molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 8, 2019 om 10:27
Auto & vervoer
Vergissing Animalcare en Bol.com geeft als oplossing Accountor

Mijn Klacht:

In augustus 2018 een transportbench voor de hond gekocht en meteen afgerekend. Het product werd enkele dagen niet netjes verpakt geleverd. In de verpakking zat een instructie om de bench op te bouwen en een onderdeel leek te missen. Deze bleek later al gemonteerd te zijn en materiaal had gebruikers sporen. Dit is teruggekoppeld naar verkoper en bol.com, deze bleven aanhouden dat het een nieuw product betrof. Foto’s gestuurd en toen wist de fabrikant te vertellen dat het product gebruikt was voor een kwaliteitscontrole voor het productieproces en gemonteerd en gedemonteerd was om vervolgens naar de consument te sturen. De schroevendraaier van de monteur was achtergebleven. Het product wordt als nieuw verkocht, niet goed verpakt, met schroeven die achteraf zo blijkt niet aan de kwaliteitseisen voldoen.
Volgens de legal afdeling van bol.com blijft het een nieuw product, dit zonder verdere juridische onderbouwing. Voor mij is het dat niet, er is ook niet bij aankoop vermeld dat het product is gebruikt voor een kwaliteitscontrole. Box wordt geretourneerd en aangemeld voor retour omdat ik geen nieuwprijs ga betalen voor een box die eerder gebruikt is voor een kwaliteitscontole.

Retourneren was gratis aldus de klantenservice, retour is aangemeld en het adres betrof een antwoordnummer. Alles ging goed, bevestiging van ontvangst door verkoper, creditfactuur, goede track en trace en het geld werd door Bol.com teruggestort zoals afgesproken.

Dan ontvang ik plots een mail van Bol.com, u heeft gekozen voor afterpay, ik mocht de hondentransportbox weer gaan betalen, ik ontving een nieuwe factuur. Het leek alsof ik weer een transportbox had gekocht. Deze keer kon afterpay wel, terwijl dit eerder niet kon.

Dan begint de ellende, waar in het begin nog wordt gezegd dat ik de factuur en herinnering als niet verzonden mag beschouwen, wordt de klantenservice steeds dwingender en met verschillende informatie terugkoppelingen.

Uiteindelijk blijkt dat de verkoper een vergissing heeft begaan en het product niet heeft ontvangen aldus verkoper.

Verder geeft bol.com ook aan dat het retourneren niet gratis was bij deze verkoper en dat ik een afschrijving van betaling aan een vervoersdienst moest overleggen. Dit terwijl retourneren wel gratis was! Dus ik begrijp het niet! Ik kan deze afschrijving van betaling niet overleggen want deze heb ik niet, die is er ook nooit geweest. De box is afgeleverd bij post.nl punt en verstuurd via het antwoordnummer naar Bol.com. Daarna toen alles goed leek te zijn afgehandeld is het verzendbewijs weggegooid. Immers de bevestiging van ontvangst door de verkoper, creditnota en terugstorting waren gedaan. Zaak is afgehandeld!

Vervolgens heeft bol.com de incasso ingeschakeld en zolang ik geen afschrijving van betaling voor een vervoersdienst kan overleggen blijft het bedrag open staan en moet ik betalen voor een product welke ik niet meer heb!

Ik vind dit een hele nare situatie en ik krijg het niet opgelost. Het vervelende was, dat bol.com aan de ene kant vroeg om geduld te hebben, ze waren het probleem intern aan het oplossen. Ik moest even niets doen. Aan de andere kant bleven de herinneringen, aanmaningen en dreiging met incasso’s komen. Uiteindelijk heb ik nu het incassobureau achter me aan.

De box is geretourneerd, bevestiging van ontvangst door verkoper is gedaan en na enige tijd blijkt toch weer van niet, een vergissing volgens verkoper. Waar de box wel is weet ik niet, wat er met de box is gebeurd na bevestiging en vergissing van de verkoper weet ik ook niet. Wel weet ik dat de box gratis is geretourneerd.

Inmiddels heb ik in september een nieuwe transportbox aangeschaft alvorens de ander werd geretourneerd, dit is ook met de klantenservice toentertijd teruggekoppeld. Een goed gebruikt exemplaar voor de helft van het geld welke ik moest betalen bij bol.com. Er is veel mailverkeer welke als bewijs kan dienen.

Gewenste Oplossing:

Dat bol.com de nieuwe factuur die zij plots heeft aangemaakt door een vergissing van de verkoper nietig verklaard. De zaak was goed opgelost en afgehandeld.

Onderstaand de van oplossing bol.com 2 maart 2019 zodanig dat volgens de klacht.nl de zaak is opgelost. Beter zou zijn dat de gedupeerde aangeeft of hijzij met de geboden oplossing tevreden is.

 Ik kan me voorstellen dat dit geen prettige situatie voor je is. Echter wij kunnen zoals we eerder aangegeven hebben, helaas niets meer voor je betekenen. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Charissa van bol.com.

Oplossing volgens Accountor januari 2019

Het door u betaalde bedrag van 198,00 euro is volgens de administratie van bol.com op 22-01-2018 teruggestort op uw rekening. Daarmee komt de vordering weer open te staan. U geeft aan het bestelde product geretourneerd te hebben naar de externe verkoper. Wanneer de externe verkoper uw product heeft ontvangen, dient de externe verkoper dit door te geven aan bol.com. Bol.com zal dan de retour administratief verwerken. Alleen de externe verkoper heeft invloed op dit proces. Wij verzoeken u daarom contact op te nemen met de externe verkoper met het verzoek om retournering alsnog correct door te geven aan Bol.com. Nadat Bol.com de retournering heeft verwerkt, vervalt de betaalverplichting. Bol.com stelt ons daarvan in kennis. Zolang de externe verkoper de retourontvangst niet aan bol.com doorgeeft, blijft de factuur open staan.
Opmerking: de datum 22-01-2018 is fout. De administratie van bol.com klopt niet. De box is medio augustus 2018 gekocht.
Er gaat veel mis in het administratiesysteem!

Oplossing Animalcare die blijft vast houden dat het een vergissing is, zonder bewijs en hoe de vergissing is ontstaan, gewoon een vergissing en deze wordt bij de consument neer gelegd!

Geen!
Stuurt eerst een box die niet aankomt. Stuurt een 2e box die de conditie niet nieuw heeft met gebruikerssporen van een kwaliteitscontrole. Op de koop staat conditie nieuw! Box wordt netjes gratis geretourneerd en door de verkoper Animalcare ontvangen met een bevestiging.

Uit de correspondentie blijkt dat de box meteen vanuit de leverancier van Animalcare is verstuurt naar mij als consument. Dat betekent dan Animalcare de box niet heeft gecontroleerd of het product daadwerkelijk de conditie nieuw heeft en voldoet. Animalcare heeft hierin ook een verantwoordelijkheid voor het goed afleveren van een product.

En dan ineens is de box er toch niet, vergissing roept Animalcare! En een nieuwe factuur wordt in oktober verstuurd alsof er een nieuwe box is gekocht. Je hebt gekozen voor afterpay…….

Bol.com die steunt de vergissing van partner Annimalcare en laat haar eigen klant gedupeerd achter. Er wordt niet de moeite genomen waar de box dan wel is, toch bij de partner? Is hij daar verdwenen? Of in Waalwijk, staat hij daar?

Dat hoeven zij niet te doen, want ik had de box via een betaalde vervoersdienst moeten sturen, dus ben ik verantwoordelijk! Dus ik moet een overschrijving overleggen die er gewoonweg niet is.

Laat nu de versturing gratis zijn en de box middels antwoordnummer is geretourneerd. Dat gratis versturen staat op mail van rowan van de klantenservice. Box goed aangekomen, creditnota ontvangen, geld teruggestort en vervolgens het verzendbewijs weggedaan. goed afgehandeld zou je zeggen!

In mijn account van bol.com staat het gelukkig wel goed, alleen daar wordt niet naar gekeken.

Er is veel mis gegaan en dat kan gebeuren. Het product is bij bol com gekocht en ik vind dat bol.com verantwoordelijk is voor een goede oplossing.

Bol.com neem svp uw verantwoordelijkheid en kom tot een passende oplossing.

Zo niet dan zal Accoutor een juridisch traject starten, welke ik met vertrouwen tegemoet zie. Dan wordt dit probleem eindelijk opgelost.

Gewenste Oplossing:

Dat bol.com haar verantwoording pakt en actief tot een op oplossing komt. Dus niet het probleem verschuiven naar Accountor of verschuilen achter de vergissing van partner Animalcare.

Als klant bij bol.com verwacht ik een adequate handeling en bijpassende goede oplossing.

3300 12 Rapporteer

Topantwoord

costnix
door costnix - Mar 8, 2019 om 10:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Al uw klacht op klacht.nl of klachtenkompas.nl gezet?

molmeismiyo
door molmeismiyo - Mar 8, 2019 om 10:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

De klacht is op klacht.nl en klachtenkompas gezet en geeft de volgende oplossing, waardoor de klacht ook het label opgelost ontvangt:
 Ik kan me voorstellen dat dit geen prettige situatie voor je is. Echter wij kunnen zoals we eerder aangegeven hebben, helaas niets meer voor je betekenen. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Charissa van bol.com.

Als oplossing van bol.com is dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Tevens is de klacht op de FB pagina vermeld en bij trustpilot. Ik wacht de verdere actie van Accountor af.

Ge
door Genee - Mar 8, 2019 om 10:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie op de afbeelding niet dat de bench ook werkelijk retour ontvangen is, het lijkt een handleiding en gang van zaken bij een retourzending.
Er staat namelijk een link Retour bekijken waar dan, lijkt me aangegeven staat of de bench ook retour gemeld is.
Retouradres is een antwoordnummer, dus verzending is gratis maar webshop kan nog geld vragen voor retourverwerking.

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 8, 2019 om 11:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Genee

Ik heb een mail dat de retourzending gratis is, dit was ook binnen de 30 dagen die Bol.com stelt. De aanmelding staat rechts vermeld, links staat de retourverwerking vermeld. Onderaan is te lezen dat deze door verkoper is ontvangen. Dit zoals Accountor stelt dat hoort te gebeuren. Dit is ook gebeurd en goed afgehandeld.

Echter na ongeveer 10 dagen ontvang ik een mail van bol.com u heeft gekozen voor afterpay....... en vervolgens heb ik een transportbox gekocht!
Er staat hierdoor een vordering open. reactie bol.com over gratis retourneren Jouw zaak is onderzocht door ons Legal team. We volgen dus niet zonder meer de verkoper. Het in elkaar zetten van zo'n box is een onderdeel van het productieproces. Dit is een belangrijke kwaliteitscontrole. Het product was volledig nieuw en niet gebruikt als showmodel. Het is gemaakt in de fabriek, getest in de fabriek en daarna direct naar jou verzonden. Het product is niet eens eerst in het magazijn van de verkoper geweest. De box is direct vanuit de fabriek verzonden. We nemen je klacht zeer zeker serieus. Dit is ook de reden dat we onderzoek hebben gedaan en hebben uitgezocht hoe het wettelijk geregeld is. Wettelijk gezien is dit product nieuw. Desondanks heb ik je een compensatie aangeboden ter waarde van €25. Enkel omdat ik de situatie vervelend voor je vind en je graag tegemoet wilde komen. Ik heb de verkoper laten weten dat de box retour komt. Ik meld de box aan voor retour. Je zal een retour kun je gratis retourneren. Ik zal het proces volgen totdat het is afgehandeld. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Rowan bol.com Customer Care www.bol.com

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2019 om 11:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Vreemd dat bij klachtkompas de klacht als afgehandeld wordt gemeld terwijl dat niet zo is.

Het lijkt mij zinvol, als u dat nog niet heeft gedaan, schriftelijke en aangetekend te verzenden klacht indienen bij Bol.com en bij de leverancier.
 Het lijkt mij verder een goed maar aan te dringen op: Uw citaat: Zo niet dan zal Accoutor een juridisch traject starten, welke ik met vertrouwen tegemoet zie. Dan wordt dit probleem eindelijk opgelost.

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 8, 2019 om 11:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u heremietkreeft, dat is een goed advies.

Accountor heeft in een van haar laatste mails aangegeven dat ik de vordering niet betwist (ondanks bezwaar en correspondentie) en dat dit een juridisch traject voor hen vergemakkelijkt. Ik heb nog maals aangegeven dat ik de vordering wel zeker betwist en gewezen naar de eerdere correspondentie en nogmaals hen de klacht laten toekomen. Daarna ontvang ik een mail dat zij niet meer op mijn mails gingen reageren.

marita5
door marita5 - Mar 8, 2019 om 11:44
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Molmeismiyo ,

De links van u werken niet , ik krijg pagina niet gevonden , dus bij deze de links opnieuw .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bol.com/klachten/vergissing-bol.com-en-annimalcare-geeft-accountor%21/details?complaintId=d1429bb5-e2d0-4bb2-b52a-6f936e7e1ab0

https://www.klacht.nl/bol-com/klacht/klacht-bol-com-niet-opgelost-vermelding-dat-drze-opgelost-is/

https://www.klacht.nl/bol-com/klacht/vergissing-verkoper-van-bol-com/

Als u geen rechtsbijstandsverzekering heeft , neem dan eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden

https://www.juridischloket.nl/contact/#.

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 8, 2019 om 11:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Maritas

Dank u wel voor de juiste linken en je advies.

Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering en zij hebben deze zaak behandeld en met bol.com contact op genomen waarbij ze op een vervelende manier werden bejegend. Zij deden dit omdat ze ook zagen dat de zaak niet oke was. Van hen heb ik het advies om alles duidelijk in een tijdlijn met mail te gaan ordenen.
Wil ik hen kunnen inschakelen dan moet er een schade zijn van 450 euro, dat is bij deze zaak niet.

marita5
door marita5 Mar 8, 2019 om 12:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , een vervelende situatie .

marita5
door marita5 - Mar 8, 2019 om 12:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Molmeismiyo ,

Is de verkoper Animalcare nergens bij aangesloten ?

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 10:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Maritas
Zal ik nagaan. Wel ben ik klant bij bol.com.

Ge
door Genee - Mar 8, 2019 om 12:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zegt dat u het retour gestuurd hebt naar bol.com, klopt dit wel, moet dat niet rechtstreeks retour naar Animalcare?

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 10:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Genee

Ja, ik heb de box retour gestuurd naar bol.com. Zo heb ik het begrepen.
In de contacten daarna kreeg ik ook niet te horen dat dit niet goed was. Pas op 20 december 2018 ontving ik de volgende info..... omdat het retouradres van onze partner geen gratis retouradres is zal voor een retourzending het transportbedrijf verzendkosten in rekening brengen. U als klant bent verantwoordelijk voor de correcte retourzending, waarbij u dus jammer genoeg op geen enkele mogelijke manier kan aantonen dat dit artikel ook daadwerkelijk door een vervoersbedrijf is meegenomen en retour gestuurd.

Uiteraard kan ik dit niet aantonen want bovenstaande is nooit gedaan en is mij ook niet vertelt om zo te retourneren. Er waren geen kosten, want retourneren ook van partner animalcare bij bol.com is gratis.

Ge
door Genee Mar 9, 2019 om 10:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat u het goede retouradres gekregen hebt en met een antwoordnummer kan het eigenlijk niet verkeerd gaan.
Maar maak anders een copie van die melding dat de bench retour ontvangen is.
Dat ze daarna uw retour niet meer kunnen vinden is niet uw schuld.
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze een retour ontvangen melden als deze niet binnengekomen is.
Ga anders naar het Juridisch Loket in uw woonplaats en vraag advies.

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 11:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Genee

Dank voor je reactie, ook ik kan me niet voorstellen dat de retourzending niet is binnen gekomen. Ik neem je advies ter harte!

de jurist van de bijstandsverzekering heeft naar de casus gekeken en gepoogd te bemiddelen, helaas niet gelukt! De communicatie was schofterig vanuit de belangenbehartiger van Bol.com, zo heb ik begrepen.
Desalniettemin wil ik u adviseren - mocht u het volgende nog niet hebben ondernomen - een duidelijke brief op te stellen waarin u puntsgewijs weergeeft wat er exact op welke datum heeft plaats gevonden. Een voorbeeld is:
- 1 augustus 2018: Aankoop bench via Bol.com bij Animalcare (zie aankoopbevestiging + betaalbewijs)
- ... augustus 2018 gereclameerd over de kwaliteit van het aangekochte product bij Animalcare en Bol.com (zie e-mailberichten)
- ... augustus 2018 product in samenspraak met Animalcare en Bol.com retour gezonden via postnl (zie e-mailberichten)
etc.

Ge
door Genee Mar 9, 2019 om 13:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het is voor mij niet helemaal duidelijk.
U heeft het over een zending die niet aangekomen was en u heeft daarna de bench opnieuw besteld?
De eerste zending met afterpay of direct betaald?
U geeft aan dat u de bestelling meteen betaald hebt en bol.com beweerd dat u met afterpay hebt besteld, heeft bol.com het dan over een andere bestelling, misschien de eerste die niet aangekomen is?
Lijkt me dat u alles eens op een rijtje moet zetten, kan zijn dat er een misverstand is, over welke aankoop heeft bol.com het, bol.com een aankoop met afterpay en u over een aankoop met directe betaling,

panter22
door panter22 - Mar 8, 2019 om 13:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je koopt de transportbench en je betaalt met ideal. Je kon de transportbech retour sturen. Heb je gedaan en je hebt je geld via Bol teruggekregen. Je hebt gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, neem ik aan.
Dan kun je het betaalde geld terugkrijgen, voordat de verkoper het product gekregen heeft. Info:
https://www.webwinkelkeur.nl/regels-terugbetalen-na-retour/
Je hebt je retour aangemeld op 28-09-2018. Wanneer heb je het bericht gekregen dat de transportbench is ontvangen?
Daar moet minimaal 1 dag tussenzitten.

Je hebt tussen de afhandeling van de eerste bench een andere transportbench gekocht en ook met ideal betaald of was dat met afterpay? Daar is misschien de verwarring ontstaan.

Het lijkt er nu op dat je nog transportbench hebt gekocht met en nu met afterpay. Daar krijg je een factuur van, maar heb je daar ook een track &trace van gekregen en een bevestiging van je bestelling? En kan Bol of Animalcare bevestigen dat je die bestelling ontvangen hebt.
Het is mij allemaal wat onduidelijk, dit hele verhaal.

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 10:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste panter22

Ik snap dat het onduidelijk is, ik vind het ook verwarrend, want de informatie die ik ontvang van bol.com is niet helder en wisselend van inhoud.

De transportbench is idd in augustus meteen betaald met ideal. Vanwege dat ik niet tevreden ben door de gebruikerssporen is de bench geretourneerd. De dag na ontvangst heb ik al aangegeven dat ik niet tevreden ben met de box, ik dacht zelfs dat er een onderdeel werd gemist.
bol.com en animalcare wisten meteen dat ik met de box zoals geleverd en conditie nieuw met bijbehorende prijs niet akkoord zou gaan. Uiteindelijk is na mailverkeer en lang wachten op reactie van bol.com/animalcare de box op 28-09 terug gestuurd op een post.nl punt zo staat het in de mail van bol.com. Op 19-10 kreeg ik een bevestiging van bol.com dat het pakket goed was ontvangen.
Op 24-10 kreeg ik een uitnodiging van bol.com voor een afterpaybetaling voor wederom de transportbox, die ik toen niet heb besteld. Ik heb dus geen 2e box besteld. dit is eenzijdig vanuit bol.com gedaan ism Animalcare. Ik heb toen meteen contact opgenomen en toen werd telefonisch en schriftelijk aangegeven dat ik de betaling als niet verzonden kan beschouwen. Tot ik 27-11 een herinnering ontving.
De box besteld in augustus is geretourneerd waarin ik de bevestiging heb gekregen van ontvangst. Ik heb geen 2e box besteld.

panter22
door panter22 Mar 9, 2019 om 11:31
6599 Antwoorden / Vragen

Welke mail heb je bij dit item gevoegd. Die van 28-9 of van 19-10.
Als je een mail krijgt dat je die afterpay betaling als niet verzonden kunt beschouwen, dan moet dat toch afgerond zijn.
Hoe kun je dan nog een herinnering krijgen. Je was op dat moment toch niets meer verschuldigd?
Als Bol duidelijk aangeeft zelf de bench te hebben ontvangen, dan moet Bol maar zorgen dat de verkoper die bench krijgt, of de bench weer naar jou terugsturen.
Het probleem is volgens mij dat je de bench aan Bol gestuurd hebt en niet aan de verkoper.
Dat kun je toch ook rechtzetten met de mail van Bol van 19-10. Staat er iets in je account bij Bol wat je kunt gebruiken?
Accouter heeft het ook over het verzenden naar verkoper.
U geeft aan het bestelde product geretourneerd te hebben naar de externe verkoper. Wanneer de externe verkoper uw product heeft ontvangen, dient de externe verkoper dit door te geven aan bol.com.

panter22
door panter22 - Mar 8, 2019 om 17:58
6599 Antwoorden / Vragen

Nog maar een keer je verhaal gelezen. Je had in je account bij Bol moeten kijken waar je die bench naar terug moest sturen.
In plaats daarvan heb je de klantenservice van Bol gebeld en het retouradres van Bol gekregen.Vervolgens heb je die bench naar Bol teruggestuurd. De verkoper heeft de bench niet ontvangen, maar Bol wel, als alles goed gegeaan is.
De bench is kennelijk zoekgeraakt en je hebt je verzendbewijs weggegooid. Dus je hebt geen bewijs dat je de bench verzonden hebt naar Bol.
Met dat bewijs had Bol kunnen uitzoeken waar de bench gebleven is.
Bol wil je tegemoet komen als je een betaalbewijs kan geven van de verzendkosten naar de verkoper. Dat kun je niet, want je hebt de bench gratis naar Bol gestuurd.
Het komt er op neer dat je niet kunt bewijzen dat je de bench teruggestuurd hebt. Niet naar de verkoper, noch naar Bol.
Als dat het geval is, dan zul je de bench moeten betalen.
Wat dan de betekenis is van de kopie die je meegestuurd hebt, is mij niet duidelijk. Maar ongetwijfeld heeft Bol dit uitgelegd.

diumenge
door diumenge Mar 9, 2019 om 10:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin. TS koopt iets via bol.com en bol.com geeft een retouradres, product gaat retour en TS ontvangt een bevestiging van ontvangst, dan hoeft TS later niet alsnog met een verzendbewijs e.e.a. aan te tonen.

ne
door neodutchio Mar 9, 2019 om 10:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

TS heeft iets via het platform van Bol gekocht. Als TS Bol belt met het verhaal dat er bij hun iets besteld is, dan zal Bol ook hun retouradres geven. Had TS gezegd dat er via een partner gekocht is zou de uitkomst anders zijn geweest.
TS had gewoon online in de order moeten kijken en had daar kunnen zien waar het naar toe gestuurd moest worden.

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 10:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22

Ik weet niet of het zo is gegaan, ik heb een mail ontvangen voor een gratis retournering naar een post.nl. punt. Dus geen vervoersdienst!!!!!!!
Op de mail staat dat de verkoper de box goed heeft ontvangen. Ik ontvang een creditfactuur en het bedrag wordt teruggestort. Als alles is afgerond, dan bewaar ik een verzendbewijs niet meer. Misschien doe jij dat wel, dat is slim en zal ik voortaan ook gaan doen.

Als de box bij bol.com of animalcare kwijt is geraakt, dan kan het toch niet zo zijn dat er maar weer een nieuwe factuur naar de consument wordt verstuurd. Dat zullen zij dit zelf moeten oplossen. Daar zit mijn punt!

De kopie geeft aan dat de bench geretourneerd is, en wanneer, ook dat het retour goed is ontvangen door verkoper.

diumenge
door diumenge Mar 9, 2019 om 10:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad Elfie, als de bench daadwerkelijk zoek is geraakt dan is dat een probleem van bol.com en de partner. Niet jouw verantwoordelijkheid. Het maakt niets uit of je nu belt, in je account kijkt of mailt, je moet kunnen vertrouwen op de informatie die je van bol.com ontvangt.

panter22
door panter22 Mar 9, 2019 om 11:04
6599 Antwoorden / Vragen

Het is die mail waar het om draait. Is het nu zo dat je de mail hebt ontvangen nog voordat je de bench hebt opgestuurd?

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 11:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22

Waarom draait het om die mail panter22?
Volgens mij draait het om een retournering die goed is ontvangen door verkoper en bevestigd. Dat betekent m.i. meteen dat de retournering goed is gedaan/gegaan! met of zonder vervoersdienst, met of zonder antwoordnummer.
Als alle handelingen daarna ook goed verlopen dan mag ik ervan uitgaan dat de retournering is afgehandeld en ook dit is bevestigd.

Dan mag het toch niet zo zijn dat ik een nieuwe factuur ontvang omdat de box mogelijk niet meer vindbaar is. Of ergo ineens toch niet ontvangen is.

panter22
door panter22 Mar 9, 2019 om 11:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt het geld terugkrijgen, nog voordat het product ontvangen is,
https://www.webwinkelkeur.nl/regels-terugbetalen-na-retour/

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 11:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje Panter22, dus dat zou betekenen dat bol.com terugbetaalt ook al is de box niet ontvangen? Dan zou dat ook betekenen dat er vanuit Animalcare /bol.com niet zomaar opnieuw een factuur mag worden verstuurd waardoor er een vordering bij mij ligt.

Ja ik heb een mail ontvangen van Rowan van klantenservice dat de bench gratis kan worden geretourneerd en dat Animalcare wordt ingelicht. Tevens is er ook een mail, waaruit de reden blijkt waarom ik de bench retourneer en deze wordt beantwoord vanuit bol.com.

Tevens een mail ontvangen van goede ontvangst van retournenring waarin wordt vermeld dat 198 euro wordt teruggestort. dus niet de bijkomende kosten van een vervoersdienst. Daar is toen helemaal niet over gesproken.

panter22
door panter22 Mar 9, 2019 om 15:41
6599 Antwoorden / Vragen

Het is administratief niet goed verwerkt en zie dat maar eens op te lossen.
 Animalcare wil die €189 van jou ontvangen ondanks dat je bericht hebt gekregen dat de bench ontvangen is door Bol.. Nu ligt de vordering al bij een incassoburo.
Zo kom je er niet uit. Volg het advies van Tijger1 en neem contact op met het juridisch loket.
Daar kunnen ze je verder helpen. Het incassoburo zal je wel een termijn gegeven hebben om te betalen. Heb je nog geen advies van het juridisch loket gekregen voor de termijn verstreken is, meldt dan aan het incassoburo dat je een afspraak hebt met het juridisch loket. En vraag om uitstel.
https://www.juridischloket.nl/

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 16:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

dankjewel panter22, zal ik doen. Bol.com is de opdrachtgever voor de incasso, ik blijf erbij dat bol.com dit probleem met partner moet gaan oplossen.

marita5
door marita5 - Mar 9, 2019 om 10:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Molmeismiyo ,

Lees hier de voorwaarden van de verkoper Animalcare , retourneren is inderdaad gratis .

https://www.bol.com/nl/v/animalcare-holland/1281404/#conditions

Neem eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

molmeismiyo
door molmeismiyo Mar 9, 2019 om 11:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Maritas
Fijn, dankjewel voor het meedenken!

marita5
door marita5 Mar 9, 2019 om 11:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , Suc6

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2019 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een raar bedrijf eigenlijk dat Animalcare. Bij een beschadigde verpakking houden ze bij retourneren 25% van de koopprijs in.

Zou daar dus nooit kopen.