Ruit reparatie
Hier op het winkelcentrum stond zo'n tent van Fixda voor ruitreparatie. (17 maart jl.)
Omdat ik een sterretje in mijn voorruit had, en ik toch toevallig even boodschappen moest doen, vroeg ik aan een jongen die daar werkte van hoe het nou zat met het 'gratis' reparatie, hij zei als je WA+ beperkt casco of hoger verzekerd was, dat het gratis was.
Dat ben ik ook, maar ik vroeg of hij voor de zekerheid naar mijn verzekering (Centraal beheer) kon bellen met de vraag of het ook gold voor mij, dat was ja dus stemde ik toe om het sterretje te repareren.
Na wat ingevult te hebben (geen groene kaart gegeven) zei die dat alles goed was, hun zouden alles met de verzekering regelen.
afgelopen vrijdag kreeg ik een factuur in de bus met de verzoek dat ik €100,67 moest overmaken voor ruit reparatie, omdat ik niet gedekt was voor ruitreparatie. Dat terwijl ik WA+ beperkt casco verzekerd ben, ook zei die jongen dat ik wél gedekt was, hij had het ook nog nagevraagd.
Als ik had geweten dat het mij wel geld kostte, had ik het niet gedaan, voor hetzelfde geld kan ik net zo goed een nieuw voorruit met rubbers laten plaatsen!
Ik heb net wel een brief geschreven, die ga ik maandag op de bus doen. (aangetekend)
Kan ik verder nog wat doen? of moet ik het gewoon betalen.
Hoi,
Helaas, weinig anders wat je kan doen behalve betalen.
Je had het zelf moeten controleren/navragen, en niet op een ander z`n woord moeten vertrouwen, wellicht heeft hij wel even een kennis gebeld...........
Succes,
Na op de site van centraal Beheer te hebben gekeken lijkt het mij dat je daar de autoverzekering kunt opbouwen in verschillende delen, waaronder ook ruitschade.
Ik zou eens contact met hun opnemen, maar misschien bent u daar niet eens automatisch voor ruitschade verzekerd.
Meestal is dit wel zo, want ik had toevallig deze week ook zo'n reparatie en ik moest bij mijn verzekering via tel. gegevens overleggen en een kopie van de groene kaart voor hun maken.
Ben zelf nog nooit bij zo'n tent geweest, maar het kan ook zijn dat dit bedrijf niet door hun erkend is......
Hallo
Centraal Beheer heeft voor ruitschade een contract met Autotaalglas, waarbij de reparatie gratis is. Bij alle andere bedrijven, ook bij Carglas moet u betalen.
Dat die jongen zei; de verzekering betaalt zal een welles/nietes spelletje worden als er geen getuigen zijn.
U kunt het wel proberen om het op misleiding te gooien. Succes in ieder geval.
Harrie
Op de groenekaart staat met welk autoruitreparatiebedrijf jou verzekering een kontrakt heeft.
Reparatie bij andere bedrijven dan het vermelde bedrijf worden dus niet vergoed.
Dit had je zelf moeten kontroleren, dus helaas zal je de rekening moeten betalen.
Volgens mij is Centraal Beheer de enige autoverzekering die geen zaken doet met dit soort PSiRVA's ("Parkeerplaats-Sterretjes in Ruit-Verwijderings-Amateurs"). En terecht.
Bassie
@Johanpc
""Op de groenekaart staat met welk autoruitreparatiebedrijf jou verzekering een kontrakt heeft.""
Op de huidige groene kaarten van CB staat een tel.nr. 055-5798250 24u/7d. Wat je altijd moet bellen bij schade en zij adviseren dan een reparatiebedrijf.
Mijn kaart is ingaande 1/4/09, op de vorige stonden wel wat lokale adressen vermeld.
Goeten ,Harrie
@harry
op mijn kaart ingaande 31-01-09 staat dat alleen reparaties door carglass uitgevoerd zullen worden vergoed. Ook zitten er stickers bij van carglass oa voor in de portierstijl en stickers om een sterretje aftedekken om doorscheuren te voorkomen maar of dat werkt weet ik niet.
hans.
Die reparatietentjes heb ik nooit mee van doen gehad, maar ik heb vorige week even in de papieren en op de site van mijn verzekering gekeken en toen heb ik Carglass gebeld.
Er wordt je allerlei info gevraagd van gegevens enz en je maakt een afspraak voor de volgende dag en ze komen thuis repareren.
Je bent zeker dat het goed zit zonder achteraf gedonder, maar daar heb jij nu niks meer aan.....
centr beheer en fbto zijn kl op dat gebied zij doen te veel aan schade sturing. maar met een deurwaarder er achter betalen ze uiteindelijk wel. boven dien is dat bedrag een oplichters prijs . de verzekerings maatschapijen hanteren vastgestelde bedragen voor enkelvoudige sterren en meervoudige.
Ikzelf moet regelmatig ruit-reparaties claimen bij de verzekeringsmaatschappijen, en kan u vertellen dat die 100 euro op zich wel normaal is, mits er 2 sterren zijn gerepareerd.
Als u WA+ verzekerd bent, mag u derhalve ook verwachten dat er ruitschade bij inzit. (waarom anders niet gewoon WA?). Ook als die tent-reparateur hersteld, moet hij van te voren zeker weten dat het aan hem betaald wordt, hij had het toch ook nagevraagd?.
Anders vind ik dat hij een bewust risico genomen heeft, en dat hij de gemaakte kosten voor zijn rekening moet nemen (en dat is echt niet zoveel voor hem hoor)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer