Navigatie in peugeot 208
Kan Kassa niet eens een onderwerp houden over de zeer slecht navigatie systemen (oude kaarten ) in auto's. Ik kocht in september 2012 een nieuwe peugeot 208 maar de kaarten van het dure navigatie systeem (450 euro) blijken uit 2010 te zijn. Na veel mail naar peugeot, de kaarten maker enz. verstoppen zij zich allemaal onder dat het een hele lange periode is voor het navigatie systeem in de auto zit. Tuurlijk is dat zo maar ze kunnen me niet uitleggen waarom ze gewoon niet de nieuwste kaarten bij die nieuwe auto kopen. Ik heb zo op tomtom gewezen waar je zelfs garantie krijgt op de kaarten bij nieuwe aankoop.
Best roestslc, ik denk dat men toch wel een punt heeft.
Bij ieder systeem is dat hetzelfde. De kaarten moeten worden ontwikkeld en opgeleverd.
Met de data van 2010 (dat is de datering van uw kaarten) worden de kaarten gemaakt en het kan wel 1,5 jaar duren voor ze op de markt zijn gebracht via de navigatisystemen. Als dat dan ook nog eens een half jaar onderweg is dan zijn de kaarten 2 jaar oud maar slechts een half jaar eerder uitgeleverd.
Dat is bij TomTom niet anders, als zij in eerste kwartaal 2012 nieuwe kaarten in omloop brengen open die dan eens op de pc en daar zie je de werkelijke datum.Ik kan u garanderen dat dat niet Q1-2012 is.
Ik heb hetzelfde ondervonden met Navigon, die loopt zelfs met de "latest map guarantee" minimaal 1,5 jaar achter op de realiteit.
Ben het helemaal met roestslc eens. Het moest niet mogen.
In mijn nieuwe Hyundai heb ik gemerkt dat er ook een oude in zit.
Ga hierover eens bellen en ben benieuwd wat men hierover te zeggen heeft.
Je betaald er wél dik voor natuurlijk.
ik heb het zelfde gehad met Ford. Kaart was ook 2 jaar oud. Als ik een up to date kaart wilde hebben moest ik een nieuwe kaart kopen voor € 225,-.
Heb dank u gezegd en in het vervolg geen vaste navigatie in de auto wilde hebben.
Heb vorig jaar een nieuwe Ford gekocht maar zonder navigatie. Gewoon een TOMTOM er bij gekocht voor minder dan de Ford navigatieprijs en kon een jaar lang gratis de kaart van TOMTOM updaten.
In onze nieuwe Renault zit ook een ingebouwde TomTom. Maar ingebouwd of niet ( ik had een losse Garmin ), na aankoop van kan je altijd de 1ste keer ( na account aanmaken etc. ) een update krijgen. Daarna kost het geld. Dat moet de vertegenwoordiger/verkoper je wel even vertellen.
[quote=benno155 schreef op dinsdag 22 jan 2013, 20:55]Best roestslc, ik denk dat men toch wel een punt heeft.
Bij ieder systeem is dat hetzelfde. De kaarten moeten worden ontwikkeld en opgeleverd.
Met de data van 2010 (dat is de datering van uw kaarten) worden de kaarten gemaakt en het kan wel 1,5 jaar duren voor ze op de markt zijn gebracht via de navigatisystemen. Als dat dan ook nog eens een half jaar onderweg is dan zijn de kaarten 2 jaar oud maar slechts een half jaar eerder uitgeleverd.
Dat is bij TomTom niet anders, als zij in eerste kwartaal 2012 nieuwe kaarten in omloop brengen open die dan eens op de pc en daar zie je de werkelijke datum.Ik kan u garanderen dat dat niet Q1-2012 is.
Ik heb hetzelfde ondervonden met Navigon, die loopt zelfs met de "latest map guarantee" minimaal 1,5 jaar achter op de realiteit.
Benno ben het totaal NIET met je eens.
Tuurlijk duurt het kaarten maken tijd dat is waar maar TOM TOM loopt soms zelfs op de zaken vooruit hoe verklaar je dat dan?
Wat mij ergert is dat ik een NIEUWE auto koop met een duur ingebouwde nav systeem. Hier in Zoetermeer is al jaren een hele grote rotonde waar in 2010 de 4e afslag op aan is gesloten. Ik koop in 2012 die auto en die 4e afslag bestaat dus niet. Op mijn oude tom tom staat hij al sinds 2010 en ook op een igo Primo navigatie systeem stond die rotonde er al begin 2011 op.
Waarom kan dat nu niet in auto's moet toch niet echt zo moeilijk zijn.
Wat ik ook niet snap dat iedereen (het blijkt dus een probleem met bijna alle ingebouwde navigatie systemen) het zo maar pikt. Als we ons verenigen moet dit toch op te lossen zijn lijkt me. Minstens een paar jaar Gratis kaarten of zo moet er uit te slepen zijn.
Ik vind het een vorm van oplichting namelijk. Je koopt een auto, kan hem van binnen en buiten bekijken maar het navigatie systeem kan en mag je niet testen.
Ik heb in febr.2011 een nieuwe Nissan Note gekocht met ingebouwd navigatie systeem met Navteq kaarten. Helaas zitten er fouten in op wegen die al 30 jaar bestaan, laat staan de laatste nieuwe wegen. Reclamaties bij Nissan- Nederland en dealer helpen niet, geen aanbieding voor een gratis update (de nieuwste kaart/update zat er zg. in) ook geen grote korting op nieuwste kaart. Hun antwoord was: "U kunt een kaart/update kopen voor ± € 125". Dat is duurder dan veel nieuwe TomTom systemen.
Navteq levert ook geen kaarten, zij linken je door naar de Nissan site. Helaas is er geen inbouw TOMTOM voor mijn auto anders zou ik dat echt overwegen. Tot nu toe is TOMTOM de beste gebleken.
[quote=tom1944 schreef op woensdag 24 apr 2013, 15:04]Ik heb in febr.2011 een nieuwe Nissan Note gekocht met ingebouwd navigatie systeem met Navteq kaarten. Helaas zitten er fouten in op wegen die al 30 jaar bestaan, laat staan de laatste nieuwe wegen. Reclamaties bij Nissan- Nederland en dealer helpen niet, geen aanbieding voor een gratis update (de nieuwste kaart/update zat er zg. in) ook geen grote korting op nieuwste kaart. Hun antwoord was: "U kunt een kaart/update kopen voor ± € 125". Dat is duurder dan veel nieuwe TomTom systemen.
Navteq levert ook geen kaarten, zij linken je door naar de Nissan site. Helaas is er geen inbouw TOMTOM voor mijn auto anders zou ik dat echt overwegen. Tot nu toe is TOMTOM de beste gebleken.
Wanneer je een Garmin hebt met liftime update krijg je 4x per jaar een nieuwe kaart. of Tom Tom de beste is , is maar de vraag hoor, denk dat ze allemaal voor en nadelen hebben.
De ingebouwde navigatie is natuurlijk heel mooi in de auto, maar als je steeds de laatste updates wil hebben heeft dat dus een nadeel.
Maar maakt het nu zoveel uit of er iets niet helemaal opstaat? Helemaal kan dat niet eens.
Een al jaren heel tevreden garmin gebruiker!!!!!
Wanneer je een Garmin hebt met liftime update krijg je 4x per jaar een nieuwe kaart. of Tom Tom de beste is , is maar de vraag hoor, denk dat ze allemaal voor en nadelen hebben.
De ingebouwde navigatie is natuurlijk heel mooi in de auto, maar als je steeds de laatste updates wil hebben heeft dat dus een nadeel.
Maar maakt het nu zoveel uit of er iets niet helemaal opstaat? Helemaal kan dat niet eens.
Een al jaren heel tevreden garmin gebruiker!!!!!
Enkele weken geleden naar de garage geweest met de mededeling dat mijn navigatie verouderd is. Ik heb de auto pas gekocht maar was n half jaar oud. (was eigendom van garage). Men maakte er geen punt van en heeft de navigatie opnieuw ge-updatet. De monteur die mij hielp vertelde me dat zelfs splinternieuwe wagens al een verouderde navigatie hadden omdat die er eerder in de fabriek zijn dan dat ze de auto's naar de dealers hebben.
Dat met nieuwe auto's de navigatie kaarten niet up to date zijn is eigenlijk logisch.
Dit veranderd continu.
Wel een goede service van de garage om dit toch te update.
Misschien een tip voor iemand die een nieuwe auto met ingebouwde navigatie apparatuur koopt, Bij de koop schriftelijk laten vastleggen, dat er een gratis update bij zit, als er niet de nieuwste kaarten achteraf inzitten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer