Afhandeling samsung garantie telefoon
Mijn telefoon is verstuurd naar samsung ter reparatie. Onder de garantie. Ik heb duidelijk aangegeven USB poort en Accu. Samsung weigert hem te maken omdat mijn beeldscherm een kleine beschadiging heeft. Zij willen het hele toestel maken en dat ik moet bij betalen. Hier ben ik het niet mee eens. Als ik met de auto naar de garage ga om onder de garantie een nieuwe moter te krijgen dan kunnen zij mij ook niet verplichten dat ik eerst de voorruit moet laten repareren.
Dus mijn vraag in hoevere staan ze in hun recht.
Topantwoord
Het is niet duidelijk of er nog meer aan het toestel mankeert dan wat nu zichtbaar is. Ze kunnen met een reparatie dus nog allerlei defecten tegenkomen.
Samsung heeft gelijk.
U kunt overwegen om niet te laten repareren als het reparatiebedrag erg hoog uitvalt en het toestel dat niet meer waard is, en een nieuw toestel misschien niet veel meer kost. Mogelijk kunt u veel oplossen door BlueTooth te gebruiken en een draadloze oplader waar je het toestel op kunt leggen als het toestel die mogelijkheid heeft.
Uw vergelijking met een auto slaat helemaal nergens op.
Het betreft een kleine beschadiging rechtsonder in het scherm. Hij is zo klein dat als de screenprotector erop zit je hem nauwelijks ziet. Alleen ik kies ervoor om hem niet meer te laten maken. Ik wil wel de accu en usb poort onder de garantie vervangen hebben. Dan kan de telefoon naar mijn kinderen toe die hem nog wel eens zullen laten stuiteren.
Volgens een ander bedrijf kan deze schade los van het beeldscherm gerepareerd worden. Kost me accu en usb poort nog geen 100 euro. Dat is goedkoper dan de ruim 250 euro wat samsung mij vraagt voor het scherm. En ja de telefoon leverd bij verkoop dit bedrag niet meer op.
Dus voor AURORA1 de vergelijking met de auto slaat misschien nergens op maar komt wel op hetzelfde neer. Je wilt onder garantie laten vervangen waar je recht op hebt. Dit zou betekenen dat iedereen die zijn smartphone van samsung een keer laat donderen en een klein barstje in het scherm heeft meteen van alle garantie af is als je het niet door hun laat repareren.
U mag vinden wat u vindt, maar of het ergens op slaat?
U kunt maar beter uzelf overtuigen, ik ben hier niet om in discussie te gaan met vraagstellers die van mij een antwoord krijgen op hun vraag. Dat is zonde van mijn tijd en aandacht. Heel simpel.
Die wat u niet laten kunt, is ook simpel.
Als Samsung dat van de accu en oplaadpoort wel onder garantie maakt mag u niet mopperen.
Hallo Frankleurs ,
Samsung weigert hem te maken omdat mijn beeldscherm een kleine beschadiging heeft.
Is dit het antwoord van Samsung / of het antwoord van de reparateur Dynafix ?
Doet dat ter zake?
Dynafix handelt dit toch af in opdracht van Samsung? Dat betekent dat hier: Dynafix = Samsung.
Ja , doet zeker terzake . Wanneer Ts de telefoon laat repareren door Dynafix worden meestal meer problemen gevonden , waaronder vochtschade . Dynafix staat hierom bekend , de kosten lopen dan meer op .
Maar hier is duidelijk een scheur in de display, ts wist er van. Dan kan ts wel zeggen dat de usb poort en de accu er los van staan, maar het kan ook een gevolg zijn van de val en geen gebrek aan het toestel.
Dus de accu en de USB poort is kapot? Maar ook het scherm is beschadigd. Hebt u dat ding laten vallen? Uiteraard repareren hem helemaal of helemaal niet.
Je kunt beter de vraag stellen in hoeverre je zelf in je recht staat.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
ik heb gewoon een klachtenbrief naar samsung geschreven en wacht wel af wat er gebeurt. Maar voor mij geen samsung meer als hun klachten zo worden opgelost.
Quote: Dit zou betekenen dat iedereen die zijn smartphone van samsung een keer laat donderen en een klein barstje in het scherm heeft meteen van alle garantie af is als je het niet door hun laat repareren.
Een usb aansluiting en de accu gaan echt niet zomaar kapot. Als dat door de val gebeurd is, valt het ook zeker niet onder garantie. Overigens speelt deze manier van repareren niet alleen bij Samsung. Dan maar voor € 100,- laten maken bij het andere bedrijf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer