hun systeem het hele retourproces in gang is gezet lijkt het me logisch dat het teruggestuurd moet worden. Vanwege de grootte van zo'n bedrijf is dat niet een simpel excelbestandje waarin bestellingen worden bijgehouden.

Maar wat is het probleem? Terugsturen, geld terug krijgen en opnieuw bestellen. Dat is uiteindelijk het beste voor iedereen.

Si
door Silvester38 Oct 23, 2020 om 17:28
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat de mails met barcodes om te retourneren die bol.com stuurt niet duidelijk zijn en ik bang ben dat als ik mijn artikelen retourneer er iets mis gaat waardoor ik en mijn artikelen kwijt ben en kan fluiten naar mijn geld. Pakketten raken wel vaker kwijt.

1paul
door 1paul Oct 25, 2020 om 07:54
3147 Antwoorden / 0 Vragen

verzender blijft verantwoordelijk voor het pakket, als je een retourlabel van bol krijgt is deze de verzender....

diumenge
door diumenge - Oct 23, 2020 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of je verplicht bent om te retourneren weet ik niet. Maar om jezelf een hoop ellende te besparen is retourneren en opnieuw bestellen, zoals hierboven ook opgemerkt, de aan te bevelen werkwijze. Hoe omslachtig het ook lijkt.

Iv
door Ivo W - Oct 23, 2020 om 20:56
729 Antwoorden / Vragen

U heeft deze producten niet betaald. U heeft andere producten, die u nog niet ontvangen heeft, betaald.

Wanneer u er voor kiest om deze producten te houden, dan ontstaat een nieuwe overeenkomst tussen u en Bol.com. Voor deze nieuwe overeenkomst mag Bol.com u uiteraard gewoon een factuur sturen, die u ook daadwerkelijk moet betalen. Betaalt u niet, dan zal de gebruikelijke incassoprocedure volgen.

Wel is het zo dat u, naast uw keuze wat u met het verkeerd toegezonden product doet, alsnog recht hebt op het product wat u in eerste instantie wél besteld heeft. Want ook die overeenkomst bestaat nog altijd, en dient te worden nagekomen.

Dus ofwel stuurt u de verkeerde producten terug en ontvangt dan het juiste product. Ofwel u houdt de verkeerde producteb, tegen betaling, en ontvangt ook nog het juiste product.

alfatrion
door alfatrion Oct 25, 2020 om 02:54
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er ontstaat geen nieuwe overeenkomst op het moment dat he een product niet terugzenden. Bol.com heeft recht op het product op grond van de onverschuldigde betaling, TS heeft geen plicht om het product terug te zenden. Bol.com mag het komen halen
 Als het wel terug verzonden wordt dan is dit voor rekening en risico van Bol.com. Als TS het product weigert terug te geven (en dat is iets anders dan weigeren terug te zenden) dan kan Bol.com in plaats daarvan een plaats van nakoming de inkoopwaarde als vervangende schadevergoeding vorderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2020 om 11:45
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als u de producten heeft betaald bent u tot niets verplicht! Indien u de producten niet heeft betaald of niet volledig bent u ook niet verplicht om terug te zenden MAAR dient u wel te betalen. Indien u niet betaalt bent u wettelijk in overtreding. En kan dus zijdens bol.com zelfs betaling worden gevorderd via een procedure die u dan veel geld zal kosten.

ma
door malty - Oct 24, 2020 om 12:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als het goede artikel nog steeds geleverd gaat worden kunt u proberen die order te annuleren.
Het geld wordt terug gestort en u wacht op de rekening voor de verkeerde producten die u zou moeten retourneren.