mo
door moederlief Jun 13, 2012 om 14:50
Auto & vervoer

Wat kost mij de benzine, ritje Zuid Duitsland

Wie helpt?
Ik moet een trip maken van Maastricht naar Ülm (zuid Duitsland). Wie ooh wie kan mij vertellen hoeveel geld ik dan kwijt ben aan benzine. Ik rij een Kia Picanto.
Binnen Nederland kan ik het zelf opzoeken via de routeplanner van ANWB, maar dit weet ik even niet zelf
omdat ik zelden of nooit naar het buitenland rijd.
Weet geeneens hoeveel kilometer het is.
bij voorbaat dank.
Moederlief

2512 11 Rapporteer

jo
door jorisw - Jun 13, 2012 om 14:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

- Hier kan je het aantal kilometers te bepalen (Zuid-Duitsland is nogal een ruim begrip.

- en hier schijn je de benzineprijs in Duitsland te kunnen vinden.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Jun 13, 2012 om 14:57
149 Antwoorden / 12 Vragen

Tjezus zeg. Als je het voor nederland kan uitrekenen via de routeplanner van de ANWB dan kan je dat toch ook voor Duitsland.
Je weet wat zo`n ding verbuikt , Je kan op de routeplanner zien hoeveel kilometer het is. Hoe simpel wil je het hebben. Met een dergelijke attitude zou ik niet naar het buitenland ( al is het maar naar de buren ) durven gaan. Daar helpt geen moedertjelief aan.

abarth
door abarth - Jun 13, 2012 om 15:01
845 Antwoorden / 19 Vragen

Enkele reis:

circa 531 km (kortste route)
Benzine kosten circa 60 euro geschat op gemiddeld verbruik voor compacte auto bij een NL benzine prijs van 1,80. Tanken in duitslang geeft dus een paar euro voordeel

Bron Google maps.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Jun 13, 2012 om 15:02
149 Antwoorden / 12 Vragen

Maastricht - Ulm = 532,6 kilometer
Ka picanto 1:18 = +/- 30 liter
Benzine in Duitsland +/- 1,60 €
Totaal = ongeveer € 48,00

abarth
door abarth - Jun 13, 2012 om 15:05
845 Antwoorden / 19 Vragen

duitslang = Duitsland.

Joris, lezen is ook een vak: Ulm is niet zo'n ruim begrip.
Ultraglide, als je geen moeite wil doen reageer dan uberhaupt niet ipv iemand terecht te wijzen.

abarth
door abarth - Jun 13, 2012 om 15:07
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op woensdag 13 jun 2012, 15:02]Maastricht - Ulm = 532,6 kilometer
Ka picanto 1:18 = +/- 30 liter
Benzine in Duitsland +/- 1,60 €
Totaal = ongeveer € 48,00

mijn reactie komt iets later dan je normale antwoord.. excuses

mo
door moederlief - Jun 13, 2012 om 15:24
30 Antwoorden / 44 Vragen

Beste mensen,
Hartstikke bedankt voor de snelle medewerking.
Ultraglide, beetje kort door de bocht.
Je hebt hoogbegaafde mensen met dyslexie
en je hebt best slimme mensen met discalculie.
Niet zo snel oordelen.
Ik heb discalculie (kan heel slecht rekenen) en kan dus wel 'n beetje hulp gebruiken. Daarbij ben ik niet technisch ook....
Gelukkig kan ik af en toe rekenen op de sympathie van mensen zoals
hier bij Kassa. Dus bij deze: hartstikke bedankt mensen!
Moeder(tje)lief
P.s. Tanken in Duitsland...tuurlijk, ik had het kunnen weten ;-).

gr
door grootvader_1 - Jun 13, 2012 om 15:24
153 Antwoorden / 44 Vragen

Carte Michelin, een uitstekend hulpmiddel.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.viamichelin.fr/web/Itineraires?strStartLocid=31NDF1czMxMGNOVEF1T0RRNU9EVT1jTlM0Mk9EY3lOZz09&strDestLocid=31M21vZjEwY05EZ3VNems1TmpJPWNPUzQ1T1RZMk1RPT0=&intItineraryType=1&caravaneHidden=false&vh=CAR&strVehicle=0&itineraryCarType=0&itineraryFuelType=0&isFavoriseAutoroute=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isAvoidLNR=false&isAvoidFrontiers=false&dtmDeparture=13%2F06%2F2012&distance=km&devise=1.0|EUR&indemnite=&carbCost=1.6&autoConso=6.8&villeConso=6&routeConso=5.6.

Dit plakken in uw zoekbalk geeft de beste/snelste route aan.
Maar niet alleen is Carte Michelin alleen daarvoor geschikt maar geeft ook een planning -- mooiste routes/bezienswaardigheden/hoogte viaducten/ uitkijkpunten/diversen--Kortom dezelfde informatie als die vroeger op hun deelkaarten werd gegeven.

Mogelijke tip is het tanken buiten Nederland en liefst in Luxembourg.
En inderdaad,zelfs als (ex)professioneel chauffeur gebruik ik in dit soort gevallen m.b.t. een adres in het buitenland ook een routeplanner (Tom-Tom).

Ga goed uitgerust op weg en...........2 uur rijden en een kwartier rust.

De Vrije Vogel

(Veilig Verkeer Nederland).

gr
door grootvader_1 - Jun 13, 2012 om 15:34
153 Antwoorden / 44 Vragen

Helaas werkt de link niet ,zie ik.
Maar intoetsen Carte Michelin, dan intoetsen naam van vertrek, naam aankomst stad in linker veld.
Depart = Vertrek
Arrivee = aankomst
waarbij plaats en land
en dan rechercher = zoeken. Kies Baden-Wurthenberg

De uitkomst wordt dan;
kosten ongeveer: 60,59 euro
tijd pl.m. 5u19 min.
Lengte 533 km, waarvan 521 km over autosnelwegen.

Die Freie Vögel

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Jun 13, 2012 om 15:35
149 Antwoorden / 12 Vragen

@moedertjelief

Het woord dyscalculie komt uit het Grieks en Latijn betekent slecht kunnen rekenen.

Het voorvoegsel 'dys' komt uit het Grieks en betekent 'slecht'.
'Calculie' komt van het Latijnse 'calculare', dat 'rekenen' betekent.
Dat woord 'calculare' komt weer van 'calculus', dat 'kiezelsteen' betekent of 'steentje' op het rekenbord.

Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog een aantal andere beperkingen, zoals een zwak ruimtelijk inzicht, moeite met klokkijken, slechter geheugen, spellingsproblemen, gebrek aan inzicht.

Ik zou toch voorzichtig zijn in het buitenland.

@Abarth
excuses niet nodig . Ik neem niemand zijn opmerkingen,conclusie`s of vooroordelen kwalijk want men heeft recht op diezelfde opmerkingen,conclusie`s of vooroordelen.

mo
door moederlief - Jun 15, 2012 om 09:01
30 Antwoorden / 44 Vragen

Ultraglide: :-).