Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:21
Auto & vervoer

Maximale scooter snelheid

Beste mensen,

stel ik neem later een scooter hoe hard mag die maximaal worden opgevoerd?

Of mag het helemaal niet worden opgevoerd.

Ik wil graag dingen weten, ik wil geen fouten meer maken.

Alvast bedankt.

3955 13 Rapporteer

jayrayskull
door jayrayskull - May 28, 2018 om 21:26
48 Antwoorden / Vragen

Klik hier voor het antwoord op je vraag.

De volgende keer is het misschien handig om je vraag te Googelen.

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Googlen zeg niet altijd de juiste dingen, ik vraag het hier omdat hier vele goede mensen zijn.

emcede
door emcede - May 28, 2018 om 21:27
960 Antwoorden / 4 Vragen

Het ene misdrijf is nog niet opgelost of je begint al aan het volgende? Wat denk je nu zelf? Ga eerst eens je theorie halen, dan zul je het antwoord vast leren. Of kijk eens rond op Google. En niet over 2 jaar komen klagen dat je opgevoerde brommer in beslag is genomen!

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste meneer, mijn zaak is opgelost. Ik zei niet dat ik het ga doen. Ik wou graag weten of ik het zal mogen doen.

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste meneer, als u goed kon lezen. Had ik geschreven dat ik geen fouten meer wou maken.

Gr
door Grunn1 May 28, 2018 om 22:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik kan goed lezen en je bent alweer aan het kijken hoe je de fout in kan gaan. Volgens mij moet je zelf eens leren lezen. Opvoeren is bij wet verboden!

ne
door neodutchio - May 28, 2018 om 21:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het moet toch wel algemeen bekend zijn dat een opgevoerde scooter niet mag en dat je dan niet verzekerd bent. Het gaat er ook niet om hoe hard je rijdt bij een controle, maar hoe hard de scooter kan.

En zoals gezegd, google heeft meer antwoorden dan u hier vragen kan stellen.

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dankuwel voor u antwoord. Ik wou een goede serieus antwoord en niet van google, daarom heb ik niet echt opgezocht.

marita5
door marita5 - May 28, 2018 om 21:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mike N03 ,

Of mag het helemaal niet worden opgevoerd.

Een scooter / bromfiets / of snorfiets mag niet opgevoerd worden

Lees hier eens , klik op de rode regels .

http://www.maximale.nl/auto-vervoer/maximale-snelheid-scooter

Lees hier de boetes 2018 ,

http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

Danuwel!

marita5
door marita5 May 28, 2018 om 21:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , bezint voor dat ge begint .

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja zeker ik wou graag weten, ik zal het niet doen.

marita5
door marita5 May 28, 2018 om 21:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Goed zo , een gewaarschuwd mens telt voor twee .

gerbera
door gerbera - May 28, 2018 om 21:37
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wil graag dingen weten, ik wil geen fouten meer maken.
Alleen al door het stellen van deze vraag ga je alweer de fout in.

Mi
door Mike.N03 May 28, 2018 om 21:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

Oke sorry, ik ga geen vragen meer stellen.

gerbera
door gerbera - May 28, 2018 om 21:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt rustig vragen stellen maar dan serieuze. Moet toch algemeen bekend zijn dat het opvoeren niet is toegestaan, al was het alleen al om de verzekering die dan niets uitkeerd bij schade of ongeval.

DOOR MIKE.N03 28 MEI 2018 OM 21:39
1 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Oke sorry, ik ga geen vragen meer stellen.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2018 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je neemt hier de boel grotelijks in de maling. In dat andere topic met je gedoe over Paypal schrijf je dat je 14 bent.

Dus houd eens op met die flauwekul.

Gr
door Grunn1 - May 28, 2018 om 22:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij je vorige vraag heb ik al vermeld dat iemand die met iets kleins begint stevig aangepakt moet worden omdat men later anders weer de fout in gaat. En wel kijk eens aan, je bent 14 en wil nu al weten hoe hard je een scooter mag opvoeren. Het is wettelijk verboden om een scooter op te voeren net zoals het ook verboden is om mensen op te lichten. Een scooter opvoeren is strafbaar, je bent niet verzekerd en schade die je dan veroorzaakt moet je zelf betalen.
Ik heb het al wel door je bent een potentieel geval die later met alles de fout in gaat waar je maar fout mee kan gaan. Stop nu het nog kan.

ne
door neodutchio - May 28, 2018 om 23:58
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En nadenken en de vraag neerleggen daar waar die beantwoord kan worden doet u ook niet? Oftwel, navraag doen bij de RDW of politie?

DOOR MIKE.N03 28 MEI 2018 OM 21:35
1 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Dankuwel voor u antwoord. Ik wou een goede serieus antwoord en niet van google, daarom heb ik niet echt opgezocht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2018 om 10:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helemaal niet opvoeren. Is strafbaar! Je bent niet verzekerd zo er een ongeval zou plaats vinden dus reken uit de opvoerwinst.

kc
door kcdb - May 29, 2018 om 10:45
113 Antwoorden / 2 Vragen

Uit de diverse antwoorden is wel duidelijk geworden dat je een scooter niet mag opvoeren. Volgens mij is een scooter ook een type goedgekeurd voertuig door de RDW. Door het opvoeren voldoet zo’n scooter niet meer aan de gestelde eisen en bent u in overtreding als u op zo’n niet type goedgekeurd voertuig gaat rijden. Na het eventueel opvoeren moet zo’n scooter dus opnieuw gekeurd worden.

Maar, nog belangrijker, vraagt u zich eens af of u zo’n scooter wel wíl opvoeren. Ik weet het, ben ook jong geweest en wel eens min of meer illegaal, gesleuteld aan bromfietsen. Maar steeds meer realiseerde ik me dat ik, voor mijn eigen veiligheid, verkeerd bezig was. Dat motortje kán misschien wel harder, maar is de rest van het voertuig aan dat hogere vermogen aangepast? Vraagt u zich dát eens af voordat u aan het vermogen gaat sleutelen. Het frame van zo’n scooter is lichter, de wielen zijn lichter uitgevoerd, de remcapaciteit is aangepast op het vermogen van de fabrieksspecificaties etc. etc. Die type goedkeuring is er niet voor niets. Verhogen van het vermogen verlaagd dus de veiligheid van de berijder.

Als u desondanks sneller wilt gaan, dan is er één hele goede en legale optie. Haal uw motorrijbewijs en koop een, om te beginnen, lichte motorfiets. Dat motorrijbewijs daar heeft u de rest van uw leven wat aan. Tweedehands zijn motoren of, zo u wilt motorscooters, voor redelijke prijzen te koop, vaak een stuk goedkoper als zo’n nieuwe bromscooter. Zo’n motorvoertuig is wel aangepast aan die hogere vermogens en ze bieden wat dat betreft een groter stukje veiligheid. Tevens rijdt u dan legaal harder als met zo’n scooterding. En als u per sé scooter wilt rijden, dan zijn er meer dan genoeg motoren die als scooter zijn uitgevoerd, zeker ook in de lichtere uitvoeringen.

Dan nog een laatste tip, mocht u besluiten toch motor te gaan rijden. Zorg altijd dat u met de motor blijft rijden en dat het niet andersom wordt. Helaas zie ik dat, als her-instapper op een motorfiets (scooter 400 cc), nog te veel om me heen gebeuren.

he
door henk51 May 29, 2018 om 13:14
90 Antwoorden / 0 Vragen

Hij is pas 14 moet nog 4 jaar wachten voor een motor.
Ik vraag me af of zijn topics serieus zijn vooral die van de  fraude die hij heeft gepleegd.

groeten Henk

aurora1
door aurora1 - May 29, 2018 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ben je weer aan het trollen?
Als je vader door de politie wordt opgehaald vanwegerde door jou gepleegde fraude, kun je het de politie vragen. Ga anders naar de politie en stel je vraag daar.
Je bent nog maar 13 jaar, dus haal eerst maar het bromfietsexamen als je de leeftijd ervoor hebt en dat duurt nog een paar jaar.
Verder zou ik mijn best op school doen en mijn tijd niet steeds besteden om strafbare feiten te bedenken en- of uitvoeren.