Vat ruwe olieprijs: brandstofprijs is verhoogd.
Een vat ruwe olie is in prijs gezakt, of toch gestegen, alleen marktlijder S. zag er de noodzaak in om de prijs van de brandstofprijs weer met € 0,01 per liter te verhogen.
In Deutschland betaalde ik afgelopen weekend voor 1 liter 95RON met E10: €1,209.
Gefeliciteerd.
Heeft u nog meer dagboekberichten te melden?
Wat is een marktlijder?
Marktleider Shell, lijdend voorwerp, is dus marktlijder!
Je kletst je er leuk uit, maar Shell is geen lijdend voorwerp, maar degene die daar tankt wél.
@1953 ,
Wilt uw zo vriendelijk zijn om een keer te stoppen met meldingen / discussie`s, dit is wederom geen vraag .
Sorry maar ik scroll me al het leplazerus op deze site .
Ga dan iets anders doen dan u zich leplazerus te scrollen op deze website. Er zijn nog andere leuke dingen te doen dan 24/7 op deze website te vertoeven.
Beter 24/7 op deze site vertoeven en proberen mensen te helpen , dan iedere keer op de site te komen en onzin uitkramen , wat een specialiteit van uw is . Moest u daar voor geplust worden , stond u ruimschoots bovenaan .
Tjonge wel n verhoging waarvan je op de kast zou springen tis niet te geleuven € 0,01 daar wordt je echt straat ARM van
Wij accepteren het maar weer eens.
Maar je snapt uiteraard ook dat de ruwe olieprijs slechts een deel van de prijs aan de pomp is. Om te beginnen is een heel erg groot deel belastingen (en volgens mij ben jij ambtenaar dus jouw loonsverhoging wordt o.a. door deze belastingen betaald). Daarnaast heb je per 1-1 ook bij veel bedrijven, dus ook de oliemaatschappijen en de pompstations, hogere loonkosten door jaarlijkse CAO aanpassingen. Die moet ook ergens van betaald worden.
Maar als Duitsland zo geweldig is, dan stel ik voor dat we ook ons minimumloon (en AOW en andere uitkeringen) aan het Duitse niveau aanpassen.
Duitsland is ook nog duur vergeleken met Luxemburg!
Licht eerder bij de Overhijd.....denk ik :-((:::::.....
In Luxemburg willen ze dat zo veel mogelijk mensen daar tanken om te voorkomen dat het land alleen maar wordt gebruikt om doorheen te rijden (over door Luxemburg aangelegde snelwegen. En ik neem aan dat jouw laatste zin een grapje is.
Topantwoord
'Vroeger' had je 'Vraag & Beantwoord' en 'Discussies' gescheiden. Dit is nu onder één noemer bij elkaar gebracht.
Dus je hoeft nu hier niet alleen vragen te stellen. Je mag ook best een discussie hier beginnen zoals nu door @1953.
Met marktleider (...) S. wordt Shell bedoeld. Het is altijd al zo geweest dat dat de prijsstijgingen van de brandstof vooraf gaan aan de prijsstijging van de olie op de wereldmarkt. Daar tegenover staat ook dat de prijsdalingen van de brandstofprijzen pas later komen nadat de olieprijs op de wereldmarkt gezakt is.
In Duitsland kan men de plaatselijke brandstofprijzen gewoon op internet (per uur) volgen. Klik daarvoor * hier * en vul een plaatsnaam in.
Vul de plaatsnamen wel in de Duitse taal in. Bijv. Keulen is Köln of Koeln, Munchen is München of Muenchen, Berlijn is Berlin enz.
Als men dat doet zullen velen schrikken van het grote verschil met Nederland. En dan is er ook nog een groot verschil in het tijdstip van tanken.
Smorgens en rond de drukte op de wegen is de benzine daar duurder dan bijv. savonds rond 20.00 uur.
Op dit moment (rond 10.00 uur smorgens) kost bijv. de E10 (waar demeeste moderne auto's op kunnen rijden i.p.v. de Nederlandse Euro95) € 1,23 p/l net over de grens. Verder landinwaarts, bijv. Berlijn zelfs rond de € 1,15 p/l.
Het gevolg is dat velen die in de buurt van de Duitse (of Belgische) grens wonen, uiteraard in Duitsland (of in België) gaan tanken. Daarbij zijn vele (soorten) boodschappen ook nog eens goedkoper dan in Nederland......
Dat je hier ook discussies kan beginnen is je eigen interpretatie en gebaseerd op het verleden. De regels reppen nergens over het starten van discussies, alleen over het stellen van consumentenvragen.
N.B. Dit is ook helemaal geen discussie, gewoon de zoveelste zinloze mededeling van 1953.
@diumenge , In het begin van de nieuwe site is duidelijk vermeld dat discussies niet meer aan de orde zijn omdat er weinig gebruik van werd gemaakt , waar dit stond beschreven kan ik niet meer terug vinden , dus hoort hier nu niet meer thuis . Dat het de zoveelste zinloze mededeling is ben ik volledig met uw eens
De rubrieken discussies en tips zijn er niet meer, omdat er te weinig belangstelling voor was (nieuwsbericht Een nieuwe jas). --------------------------Er staat niet dat het niet meer mag; die topics worden ook niet verwijderd of gesloten, behalve dan die over de werking van de site gaan ;p .
@reflecs, proest.... Die zijn inderdaad weg, wel kan men nog een topic rouwkaarten zien uit de tijd van.....
Maar dan kan men niet op antwoorden, dat dan weer niet.
Hier begrijp ik dus echt niks van , topic van Carola.83 word voor de zoveelste keer gesloten en deze zinloze mededeling , wat geen toegevoegde waarde heeft blijft staan .
Word hier gemeten met 2 verschillende maten ?
hopelijk lees de redacteur dit , want dit vind ik onrechtvaardig
U begreep mijn betoog hierover en verwoordde het voor ons allen. Hartelijk dank hiervoor en wordt beloond met een topantwoord.
"U begreep mijn betoog hierover en verwoordde het voor ons allen. Hartelijk dank hiervoor en wordt beloond met een topantwoord."
En beloningen voor topantwoorden door 1953 zijn schaars, dus geniet er maar van!
Betoog? Knap van Hutch dat hij nog een zinnige en nuttige reactie op dat "betoog" weet te geven.
"Das Grass ist grüner bei dem Nachbar."
Inderdaad. Ik vraag me ook altijd af hoe het kan dat mijn Duitse collega's die bruto hetzelfde verdienen als ik niet veel meer te besteden hebben dan ik. Als je veel Nederlanders moet geloven is Duitsland het beloofde land. Alles zou veel goedkoper zijn dan hier. Uiteindelijk zijn mensen daar net zo veel geld kwijt dan in Nederland, alleen liggen de bedragen voor de verschillende dingen iets anders.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer