pe
door petra1979 Nov 8, 2012 om 21:02
Auto & vervoer

Sta ik in mijn recht?

Ik heb gistermiddag een nieuwe iphone 5 gekocht in een telefoonwinkel in sneek. Vanmorgen wou ik hem laten installeren in de telefoonwinkel hier in Mijn eigen woonplaats. Had de telefoon nog niet uit verpakking gehaald en was nog geseald. Na het installeren kwam ik erachter dat de lettertjes onder in het beeld dubbel zagen. Display was dus niet in orde. Gelijk weer de winkel in sneek gebeld. Die vertelde me dat ik hem maar weer moest brengen en dat ze kijken wat ze konden doen. Ik vroeg of ik mijn geld terug kon krijgen of anders een nieuwe. Een nieuwe hadden ze niet op voorraad en geld kreeg ik niet terug omdat hij opgestuurd moest worden en apple eerst moest zien wat er mee gebeurd zou kunnen zijn!!
Het opsturen en het uiteindelijk terugkrijgen kan wel een week of 3/4 duren.

Maar is het niet zo dat als ik iets koop en ik kom er thuis achter dat het apparaat niet werkt ,dat ik dan recht heb om mijn geld terug te krijgen?? Met bon natuurlijk!
In de winkel hebben ze gezien dat er niks met de telefoon was gebeurd(gevallen of wat dan ook) omdat er geen krassen opzaten en ook doosje zaten geen deuken in of krassen op dmv een val!

Ik vind het heel jammer dat het zo gelopen is,omdat ik eindelijk na een paar maanden sparen en wachten de telefoon kon kopen en dan heb ik hem ,en moet hij weer voor een aantal weken opgestuurd worden!!

Dus mijn vraag is: heb ik recht om mijn geld terug te ontvangen.

Groeten petra

3373 23 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 8, 2012 om 21:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, helaas dat recht heb je niet. Als een apparaat meteen al stuk is zodra je het uitpakt, is het wel zo netjes van een winkel als je meteen een nieuwe krijgt, maar het is geen verplichting, ze mogen tot reparatie overgaan en bovendien schijnt er geen nieuwe voorradig te zijn. Wel heel lullig voor je.

pe
door petra1979 - Nov 9, 2012 om 10:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beate zoekster...

Zie nu pas dat ik mijn verhaal bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.

Bedankt voor je antwoord,.had liever een ander antwoord gezien,maar goed....vind het heel jammer dat je zoveel geld voor iets neerlegd en geen geld terug krijgt omdat het niet naar behoren werkt...want dan had ik nu bij een andere winkel mijn foon kunnen kopen.....ikmwacht het wel af.....

freya
door freya - Nov 9, 2012 om 10:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo petra1979,

Ik begrijp dat je een los toestel hebt gekocht en niet een toestel i.c.m. een abonnement? In dat laatste geval is 'geld terug' sowieso een lastig verhaal omdat er ook nog sprake is van een abonnement en dat kun je niet zomaar beëindigen.

En ja, nieuwe iPhones zijn schaars, dus ik vrees dat je geduld zult moeten hebben. Overigens, je krijgt gewoon een nieuwe hoor.

m.vr.gr. Freya

tdehond
door tdehond - Nov 9, 2012 om 10:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat ligt aan het beleid v.d. winkel. Ik heb zowel bij Primafoon als in de t mobile winkel een nieuwe telefoon gekregen toen deze defect bleken te zijn vlak na aankoop.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 10, 2012 om 01:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=petra1979 schreef op donderdag 8 nov 2012, 21:02]Vanmorgen wou ik hem laten installeren in de telefoonwinkel hier in Mijn eigen woonplaats.
Ojee, is het wat ik denk dat het is?

pe
door petra1979 - Nov 11, 2012 om 14:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Lekkerisdat...

Hoe bedoel je???

Freya.. Ja ik heb inderdaad een los toestelgekocht. Daarom dacht ik dus ook dat ik mijn geld wel terug zou krijgen...:(

Tdehond....
Volgens mij is dat ook de normale gang van zaken,maar omdat ze niet voorradig waren zegt apple gewoon:we willen kijken wat er mee aan de hand is want wij leveren alleen goeie produkten..misschien is hij onderweg wel gevallen??? Dus als het even tegenzit hebben ze straks ook nog een of andere smoes dat hij wel gevallen is of iwts anders en dan kan ik fluiten naar telefoon en geld!!!!!

Nou ja..laat ik me maar niet druk maken om wat ik nog niet weet...en rustig afwachten. Maar nog vind ik het oneerlijk om mijn geld niet terug te krijgen..koop ik hem expres al niet op mp..

zoekster
door zoekster - Nov 12, 2012 om 09:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo Petra, laten we uitgaan van de goede afloop. Maar mocht Apple toch moeilijk gaan doen, laat het ons dan weten, dan kunnen we zien of we je nog verder kunnen helpen.
Succes ermee!
(als het naar wens verloopt horen we dat natuurlijk ook graag ;-))

pe
door petra1979 - Nov 12, 2012 om 13:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 12 nov 2012, 09:58]Hallo Petra, laten we uitgaan van de goede afloop. Maar mocht Apple toch moeilijk gaan doen, laat het ons dan weten, dan kunnen we zien of we je nog verder kunnen helpen.
Succes ermee!
(als het naar wens verloopt horen we dat natuurlijk ook graag ;-))

Hallo zoekster,

Ik wacht het eerst maar even af,en hou je zeker op de hoogte..!!

su
door suzy1954 - Nov 12, 2012 om 13:26
7 Antwoorden / 7 Vragen

neem eens contact op met consuwijzer, daar heb ik goede ervaringen mee, die geven goede raad!!

dc
door dcz - Nov 12, 2012 om 13:50
439 Antwoorden / 1 Vragen

En CW gaat exact herhalen wat hier al is gemeld:
Leverancier heeft het recht om het toestel ter reparatie aan te bieden en/of nader onderzoek te verrichten.
Nader contact met CW levert echt geen nieuwe feiten op.....

aragon
door aragon - Nov 12, 2012 om 14:27
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=petra1979 schreef op vrijdag 9 nov 2012, 10:09]Beate zoekster...

Zie nu pas dat ik mijn verhaal bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.

Bedankt voor je antwoord,.had liever een ander antwoord gezien,maar goed....vind het heel jammer dat je zoveel geld voor iets neerlegd en geen geld terug krijgt omdat het niet naar behoren werkt...want dan had ik nu bij een andere winkel mijn foon kunnen kopen.....ikmwacht het wel af.....

Ik begrijp een ding namelijk niet: en dat is waarom je zoveel geld uitgeeft voor een iPhone5, terwijl dit toestel nog erg veel onvolkomendheden heeft.
Voor minder geld zijn er kwalitatief veel betere smartphones op de markt.

Dit zal wel weer zoals gewoonlijk met Apple een geval van waterschade worden , waardoor de garantie daarmee vervallen is.
Een mogelijkheid is nog te vragen bij de winkel die het toestel wilde instaleren, vragen om een schriftelijke verklaring dat het toestel direct uit de doos kwam.

Of dit kan helpen hoop ik ten zeerste, maar Apple kennende zullen die alles in het werk stellen om onder de garantie uit te komen.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 12, 2012 om 14:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn advies, maak altijd in de winkel de doos open en controleer de inhoud.
Naast telefoons komen ook Led TV's met barst in beeld voor en bewijs het dan maar eens als je thuis bent.

Dus altijd open de verpakking en kijk of je een goed product kreeg.
Een Seal zegt dus ook niet altijd alles en je hoeft dan ook niet 2x te reizen.

Bij in de winkel defect kun je wel geld terug vragen en een andere winkel zoeken die het nog wel op voorraad heeft.
Nu dus te laat maar goed voor de volgende keer.

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 15:07
109 Antwoorden / 4 Vragen

Petra, je verhaal is mij niet duidelijk.
Je koopt een Iphone 5 in een winkel. Vervolgens laat je deze installeren in de telefoonwinkel hier in Mijn eigen woonplaats. Is dat dezelfde winkel, waar je de Iphone ook gekocht hebt? Na het installeren kwam ik erachter dat de lettertjes onder in het beeld dubbel zagen. Display was dus niet in orde. Gelijk weer de winkel in sneek gebeld.
Dus in Sneek gekocht en in een andere winkel laten installeren, waarom dit niet in Sneek laten doen? Nu is het toestel uit de originele verpakking gehaald, mee naar huis genomen en waarom uit te sluiten, dat het toestel onderweg gevallen is en je ook nog in een regenbui (waterschade) terecht is gekomen.
Heel sneu, maar het is wel een lichtelijk verwarrend verhaal, of van jou kant wat ongelukkig geformuleerd.

aragon
door aragon - Nov 12, 2012 om 15:18
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jan24 schreef op maandag 12 nov 2012, 15:07]Petra, je verhaal is mij niet duidelijk.
Je koopt een Iphone 5 in een winkel. Vervolgens laat je deze installeren in de telefoonwinkel hier in Mijn eigen woonplaats. Is dat dezelfde winkel, waar je de Iphone ook gekocht hebt? Na het installeren kwam ik erachter dat de lettertjes onder in het beeld dubbel zagen. Display was dus niet in orde. Gelijk weer de winkel in sneek gebeld.
Dus in Sneek gekocht en in een andere winkel laten installeren, waarom dit niet in Sneek laten doen? Nu is het toestel uit de originele verpakking gehaald, mee naar huis genomen en waarom uit te sluiten, dat het toestel onderweg gevallen is en je ook nog in een regenbui (waterschade) terecht is gekomen.
Heel sneu, maar het is wel een lichtelijk verwarrend verhaal, of van jou kant wat ongelukkig geformuleerd.

Ik vindt jouw commentaar nu niet echt verhelderend.
Lees a.u.b. nog eens even de vraag van ts na.

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 16:57
109 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aragon schreef op maandag 12 nov 2012, 15:18][quote=jan24 schreef op maandag 12 nov 2012, 15:07]Petra, je verhaal is mij niet duidelijk.
Je koopt een Iphone 5 in een winkel. Vervolgens laat je deze installeren in de telefoonwinkel hier in Mijn eigen woonplaats. Is dat dezelfde winkel, waar je de Iphone ook gekocht hebt? Na het installeren kwam ik erachter dat de lettertjes onder in het beeld dubbel zagen. Display was dus niet in orde. Gelijk weer de winkel in sneek gebeld.
Dus in Sneek gekocht en in een andere winkel laten installeren, waarom dit niet in Sneek laten doen? Nu is het toestel uit de originele verpakking gehaald, mee naar huis genomen en waarom uit te sluiten, dat het toestel onderweg gevallen is en je ook nog in een regenbui (waterschade) terecht is gekomen.
Heel sneu, maar het is wel een lichtelijk verwarrend verhaal, of van jou kant wat ongelukkig geformuleerd.

Ik vindt jouw commentaar nu niet echt verhelderend.
Lees a.u.b. nog eens even de vraag van ts na.
Wat ik niet duidelijk vind in het verhaal van Petra, ze koopt de telefoon in Sneek en laat deze installeren in haar eigen woonplaats, dus niet in Sneek?
Waarom niet in de telefoonwinkel in Sneek de telefoon laten installeren?

pe
door petra1979 - Nov 12, 2012 om 17:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

suzy1954
ik wacht nog even met bellen,aangezien hij nu toch al opgestuurd is..

dcz
Ik vrees het ook ja dat CW met dezelfde feiten komt!!!

Aragon
De vraag waarom ik een dure iphone koop terwijl er betere smartphones zijn??
Ik had iphone en was overgestapt op samsung galaxy 2...Dit toestel nam ik omdat het een groter scherm heeft...van de 4s vind ik die te klein...Maar als je eenmaal iphone gewend bent is een samsung heel erg wennen...Nu was er dus de iphone met ook groter scherm,heb mijn samsung kunnen verkopen en ging dus voor de 5.... ook vind ik het toestel mooier:) een beetje meer uitstraling zeg maar..
Dat van waterschade,daar ben ik dus bang voor dat ze het daar op gooien...De winkel in Sneek heeft echter wel gezien dat er niks maar dan ook niks met het toestel en de doos was gebeurd.....
En de meneer die hem geinstaleerd heeft ,heeft gelijk sneek opgebeld en gezegt dat de iphone nog geseald was.....die gaat dus getuigen..

tot15karakters
Jou advies komt ff te laat:).. ik dacht daar natuurlijk zelf ook als eerste aan,maar das achteraf,en vanachter kijk je een koe in zijn reet...ik dacht deze x makkelijk te doen zonder te moeten reizen en daarom had mijn pa hem meegenomen,want die zat in die winkel..

daarom wou ik ook mijn geld terug,want had hem al bij iemand anders vast laten zetten,maar helaas pindakaas......
en ja,goede leer voor de volgende x!!!!

jan24
zoals je hebt kunnen lezen was deze nog geseald toen ik de winkel inkwam....en waarom ik hem hier in mijn woonplaats hem heb laten instaleren is omdat mijn pa in sneek(ik woon bijna een uur rijden hiervanaf) was en die hem voor me meegenomen heeft...ik was dus zelf niet mee. daarom ben ik hier expres al naar een telefoonwinkel gegaan en er zelf niet aangeweest!! zelfs nog niet uit het doosje gehaald!!!Dus geen regenbij en ook geen val,wat ze in sneek ook al beaamden.

en jullie hebben helemaal gelijk, ik had hem daar moeten laten instaleren..maar ik was zo enthousiast dat pa belde dat de iphone daar nog wel was,dat ik gelijk zei : neem maar mee,dan laat ik hem hier wel instaleren...want wie gaat hier nou vanuit????

haastige spoed is zelden goed!!

ik kan alleen maar afwachten

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 17:48
109 Antwoorden / 4 Vragen

Petra, je bent in elk geval iemand, die reageert, daar ontbreekt het vaak aan. Klasse!
Het verhaal is mij duidelijk, jouw handelswijze verklaarbaar, maar het zou ook meteen je struikelblok kunnen worden, zoals ik al meldde, sneu.

zoekster
door zoekster - Nov 12, 2012 om 17:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laten we nu niet meteen vooruit lopen op de zaak. Misschien komt er een goede afloop en dan is er niets meer aan de hand.
(voor zover ik weet staat Apple (nog) niet bekend om de twijfelachtige water- of valschade)

freya
door freya - Nov 12, 2012 om 17:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 12 nov 2012, 17:54]Laten we nu niet meteen vooruit lopen op de zaak. Misschien komt er een goede afloop en dan is er niets meer aan de hand.
(voor zover ik weet staat Apple (nog) niet bekend om de twijfelachtige water- of valschade)
Bovendien gaat het hier om een product dat net uit de doos komt en nog helemaal niet gebruikt is. Let maar op mijn woorden, het duurt nu gewoon even omdat de iPhone moeilijk leverbaar is. Het wachten is op een nieuw exemplaar en die krijgt Petra gewoon. Niks moeilijkheden om een reparatie, gewoon een nieuw exemplaar....

Freya

pe
door petra1979 - Nov 13, 2012 om 14:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Ik ga er ook eigenlijk wel vanuit dat ik een nieuwe krijg hoor!!
Maar ik was op dat moment zo boos en dacht,dit kunnen ze toch niet maken om me nou geen geld terug te geven? Ook omdat ik nou weer zoveel weken moet wachten voordat ik hem eindelijk heb(om maar van het goede uit te gaan)en dat voor een nieuw toestel..
Het is gewoon stom van mezelf om zo haastig te beslissen en hem mee te laten nemen,maar goed,het is gebeurd,en ik hoop dat ik hem zo spoedig mogelijk weer terug heb.
nogmaals,ik kan alleen maar afwachten,maar houd jullie op de hoogte.!!

bedankt in ieder geval voor jullie reacties

Groeten Petra

pe
door petra1979 - Nov 25, 2012 om 11:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Had jullie beloofd om jullie op de hoogte te houden dus bij deze..

Vorige week werd ik opgebeld dat ik een nieuwe toegestuurd zou krijgen en dat hij de volgende dag bij me aangereikt zou worden... Ik weer helemaal over de top blij natuurlijk en ging akkoord!!!
Na een half uur en even rustig nagedacht te hebben, heb ik ze weer opgebeld om te vragen of hij al opgestuurd was, wat niet het geval was... Ben in de auto gestapt en snel naar sneek gereden. En dit x wel door hun laten installeren..
Al met al .. Een goede afloop en ik ben super blij met mijn iphone!!!

Groeten petra

zoekster
door zoekster - Nov 25, 2012 om 11:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een mooi nieuws, Petra. En slim om meteen naar Sneek te rijden. Bedankt dat je ons die goede uitkomst heb laten weten. Veel plezier met je spiksplinternieuwe iPhone!

(Freya, je had groot gelijk!)

freya
door freya - Nov 25, 2012 om 11:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Eind goed, al goed, zullen we dan maar zeggen... ;-)

Freya