wi
door wilma_1 Nov 3, 2003 om 12:40
Computers & telefonie

Betaling internetprovider zonnet

zijn er meerdere mensen die zoveel problemen hebben met de betaling aan zonnet? bij mij is nu voor een half jaar aan abonnement afgeschreven, terwijl ik aangegeven heb per 2 maanden te willen betalen. Nu kan ik zonnet enkel per mail bereiken over deze kwestie echter, ik ontvang geen antwoord van ze. Hebben meer mensen hier problemen mee en zo ja, hoe heeft u dit opgelost??

1023 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

va
door vannisius - Apr 16, 2004 om 11:51
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, ik ook. Zelf zit ik ook bij zonnet. de afspraak die ik had, was dat het eerste halfjaar in een keer zou worden afgeschreven, en daarna per maand. Nou,mooi niet, na een half jaar werd er weer een halfjaar afgeschreven. Schandalig deze praktijken, maar ik heb het er bij laten zitten. De enige mogelijkheid is 1) terugboeken bij de bank niet accoord incasse 2)onmiddelijk een bedrag van 2 maanden, wat de afspraak was, zelf over te maken anders bent u nalatig, 3) u schriftelijk te wenden tot zonnet, want vragen beantwoorden per email duurt veel te lang. Veel succes, ik hoop dat zonnet wakker wordt, dat dit geen manier van zaken doen is. De volgende keer laat ik het nl. wel terugboeken want 6 maanden betalen komt mij nu ook niet uit!

si
door simonbakker - Apr 16, 2004 om 11:51
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zonnet maakt misbruik van gegeven incasso recht.
Ik ken het probleem ook, maar dan weer net even anders.
Na een jaar gebruikt te hebben van ZON2 (heet nu ZON VAAK) heb ik mijn abonnement opgezegd. In mijn personal profile staat ook vermeld dat ik heb opgezegd, en ik heb ook
een email gekregen waarin zonnet bevestigd dat mijn opzegging verwerkt zal worden.
Omdat ik bij aanmelding voor ZON2 een week
moest wachten voordat ik via een speciaal nummer toegang kon krijgen tot ZON2, meende ik ook dat ZON Nederland NV het speciale telefoonnummer ook weer zouden gaan afsluiten op de laatste datum van mijn
contract. Omdat ik niet werd afgesloten, bleef
ik het speciale telefoonnummer gebruiken, in de veronderstelling dat mijn internet tikken na verstreiken van de abonnements datum weer tegen het normale tarief berekend zouden worden. Of dat nu wel of niet gebeurde weet ik niet, maar wel werd weer abonnements geld van 30 Euro afgeschreven.
Op mijn vraag of dit een vergissing was, kreeg ik bericht dat het abonnement verlengd was, omdat ik het speciale nummer ben blijven gebruiken. Terugbetalen wilden ze niet.
Omdat hun email antwoord zo lang op zich liet wachten, kon ik het bedrag ook niet meer terug laten storten door de postbank.
Deze situatie is te vergelijken met een abonnement op een krant. Na afloop van het abonnement, stopt de krantejongen per ongeluk nog een krant in je bus. Je leest die en
vervolgens krijg je van de uitgever het bericht dat je abonnement werlengd is, omdat je die krant gelezen hebt, en tevens schrijft hij dan ook direct maar het abonnementsgeld af.
Om aan bovenstaand probleem wat te doen, heb ik deze klacht bekend gemaakt bij Ook Dat Nog en KatInDeZak
Als er meer mensen incasso problemen hebben
bij ZON Nederland N.V. kunnen we samen een gerechtelijke vuist maken en ons geld terug vorderen.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 11:51
57 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ai, dat ken ik. Niet bij Zonnet, maar wel bij UPC. Ik heb het volgende gedaan. Eerst de bank bellen om het geïncasseerde bedrag terug te laten storten (storneren). Vervolgens moet je wel even die 2 maanden over maken, anders heb je meteen een betalingsachterstand. Tot slot moet je ze natuurlijk ook nog even vertellen over het hoe en waarom van je acties. Ik vond op hun site het volgende:
---
Vragen over uw factuur kunt u mailen naar rekening@zonnet.nl, vermeld hierbij uw gebruikersnaam en klantnummer.

U kunt uw vraag ook per brief richten aan ons hoofdkantoor. Wij verzoeken u uw gebruikersnaam, klantnummer en bankgegevens hierin te vermelden. De brief kunt u sturen naar:

Zon Nederland NV
postbus 12022
1100AA Amsterdam

Zon faxen kan ook: 020-7507725
---
Ik heb zelf prima ervaringen met het sturen van een fax! Zorg dat je daarin ook heel duidelijk vermeldt waar je zelf bereikbaar bent (mail, telefoon enz.).
Mocht het probleem blijven spelen, vraag dan je bank om een selectieve blokkade. Dan worden alle incasso's van het rekeninnummer van Zonnet naar jouw rekening geweigerd! Natuurlijk wel handmatig blijven betalen... Succes! En vergeet niet: De aanhouder wint!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer