fr
door frankleurs Jun 29, 2020 om 15:35
Computers & telefonie

Afhandeling samsung garantie telefoon

Mijn telefoon is verstuurd naar samsung ter reparatie. Onder de garantie. Ik heb duidelijk aangegeven USB poort en Accu. Samsung weigert hem te maken omdat mijn beeldscherm een kleine beschadiging heeft. Zij willen het hele toestel maken en dat ik moet bij betalen. Hier ben ik het niet mee eens. Als ik met de auto naar de garage ga om onder de garantie een nieuwe moter te krijgen dan kunnen zij mij ook niet verplichten dat ik eerst de voorruit moet laten repareren.

Dus mijn vraag in hoevere staan ze in hun recht.

1695 10 Rapporteer

Topantwoord

pino123
door pino123 - Jun 29, 2020 om 15:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat ligt er een beetje aan, als vervolg schade kan optreden doordat het scherm stuk is zal het onder garantie laten repareren lastig zijn.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2020 om 15:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is niet duidelijk of er nog meer aan het toestel mankeert dan wat nu zichtbaar is. Ze kunnen met een reparatie dus nog allerlei defecten tegenkomen.
Samsung heeft gelijk.
U kunt overwegen om niet te laten repareren als het reparatiebedrag erg hoog uitvalt en het toestel dat niet meer waard is, en een nieuw toestel misschien niet veel meer kost. Mogelijk kunt u veel oplossen door BlueTooth te gebruiken en een draadloze oplader waar je het toestel op kunt leggen als het toestel die mogelijkheid heeft.
Uw vergelijking met een auto slaat helemaal nergens op.

fr
door frankleurs - Jun 29, 2020 om 16:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het betreft een kleine beschadiging rechtsonder in het scherm. Hij is zo klein dat als de screenprotector erop zit je hem nauwelijks ziet. Alleen ik kies ervoor om hem niet meer te laten maken. Ik wil wel de accu en usb poort onder de garantie vervangen hebben. Dan kan de telefoon naar mijn kinderen toe die hem nog wel eens zullen laten stuiteren.

Volgens een ander bedrijf kan deze schade los van het beeldscherm gerepareerd worden. Kost me accu en usb poort nog geen 100 euro. Dat is goedkoper dan de ruim 250 euro wat samsung mij vraagt voor het scherm. En ja de telefoon leverd bij verkoop dit bedrag niet meer op.

Dus voor AURORA1 de vergelijking met de auto slaat misschien nergens op maar komt wel op hetzelfde neer. Je wilt onder garantie laten vervangen waar je recht op hebt. Dit zou betekenen dat iedereen die zijn smartphone van samsung een keer laat donderen en een klein barstje in het scherm heeft meteen van alle garantie af is als je het niet door hun laat repareren.

aurora1
door aurora1 Jun 29, 2020 om 17:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U mag vinden wat u vindt, maar of het ergens op slaat?
U kunt maar beter uzelf overtuigen, ik ben hier niet om in discussie te gaan met vraagstellers die van mij een antwoord krijgen op hun vraag. Dat is zonde van mijn tijd en aandacht. Heel simpel. Die wat u niet laten kunt, is ook simpel.

ma
door malty Jun 29, 2020 om 17:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als Samsung dat van de accu en oplaadpoort wel onder garantie maakt mag u niet mopperen.

marita5
door marita5 - Jun 29, 2020 om 16:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frankleurs ,

 Samsung weigert hem te maken omdat mijn beeldscherm een kleine beschadiging heeft.

Is dit het antwoord van Samsung / of het antwoord van de reparateur Dynafix ?

Tr
door Trostomaat Jun 30, 2020 om 10:17
239 Antwoorden / Vragen

Doet dat ter zake?
Dynafix handelt dit toch af in opdracht van Samsung? Dat betekent dat hier: Dynafix = Samsung.

marita5
door marita5 Jun 30, 2020 om 14:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , doet zeker terzake . Wanneer Ts de telefoon laat repareren door Dynafix worden meestal meer problemen gevonden , waaronder vochtschade . Dynafix staat hierom bekend , de kosten lopen dan meer op .

panter22
door panter22 Jun 30, 2020 om 14:45
6599 Antwoorden / Vragen

Maar hier is duidelijk een scheur in  de display, ts wist er van. Dan kan ts wel zeggen dat de usb poort en de accu er los van staan, maar het kan ook een gevolg zijn van de val en geen gebrek aan het toestel.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2020 om 16:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus de accu en de USB poort is kapot? Maar ook het scherm is beschadigd. Hebt u dat ding laten vallen? Uiteraard repareren hem helemaal of helemaal niet.

sw
door swat1500 - Jun 30, 2020 om 01:34
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien het feit dat er niet gereageerd wordt is het probleem kennelijk opgelost.

panter22
door panter22 - Jun 30, 2020 om 08:07
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt beter de vraag stellen in hoeverre je zelf in je recht staat.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

fr
door frankleurs - Jun 30, 2020 om 15:02
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb gewoon een klachtenbrief naar samsung geschreven en wacht wel af wat er gebeurt. Maar voor mij geen samsung meer als hun klachten zo worden opgelost.

Donuts
door Donuts - Jun 30, 2020 om 15:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Dit zou betekenen dat iedereen die zijn smartphone van samsung een keer laat donderen en een klein barstje in het scherm heeft meteen van alle garantie af is als je het niet door hun laat repareren.

Een usb aansluiting en de accu gaan echt niet zomaar kapot. Als dat door de val gebeurd is, valt het ook zeker niet onder garantie. Overigens speelt deze manier van repareren niet alleen bij Samsung. Dan maar voor € 100,- laten maken bij het andere bedrijf.

simon55
door simon55 - Jun 30, 2020 om 15:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe oud is het toestel dan ?