do
door dorothedvh Aug 12, 2016 om 14:57
Auto & vervoer

Hoe moet je omgaan met niet nagekomen of betaalde mondelinge afspraak

Ik wil van mijn auto af geeft ons, na een telefonische niet nagekomen overeenkomst om onze auto binnen 3 weken te kopen, een factuur van 350 euro op basis van art 7 van de algemene voorwaarden, vanwege het feit dat we onze auto aan een ander verkocht hebben (na die gestelde termijn). Ze claimen achteraf dat ze ons telefonische boodschappen hebben achter gelaten, die we niet ontvangen hebben. Wij hadden ondertussen verschillende malen (vanaf week 1 t/m week 3 gemaild wanneer ze zouden komen en dat we dat van tevoren moesten weten en dat we als we geen antwoord zouden krijgen onze auto aan een anders zouden verkopen. Als ze echt een reactie hadden gewensd, zouden ze toch terugmailen als er geen telefonisch antwoord kwam, dan hadden we hadden we nog iets schriftelijks van hen.  Ze beloofden per tel. 1x dat we gebeld zouden worden door de koper binnen 2 dagen geloof ik, maar dat gebeurde niet. Wat moeten we doen? Niet reageren? Is er een standaard brief? Moeten we zelf een proces aangaan, of hun dat laten doen? Wat moeten we met een evt. deurwaarder? Hoeveel problemen en geld kan ons dat gaan kosten als we deze onzin faktuur aanvechten?

3944 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een telefonische overeenkomst? Hebben zij dan de auto gezien? En waarom binnen drie weken?

En wat is er dan verder afgesproken?

Die clubs die zomaar auto's kopen zijn vaal tamelijk louche. Zij bieden een bedrag, maar als ze komen, hebben ze altijd wel op- of aanmerkingen en bieden ze minder.

Ik zou ze maar een mailtje sturen, dat ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden en dat u zich daarom na verloop van tijd vrij voelde de auto aan een ander te verkopen. Vermeld dat u uiteraard dat bedrag niet gaat betalen.  En dan klaar.

Deurwaarders komen pas in beeld ná een rechtzitting als u al veroordeeld zou worden.

ja
door jackyh - Aug 12, 2016 om 16:25
953 Antwoorden / 4 Vragen

Deze firma maakt reclame via TV en kan echt niet gerangschikt worden als louche. Is het niet zo, dat u altijd 350 euro moet betalen omdat de verkoop niet door gaat? U hebt immers de verkoop geannuleerd, om wat voor reden dan ook.  De termijn van 3 weken ligt niet vast, mondeling. Ik denk dat u hangt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 12, 2016 om 17:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ts heeft 3 weken gewacht, de termijn waarbinnen alles geregeld zou zijn.
Diewilik

ja
door jackyh Aug 12, 2016 om 17:31
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat weet ik maar dat is mondeling gebeurd. Daar draait het bijna altijd om.

@H
door @HENK@ Aug 16, 2016 om 01:34
159 Antwoorden / 1 Vragen

"Deze firma maakt reclame via TV en kan echt niet gerangschikt worden als louche......,"

Waarom kun je hier antwoorden wel plussen maar niet minnen, dit slaat toch helemaal nergens op ??

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Dus omdat een bedrijf reclame maakt op tv zou dat bedrijf niet gerangschikt kunnen worden onder louche? Wat een naïeve gedachtengang.

Het bedrijf heeft zich niet aan de afspraken gehouden, dat doen die opkopers van auto's toch al zelden.

ja
door jackyh Aug 12, 2016 om 17:33
953 Antwoorden / 4 Vragen

Reclame op TV is erg duur dus als men louche zou zijn dan zou men dat niet kunnen volhouden.

Cookies
door Cookies Aug 12, 2016 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jouw redenering valt onder de noemer vrouwenlogica.

tenormin
door tenormin Aug 12, 2016 om 18:00
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, niet zo louche (maar ook niet waar) is de margarine light reclame. Ook duur en ook, zo helemaal niet waar.

tijger1
door tijger1 Aug 12, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola83

Niet zo "denigrerend" over vrouwenlogica. Meestal niets mis mee. :-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 12, 2016 om 17:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De aankopende garage hoeft niet per definitie louche te zijn. De "ik wil van mijn auto af"  organisatie verdient gewoon op een makkelijke manier geld over uw rug.. Deze organisatie dekt zich in met twijfelachtige voorwaarden maar u heeft aantoonbaar mailverkeer naar ze gestuurd dus vanaf uw zijde is voldoende actie ondernomen. Gewoon melden dat u om deze reden niet gaat betalen

@JackyHStraks gaat Interbank adverteren daar zullen een hoop mensen niet een solide en betrouwbaar gevoel aan overhouden

ja
door jackyh Aug 12, 2016 om 17:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Denk dat ze dat bij de  STER niet voor elkaar krijgen daar Interbank niet door de ballotagecommissie komt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 12, 2016 om 20:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zolang ze betalen zendt de Ster alles uit
Diewilik

Cookies
door Cookies Aug 15, 2016 om 16:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jackyh: gaat OOK bij de Ster louter en alleen om inkomsten. Als je maar betaalt, mag je over alles en nog wat reclame maken.

getty
door getty - Aug 12, 2016 om 17:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb een zelfde klacht over dit bedrijf al eens eerder gehoord, blijkbaar hun werkwijze. Laat ze maar bewijzen dat ze u inderdaad gebeld/ gemaild hebben.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Een ballotagecommissie bij de Ster? Laat me niet lachen. En Interbank is gewoon een bank, net zoals alle andere banken, dus als die willen adverteren op tv, komen ze op tv. En de Ster is er trouwens alleen voor de publieke omroepen.

Diverse keren is de werkwijze van dit soort bedrijven op de tv aan de kaak gesteld. Mijns inziens bij Radar en volgens mij ook nog bij de .rijdende Rechter.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat beweren ze eigenlijk in die telefonische boodschappen gemeld te hebben?

1paul
door 1paul - Aug 15, 2016 om 15:53
3173 Antwoorden / 0 Vragen

wie eist bewijst, hebben zij uw handtekening of accoord op band staan?

 laat hen de overeenkomst naar u opsturen...

als ze dit niet kunnen hebben ze geen poot om op te staan...

w-
door w-en-am - Aug 15, 2016 om 16:09
15 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het gsprek opnemen, maar je moet de wel zeggen dat je het gesprek opneemt om de overeenkomst vasr te leggen.