Klacht over Quinny kinderwagen
Begin vorig jaar een Quinny Moodd kinderwagen aangeschaft (online in the UK). Nu blijkt de kinderwagen niet veilig naar behoren te functioneren en is de wagen zonder duidelijke aanleiding meerdere malen compleet ingezakt met kind en al. Op een drukke weg, in de lift etc. Ook was de duwstang scheef gaan staan.
Contact opgenomen met Quinny Nederland en uitgelegd hoe of wat (foto’s gemaild vh inzakken). Aangeven dat nu ons kindje iets ouder is, 16 mnd, we de wagen pas meer zijn gaan gebruiken maar dat dit defect kennelijk al vanaf begin af aan was maar dit niet eerder is opgevallen door het weinige gebruik. De wagen is verder niet door een aanleiding, botsing of iets dergelijks defect geraakt.
Quinny heeft de wagen in hun reparatiecentrum nagekeken. Vervolgens hebben wij de wagen weer retour ontvangen en heeft Quinny aangegeven: “het frame functioneert zoals het hoort te functioneren en is opnieuw getest corrigeert”. Verder gaf Quinny aan: ”Het frame is nagekeken en is niet direct een deffect gevonden. Het frame is gecontroleerd en zal niet meer inzakken.”
De wagen is afgelopen weken weer ingezakt en is dus totaal niet veilig. Quinny wilt nu dat we een filmpje maken van het inzakken?! Ondanks dat is aangeven dit random gebeurt en wij de wagen niet meer wensen te gebruiken met ons kind ivm veiligheid. Quinny wilt de wagen weer onderzoeken.
Mijn vraag: hoe vaak kan Quinny een onveilig product blijven onderzoeken tot ze over moeten gaan om ons een nieuw frame te geven? Of kunnen wij de koop ongedaan maken omdat dit product kennelijk van begin af aan al niet aan de veiligheidsvoorschriften voldeed? Online lees ik van andere gefrustreerde Quinny gebruikers soortgelijke klachten en wederom in sommige gevallen een lakse houding van Quinny
Wat zijn onze rechten? Ook de aanschaf winkel in the UK verwijst ons naar Quinny Ned reparatiecentrum
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
U kunt nog eens via dit formulier contact opnemen en een bijlage meesturen van het ingezakte frame.
http://www.quinny.nl/nl-nl/service/quinny-contact-nl/
Heel netjes dat Quinny Nederland iets voor u doet, zij zijn u namelijk niets verplicht. U moet bij de koper zijn en daar aangeven dat de wagen niet veilig is. Nederland kan niets ontdekken, dan zou het of een fout van uzelf kunnen zijn, of een mankementt dat niet opvalt. U moet dan met bewijzen komen.
Om de koop ongedaan te maken moet u in Engeland zijn. Het lijkt zo goedkoop in een ander land iets kopen, maar bij garantie gevallen of klachten blijkt het maar toch weer hoe makkelijk het is om in Nederland iets te kopen.
@NEODUTCHIO, zolang Groot Brittannie nog lid is van de Europese Unie geldt de Europese consumentenbeschermingsregeling. Ook is de geldende conformiteis regelgeving van toepassing en als ook al aangegeven geldt in beide gevallen dat dan wel duidelijk moet worden bewezen dat de oorzaak niet bij de koper/gebruiker ligt.
Dat in Nederland kopen gemakkelijker is, daar ben ik het mee eens en ik vraag me dan ook af waarom Ts de wagen niet in het eigen land heeft gekocht.
De verkoper neemt overigens wel de vereiste verantwoordelijkheid door te verwijzen naar de 'afdeling' in ons land.
De verkoper verwijst door, maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland enige verplichting ligt. Eerder zijn al topics voorbij gekomen van mensen die in Rusland een Philips apparaat gekocht hebben en in Nederland niet geholpen werden met garantie. Idem met klanten van de Duitse Media Markt.
De verkoper schuift af op de fabrikant, maar deze hoeft niets te doen. Quinny verkoopt zelf niets, het zal dus bij een Engelse webwinkel gekocht zijn.
@heremietkreeft: ik hoop dat je niet je geld verdient met dit soort adviezen. Er klopt nl. helemaal niets van. Alleen die laatste zin al. Hilarisch.
UK recht kan zomaar anders geregeld zijn, juridisch, als het NL recht. Dus neem uw verlies en koop een nieuwe wagen in NL bij een goede en betrouwbare winkel. U speelt met uw baby nu.
Quinny Nederland heeft de kinderwagen nagekeken en geen defecten gevonden.
De kinderwagen is meer dan 6 maanden oud, volgens het Nederlandse recht, moet jij aantonen dat er wel wat aan mankeert.
Nu kun je wel vermoeden dat het defect er al direct was en niet aan de veiligheidsvoorschriften voldeed. Maar dat kun je niet hard maken, Dan zul je zelf die kinderwagen moeten laen testen,
Een filmpje kan uitkomst bieden. Misschien heb je de wagen niet goed vastgezet of is de kinderwagen niet berekend op zo'n zwaar kind die op die leeftijd niet meer stil blijft zitten.
Ik zie hier dat het maximaal aanbevolen gewicht 15 kg is. Daar zal je kind tegenaan zitten en als die ook nog eens gaat wippen in die wagen...
https://www.bol.com/nl/p/quinny-moodd-kinderwagen-grey-gravel/9200000041002013/#product_specifications
Nu wil Quinny Nederland voor de tweede keer onderzoeken. Maak daar gebruik van,
Je hebt 24 maanden fabrieksgarantie. Daar kun je een beroep op doen.Misschien komt er nu wat uit.
Zo niet, dan moet je klagen bij de verkoper in de Uk.
Hallo Mireille2222,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Kan Quinny Nederland niks voor u doen behalve onderzoeken en testen , neem dan contact op met ECC .
U heeft de kinderwagen gekocht bij een verkoper in de UK .
https://www.eccnederland.nl/nl
Contact ,
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
U heeft rechten conform de in Europa geldende wet- en regelgeving m.b.t. consumentenbescherming en conformiteit.
GB waar Engeland deel van uitmaakt is in ieder geval tot 31 oktober a.s. EU lid.
Als al aangegeven is het echter een absoluut gegeven dat u dient aan te tonen dat de oorzaak van het probleem niet aan u als koper/gebruiker is te wijten en in die zin is de vraagstelling van Quinny absoluut te rechtvaardigen nadat hun eigen tests zou hebben aangegeven dat de oorzaak niet aan het producct ligt.
Het lijkt mij dus uitermate zinvol dat u toch maar een filmpje maakt waarbij het wel opvallend is, dat in feite de wagen al is ingezakt.
Het kan daarom ook zinvol zijn dat u getuigen zoekt die uw mening kunnen en willen bevestigen.
De verwijzing naar hun Nederlandse vestiging voor afwikkeling is niet onwettig m.i. Het is hetzelfde bedrijf.
Inderdaad zie ik op het internet meerdere vragen over dit merk en is het mogelijk zinvol om naar de toen al gegeven antwoorden te kijken m.u.v. de bovenste want dat is uw vraag waarop u nu antwoorden/reacties krijgt. De twee vragen aan kassa resp. radar zijn naar het lijkt van dezelfde vraagsteller.
Waarom zet u de vraag van de Ts hier ook weer neer?
Tja, waarom? Ik gaf toch aan dat de eerste de vraag van Ts was, reden, kwestie van niet opnieuw een kopie maken van hetgeen ik vond.
Ik had dat deel ook kunnen verwijderen, waarom eigenlijk niet? Had ook gekund. Dan had ik in iedergeval deze reactie niet gehad. Dan zou inderdaad ook mijn reactie waarom zijn.
Quinny heeft geen webshop. Als u op de site kijkt kunt u zoeken naar verkooppunten. In Nederland is dat bv Prenatal, in Engeland John Lewis en Mothercare. De wagen is dus niet bij Quinny gekocht.
Dus ook al zou TS kunnen aantonen dat het een productfout is, dan nog moet ze in Engeland zijn bij de verkoper. De fabrikant staat hier volledig buiten.
Quinny geeft een fabrieksgarantie van 24 maanden
Fabrieksgarantie: Klik hier. Gaat uw product kapot en hebt u verkopersgarantie of fabrieksgarantie? Ga dan altijd naar de verkoper terug. Dit geldt ook als u alleen fabrieksgarantie hebt. De reden is dat u het product bij de verkoper gekocht hebt. Daarom moet hij ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost.
Wanneer bij dat inzakken ook de duwbeugel naar beneden gaat zou de frame-vergrendeling wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Ik zie op een filmpje dat het frame zichzelf ontvouwt en vergrendelt maar u zou de vergrendeling misschien wat kunnen helpen door de duwbeugel wat extra naar boven te bewegen.
Wel daarbij als tegenkracht de voet op de as tussen de wieltjes zetten want de kinderwagen weegt weinig.
Ik zag het filmpje ook. Dan trek je dat frame niet ver genoeg uit en hoor je geen klik
https://www.youtube.com/watch?v=Xec55ff4wgs
@ MIREILLE2222
wilt u laten weten of hetgeen @MALTY aangeeft ook inderdaad de oplossing is?
(Opdat wij dat dan ook weten zo er nog meer klachten komen)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer