ch
door chino4real Jun 13, 2009 om 19:22
Auto & vervoer

Ruit reparatie

Hier op het winkelcentrum stond zo'n tent van Fixda voor ruitreparatie. (17 maart jl.)

Omdat ik een sterretje in mijn voorruit had, en ik toch toevallig even boodschappen moest doen, vroeg ik aan een jongen die daar werkte van hoe het nou zat met het 'gratis' reparatie, hij zei als je WA+ beperkt casco of hoger verzekerd was, dat het gratis was.

Dat ben ik ook, maar ik vroeg of hij voor de zekerheid naar mijn verzekering (Centraal beheer) kon bellen met de vraag of het ook gold voor mij, dat was ja dus stemde ik toe om het sterretje te repareren.

Na wat ingevult te hebben (geen groene kaart gegeven) zei die dat alles goed was, hun zouden alles met de verzekering regelen.

afgelopen vrijdag kreeg ik een factuur in de bus met de verzoek dat ik €100,67 moest overmaken voor ruit reparatie, omdat ik niet gedekt was voor ruitreparatie. Dat terwijl ik WA+ beperkt casco verzekerd ben, ook zei die jongen dat ik wél gedekt was, hij had het ook nog nagevraagd.

Als ik had geweten dat het mij wel geld kostte, had ik het niet gedaan, voor hetzelfde geld kan ik net zo goed een nieuw voorruit met rubbers laten plaatsen!

Ik heb net wel een brief geschreven, die ga ik maandag op de bus doen. (aangetekend)

Kan ik verder nog wat doen? of moet ik het gewoon betalen.

9879 37 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 13, 2009 om 20:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Helaas, weinig anders wat je kan doen behalve betalen.

Je had het zelf moeten controleren/navragen, en niet op een ander z`n woord moeten vertrouwen, wellicht heeft hij wel even een kennis gebeld...........

Succes,

holstein
door holstein - Jun 13, 2009 om 21:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

Na op de site van centraal Beheer te hebben gekeken lijkt het mij dat je daar de autoverzekering kunt opbouwen in verschillende delen, waaronder ook ruitschade.
Ik zou eens contact met hun opnemen, maar misschien bent u daar niet eens automatisch voor ruitschade verzekerd.
Meestal is dit wel zo, want ik had toevallig deze week ook zo'n reparatie en ik moest bij mijn verzekering via tel. gegevens overleggen en een kopie van de groene kaart voor hun maken.
Ben zelf nog nooit bij zo'n tent geweest, maar het kan ook zijn dat dit bedrijf niet door hun erkend is......

harrie
door harrie - Jun 14, 2009 om 09:30
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo

Centraal Beheer heeft voor ruitschade een contract met Autotaalglas, waarbij de reparatie gratis is. Bij alle andere bedrijven, ook bij Carglas moet u betalen.

Dat die jongen zei; de verzekering betaalt zal een welles/nietes spelletje worden als er geen getuigen zijn.

U kunt het wel proberen om het op misleiding te gooien. Succes in ieder geval.

Harrie

johanpc
door johanpc - Jun 14, 2009 om 09:49
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Op de groenekaart staat met welk autoruitreparatiebedrijf jou verzekering een kontrakt heeft.

Reparatie bij andere bedrijven dan het vermelde bedrijf worden dus niet vergoed.

Dit had je zelf moeten kontroleren, dus helaas zal je de rekening moeten betalen.

varabas
door varabas - Jun 14, 2009 om 10:23
450 Antwoorden / 35 Vragen

Volgens mij is Centraal Beheer de enige autoverzekering die geen zaken doet met dit soort PSiRVA's  ("Parkeerplaats-Sterretjes in Ruit-Verwijderings-Amateurs"). En terecht.

Bassie

harrie
door harrie - Jun 14, 2009 om 10:24
765 Antwoorden / 36 Vragen

@Johanpc

""Op de groenekaart staat met welk autoruitreparatiebedrijf jou verzekering een kontrakt heeft.""

Op de huidige groene kaarten van CB staat een tel.nr. 055-5798250 24u/7d. Wat je altijd moet bellen bij schade en zij adviseren dan een reparatiebedrijf.

Mijn kaart is ingaande 1/4/09, op de vorige stonden wel wat lokale adressen vermeld.

Goeten ,Harrie

johanpc
door johanpc - Jun 14, 2009 om 10:41
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@harry

 op mijn kaart ingaande 31-01-09 staat dat alleen reparaties door carglass uitgevoerd zullen worden vergoed. Ook zitten er stickers bij van carglass oa voor in de portierstijl en stickers om een sterretje aftedekken om doorscheuren te voorkomen maar of dat werkt weet ik niet.

hans.

holstein
door holstein - Jun 14, 2009 om 11:18
922 Antwoorden / 16 Vragen

Die reparatietentjes heb ik nooit mee van doen gehad, maar ik heb vorige week even in de papieren en op de site van mijn verzekering gekeken en toen heb ik Carglass gebeld.
Er wordt je allerlei info gevraagd van gegevens enz en je maakt een afspraak voor de volgende dag en ze komen thuis repareren.
Je bent zeker dat het goed zit zonder achteraf gedonder, maar daar heb jij nu niks meer aan.....

grindweg
door grindweg - Jun 14, 2009 om 14:26
2308 Antwoorden / 28 Vragen

centr beheer en fbto zijn kl op dat gebied zij doen te veel aan schade sturing. maar met een deurwaarder er achter betalen ze uiteindelijk wel. boven dien is dat bedrag een oplichters prijs . de verzekerings maatschapijen hanteren vastgestelde bedragen voor enkelvoudige sterren en meervoudige.

sp
door spacees - Jun 15, 2009 om 13:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf moet regelmatig ruit-reparaties claimen bij de verzekeringsmaatschappijen, en kan u vertellen dat die 100 euro op zich wel normaal is, mits er 2 sterren zijn gerepareerd.

Als u WA+ verzekerd bent, mag u derhalve ook verwachten dat er ruitschade bij inzit. (waarom anders niet gewoon WA?). Ook als die tent-reparateur hersteld, moet hij van te voren zeker weten dat het aan hem betaald wordt, hij had het toch ook nagevraagd?.

Anders vind ik dat hij een bewust risico genomen heeft, en dat hij de gemaakte kosten voor zijn rekening moet nemen (en dat is echt niet zoveel voor hem hoor)

diadino
door diadino - Jun 15, 2009 om 13:20
49 Antwoorden / 2 Vragen

hoi hans,

die stickertjes helpen wel om doorscheuren te voorkomen.

niet doordat ze de boel bij elkaar houden, maar doordat ze voorkomen dat er vocht tussen de ruit komt.
als dat gebeurt is repareren veel moeilijker en wordt het al gauw vervangen.
uit ervaring, ik rijd regelmatig in voertigen met ruitschade en diegene waar stickers op zijn geplakt, die gaan meestal niet verder, zonder sticker wordt het soms net een spinneweb....

an
door antzan - Jun 15, 2009 om 13:22
21 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn nieuwe  voorruit kostte 520 euro !  Voor 100 krijg je niets . Maar ik ging ook  bij een firma hier in de  buurt . Gevraagd , ja , het zou gratis zijn en hij  betaalde mijn eigen risico . auto  gebracht , 2 uur later klaar . bij  ophalen stond de auto  buiten  , klaar  , maar ik had de sleutels zelf . hij nam nog niet eens de moeite om naar buiten te komen, riep hij  is klaar en ik riep : wat  moet ik betalen ? Niets dus . 4 weken later de nota van verzekering 520 euro [ belachelijk hoog ] gekregen , want ze betaalden alleen bij firma,s die aangesloten waren, met het verzoek om ZELF  af te rekenen .Ik heb dus niet betaald . Had ook geen nota , wel 2x gevraagd: wat kost het ?  2x antwoord : NIETS . Bij de wetswinkel nagevraagd , was NIET MJN FOUT .Hij had meteen moeten afrekenen bij afhalen . Maar hij zei : het kost  jouw niets . En hij moet duidelijk zeggen dat , als verzekering niet betaald , je het zelf moet doen , maar dan ga je natuurlijk zelf al meteen naar CarGlas . Alleen moet je daar dagenlang wachten . Dus betaal niet . Je hebt ook geen nota gekeregen na de reparatie , dus ze kunnen zeggen wat ze willen . Of heb je soms iets ondertekend waarin staat dat je zelf betaald als verzekering het niet doet ? Dat zou dan dom zijn. Hun adverteren met gratis , dus het is HUN risico.

gu
door guppie12 - Jun 15, 2009 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het was verstandiger geweest om eerst je verzekeringsmaatschappij zelf te bellen. Dan hadden die u kunnen vertellen waar je je ruitschade moet laten repareren. Verzekeringsmaatschappijen hebben namelijk afspraken met bijvoorbeeld Carglass of Autotaalglass. Ik heb laatst ook een ster in mijn voorruit gehad en op de groene kaart staat dat je contact moet opnemen met je verzekering. Zij vertelde mij dat ik naar Autotaalglass moest. Zij nemen dan ook contact op met het hoofdkantoor van Autotaalglass en verbinden je dan door om meteen een afspraak te maken. Zo weet je zeker dat ruitreparatie gratis is.

Ik had natuurlijk ook bij ons bij de Praxis (ook zo'n tentje) of bij Carglass mijn ruit kunnen laten maken, maar daar heeft mijn verzekering geen afspraken mee.

Ik denk dat het een dure leerschool voor je is. Ik zou in ieder geval toch proberen om het op misleiding te gooien.

Succes

labren
door labren - Jun 15, 2009 om 13:27
862 Antwoorden / 0 Vragen

bij een mondelinge afspraak dat het gratis is hoef je niet te betalen

we
door weerdstraat - Jun 15, 2009 om 13:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

zoals ze het brengen is niet oke..er moet altijd voor betaald worden..alleen gaat het via je verzekering...

maar gratis is het nooit...

dus info die ze geven is zo wie zo niet juist...

wij kregen laatst 2 x steentje tegen ruit binnen de korste keren ..konden het haast niet afkijken scheur..waren in Baarn..woonw. Nijhof..stond ook een firma..daar info gevraagt...maar wij verz. via Unive...(bedr. kwam ook nog uit het noorden) daar deden ze geen zaken mee...dus informeren is wel een preee

bij ons is toen na een weekje(konden er wel mee rijden) voor ons huis door carrcl. een nw. ruit geplaats...maar moesten ook 75.00 betalen, eigen risico...wij vroegen toen hoe het kon dat wij wel iets moesten bet. die man vertelde dat je verz. dan minder kost...maar dat je het altijd betaald...want gratis is vaak dat dan je verz. duurder is ...zo werd het ons verteld..

dus  gratis is het nooit...alleen sterretje was voor ons gratis.(ook al gehad)..maar dan betaald je verzekering dus gewoon de kosten......

natuurmens
door natuurmens - Jun 15, 2009 om 14:01
158 Antwoorden / 4 Vragen

Als ex werknemer bij een bergingsbedrijf is het zo dat je niet vooruit hoeft te betalen. Pas bij het afhalen van de auto. Je betaald voor goed af geleverd werk. Of je moet geregistreerd als wan betaler is het ook zo dat je niet vooruit hoeft te betalen je krijgt dan de auto niet mee.

natuurmens
door natuurmens - Jun 15, 2009 om 14:04
158 Antwoorden / 4 Vragen

Bovendien heeft de gene die de reparatie verricht verteld dat het gratis is. Gratis is Gratis. Hopelijk heb je daar getuigen bij. Geld terug eisen

jokesk
door jokesk - Jun 15, 2009 om 14:07
50 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Wat een ellende voor je zeg.
Volgende keer toch maar zelf met de verzekeringsmaatschappij contact opnemen en niet aan een ander over laten. Je weet toch maar nooit zeker of er naar de juiste persoon is getelefoneerd.
Het reparatiebedrijf wil het liefst wat verdienen ... ze zien tenslotte toch heel graag klanten.
Van Fixda heb ik trouwens nooit van gehoord en onbekende bedrijven die ik niet ken ... daar doe ik liever geen zaken mee omdat je dan ook kans loopt dat ze niet bij de verzekeringsmaatschappijen als erkend ingeschreven staan.

Mochten ze binnenkort weer bij je in de buurt zijn. Daar flink laten weten wat jou overkomen is en eventueel, daar wachtenden op hun beurt. waarschuwen en vertellen wat jij met deze tent te stellen hebt.
Zelf ben ik bij de OHRA wa.plus verzekerd en nog nooit iets bij Carglass moeten betalen. Niet voor preventieve controle en niet voor reparaties.

ka
door katja17 - Jun 15, 2009 om 14:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn dochter had laatst hetzelfde bij de fa. Carglass.

er werd 'gekeken'en geinformeerd en ja ze was er voor verzekerd.

hij deed iets verkeerd , waardoor de ruit werd vernield.  de jongeman belde de firma en daar werd doorgegeven dat ze helemaal niet verzekerd was. na wat telefoontjes heen en weer door mijn dochter ,waarin ze zei dat ze het helemaal niet zou hebben laten herstellen als ze niet verzekerd ervoor was. de jongeman had de fout gemaakt en niet zij. de firma carglass heeft de ruit volledig hersteld op eigen kosten. en zo hoort het! nog mijn dank aan de directeur van de firma carglass in de binckhorst in den haag

ch
door chino4real - Jun 15, 2009 om 14:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Oke misschien wel dom om het niet eerst uitgekocht te hebben van mij,

Maar ik vind het wel apart dan, de monteur van het tentje had gebelt naar mijn verzekering met de vraag of het voor mij ook gratis zou zijn(dat de verzekering alles afhandelde), ik ben ook WA+ beperkt casco verzekerd, zoals in hun brief zijn geld het pas vanaf WA+ beperkt casco.

Ik heb net even met Fixda gebeld, de telefoonniste zou het uitzoeken.

Ik wacht het nog af, en naar mijn mening is het sterretje ook niet eens netjes gerepareerd, je ziet het plekje nog best duidelijk zitten, weet niet of dat zo hoort? maar ik ga het zeker niet hierbij laten.

da
door dancer1 - Jun 15, 2009 om 14:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hetzelfde voorval heb ik ook meegemaakt op de parkeerplaats van een winkelcentrum.

Na het inzien van mijn verzekeringspapieren stelde hij dat de reparatie gratis zou zijn. Een aantal maanden later kreeg ik van het reparatiebedrijf een rekening, omdat mijn verzekering hiervoor een eigen risiko had van €150. Aangezien het bedrag iets lager was viel het dus onder het eigen risico.

Ik heb het reparatiebedrijf een bezwaarschrift geschreven, waarin ik heb aangegeven dat ik ben uitgegaan van datgene wat de reparateur had gesteld dat het kosteloos zou zijn. Twee dagen later werd ik door het bedrijf gebeld met de mededeling dat zij op grond van de toezegging van de reparateur, een vergissing hadden gemaakt en mij geen rekening hadden mogen sturen. Zij boden hierbij hun excuses aan. Ik heb hun gecomplimenteerd voor de zeer correcte werkwijze.

Heb hier wel van geleerd dat je heel goed moet oppassen met wat er door een reparateur allemaal beweerd wordt. Voor hetzelde geld had ik wel moeten betalen, tenzij ik op het door mij ondertekende formulier heb aangegeven dat uitvoering van de reparatie volledig kosteloos zou zijn.

Het is dus aan te bevelen om te allen tijde een bezwaarschrift te schrijven. Suc6.

alfons
door alfons - Jun 15, 2009 om 14:50
22 Antwoorden / 6 Vragen

Sterretje repareren is veelal gratis, ruit vervangen heeft wel een eigen risico. De hoogte hiervan is afhankelijk of de ruit in rubbers geplaatst wordt, of geplakt. In afwijking wat johanpc eerder opmerkte helpen de stickers niet tegen doorscheuren, maar voorkomen dat er vuil in de stekr komt, waardoor de reparatie minder mooi gerepareerd kan worden. Dus reparatie niet uitstellen.

al
door alvanderoer - Jun 15, 2009 om 14:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Centraal Beheer Achmea verwijst doorgaans naar Carglass voor vervanging en reparatie!

Zelf eerst de verzekering bellen in geval van schade, moet altijd eerst gebeuren waarna je wordt doorverwezen cq toestemming krijgt.

Carglass waarmee je wordt doorverbonden, geeft dan een schadenummer waaraan de reparatie of vervanging is gerelateerd.

Dan weet men dat men het een en ander kan laten uitvoeren en voor zover je niet zou weten, of je wel of niet verzekerd bent voor dit soort reparaties of schade, dat deelt men je dan wel mee....

Het geval als dit riekt naar oplichting!

er
door erky - Jun 15, 2009 om 15:17
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Chino4Real,

Een paar jaar geleden was ik ook verzekerd in Apeldoorn en had een steentje tegen de voorruit gekregen. Mijn mijn toenmalige Casco+ verzekering is dat netjes en gratis verholpen.

Als ik jou was zou ik als een haas zelf navraag doen bij jouw verzekering en dan de vraag stellen die hier al eerder is langs gekomen: waarom is er gebeld en toegezegd dat het gratis was. Je mag er van uitgaan dat de bemanning van zo'n tentje te vertrouwen is, want het zijn professionals. Als ze doen alsof ze bellen naar jouw verzekering en dat gebruiken om je alsnog een factuur te sturen, dan lijkt er iets niet te kloppen.

Vraag bij het telefoontje naar Centraal beheer dus ook maar even naar de door hun geschatte kosten van ruit reparatie!

Jouw betoog dat je nooit opdracht gegeven zou hebben als het je wel geld had gekost is erg geloofwaardig voor de rechter, maar dat recht zul je zelf moeten halen.

Succes en wijsheid gewenst!
Erky

sa
door sanne1 - Jun 15, 2009 om 17:45
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ik had onlangs ook een klein sterretje c.q. putje in mijn voorruit,

Heeft Carglass gratis gemaakt, ik hoefde geen verzekeringspolis te laten zien.

Ik heb mijn autoverzekering bij Interpolis, Centraal Beheer, valt hier ook onder.

Louise Dekkers

le
door leolouwers - Jun 15, 2009 om 18:10
12 Antwoorden / 1 Vragen

Als de medewerker van Fixda zegt dat reparatie gratis is, en hij heeft dit ook nog eens nagevraagd bij Centraal Beheer, en hij zegt dan nog steeds dat het gratis is, dan is het ook gratis. Ik zou dus niets betalen als ik u was.

Stuur wel een reactie per aangetekende post. Maar bij is gratis nog altijd gratis. Zeker als dit herhaaldelijk wordt gezegd.

Succes ermee!

al
door allie - Jun 15, 2009 om 22:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is onzin, dat je alleen naar bedrijven kunt gaan, die op de groene kaart vermeld staan. Mits voldoende verzekerd(WA+ of hoger), kun je ook naar No-risk. Zelfs bij ruitvervanging is het echt GRATIS(het eigenrisico nemen zij voor hun rekening)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 16, 2009 om 00:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag chino,

Op mijn groene kaart staat: Carglass voor ruitschade. Dus belde ik dat nummer.
De eerste ruit welke bij mij (voor de deur) vervangen werd was de ruit van de achterklep van mijn hatchback, door Carglass. De joker welke ze stuurden kende zijn vak niet. Hij maakte bij het verwijderen van de oude ruitkit een diepe kras in de lak en na het plaatsen van de ruit wilde hij druk zetten op de ruit. hij spande 2 spanbanden met ratel om de klep met de ruit, plaatste een verhoging op de ruit onder de banden en trok de banden aan. Nee, de ruit knapte niet onder de druk, doch de zijranden van de achterklep werden 2 cm naar binnen gedrukt. Na ontspannen veerde bijna 1 cm terug. Voor die ruit heb ik, ondanks dat ik de schade zelf veroorzaakt had, alleen eigen risico fl. 150,- hoeven te betalen (WA+) en kreeg fl. 100,- voor de kras. Dus moest nog fl.50,- betalen.

Door deze slechte ervaring met Carglass, wilde ik die niet meer aan m'n auto hebben.

Bij een gebarsten voorruit kreeg ik contact met zo'n "tentjesman" van Auto Focus. Staat o.a. bij Makro, Ikea en Multimate hier ter plaatse. Hij zei: Ondanks de Carglass opdruk op de groene kaart, doe ik het voor €36,- en je zult van mij of de verzekering geen rekening zien. Hij verving mijn getinte voorruit en ik heb geen rekening gezien.
Jaren daarna weer een barst in de ruit. Weer naar Gerard (ben er best tevreden over), afspraak gemaakt en op tijd voor de APK de ruit vervangen. Kosten: €37,50. Ik kreeg van beide ruiten alleen een kopie van de rekening welke naar de verzekering was gegaan. hij heeft zonder problemen geld van mijn verzekering ontvangen.

Ik laat me zonder premievermindering toch niet meer door de verzekering sturen naar een charlatan. Ik maak zelf wel uit met wie ik zaken wil doen.
M'n auto is toch mijn troetelkind en voor je troetelind heb je toch vrijheid van artsenkeuze! Nietwaar grindweg?

Dus laat je niet voor het grote gewin van je verzekering als speelbal gebruiken.

H.

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 16, 2009 om 00:43
457 Antwoorden / 45 Vragen

Er moet aparte ruitschade zijn gedekt in uw polis en er premie voor hebben betaald.

Overigens kan het goedkoper dan bij Fixda, n.l.: Carglass! Ongetwijfeld zullen andere experts mij verbeteren met nog goedkoper dan Carglass, ook de kwaliteit?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 16, 2009 om 01:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ bever:

Kwaliteit bij Carglass? Lees mijn reactie boven je maar eens. Prutsers!

H.

wi
door wilfriedmul - Jun 16, 2009 om 08:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Had de auto geparkeerd om boodschappen te gaan doen, er stapt een jongeman uit een auto, komt naar mij toe, kijkt naar de voorruit en ziet iets> Mevrouw, U heeft een sterretje enz. ik repareer het gratis! Heeft U Uw autopapieren bij U?"" Natuurlijk, maar waarom moet U die zien." Voor mijn baas"". Ik ging boodschappen doen en toen ik terug kwam zat de figuur weer in de auto te lezen. Een maand later kreeg ik een brief van Centraal Beheer -onze autoverzekering-. Er was voor ons €80 betaald aan CARGLAS voor een ruitreparatie.!!! Ik zou dus iedereen aan willen raden: STINK ER NIET IN!!!

er
door erikdo - Jun 16, 2009 om 10:32
10 Antwoorden / 1 Vragen

PAS OP:
Gratis reparatie is niet echt gratis.

Ik ben bij Centraal Beheer Achmea verzekerd, ook voor ruitschade.
Reparatie wordt inderdaad vergoed, maar:

"Uw bonus-malustrede blijft het volgende verzekeringsjaar ongewijzigd als:
a. u een schade meldt die uitsluitend betrekking heeft op het repareren en vervangen van de ruit(en), zoals genoemd in de Bijzondere voorwaarden Ruit' mv-953 A artikel 4;"

Kortom: Je korting gaat het volgende jaar niet omhoog, als dat wel zou kunnen.

Bron: http://actie.centraalbeheer.nl/assets/pdf/mobiliteit_autoverz_polisvoorwaarden.pdf

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 16, 2009 om 14:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Erik, off topic:

Terechte opmerking, voor hen die nog niet op de bovenste trede van de bonus-malus ladder staan.

H.

varabas
door varabas - Jun 17, 2009 om 10:21
450 Antwoorden / 35 Vragen

chino4real,

De reparateurs van dit soort glasschades hebben hetzelfde lage niveau als het TV-Programma met de naam "Sterretje gezocht"

Bassie (is van zich zelf al een ster(retje)

me
door metafora - Jun 19, 2009 om 13:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik besef dat ik wat laat reageer. Toch nog even mijn verhaal. Idem op winkelcentrum, een nieuw bedrijf promote sterretje repareren in ruit. Nu moest ik met een "vergrootglas'' zien dat er een klein putje inzat, maar zeker geen sterretje, maar ja gratis hé. Dus laten maken.Omdat ik mijn visitekaartje had achter gelaten kwamen ze later bij mij thuis het garantie formulier nog brengen. Later kreeg ik een brief van Univé dat ze € 71,?? hadden overgemaakt aan dat bedrijf. Ik heb Unive gebeld en later op hun verzoek gemaild dat er van een sterretje geen sprake was, maar een zeer klein putje? Ik vind het te gek dat ze hiermee de verzekeringen, dus ons als premiebetaler, op onnodige kosten jagen. Mijn verzekering zou dan ook proberen het bedrag terug te vorderen. Heb ze ook aangeraden om dit met de branchevereniging van verzekeraars op te nemen om dit in het vervolg te kunnen voorkomen. Een echt sterretje zou overigens wel door de verzekering betaald worden. Ze waren blij met mijn klacht over deze afzetterij.

hu
door hunk - Jun 21, 2009 om 16:06
20 Antwoorden / 0 Vragen

Stap over op een andere verzekering via PWA ,je bent dan waarschijnlijk de helft van je premie minder kwijt en  kunt bij elk glasreparatiebedrijf terecht.

zie : www.kiesverzekering.nl

ft
door ftm - Jun 21, 2009 om 19:53
102 Antwoorden / 1 Vragen

Niet betalen is mijn advies. Er is geen overeenkomst getekend tussen jou en die reparateur en er is geen prijs afgesproken. De reparateur heeft het zonder betaling te eisen gedaan en gezegd dat hij het met jouw verzekeraar zou regelen.
Het was zijn verantwoordelijkheid dit bij de verzekeraar te controleren en hij heeft dat schijnbaar telefonisch gedaan. Door zo te handelen liggen de consequenties van de reparatie bij hem.