ekiem
door ekiem May 13, 2014 om 15:31
Computers & telefonie

Avast free

Ik heb windows 7 op mijn p.c waarop dacht ik al de nodige bescherming zit. Nu wilde ik er ook Avast Free anti virus op zetten maar zag dat ik dit moet registreren.
Mijn vraag is het volgende : wat houdt dit in ? Deze registratie kun je doen met je facebook account ( deze heb ik niet ) of met je mail adres. Zit je dan ergens aan vast als je je registreert ?

Oja en ik krijg nu ook vanaf vandaag allerlei waarschuwingen in de trant van " uw p.c wordt bedreigd " maar ik dacht dat windows 7 toch al standaard werd beveiligd ?? Al die pop-ups vragen om een scan en vinden dan tal van bedreigingen !! Moet ik dit negeren ?

ekiem

6426 41 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - May 13, 2014 om 16:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dan kun je het programma een jaar lang gratis gebruiken en krijg je meerdere malen per dag de virus-definities, dat is een database waar alle soorten virussen en gespuis geregistreerd staan, kun je gewoon doen.
Klik-> Hier

gompy2
door gompy2 - May 13, 2014 om 16:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ben trouwens erg benieuwd wat je allemaal op je PC hebt staan als bescherming.
Die pop-ups die die meldingen geven moet je gewoon negeren en beslist niet op in gaan.
Je kunt een pop-up/banner-blocker add-on toevoegen, Adblock Plus bijvoorbeeld, maar wat heb je zo allemaal geïnstalleerd dan?

ekiem
door ekiem - May 13, 2014 om 16:30
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goeden middag,

Microsoft seccurity essentials ,maar dat zit er dacht ik standaard op enTrusteer.
Wat ik wilde weten, was dus wat er na dat jaar gratis gebruik, gebeurt. Ik had nl avast erop zitten maar na een poosje was er een soort van count-down. Iedere keer meldingen dat de boel afliep....zo van u heeft nog 20 dagen bescherming en ga zo maar door. Heel hinderlijk, vandaar.
Was nl in het bezit van een oude p.c met XP erop. Heb nu een nieuwe " tweede hansje " met windows7 erop. Daar zat dus die Avast op met ,na verloop van tijd die count-douw meldingen. Avast heb ik toen eraf gehaald met de bedoeling die er opnieuw op te zetten maar toen kwam dat geintje van dat je je moet registreren.
Als dat voor een jaar is dat zou je naar mijn idee daarna aan een soort van abbonement vast kunnen zitten, dat wilde ik nu graag weten.

groeten Ekiem

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Als dat voor een jaar is dat zou je naar mijn idee daarna aan een soort van abbonement vast kunnen zitten, dat wilde ik nu graag weten.........

Nee, je zit niet aan een abonnement vast. Ze proberen je natuurlijk wel te verleiden tot een betaalpakket van Avast.

Vraag me af of je p.c. nu uberhaupt wel een AV beveiliging heeft. Dat kun je zien rechtsonderin je scherm of in Onderhoudscentrum - beveiliging.

.........en ik krijg nu ook vanaf vandaag allerlei waarschuwingen in de trant van " uw p.c wordt bedreigd ".......

Van welk programma is dat afkomstig dan? Zou me niet verbazen als je met een besmette p.c. zit.

gompy2
door gompy2 - May 13, 2014 om 17:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Carola omschreef het al, je zit er niet aan vast, maar een ongeregistreerde blijft een maand lang de virus-database bijwerken, en inderdaad tegen het einde van die maand gaat het programma wat mekkeren.
Als je het geregistreerd hebt krijg je dus een licentie voor een jaar maar moet je de reclame voor de betalende variant er wel voor lief bijnemen, en dat is ook logisch.

Trusteer is van de ING, maar heeft niets met een beveiligingsprogramma voor internet te maken, het geeft ook een schijnveiligheid waarbij mensen met weinig kennis van zaken denken dat ze goed beveiligd zijn, en dat is juist niet zo..
Klik hier-> Trusteer Rapport biedt schijnveiligheid

@Carola.
Besmetting hoeft nog niet persé zo te zijn, als ze rare site's bezoekt kunnen er ook van die vervelende pup-ups en banners tevoorschijn komen, maar ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken, er kan zich al zo maar wat genesteld hebben.
Andere hier geven wel aan waar adware cleaners te downloaden zijn

Cookies
door Cookies - May 13, 2014 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gompy: Trusteer is idd geen AV programma, maar als de mensen even de moeite zouden nemen om vermelde informatie door te nemen, kunnen ze dat ook lezen.

gompy2
door gompy2 - May 13, 2014 om 17:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Mieke.

Vergeten er achter aan te melden bij mijn vorige bericht.
Je hebt nu Microsoft Security Essentials als beveiliging.
Je moet maar van mij aannemen dat Microsoft Security Essentials niet echt veel voorstelt als beveiligingssoftware, geloof me maar op mijn woord.
Installeer die Avast Free en je bent veel en veel beter beveiligd als dat je nu bent, je mail wordt gecontroleerd door Avast, je internetverkeer wordt in de gaten gehouden, het bezoek van foute website's wordt verhinderd, doe het maar gerust, maar eigenlijk moet je het ook zelf uitmaken natuurlijk.
Suc6

@Carola.
Inderdaad, maar met die kennis en ervaring wordt men niet geboren, die moet men opbouwen, net zoals jij en ik, en dat gaat vaak met scha en schande, maar gelukkig is er internet en kunnen mensen gewaarschuwd worden ;-)

ekiem
door ekiem - May 13, 2014 om 18:06
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt allemaal voor het meedenken en voor jullie antwoorden. Ik heb me maar geregistreerd, is wel zo veilig denk ik zo.
Heb voor de basis veiligheid gekozen en denk dat dit goed is. Op "oude p.c " had ik AVG Free als beveiliging, beviel ook goed en nu dan deze.

groeten Ekiem

aurora1
door aurora1 - May 13, 2014 om 18:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik me het goed herinner wordt met Windows 7 meegeleverd een pakket MS Essentials. Onderdelen daarvan kun je installeren, zoals de MS Internet Security, en/of Windows Live Mail.
Windows Defender staat standaard bij levering erop geïnstalleerd. Je zou dus even kunnen uitzoeken of het Windows Defender is die je bedoelt of dat daadwerkelijk Windows Security Essentials is geïnstalleerd. De eerste gaat probleemloos samen met de Avast Free, van de tweede weet ik het niet.
Wat betreft pop-ups/reclamemeldingen van Avast Free, die kun je uitschakelen door stille/gaming modus aan te vinken. Je moet die wel even uitvinken als er een nieuwe versie van het programma gedownload/geïnstalleerd moet worden. Met het aanvinken van de stille/gamingmodus krijg je wel t.z.t. de melding dat de tijd van de registratie verloopt zoals je nu gehad hebt.

di
door diversion - May 14, 2014 om 11:58
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb onlangs op mijn nieuwe pc met Windows 8.1 ook Avast Free edition geïnstalleerd en heb helemaal niks geregistreerd. Is niet verplicht, ook niet om gratis updates te krijgen. Het is niet voor niks een gratis versie.

peter
door peter - May 14, 2014 om 12:13
33 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat de gratis Microsoft Essentials niet goed zou zijn.Bedoelt u de commerciele computertijdschriften die verdienen aan reclame en advertenties van commerciële virussoftware.Ben dan zo vrij zulke testen met korreltje zout te nemen.Als commercieel programma zou ik meer voor Spyhunter in combinatie met Microsoft kiezen

w.
door w.galien - May 14, 2014 om 12:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ...je kunt gewoon registreren hoor, je zit dan nergens aan vast bij Avast. Je krijgt alle updates en aan het eind van de registratie periode (een jaar ) krijg je de melding van er is een nieuwe versie beschikbaar en die kun je dan downloaden. Ik zelf heb Avast Free Edition al een jaar of 4 met registratie zonder problemen of hinderlijke emails van Avast. Dus gewoon doen, en nee je bent het niet verplicht.

di
door diversion - May 14, 2014 om 12:35
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb in het verleden ook Microsoft Essentials gebruikt maar die voerde bij mijn oude pc regelmatig geen automatische update uit zodat ik dat vaak zelf moest doen en dus ook soms vergat. Ik heb de beste ervaringen met AVG en Avast. Bij nader inzien heb ik trouwens volgens mij toch mijn versie van Avast indertijd geregistreerd.

pe
door pebk - May 14, 2014 om 12:38
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=peter schreef op woensdag 14 mei 2014, 12:13]Wie zegt dat de gratis Microsoft Essentials niet goed zou zijn
Ik zeg dat (ook). De onderbouwing kun je vinden op sites als AV-Test.org. Protection score van MSE is 0.

Microsoft zegt het zelf trouwens ook. Kijk hier maar eens. (Engels)

Commentaar op MSE op andere sites (waaronder de consumentenbond) spreekt boekdelen.

Een gratis virusscanner als die van AVG of Avast is best goed. Je kunt het ook (gratis) aanvullen door af en toe Housecall uit te voeren. Dit is een gratis service van TrendMicro.

Ook handig is Malwarebytes te installeren. Hier is ook een gratis versie van. Dit programma is met name gericht op het ontdekken van malware.

Wat betreft registratie; dat kun je ook met een spam adres doen. Maak ergens een tweede mailadres aan (gmail, hotmail, ...) en vul alleen onzin in. Al je spam komt dan daar terecht.

audb
door audb - May 14, 2014 om 12:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Windows defender? niets is zo slecht als dat programma!.
Die popup`s? ja dat is een irritante die gewoon nergens opslaat.
Maar de (goedkoopste) virus scanner die ook nog eens goed is ? daar verschillen de meningen over.
Wel zeker is dat de duurste niet altijd de beste is
Maar naast virussen bestaat er een veel grotere gevaar namelijk "Tojans" en die worden door veel virus scanners niet herkend.
Uw pop-up kan wel eens zo trojan zijn en dan kan u deze gebruiken om te scannen http://portable.superantispyware.com/sassaferun.php
Werkt het niet dan kan u ook deze gebruiken maar ook die zal na een maand stoppen.
http://files.surfright.nl/HitmanPro.exe

raydep
door raydep - May 14, 2014 om 12:55
100 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon registreren, daar zijn geen nadelen aan verbonden. Je kunt Avast in "stille gamingmodus" zetten (je vindt die optie onder instellingen) zodat je geen berichten over wat dan ook ontvangt op de herinnering (na een jaar) na dat je opnieuw moet registreren.

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 14:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Regristreren is betalen, wel even zo makkelijk eerst op internet te zoeken welk de beste is. en het meeste biedt. qua virus/ malware / tune up. het voordeel ervan is dat U voortaan een aanbieding krijg voor minder geld. bij verlenging, en U direct alle tools heeft die uw computer opschonen, ordenen.
liever NIET met een facebook account, die gaat andere gebruikers van ( UW vrienden) lastig vallen.
google op anti virus, of het beste antivirus programma en u komt er wel uit.
Bent U tevens gevrijwaard van de oeverloze discussie, van reageerders die menen allemaal de beste scanner te hebben en de ander de een afraden enz enz enz .
voor de pop ups google even op, adblock .. abp , nestelt zich in uw browser, belast de pc niet en weert de kolere zooi.

Miocht U de volledige werkende versie van de anti virus hebben ga dan direct een volledige scan doen, dus alle schijven en geheugen sticks die U hebt aangesloten of ooit hebt gebruikt op de computer.
het duurt dan even, maar dan is Uw computer schoon en betrouwbaar. sterktte en succes ..

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 14:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=raydep schreef op woensdag 14 mei 2014, 12:55]Gewoon registreren, daar zijn geen nadelen aan verbonden. Je kunt Avast in "stille gamingmodus" zetten (je vindt die optie onder instellingen) zodat je geen berichten over wat dan ook ontvangt op de herinnering (na een jaar) na dat je opnieuw moet registreren.

@@raydep,

stille gamersmodus. ?
de TS is vrij onbekend met computers zoals je door de vraag te lezen zult begrijpen, stel dat ze dit doet en even wat wilt printen, oid.
mevr schrikt want die ziet een waarschuwing in beeld komen, printer niet gevonden, denk even na voor je adviseert, gamers mode gooit achtergrond of weinig gebruiktte of onnodige programma `s uit. om de processor te ontlasten, dus meer rekenkracht voor de game.
Houdt antwoorden gewoon simpel, maak het allemaal niet zo onnodig lastiger voor mensen.

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 14:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Registreren is betalen........

Nee, in ieder geval niet bij Avast free!

raydep
door raydep - May 14, 2014 om 14:42
100 Antwoorden / 1 Vragen

Je kletst koek eclipse.

ekiem
door ekiem - May 14, 2014 om 14:54
676 Antwoorden / 100 Vragen

Middag allemaal en alweer bedankt voor jullie antwoorden. Leerzaam is het allemaal wel.
Dat van die stille gamemodus klinkt / klonk interessant. Maar, als ik het goed begrijp en ik vink dat aan dan zou het kunnen dat wanneer ik wil printen dat die dan niet "gevonden " wordt ? In dat geval is het aanvinken van die modus niet zo slim denk ik.

Avast is nu in ieder geval geinstalleerd en geregistreerd ,en ik heb al een scan uitgevoerd.

Nu maar hopen dat die pop-ups tegen gehouden worden. Kreeg iedere keer meldingen van allerlei prijzen die ik zogenaamd heb gewonnen o.a i-phone's en zo.

groeten Ekiem

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Over het al dan niet aanvinken van de stille/gaming-modus was gisteren al iets gezegd en kunt gewoon printen als die aangevinkt staat.
De registratie (met een e-mailadres) is telkens voor een jaar gratis gebruik, als dat jaar bijna om is krijg je daarvan meldingen en dat je je opnieuw moet registreren om Avast Free wederom een jaar gratis te kunnen gebruiken. En, zoals @carola.83 zegt, het is en blijft gratis.

raydep
door raydep - May 14, 2014 om 15:07
100 Antwoorden / 1 Vragen

De stille gamingmodus zet de meldingen van Avast (bijvoorbeeld dat de definities zijn bijgewerkt) uit. Meer doet die modus niet, die meldingen zijn erg hinderlijk als je aan het gamen bent. Ik kan je ook aanraden om naast Avast het programma Malwarebytes te installeren, ook dat programma kent een gratis versie. Virusscanners en malwarescanners zijn beiden aan te bevelen, één van de twee installeren is niet afdoende.

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 15:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 14 mei 2014, 14:56]Over het al dan niet aanvinken van de stille/gaming-modus was gisteren al iets gezegd en kunt gewoon printen als die aangevinkt staat.
De registratie (met een e-mailadres) is telkens voor een jaar gratis gebruik, als dat jaar bijna om is krijg je daarvan meldingen en dat je je opnieuw moet registreren om Avast Free wederom een jaar gratis te kunnen gebruiken. En, zoals @carola.83 zegt, het is en blijft gratis.

@ Aurora, ik zal de laatste zijn je tegen te spreken, maar alle gamingmode, zet de printerspool uit. pas als je terugkeert naar de gewone modus werkt alles weer 100% . zo `n proggie deactiveert de op dat moment onnodige belastende programma `s , wel heb je bij enkele de mogelijkheid zelf aan te vinken wat wel of niet uit moet, maar gezien TS niet de nodige kennis heeft is voor ts het beste gewoon te doen wat de standaard instellingen zijn. en tzt te experimenteren. gaming mode ziet het dan als onnodige belastende processor gebruik, en gelijk heeft het, want je gaat gamen. zet je direct bij opstarten de gamingmodus of de bespaarmodus aan, dan werkt een deel van de soft en hardware gewoon niet. , als ik de kast aan heb en ga even tv kijken zet ik hem op besparen, binne enkele minuten slaapt de kast, gaan de vennen uit. en knippert de slaapmodus. een tikje op de balk en hoppa kastje is wakker. :-) en alles werkt zoals het moet.

En voor Ts, voor lichte spelletjes is geen gaming modus nodig,het is meer voor als je een zware processor en aparte video kaart hebt, en veeleisende grafische games speelt. dus vergeet gaming modus, zorg gewoon voor de goede beschermende software, opdat U veilig kunt internetten en pagina `s kijken. en voor dat nerveuze popup gedoe op uw monitor haal even adblock binnen , echt is een eitje om te doen. zet wel alle proggie s die U binnen haalt in een map anders wordt het een rommeltje waar de computer niet vrolijk van wordt. ,,,, oops dan maar zo .... https://adblockplus.org/nl/chrome . aanklikken, plaatsen ineen mapje, mapje naam geven adblock ,uitpakken.klaar :-) en schoon is uw beeld .

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 15:46
1561 Antwoorden / 370 Vragen

p.s
map maken?
rechter muisknop, nieuwe map. kopieer even de naam van het programma wat u binnenhaalt en klik op de map naam wijzigen, dan plakken en klaar.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 16:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 14 mei 2014, 14:54]
Avast is nu in ieder geval geinstalleerd en geregistreerd ,en ik heb al een scan uitgevoerd.

Nu maar hopen dat die pop-ups tegen gehouden worden. Kreeg iedere keer meldingen van allerlei prijzen die ik zogenaamd heb gewonnen o.a i-phone's en zo.
groeten Ekiem
Geef eens aan wanneer en waar je die pop-ups krijgt, dat lijkt me veel beter, dan kunnen anderen beoordelen of het iets is vanaf het internet/website's of dat je computer besmet is en je het ook hebt als je gewoon op je computer bezig bent.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het gaat dus om meer pop-ups dan alleen de melding van Avast om te registreren.
Je kunt ook ad-block plus installeren (is ook al eerder gemeld) en bijv.DoNotTrack Me.
Welke browser gebruik je?

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 17:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:19][quote=ekiem schreef op woensdag 14 mei 2014, 14:54]
Avast is nu in ieder geval geinstalleerd en geregistreerd ,en ik heb al een scan uitgevoerd.

Nu maar hopen dat die pop-ups tegen gehouden worden. Kreeg iedere keer meldingen van allerlei prijzen die ik zogenaamd heb gewonnen o.a i-phone's en zo.
groeten Ekiem
Geef eens aan wanneer en waar je die pop-ups krijgt, dat lijkt me veel beter, dan kunnen anderen beoordelen of het iets is vanaf het internet/website's of dat je computer besmet is en je het ook hebt als je gewoon op je computer bezig bent.

@ iig niet door jou, zitten we allemaal met freeware en aanverwante troep. dus jij ken op het internet zien dat de kast van ts is besmet ? ben je een alternatief van Jomanda ? DOMPY er staan vast nog wel vragen van een jaar terug waar je wat onzinnigs kunt uiten voor het scoren van een sterretje. sta er toch wel versteld van dat jij een virusscanner definieert met adblock ? knap hoor,
waar zou ts die popups nu te zien krijgen dompy ?? dat ts hijacks heeft is wel duidelijk.

nou ga maar weer kopieeren en plakken, je hebt je vaardigheden op de kleuterschool iig niet verleerd.

raydep
door raydep - May 14, 2014 om 17:02
100 Antwoorden / 1 Vragen

Het bericht is van dinsdag 13 mei 2014 afkomstig van ekiem. Mogelijk ben je een beetje in de war.

ekiem
door ekiem - May 14, 2014 om 17:11
676 Antwoorden / 100 Vragen

Daar was ik weer.

Tja die pop-ups, daar raak ik ondertussen kriegel van. Regelmatig duikt er een banier op van AVG internet op waarbij je je kan abonneren op hun beveiligings pakketten. Die klik ik gewoon weg.

Daarbij komt er in de hoek van de p.c een vierkante pop-up met daarin een melding in de trant van......Attentie....Prestaties van uw P.C zijn slecht....druk op knop om uw windows fouten op te lossen. Dat doe ik dus niet maar ik druk op het kruisje om die pop-up weg te klikken. Maar als ik dat heb gedaan dan kom ik op een site ( engels ) van windows met weer het zoveelste verhaal om van alles op te lossen.
Zo heb ik ook al de nodige meldingen gehad om back-ups te maken of dat de p.c op ieder moment kon crashen !

Raar maar waar.

Als ik eenmaal alles heb weg geklikt, ja dan heb ik nergens last van, en ik heb er geen moeite mee om h.e.e.a weg te klikken maar het hoort niet , vind ik.

Zit me net te bedenken dat ik weleens het spelletje Trucksnake van de postcodeloterij speel, zouden die pop-ups daar van kunnen komen ?? Is trouwens het enige spelletje dat ik op deze p.c speel.

Op de tablet heb ik nergens last van.

groetjes Ekeim

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 17:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ voor de rest,
het gaat mij er niet om dat avast free is ik heb het op de mobiel, maar prefereer zelf betaalde versie op mijn kast. maar dat was het probleem niet
het onnodig geneuzel wie er de beste scanner heeft is niet terzake, het betrof op een moment de gamingmodus, die programma `s uitschakelen,
schijnbaar begrijpen sommigen niet waar de gamingmodus voor dient. wat het doet, en wanneer het dient te worden gebruikt.
ik laat het hierbij, het wordt een verwarrende discussie met @ dompy en daar heb ik geen zin in, idd avast is freeware, sowhatt . daar gaat de vraag toch niet over.

fijne avond verders,

eclipse
door eclipse - May 14, 2014 om 17:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen
raydep
door raydep - May 14, 2014 om 17:30
100 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ster de indruk dat je de vraag waarop wij reageren niet hebt gelezen. Ik paste hem dus maar even": "Ik heb windows 7 op mijn p.c waarop dacht ik al de nodige bescherming zit. Nu wilde ik er ook Avast Free anti virus op zetten maar zag dat ik dit moet registreren.
Mijn vraag is het volgende : wat houdt dit in ? Deze registratie kun je doen met je facebook account ( deze heb ik niet ) of met je mail adres. Zit je dan ergens aan vast als je je registreert ?

Oja en ik krijg nu ook vanaf vandaag allerlei waarschuwingen in de trant van " uw p.c wordt bedreigd " maar ik dacht dat windows 7 toch al standaard werd beveiligd ?? Al die pop-ups vragen om een scan en vinden dan tal van bedreigingen !! Moet ik dit negeren ?

ekiem

door ekiem - May 14, 2014 om 17:44
676 Antwoorden / 100 Vragen

Raydep, ik snap je reactie niet. Hoe kom je erbij dat je denkt dat ik de gegeven antwoorden niet lees?
Ik lees alle antwoorden wel en probeer daar het nodige meer te doen.

gr. Ekiem

raydep
door raydep - May 14, 2014 om 17:49
100 Antwoorden / 1 Vragen

@ekiem. Nu is de chaos compleet ;-) Ik had het niet tegen jou maar tegen eclipse.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 19:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:11]Daar was ik weer.

Tja die pop-ups, daar raak ik ondertussen kriegel van. Regelmatig duikt er een banier op van AVG internet op waarbij je je kan abonneren op hun beveiligings pakketten. Die klik ik gewoon weg.

Daarbij komt er in de hoek van de p.c een vierkante pop-up met daarin een melding in de trant van......Attentie....Prestaties van uw P.C zijn slecht....druk op knop om uw windows fouten op te lossen. Dat doe ik dus niet maar ik druk op het kruisje om die pop-up weg te klikken. Maar als ik dat heb gedaan dan kom ik op een site ( engels ) van windows met weer het zoveelste verhaal om van alles op te lossen.
Zo heb ik ook al de nodige meldingen gehad om back-ups te maken of dat de p.c op ieder moment kon crashen !

Het lijkt me nodig tijd dat je met wat tooltjes het 1 en ander laat scannen.
Edrick3 maar ook anderen hebben altijd een hele serie linken klaar waar je gratis software kunt downloaden en die je even moet uitvoeren, misschien dat zij die even willen dumpen,(klik->) AdwCleaner is er 1 van en heel goed, maar er zijn er meer en ik heb al die linken niet onder een knop zitten en de andere mensen zo te zien wel ;-)

Bepaalde pop-ups kunnen ook door tracking cookies komen die ineens meldingen geven als je bepaalde site's bezoekt.
Een goede tool die om te verwijderen is Ccleaner, die ken je denk ik al.
Installeren, Ccleaner een intelligente scan laten doen naar de software die je hebt geïnstalleerd en dan laten analyseren en dan schoonmaken.
Op de tab "Register" klikken, laten scannen op fouten, dan "Herstel geselecteerde fouten", een backup van de te verwijderen sleutels laten maken, klaar met Ccleaner.
Ccleaner verwijderd alleen maar "Orphan-keys"
Orphan-keys zijn register-sleutels die ooit eens ergens toe behoord hebben, programma's of wat dan ook, of andere verwijzingen, maar die na het verwijderen achter blijven in het register en geen dienst meer doen.
Met de nieuwere versie's van Windows is dat al een heel stuk beter geworden, maar er blijft nog genoeg achter.
Minder register-sleutels betekend een kortere zoektijd voor Windows, maar dat kun je verwaarlozen met de hedendaagse computers.
Heeft verder niet zo veel met die pop-ups te maken, maar je bent toch eenmaal bezig met Ccleaner.
Verder niets meer aan veranderen aan Ccleaner instellingen.
We lezen het wel.
Suc6

ekiem
door ekiem - May 14, 2014 om 20:04
676 Antwoorden / 100 Vragen

ha ha ha, sorry hoor voor de chaos. Het is nu weer wat minder met de pop-ups, gelukkig maar. Kan het niet na vertellen maar heb wat verwijderd nl.( webget ) .Ik kreeg steeds allerlei reclame met onderin de melding "Webget".

Oja Gompy2 je had het in je bericht over een Cleaner. Die had ik ook op mijn "oude p.c " maar bij deze nieuwe zit het er niet op. Is het handig om die er op te zetten of werken die virus programma's elkaar dan tegen ?

Een collega vertelde dat maar die cleaner vond ik toch handig. Enig nadeel was dat alle wachtwoorden na het cleanen eraf waren.

alvast bedankt, hoop dat ik niet voor meer chaos heb gezorgd ha ah, Ekiem

raydep
door raydep - May 14, 2014 om 20:40
100 Antwoorden / 1 Vragen

Jij veroorzaakt de chaos niet hoor. Ik had in 1 van mijn reacties beter kunnen vermelden voor wie mijn opmerking was bedoeld. Ik gebruik cc cleaner niet maar dat kun je rustig installeren het zit andere beschermingsprogramma's niet dwars. Ik ben zelf erg tevreden over Malwarebytes (de betaalde versie (18 euro voor een lifetime licentie als ik het me goed herinner) alhoewel ook dat programma soms tekort schiet. Er is ongelooflijk veel beschermingssoftware verkrijgbaar maar de zwakke plek blijft de gebruiker zelf. Er is een term voor: PEBCAK (Problem Exists Between Chair And Keyboard) 100% veiligheid bestaat niet. (ook niet buiten het internet)

ekiem
door ekiem - May 14, 2014 om 20:56
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ja dat klopt, daar ben ik inmiddels , door schade en schande al achter gekomen. Je kunt gewoonweg niet alles weten en je kunt ook niet alles voor zijn. Oude p.c werkte jarenlang prima. Maar ja, hij was gedateerd en er zat XP op. Met de nieuwe is het gewoon nog even wennen omdat het net even allemaal anders is.

Tablet is ook prima maar niet voor alles geschikt.
Zal eens kijken naar die cleaner.

Groeten Ekiem

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 22:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op woensdag 14 mei 2014, 20:04]ha ha ha, sorry hoor voor de chaos. Het is nu weer wat minder met de pop-ups, gelukkig maar. Kan het niet na vertellen maar heb wat verwijderd nl.( webget ) .Ik kreeg steeds allerlei reclame met onderin de melding "Webget".

Oja Gompy2 je had het in je bericht over een Cleaner. Die had ik ook op mijn "oude p.c " maar bij deze nieuwe zit het er niet op. Is het handig om die er op te zetten of werken die virus programma's elkaar dan tegen ?

Een collega vertelde dat maar die cleaner vond ik toch handig. Enig nadeel was dat alle wachtwoorden na het cleanen eraf waren.

alvast bedankt, hoop dat ik niet voor meer chaos heb gezorgd ha ah, Ekiem
Ccleaner is geen antivirusprogramma.
Ccleaner houdt niks tegen en kan geen boze dingen onderscheppen.
Ccleaner is een opruimer van ballast wat je oploopt als je aan het internetten bent geweest en programma's hebt geïnstalleerd en weer verwijderd, en als je het programma zich zelf laat instellen en er niks aan veranderd hebt haalt het geen wachtwoorden weg.
Het haalt cookies weg van site's waar je ooit geweest bent.
In zo'n cookie zit data gestopt waarin een site herkent dat je daar ooit geweest bent en je daarom meestal niet meer vraagt naar je inlog-gegevens, behalve als er een korte verlooptijd of andere tijdgebonden beperkingen aangegeven is zoals hier bij Kassa-Vara en je na een kort verdwijnen van deze site je steeds weer opnieuw in moet loggen.
Dit verwijderen van cookies kun je instellen in Ccleaner, zodat de cookies bewaard blijven van site's waar je vaak komt en waar je niet wilt dat je steeds opnieuw in moet loggen, maar dat is voor latere zorg.
Dus goed tot je door laten dringen, Ccleaner is geen antivirusprogramma of malware-verwijderaar of wat dan ook.

Het is beter als je die link van AdwCleaner eens goed leest, en bekijkt hoe dat werkt, of 1 van Malwarebytes wat Raydep aangeeft, die heeft ook een gratis versie, en je daar mee bezig houdt, dan komt Ccleaner later wel.
Maar goed, tis helemaal jouw eigen feesie en je moet uiteraard zelf bekijken hoe je het invult.
Suc6

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 23:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En....dergelijke programma's alleen van de site van de makers downloaden en niet via softonic e.d.
Je kunt eens kijken op de gratissoftwaresite.
Daar staat veel informatie over programma's en staan ook instructies voor het downloaden in installeren, waarvoor je naar de site van de makers wordt geleid.
Ik zou overigens eerst eens scannen met de gratis Mbam en daarvoor hem eerst updaten.
Verder heb je al een paar keer een algemene tip gehad over reclame pop-ups. Dus je kunt goed vooruit met de gegeven informatie.