ni
door nielsvdeng Sep 17, 2015 om 18:50
Computers & telefonie

Buiten de bundel tele2 geen service

Na aanschaf nieuwe mobiel zijn er per ongeluk kosten gemaakt buiten de bundel. Dit is gekomen doordat nog niet alle instellingen waren gedaan in het toestel. Deze is tussentijds op de lader gezet in de slaapkamer waar ik verder geen zicht op heb. Blijkbaar heeft t toestel niet voldoende wifi bereik gehad en is op 4g over gegaan. Precies in de laadperiode was t toestel fotos e.d. in de cloud aan t syncen. Ik zag de smsen van tele2 pas dat ik t toestel verder in zou gaan stellen. Meteen contact opgenomen, maar er valt helaas geen regeling te treffen. Totdat de rekening is voldaan ben ik eenzijdig afgesloten. Ondanks dat ik verder altijd ruim binnen de bundel blijf, en er ook geen plafond bij tele2 ingesteld kan worden of dat snelheid naar beneden wordt gehaald buiten de bundel. Later blijkt dat ik volledig afgesloten ben. Blijkt na 3 dagen onderzoek waarom ik toch niet bereikbaar ben. Later nogmaals contact gezocht met verzoek mij weer aan te sluiten ook al is het enkelzijdig. Niemand kan iets betekenen voor mij. Totdat het verschuldigde bedrag is ingelost. Ik kan deze niet op voorhand inlossen. Ik betaal heel veel en krijg geen enkele service in elke zin van het woord. Terwijl als ik naar een winkel ga voor een nieuw abo of wat dan ook, al bellend de winkel uit loop. Ook kosten die hieruit voortvloeien kan ik niet bij tele2 verhalen, daar er bij betalingen een verificatiecode naar sms gestuurdt wordt om in te kunnen loggen lukt nu dus niet. T is erg spijtig dat je niets in goede harmonie met ze kan regelen, of ergens terecht kan waar ze me wel willen helpen. Wie weet wel een ingang?

2612 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2015 om 20:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begrijp ik uit uw reactie dat u wel de extra gemaakte kosten zou willen betalen, wellicht via een betalingsregeling o.i.d., maar ze staan niet open voor contact? In dat geval wil het misschien helpen klachten te uiten via [URL=http://www.klachtenkompas.nl/tele2]www.klachtenkompas.nl/tele2[/url] of www.klacht.nl/tele2.

Ik ben persoonlijk wel van mening dat de kosten betaald zouden moeten worden, het is tenslotte niet de schuld van Tele2 dat u een toestel ben gaan gebruiken dat kosten maakt. Neemt niet weg dat ze zich coöperatief mogen opstellen.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 17, 2015 om 21:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Data uitschakelen is één keer vegen, dan één keer tikken en weer één keer vegen. Snap best dat deze 3 handelingen heel veel werk is, maar voorkomt behoorlijk wat narigheid. Toch het advies om dit standaard altijd te doen.

ni
door nielsvdeng - Sep 17, 2015 om 21:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil ook betalen, maar kan pas als ik de rekening krijg. Die krijg ik pas over een maand. Dan gaan ze me weer aansluiten. Dit kan ook nog 15 dagen duren. Kortom betaal ik 2 maanden plus buiten de bundel kosten, maar kan en krijg niets van ze.

Heb trouwens op beide sites deze gang van zaken geplaatst.

Ik snap dat ik zelf verantwoordelijk voor de kosten ben, heb t alleen dit moment niet in de gaten gehad. Gaat mij erom dat ik naar behoren bediend wordt. Dit is verre van.

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2015 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet naar een Tele2 verkooppunt gaan zoals bijv. Dixons, daar naar de rekening vragen, die laten printen en daar dan direct betalen met een ontvangstbewijs e.d.?
Voor adressen klik hier.
Ik zou op het toestel maar zo snel mogelijk bijv. My Data Manager installeren en daarop een limiet instellen.

hereistom
door hereistom - Sep 17, 2015 om 23:08
740 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met Tele2 als u, de administratie is daar een zooitje.
Jaren altijd netjes alles betaald, ging er ineens een incasso mis door een fout bij Tele2, toen ik de aanmaning kreeg, bleek ik ineens al te zijn afgesloten, na veel heen en weer gebel werd ik weer aangesloten, na een maand kreeg ik ineens een rekening voor aansluitkosten.
Toen ik ging bellen en zei dat ik het er niet mee eens was, werd ik weer afgesloten!
Ik ben toen naar Vodafone gegaan en heb alles van Tele2 laten blokkeren!

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 20, 2015 om 13:01
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Niels,
Wat super balen zeg dat je onverwachts zoveel hoge datakosten hebt gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg van geschrokken bent. Het is inderdaad zo dat op het moment dat je wifi verbinding zwak is, je toestel vaak automatisch verbinding maakt met het 3G of 4G netwerk. Dit is iets wat alle smartphones doen, en wat dus bij elke provider gelijk is. Dit kan ik dan ook niet voor je veranderen. Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd maar ik raad je aan om altijd je mobiele internet volledig uit te schakelen op het moment dat je gebruik maakt van wifi thuis. De consumentenbond heeft hier een interessant artikel over geschreven. Ik raad je aan deze tips allemaal goed te doorlopen: http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/

Verder is het afsluiten een automatisch proces en kunnen we je helaas pas weer aansluiten op het moment dat de rekeningen zijn betaald. Heb je geprobeerd om via de Ideallink in Mijn Tele2 te betalen? Dat kan onder het kopje facturen! Je kunt ook het bedrag handmatig naar ons overmaken als je dat liever wilt. Controleer dan wel even of je het juiste factuurnummer en klantnummer hebt toegevoegd! https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/betaling/ Het is overigens zo dat vanaf 12-022014 er geen buitenbundelkosten worden gerekend voor nieuwe abonnementen ( met uitzondering van actiebundels). Check voor meer info onze tarievenpagina: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/

Als je verder nog vragen hebt kun je ons ook altijd even berichtje achterlaten op één van Social Media Kanalen of op ons forum. Dan helpen we je daar graag verder!
Twitter: @tele2nederland
Facebook: whttps://forum.tele2.nl/?_ww.facebook.com/Tele2Nederland
Forum: https://forum.tele2.nl/?_ga=1.120437132.569016252.1413822901

groetjes,
Fleur van Tele2

ho
door hopetobehelping - Sep 21, 2015 om 20:40
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nielsvdeng,

met enige verbazing lees ik uw vraag.
Begrijp ik u goed als ik zeg dat u de 'hoge' rekening nog niet ontvangen heeft (en dus ook nog niet heeft kunnen betalen) en dat Tele2 u op voorhand nu al afgesloten heeft ?
Als dat zo is is dat te gek voor woorden natuurlijk. En u dan ook nog laten betalen voor een abonnement van uw afgesloten nummer ?
Maar wellicht begrijp ik het verkeerd. Mocht ik het toch goed begrijpen dan zou ik snel richting de geschillencommissie telecom gaan als ik u was. In de volgende link leest u er meer over, klik hier.
De hoge factuur is helaas verder weinig voor u aan te doen, maar u geeft zelf ook al aan dat u bereid bent deze te betalen.

ni
door nielsvdeng - Sep 21, 2015 om 21:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

@hopetobehelping

U heeft t inderdaad juist dat ze me op voorhand hebben afgesloten, en me dr ook nog voor laten betalen.
Maarrr, ik kreeg eergister WEL een SMS van tele2 dat mijn factuur klaar staat. Ik kon niet geloven dat ze dat wel naar mij konden sms'en. Stiekum geprobeerd of ik telefonisch bereikbaar was. En ja

ho
door hopetobehelping - Sep 21, 2015 om 21:14
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nielsvdeng schreef op maandag 21 sep 2015, 21:06]U heeft t inderdaad juist dat ze me op voorhand hebben afgesloten, en me dr ook nog voor laten betalen.
Maarrr, ik kreeg eergister WEL een SMS van tele2 dat mijn factuur klaar staat. Ik kon niet geloven dat ze dat wel naar mij konden sms'en. Stiekum geprobeerd of ik telefonisch bereikbaar was. En ja

Beste nielsvdeng,

bedoelt u dat u inmiddels weer aangesloten bent en weer gebruik kunt maken van uw telefoon ?
Dat zou in ieder geval wel goed nieuws zijn.
Let er op dat er over de periode waarin u afgesloten bent niets in rekening gebracht krijgt. In die periode heeft Tele2 namelijk niet de dienst geleverd waarvoor u betaalt. Als u verder gewoon al uw rekeningen netjes betaald heeft dan kan en mag Tele2 u ook niet zomaar afsluiten. Let er dus ook op dat men u geen 'aansluitkosten' in rekening gaat brengen. Verder ben ik van mening dat men u nog wel enige tegemoetkoming verschuldigd is aangezien men u zomaar voor een periode heeft afgesloten.
Mocht u niet tevreden zijn met hoe Tele2 het verder afhandelt dan zou ik niet schromen om naar de geschillencommissie te stappen (zie ook mijn eerdere reactie).

door 1953 - Sep 22, 2015 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tele2! Mijn innige deelneming.

Tsja...wat nu met een halsstarrige houding van Tele2 en ook eigenlijk uw verantwoordelijkheid in dezen.

U had ten tijde op de Wi-Fi ontvangst uw dataroaming kunnen uitzetten en was uw belbundel nog intact geweest. Eigen schuld dikke bult! Nu zit u op de blaren van uw eigen stommiteit en in feite met de gebakken peren.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2015 om 06:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 01:50]Tele2! Mijn innige deelneming.

Tsja...wat nu met een halsstarrige houding van Tele2 en ook eigenlijk uw verantwoordelijkheid in dezen.

U had ten tijde op de Wi-Fi ontvangst uw dataroaming kunnen uitzetten en was uw belbundel nog intact geweest. Eigen schuld dikke bult! Nu zit u op de blaren van uw eigen stommiteit en in feite met de gebakken peren.En weer een totaal zinloze en waardeloze bijdrage van sprokkelaar 1953.

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 27, 2015 om 19:17
229 Antwoorden / 6 Vragen

En toch is Tele2 een goede provider,natuurlijk enige coulance zou hen niet misstaan,maar recht van spreken heeft u niet,wat gezegd word over dat afsluiten voor dat de factuur er is,is ook logisch ivm met eventueel nog veel hogere kosten.

hereistom
door hereistom - Sep 27, 2015 om 20:54
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tolsma1945 schreef op zondag 27 sep 2015, 19:17]En toch is Tele2 een goede provider,natuurlijk enige coulance zou hen niet misstaan,maar recht van spreken heeft u niet,wat gezegd word over dat afsluiten voor dat de factuur er is,is ook logisch ivm met eventueel nog veel hogere kosten.
Volgens mij ben je niet lekker!
Tele2 is helemaal geen goede provider, hun administratie is een zooitje!
Door een incassofout bij hun werd ik afgesloten voordat ik bericht had gehad.
Na veel heen en weer gebel gaven ze eindelijk toe en werd ik weer aangesloten, maar toen kreeg ik ineens een rekening van aansluitkosten!
Toen ik daar over ging klagen hebben ze me gewoon weer afgesloten en ben ik al mijn tegoed kwijt!
Hoezo een goede provider!?