klazien4
door klazien4 Jan 12, 2012 om 20:40
Auto & vervoer

CAK stuurt dubbele rekeningen

C A K
Tot mijn verbazing kreeg ik een brief van het CAK dat zij per abuis deze keer periode 12+13 voor de eigenbijdragen op een rekening hadden gezet. Nu heb ik de rekening ook ontvangen en inderdaad het dubbele bedrag en binnen 14 dagen betalen. Dit is toch van de zotte veel mensen komen daardoor in de problemen. Kan dit zomaar ??

2557 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2012 om 20:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

klazien4, dan betaalt u gewoon periode 12 en wacht met periode 13 tot "die aan de beurt is". Natuurlijk kan men van mensen niet verwachten ineens een dubbele rekening te moeten betalen. Dus gewoon 1 betalen en morgen even een telefoontje plegen; zij hebben fout gemaakt, niet u.

klazien4
door klazien4 - Jan 12, 2012 om 21:05
27 Antwoorden / 2 Vragen

beste Tenormin
Even het CAK bellen weet U wat dat betekent?
Je komt er gewoon niet door en ik ben best mondig, maar heel veel mensen niet en mij verbaast de manier waarop men denkt. Gewoon 2 x betalen, we hebben niet allemaal liggende gelden.

stacey
door stacey - Jan 12, 2012 om 21:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=klazien4 schreef op donderdag 12 jan 2012, 20:40]
C A K
Tot mijn verbazing kreeg ik een brief van het CAK dat zij per abuis deze keer periode 12+13 voor de eigenbijdragen op een rekening hadden gezet.

En wat stond er verder in die brief dan ?

klazien4
door klazien4 - Jan 12, 2012 om 21:12
27 Antwoorden / 2 Vragen

beste stacey

Er stond ik dat het hun speet dat ze een fout hadden gemaakt
en dat het nog zo kon zijn dat er nog rekeningen binnen konden komen van zorgverleners en dat je daar dan een extra rekening van kan verwachten. Dus gewoon betalen. Bij de rekening zelf staat niet s gewoon binnen 14 dagen betalen

stacey
door stacey - Jan 12, 2012 om 21:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Beetje idioot als ze speciaal brief sturen dat ze PER ABUIS iets fout gedaan hebben
en daarbij niet melden ( of beter gezegd dus -niet goed vinden) dat je dat zelf dan even
in 2-en kan betalen om het `abuis ` ter herstellen.....

Maar ja, die organisatie staat al tijden bekend als Ongeorganiseerd en klantonvriendelijk
dus veel anders was van hun eigenlijk ook niet te verwachten ;-(

klazien4
door klazien4 - Jan 12, 2012 om 21:29
27 Antwoorden / 2 Vragen

er staat echt het dubbele bedrag op de acceptgiro dus in 1x betalen

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2012 om 21:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

dat betekent dus dat ze over uw uitgaven zouden mogen beschikken? Dacht het niet. Staat het bedrag al ingevoerd op de acceptgiro of is dat leeg? Of internetbankiert u? Dan gewoon de helft overmaken en als bellen dus moeilijk is, een brief erachter aan met mededeling dat u het zich niet kunt permitteren hun fout in 1 keer te betalen. Einde verhaal. De huur word toch ook niet in één maand 2x afgetrokken. Zijn ze *****. Heb ook slechte ervaringen met CAK, maar dat helpt u niet. Is hun gratis nummer altijd moeilijk te bereiken, want dáár heb ik nu juist geen probleem mee gehad.

je
door jeankatie - Jan 12, 2012 om 21:47
26 Antwoorden / 1 Vragen

EVEN een telefoontje plegen met CAK ?
Whoehahahahahaha, grumps.
Mijn paps overleed en kreeg nog tot, ja, u leest het goed, 9 maanden elke maand een rekening voor zorg met verblijf, gericht aan DE ERVEN VAN.... Tuurlijk niet betaald maar wilde gewoon niet die rekeningen voor een pappa die er niet meer was.
Heb serieus in al die maanden 43 keer gebeld, niks, nada, wéér een rekening.
E aan die dozen (vergeef me de uitdrukking) aan de telefoon heb je niks, ze vinden het heeeeeeeeeeeel erg, zullen het écht oplossen, ahum.
Heb uiteindelijk een niet zo aardige mail gestuurd naar weet ik veel wie daar met als afsluiter dat ik ze heel hartelijk bedankte voor het medeleven en het immense respect naar mijn overleden vader toe, en verdikkeme, dat hielp, kreeg een dag later een excuusmail en nooit meer een brief gehad.
Totdat maanden later een brief kwam dat ik als erven van (lelijk gezicht trekkend) recht had op teruggave van, jawel, 8700 euri die mijn paps dus al die tijd teveel had betaald. En dat heeft mijn paps maar 10 maanden in een verzorgingshuis gewoond, heb 7 jaar zelf voor hem gezorgd dus hoezo goede berekening eigen bijdrage? Dag later stond het op mijn rekening. Mijn paps is nooit wat tekort gekomen want ik was elke dag bij hem en hield alles in de gaten maar die berekening eigen bijdrage is een groot onbegrijpelijk zwart gat voor een normaal mens maar dat hij maanden lang bij leven te veel betaalde is ook te schandalig voor woorden. Het hoefde bepaald niet van de arme, daarom nooit gemerkt dat het niet klopte, teveel bezig met zorg voor hem (achteraf bleek dat de eigen bijdrage voor zijn laatste 3 maanden helaas op een gesloten PG niet van toepassing was, dan vervalt de e.b., wist ik veel en ook niet mee bezig toen) maar dat hele CAK is een ongeregeld zooitje en onmenselijk onoverzichtelijk, communicatie kennen ze niet, nitwits aan de telefoon, kennen hun en de wettelijke regels niet en zijn zo dom en traag als een slak over een stuk schuurpapier met glasscherven en vaseline.

Oef, #zeikmodus off#
Moest het even kwijt, sorry, maar toch, alle informatie is informatie, nietwaar?

klazien4
door klazien4 - Jan 12, 2012 om 22:05
27 Antwoorden / 2 Vragen

Is hun gratis nummer altijd moeilijk te bereiken, want dáár heb ik nu juist geen probleem mee gehad.

IK denk dat iedereen dit heeft en dus staat de telefoon daar roodgloeiend.
Ik ga dit ook niet in een keer betalen, mijn vraag is mag dit zomaar??

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2012 om 22:07
16847 Antwoorden / 108 Vragen

jeankatie, krijg van jou verhaal de bibbers, het leest als een dejá vu. Ik heb nl. exact (tot en met afgelopen november) 9 maanden lang een rekening ontvangen aan de erven van. Echtenoot 17 maart vorig jaar overleden en "het feest" begon in april. Rekening na rekening, nog helemaal fout ook maar zoals je al zegt: je bent met andere dingen bezig. Ik heb ze in oktober een aangetekende brief verzonden dat, als ze het binnen 3 weken niet zouden oplossen, ik er een advocaat op zou zetten (volkomen bluf want ik heb geen geld) maar het wonder geschiedde: in November j.l. kreeg ik al het teveel afgepikte geld terug. Maar nu ik ook lees dat op een PG niet van toepassing is, moet ik toch weer aan de slag, want de eigen bijdrage heb ik wel gewoon moeten betalen als je schrijft dat die dan vervalt. Pffff.

je
door jeankatie - Jan 12, 2012 om 22:19
26 Antwoorden / 1 Vragen

Klazien, gratis nummer of niet doet niet eens ter zaken, feit is dat die op zich aardige mensen niet weten waar ze het over hebben, ze checken het dossier, blèren een boel ach en wee, vinden-het-heel-erg-naar, gaan het regelen (joh, écht?) en er gebeurd vervolgens geen zak. Heb serieus tot 7 keer toe akte van overlijden per post en 4 keer per mail gestuurd, zegt er zo;n doos dat ze geen overlijden door gekregen hadden vd gemeente.......... Ik gemeente bellen, die werden pisnijdig want hadden ze wel gedaan (en hoe kon ik anders doe rekeningen op naam van "de erven van" als enig kind krijgen dan?)
De gemeente heeft toen namens mij nogmaals contact opgenomen met CAK en dat, tesamen met mijn nogal lichtelijk onvriendelijke mail met daarin ook de melding eea via een advocaat te gaan regelen vielen ineens (duh) de puzzelstukjes bij het CAK in elkaar.
Na bijna een jaar aan gedonder kon ik eindelijk eens normaal aan mijn pappa gaan denken zonder misplaatste schuldgevoelens.
By the way, een week na de bevestiging van het CAK kreeg ik ook nog eens een uitnodiging me aan te melden voor het mantelzorgcompliment... ik heb nog nooit zo graag een uitnodiging afgeslagen, het lef!

je
door jeankatie - Jan 12, 2012 om 22:33
26 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin, hoe het wettelijk zit weet ik niet, mijn paps betaalde e.b naar inkomen, hij had een pracht groot appartement met tuin én met dagopvang en helaas 6 maanden later zo erg ziek in zijn bolletje dat er echt niks anders opzat dan gesloten pg. Later bleek dus dat opname op een psycho geriatrische afdeling geen eigen bijdrage vereist (let wel, betreft het jaar 2008, wellicht zijn de regels nu anders!)
Afijn, het geld boeit me voor geen meter, de onduidelijkheid en het niet netjes (zeg ik het even keurig) met menselijk leed en verlies van een dierbare omgaan boeit me wel.
CAK= even heel vrij vertaald: Curieus Asociaal Kutbedrijf (of mag dat niet modjes, hahahaha)

getty
door getty - Jan 13, 2012 om 09:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

LIjkt me dat het cak toch even gebeld moet worden om opheldering te krijgen. Ik bel vanuit mijn werk regelmatig met het CAK en ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen de laatste maanden om ze te bereiken. Niets doen lijkt me ook geen optie,bellen dus!

tenormin
door tenormin - Jan 13, 2012 om 11:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=getty schreef op vrijdag 13 jan 2012, 09:22]LIjkt me dat het cak toch even gebeld moet worden om opheldering te krijgen. Ik bel vanuit mijn werk regelmatig met het CAK en ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen de laatste maanden om ze te bereiken. Niets doen lijkt me ook geen optie,bellen dus!

Zoals je kon lezen, telefonisch had ik ook geen problemen (met beantwoorden) wel met alle volgende stappen. Ze beloven je alles om vervolgens doodleuk rekeningen de blijven sturen terwijl echtgenoot al (inmiddels) bijna 10 maanden overleden is en pas in November dit eindelijk tot hen doordrong. Daar werd ik mesjogge van.