Wij hebben bij media markt een frituurpan à 148€ gekocht maar bij thuis komst was het niet naar onze zin (niet gebruikt alleen de doos opengemaakt en de pan eruit gehaald) dus terug gebracht en nu moeten we 10% van het aankoop bedrag betalen omdat we de doos hebben opengemaakt mijn vraag is is dit normaal
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Een fysieke winkel is niet verplicht het artikel terug te nemen. Je mag dus al blij zijn dat het bij MM nog mag. Tegenwoordig brengen ze daar 10% van het bedrag daarvoor in rekening. Het was nl. een komen en gaan van mensen die artikelen terug kwamen brengen. Vind het persoonlijk dus een goede zet dit een beetje in te dammen door 10% minder terug te geven als de verpakking open is geweest.
Bij een Mediamarkt zie je (zeker in een "stenen" winkel) de artikelen die je wilt kopen uitgepakt staan, Je koopt een nagelnieuwe in een gesloten verpakking. U heeft dus alle kans om VOORAF te kijken of dit iets voor u is, ja of nee.
Als u dan wat koopt, kan het thuis niet tegenvallen, u heeft het immers in de winkel gezien. Daarnaast hoeft een "stenen" winkel niets terug te nemen (via internet ligt dit anders). Ik kan me zeker in de opmerking van Carola vinden, dat de wildgroei van retouren in "stenen" winkels terug gedrongen wordt d.m.v. de 10% regeling.
Anders gezegd, zou u het apparaat ook daar gekocht hebben als de doos open was geweest? Nee, want dan had u weer een nieuwe in nieuwe verpakking gewild hebben. Of korting. Door de vele wensen/eissen die de consumenten hebben worden bepaalde zaken ook strakker aangehaald door de verkopers. Ergens ligt een grens, en die is bereikt.
Nou, donkjan, weer iets geleerd, toch? Dan maar on-line bestellen in de toekomst, kunt u het wel terugsturen (wel in dezelfde verpakking). Wist ook niet van de 10% kosten die de stenen winkel in rekening mag brengen, dus doe ik daar ook mijn voordeel mee.
[quote=tenormin schreef op zondag 22 jun 2014, 14:36]Nou, donkjan, weer iets geleerd, toch? Dan maar on-line bestellen in de toekomst, kunt u het wel terugsturen (wel in dezelfde verpakking). Wist ook niet van de 10% kosten die de stenen winkel in rekening mag brengen, dus doe ik daar ook mijn voordeel mee.
Men kan natuurlijk ook eerst nadenken en het spul bekijken voor men iets koopt.
Als je on-line iets koopt en het bevalt je niet, zal je toch de retourkosten moeten betalen. Schiet allemaal niet op.
Ik moet zeggen dat ik het wel raar vind, die 10 % regeling. Als je iets terugbrengt bij Blokker, V&D, Hema, weet ik veel waar je iets terug kan brengen binnen een bepaalde tijd, dan krijg je gewoon je geld terug. Je moet het artikel natuurlijk niet hebben gebruikt. Staat het op de bon, deze extra voorwaarde?
Als u wilt reageren: sla die quoteknop over en vertel uw verhaal in het lichtgrijze veld onder de reacties, dan op Reageer klikken.
Onbegrijpelijk als je de pan uitbreidt kan bekijken in de winkel. En dan toch ook nog thuis de doos openmaken. Als ik met opengemaakte doos genoegen moest nemen zou ik zeker 10% korting willen. Dus ja heel terecht.
gekocht is gekocht in een winkel, tenzij er iets van 'ruilen/retourneren binnen 7 dagen' of iets dergelijks op de kassabon staat (en de voorwaarden daar dan weer bij). Maar in de winkel heeft u de frituurpan toch gezien, toch niet gekocht op basis van het plaatje op de doos ? Ik ga er vanuit dat u toch een frituurpan wilt aanschaffen. Wellicht kunt u een deal sluiten met Media Markt zodat men u niet de 10% in rekening brengt als u een andere frituurpan bij hen aanschaft. Even aandringen, maar er valt te pingelen bij Media Markt.
Voor de toekomst wellicht nog een idee. Mediamarkt is niet echt mijn winkel, maar het aanbod is wel veel groter dan bij soortgelijke winkels. Niet vaak maar toch met enige regelmaat kom ik er dan ook. In de winkel bekijken we dan wat we willen hebben, hebben we het ook beter voor ogen. De prijs controleer ik dan op de internet site van Media Markt. Als het via de site van Media Markt goedkoper is dan koop ik het via de site van Media Markt. De meeste aankopen bij Media Markt doen we dan ook via hun site omdat het (voor de artikelen van de afgelopen 2 jaar) in ons geval gemiddeld 10% goedkoper was.
Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt. Het product is ongebruikt.
Dit is een deel van de retourvoorwaarden als je iets koopt in de winkel. Dus als het pakket geopend is, hoeven ze het in principe helemaal niet terug te nemen.
[quote=tijger1 schreef op zondag 22 jun 2014, 15:23]Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt. Het product is ongebruikt.
Dit is een deel van de retourvoorwaarden als je iets koopt in de winkel. Dus als het pakket geopend is, hoeven ze het in principe helemaal niet terug te nemen. Maar daar staat toch dat het product ongeopend moet zijn? Niet de verpakking? Het product moet wel onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
@zoekster: dat staat er inderdaad, maar dat doet eigenlijk niet terzake. MM (en iedere andere winkel) heeft tenslotte het recht retouren helemaal niet meer te accepteren (tenzij er wat mis mee is natuurlijk).
Wat mij betreft mogen meer winkeliers zo'n 10% maatregel invoeren.
Ik denk bij het recht op retouren voornamelijk aan cadeaus. Ik had bv met kerst een (in mijn ogen) mooie waterkoker voor mijn moeder gekocht. Maar was niet naar haar zin (te modern!), dus kon ik hem weer inleveren bij Blokker. Ik had hem wel voor haar uit de doos gehaald. Kreeg gewoon mijn geld terug. Dat vond ik toch wel lekker.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er thuis achteraf commentaar, op welke manier dan ook, op de aankoop is geweest, en dan mag de winkelier weer voor een open verpakking opdraaien. Maar Vraagsteller reageert tot op heden nog niet.
Zou eigenlijk wel een link willen zien waarin die 10% staat vermeld bij teruggave van niet gebruikte maar wel geopende doos met inhoud. Kan 't nergens vinden anders dan online winkels. Op mijn bonnetjes bij de C&A en V&D, BCC e.a. staat nog steeds dat er geruild kan worden binnen bepaalde tijd. Lees niets van voorwaarden 10% op die bonnen.
Indien producten uit coulanceoverwegingen door Media Markt retour genomen worden kan Media Markt een percentage van het aankoopbedrag in mindering brengen op de terugbetaling, of een giftcard uitgeven.
Meer dan eens, Donkjan. Maar als ik naar een winkel ga en een friteuse (kennelijk) wil gaan kopen, ik zie het ding open en bloot geëtaleerd staan, kan er alles over vragen aan de verkoper(s), en ik besluit geheel vrijwillig het ding te kopen, kan ik voor mijn gevoel niet meer over een miskoop praten.
Waarom heb je het ding gekocht? Waarom heb je hem terug gebracht?
.....mijn vraag is is dit normaal... Ja. (zie reactie mahadma: Indien producten uit coulanceoverwegingen door Media Markt retour genomen worden kan Media Markt een percentage van het aankoopbedrag in mindering brengen op de terugbetaling, of een giftcard uitgeven. )
Mijn vraag: - hoezo mediamarktcanon. Wat heeft dat met een fritespan te maken? - hoezo geplaatst bij Categorie: Auto & Vervoer?
Maar waarom is het coulance, het is coulance als het niet aan de volgende voorwaarden voldoet.
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet: a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen. b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt. c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt. d. Het product is ongebruikt
Indien Media Markt uit coulanceoverwegingen producten alsnog retour neemt, afhankelijk in hoeverre het product niet aan de voorwaarden voldoet, kan Media Markt het product retour nemen waarbij een bepaald percentage in mindering wordt gebracht van het aankoopbedrag of tegen uitgifte van een giftcard.
@zoekster, heb de lange link zorgvuldig ? doorgelezen maar er staat toch echt: ongeopend. Niet dat ik het redelijk vind, maar dat doet er niet toe: het staat er wel. Jammer.
[quote=tijger1 schreef op zondag 22 jun 2014, 17:30]Maar bij c staat ongeopend. Wat moet er dan ongeopend zijn, als dat niet op de verpakking slaat? Het product. Grammaticaal is dit niet anders te lezen.
Anders hadden ze er het volgende moeten neerzetten. De verpakking mag niet worden geopend.
Door er ook nog eens achter te zetten 'in de originele verpakking' is het nog duidelijker dat 'ongeopend' op product slaat en niet op verpakking.
Media Markt moet deze zaken gewoon helder en duidelijk communiceren naar de klant. Ze kunnen gerust hun voorwaarden stellen en als zij willen dat de boel dicht blijft, mij best, maar het moet wel op een juiste manier staan vermeld in de voorwaarden.
[quote=tenormin schreef op zondag 22 jun 2014, 16:21]Op mijn bonnetjes bij de C&A en V&D, BCC e.a. staat nog steeds dat er geruild kan worden binnen bepaalde tijd. Lees niets van voorwaarden 10% op die bonnen.
Meestal lees je bij retourneren extra voorwaarden voor software, dvd's of computerspelletjes en dergelijke, dus ongeopend, en dat lijkt me volkomen logisch.
Ik lees dat dus niet bij Mediamarkt. Het lijkt wel of ze voorwaarden samengevoegd hebben, zonder ze na te lezen.
Want die spellen etc. zullen echt niet uit coulance met 10% korting worden teruggenomen.
Kreeg door dit topic de indruk dat dit al "was ingegaan". Wat dus (nu nog) alleen de MM betreft. Als je alle voorwaarden van de stenen winkel volgt en het ruilen of geld terug blijft, graag.
[quote=carola.83 schreef op zondag 22 jun 2014, 19:57] Mij persoonlijk zou het niet verbazen als ook andere winkeliers een keer met die 10% regeling gaan komen. Dat kan haast niet uit blijven. Scheelt een hoop impulsaankopen die weer worden terug gebracht. Of aankopen die later gecheckt gaan worden op internet en daar goedkoper blijken te zijn. Dat vraag ik me af. Stenen winkels hebben al een enorme concurrentiestrijd met internetwinkels. Als ze dan nog minder service gaan leveren, dan verdwijnen veel consumenten die bij de winkels langsgaan ook nog eens achter de pc om hun aankopen te doen. Dat is toch al de trend. Want als je er over nadenkt is het wel gek. Had de vraagsteller die frituurpan bij MM online gekocht dan had ze hem gratis thuisbezorgd gekregen en had ze hem ook nog eens gratis mogen terugsturen. Zonder gelazer omdat ze die doos heeft geopend. En nu gaat er 10 % af. En op zich zijn verkopers dol op impulsaankopen. Er is toch altijd een gedeelte van de kopers dat het toch maar houdt.
Ik ga in ieder geval van mijn leven niet in een MM winkel mijn aankopen doen, bestel wel online als ik daar iets wil kopen. Als de Hema en/of V&D ook zo beginnen dan ga ik daar ook niet meer naartoe, dan bestel ik daar ook online. Als je het in de winkel laat bezorgen, hoef jeook nog eens geen verzendkosten te betalen en weet je zeker dat je niet bang hoef te zijn voor een verdwenen levering. Prima geregeld.
@tenormin: zoekster schreef: Ik moet zeggen dat ik het wel raar vind, die 10 % regeling. Als je iets terugbrengt bij Blokker, V&D, Hema, weet ik veel waar je iets terug kan brengen binnen een bepaalde tijd, dan krijg je gewoon je geld terug.
Mij persoonlijk zou het niet verbazen als ook andere winkeliers een keer met die 10% regeling gaan komen. Dat kan haast niet uit blijven. Scheelt een hoop impulsaankopen die weer worden terug gebracht. Of aankopen die later gecheckt gaan worden op internet en daar goedkoper blijken te zijn.
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid. De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons. maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Hr.- mevr. Hoogvliet
Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]
Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer