xi
door xilaxus Jun 24, 2011 om 16:36
Computers & telefonie

Defecte Iphone 1 dag oud niet in te ruilen

Beste mensen,

Ik heb 23 juni jongstleden (gisteren) een Iphone4 gekocht bij de Bel Company en kwam er thuis achter na het activeren van de telefoon dat de speaker kapot was.

Ben er de volgende dag mee terug gegaan en kreeg te horen dat het toestel niet in te ruilen was voor een nieuwe omdat ik hem al geactiveerd had en geregistreerd staat als verkocht. En de telefoon alleen maar door de provider mag worden vernieuwd.

ik moet nu kassabonnen faxen naar de provider T-MOBILE om het defect toestel op te laten halen voor een nieuwe... joost mag weten hoe lang dat gaat duren!! daar krijg ik geen fatsoenlijk antwoord op!

Mag dit zomaar??? Een defecte telefoon verkopen voor 600euro zonder inruil mogelijkheid.

4254 40 Rapporteer

freya
door freya - Jun 24, 2011 om 16:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ehm... je bedoelt toch niet dat het linker speakertje kapot is....?

In dat geval is er dus niets kapot. Als je onderop je iPhone 4 kijkt, dan is het rechter roostertje de speaker en het linker roostertje de microfoon....

m.vr.gr. Freya

xi
door xilaxus - Jun 24, 2011 om 17:08
20 Antwoorden / 5 Vragen

Nee dat is helaas niet het probleem, tijdens het bellen wordt je niet gehoord en hoor je de beller niet.

freya
door freya - Jun 24, 2011 om 17:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=xilaxus schreef op vrijdag 24 jun 2011, 17:08]Nee dat is helaas niet het probleem, tijdens het bellen wordt je niet gehoord en hoor je de beller niet.

Tja, als je die informatie nu meteen bij 'je vraag' had gezet, dan had ik bovenstaand antwoord niet gegeven (je zou niet de eerste zijn die denkt dat onderop de iPhone 2 speakertjes zitten) en had je ook die rode duim niet hoeven uitdelen.....

Blijkbaar is er dan iets anders aan de hand. Maar als de iPhone inderdaad defect is, dan krijg je met een paar dagen gewoon een nieuwe hoor.

Freya

merryweather
door merryweather - Jun 27, 2011 om 12:21
50 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u een verzekering afgesloten bij de aanschaf van uw telefoon /abo ? Zo ja ,dan krijg je idd een nieuwe of word deze gerapareert en krijgt u een leentoestel en dat duurt niet lang.+- 2 weken.Heeft u geen verzekering afgsloten dan valt het wel onder de garantie en word de telefoon wel gewoon gerapareert of u krijgt een nieuwe alleen krijgt u dan geen leenstoestel. Wij hebben in dit huishouden 2 Iphone abonnenmenten en beide met verzekering en dit werkt uitstekend + dat Apple vrij snel en nieuw toestel geeft inplaats van reparatie.BellCompany kan u alleen helpen als u bij hen zowel de telefoon als de verzekering heeft gekocht anders inderdaad alleen TMobile.Wij hebben 1 abo bij T Mobile afgesloten en 1 bij The Phonehouse .En bij beide werkt het systeem erg goed.

koekeloer
door koekeloer - Jun 27, 2011 om 12:23
562 Antwoorden / 18 Vragen

Werkt het wel als je belt met een "oortje" ?

vv
door vvelzen - Jun 27, 2011 om 13:03
5 Antwoorden / 6 Vragen

Is een bekend probleem (zie vele internetfora), heb exact hetzelfde probleem, alles al geprobeerd. Neem nu een iPhone mee om te bellen en een iPod om muziek te luisteren, terwijl dit echt een van de redenen was om er eentje te kopen.
Gebeurde (inmiddels half jaar geleden) mij ook direct na aankoop, werd op dezelfde wijze afgepoeierd bij verkoper Vodafone ('probeer maar bij de Apple-Store aan de overkant'). Reparatietermijn was (is?) 8 weken, dus geen optie. Maar goed ... nog 1½ jaar en dan krijg ik een nieuwe kans om de klantvriendelijkheid van een volgende firma te ervaren. BelCompany ook maar op het lijstje zetten met 'over 1½ jaar niet bij kopen'.

1paul
door 1paul - Jun 27, 2011 om 15:05
3155 Antwoorden / 0 Vragen

U moet gewoon bij de VERKOPER zijn van het produkt en nergens anders, u heeft weliswaar een abbo afgesloten via hen bij een ander maar zij zijn ten alle tijde de eerste waar u heen moet en zij moeten het in principe oplossen!!!

Men laat zich vaak afpoeieren toch is dit niet de weg, u zou in principe dan ook hierheen moeten met de klacht en daar een nieuwe zien te krijgen, u kunt natuurlijk vragen om een leentoestel voor de tijd dat de uwe in reperatie?omruiling is...

En ja koop is koop al kan dit vaak heel wat gebruiksvriendelijker dan men nu doet in telefoonwereld, u heeft geen recht op ruilen dit is een gunst wel op reparatie uiteraard...

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 16:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe vervelend ook, maar de winkelier is niet verplicht om gelijk een nieuw product te verstrekken en mag ten aller tijden eerst proberen om het probleem op te lossen.

Hoe komen mensen er toch steeds bij dat de winkelier gelijk een nieuw product moet verstrekken en dat reparatie uit ten boze is?

Al is een product 1 seconde oud, dan nog heb je geen recht op gelijk een nieuwe.

Dat je voor je gevoel het daar niet mee eens bent, is een heel andere punt.

tdehond
door tdehond - Jun 27, 2011 om 16:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

T mobile winkel loste mijn probleem met een ander toestel wel goed op. Dit toestel ( Nokia) schakelde uit als ik probeerde te bellen of gebeld werd. Ik ben dezelfde dag terug gegaan na overleg met t mobile provider. Het abonnement was niet geblokkeerd, dus verwees zij mij naar de winkel. Daar kreeg ik meteen een nieuw toestel wat het tot nu toe goed doet. Ik had geen verzekering afgesloten.

vr1944
door vr1944 - Jun 27, 2011 om 17:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ikbenik, ben Beun de haas,

Wat een onzin man.Het is een kleine moeite voor een goede winkelier om het produkt om te ruilen en het defecte apparaat terug te sturen naar de fabrikant..Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier

=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 16:09: Hoe vervelend ook, maar de winkelier is niet verplicht om gelijk een nieuw product te verstrekken en mag ten aller tijden eerst proberen om het probleem op te lossen.

Hoe komen mensen er toch steeds bij dat de winkelier gelijk een nieuw product moet verstrekken en dat reparatie uit ten boze is?

Al is een product 1 seconde oud, dan nog heb je geen recht op gelijk een nieuwe.

Dat je voor je gevoel het daar niet mee eens bent, is een heel andere punt.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 27, 2011 om 18:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Xilaxus,

Je wordt niet gehoord en hoort zelf ook niets.
Dan is er veel meer aan de hand dan een kapot speakertje.
Dan is er veel mis met de telefoon, je moet gewoon alleen maar genoeg nnemen met een nieuwe.
En het is al eerder gezegd : je hebt alleen te maken met de Bad Company, zij zijn de verkopers. De telefoon gewoon daar afgeven.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

quote=xilaxus schreef op vrijdag 24 jun 2011, 17:08]Nee dat is helaas niet het probleem, tijdens het bellen wordt je niet gehoord en hoor je de beller niet.

tdehond
door tdehond - Jun 27, 2011 om 18:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 18:47
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]@ikbenik, ben Beun de haas,

Wat een onzin man.Het is een kleine moeite voor een goede winkelier om het produkt om te ruilen en het defecte apparaat terug te sturen naar de fabrikant..Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

Met alle respect, maar er zit een groot verschil in jouw mening en waar je wettelijk recht op hebt.

Wettelijk gezien heb je geen recht op gelijk een nieuwe.
Dus jouw eisen zijn op jouw meningen gebaseerd en niet op je wettelijke rechten.

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere.

Hoezo zou ik dan een groot probleem hebben?
Moet ik bang worden of zo?

Jij denkt zeker met een grote mond en met veel herrie iets voor elkaar te krijgen waar je wettelijk gezien totaal geen enkele recht op hebt.

vr1944
door vr1944 - Jun 27, 2011 om 19:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 18:32]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.[quote=tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 18:32]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.Je hoeft niet bang te zijn ,want jij een winkelier bent hou je met jou instelling erg weinig klanten over beun,[quote=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 18:47][quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]@ikbenik, ben Beun de haas,

Wat een onzin man.Het is een kleine moeite voor een goede winkelier om het produkt om te ruilen en het defecte apparaat terug te sturen naar de fabrikant..Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

Met alle respect, maar er zit een groot verschil in jouw mening en waar je wettelijk recht op hebt.

Wettelijk gezien heb je geen recht op gelijk een nieuwe.
Dus jouw eisen zijn op jouw meningen gebaseerd en niet op je wettelijke rechten.

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere.

Hoezo zou ik dan een groot probleem hebben?
Moet ik bang worden of zo?

Jij denkt zeker met een grote mond en met veel herrie iets voor elkaar te krijgen waar je wettelijk gezien totaal geen enkele recht op hebt.

vr1944
door vr1944 - Jun 27, 2011 om 19:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 18:32]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 19:28
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 19:22][quote=tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 18:32]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.[quote=tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 18:32]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.Je hoeft niet bang te zijn ,want jij een winkelier bent hou je met jou instelling erg weinig klanten over beun,[quote=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 18:47][quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]@ikbenik, ben Beun de haas,

Wat een onzin man.Het is een kleine moeite voor een goede winkelier om het produkt om te ruilen en het defecte apparaat terug te sturen naar de fabrikant..Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

Met alle respect, maar er zit een groot verschil in jouw mening en waar je wettelijk recht op hebt.

Wettelijk gezien heb je geen recht op gelijk een nieuwe.
Dus jouw eisen zijn op jouw meningen gebaseerd en niet op je wettelijke rechten.

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere.

Hoezo zou ik dan een groot probleem hebben?
Moet ik bang worden of zo?

Jij denkt zeker met een grote mond en met veel herrie iets voor elkaar te krijgen waar je wettelijk gezien totaal geen enkele recht op hebt.

Bij dit soort zaken gaat het niet om wat jouw of mijn mening is, maar waar je wettelijk recht op hebt.
Als jij in een winkel een product koopt en een dag later ga je naar die winkel terug, is de winkelier niet verplicht om gelijk een nieuwe product te verstrekken, maar mag die eerst opsturen voor reparatie.
Dat recht heeft de winkelier.

Nogmaals: hoe jij en ik erover denken is niet relevant, de winkelier staat wettelijk compleet in zijn recht.

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 19:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]@ikbenik, ben Beun de haas,

Dit is echt een zeer zware beschuldiging die nergens op slaat.

vr1944
door vr1944 - Jun 27, 2011 om 19:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Tdehond,

Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijve

=tdehond schreef op maandag 27 jun 2011, 18:32: Als ik er thuis acherkom dat jij me een defect artikel verkocht hebt,heb jij een groot probleem als jij het niet direct omruilt voor een andere. Als ik TS was ging ik ingezelschapp vaan paar man nog eens praatje maken met deze winkelier.

@vr1944
Dit lijkt mij niet de juiste aanpak van een consumentenprobleem.

Persoonlijk ben ik voor een goed gesprek met de winkelier in gezelschap van iemand die ook in staat is beleefd te blijven en dan met het principe van de kapotte grammofoonplaat in gedachten te blijven herhalen dat u er erg prijs op stelt als deze telefoon die op de dag van aankoop al defect blijkt te zijn in te ruilen tegen een nieuw werkend exemplaar.

Het kan geen kwaad het gespreksvolume iets op te schroeven, zodat de klanten het kunnen volgen, maar wel beleefd blijven.

Dat ben ik volkomen met je eens,maar het kan geen kwaad om niet alleen te gaan en ik heb dus nergens over dreigementen of geweld,we hebben het dus over dezelfde methode om nepwinkeliers als Ikbenik uit te leggen dat het niet de bedoeling is om defecte rommel te verkopen .Maar bij de goede winkeliers is het allemaal niet nodig ,die ruilen gewoon om is mijn ervaring.Klantenbinding noemen ze deze klantenservice in vaktaal.

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 19:47
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 19:40]
Dat ben ik volkomen met je eens,maar het kan geen kwaad om niet alleen te gaan en ik heb dus nergens over dreigementen of geweld,we hebben het dus over dezelfde methode om nepwinkeliers als Ikbenik uit te leggen dat het niet de bedoeling is om defecte rommel te verkopen .Maar bij de goede winkeliers is het allemaal niet nodig ,die ruilen gewoon om is mijn ervaring.Klantenbinding noemen ze deze klantenservice in vaktaal.

Verdikkie!
Wie zegt dat ik defecte rommel zou verkopen?

Als ik een tip mag geven: koop eens een goede bril, want je kunt blijkbaar niet lezen.

Nog een ding: jij wilt gewoon jouw mening doordrukken en denkt dat jij in je recht staat als jij gelijk een nieuwe telefoon gaat eisen, terwijl ik alleen aangeef waar je wettelijk wel en geen recht op hebt.

Ik ben ook van mening dat een winkelier gelijk een nieuwe telefoon moet verstrekken, alleen doet mijn mening er niet toe. En jouw mening ook niet.

Als jij vindt dat jij gelijk een nieuwe telefoon dient te krijgen, is het jouw mening en je hebt echt geen poot om op te staan als de winkelier dat niet doet.

vr1944
door vr1944 - Jun 27, 2011 om 19:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als jij een artikel dat bij het verlaten van de winkel al defect is niet wil omruilen ben je in mijn ogen een beunhaas.Dat soort zaken hoor je met de fabrikant op te lossen en niet over de rug van een klant

=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 19:37:
=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54: @ikbenik, ben Beun de haas,

Dit is echt een zeer zware beschuldiging die nergens op slaat.

stacey
door stacey - Jun 27, 2011 om 20:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 19:51]Als jij een artikel dat bij het verlaten van de winkel al defect is niet wil omruilen ben je in mijn ogen een beunhaas.

De Wetgever heeft besloten en wettelijk vastgelegd dat elke -volgens jou: beunhaas die een kapot artikel verkoopt - het Recht heeft het artikel te Repareren en geen nieuwe hoeft te verstrekken als hij het Repareren kan......

En zoals gezegd, wat jij of een ander daarvan vind doet er verder weinig toe............

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 20:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 19:51]Als jij een artikel dat bij het verlaten van de winkel al defect is niet wil omruilen ben je in mijn ogen een beunhaas.Dat soort zaken hoor je met de fabrikant op te lossen en niet over de rug van een klant.[quote=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 19:37][quote=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54]@ikbenik, ben Beun de haas,

Dit is echt een zeer zware beschuldiging die nergens op slaat.

In mijn ogen ben je gewoon een verwende blaag die gewoon een winkelier afzeikt als hij in zijn recht staat.

En wat jij in jouw ogen vindt wilt nog niet zeggen dat je daarmee de in de recht staande winkelier moet beschuldigen van beunhazen. Dat recht heb jij niet, besef dat heel goed!!!!

Als jij zo doorgaat, kan ik je zelfs vervolgen voor smaad en laster.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 27, 2011 om 21:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik vind de discussie een beetje zielig worden.
Zo praatte ik ook toen ik 12 jaar oud was.

wi
door wimpy0103 - Jun 28, 2011 om 00:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

bron consuwijzer.nl

Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Dus ja je het niet recht op een nieuwe alleen zal het bellcompany wel sieren om het wel te doen, maar ja dat is aan hun

ikbenik
door ikbenik - Jun 28, 2011 om 01:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wimpy0103 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 00:17]
Dus ja je het niet recht op een nieuwe alleen zal het bellcompany wel sieren om het wel te doen, maar ja dat is aan hun

Dat is niet altijd mogelijk.

Vaak worden de abonnementen aan het IMEI nummer gekoppeld.
Dan is het gelijk verstrekken van een nieuwe telefoon niet mogelijk.

Daarnaast kunnen mensen wel gemakkelijk zeggen dat de winkelier gelijk een nieuw toestel moeten verstrekken, maar met alle respect, er moet eerst gekeken worden wat er precies aan de hand is en er moet gekeken worden wat de oorzaak van het probleem is. Zonder dat te weten kan er geen reparatie of vervanging van het toestel uitgevoerd worden.

En dat vergeten helaas veel mensen.

nb
door nbw - Jun 28, 2011 om 02:18
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat een onzin en lariekoek. Het is heel simpel. Je koop een apparaat met een gebrek. Ergo terug naar de winkel en daar ligt de bewijslast. En gaan ze niet direct overstag direct rechtshulp inschakelen. Laat je niet afbluffen met verzonnen regels of excuses. Alles wat ze verzinnen is onzin. De consument heeft wettelijke bescherming en kan altijd gelijk halen. Gewoon doorzetten en heb je het niet breed ook de gratis rechtshulp werkt prima.

De winkels en de verkoopmachines weten dit natuurlijk ook. Ze weten ook dat consumenten van alles verkocht kan worden en regeltjes ter eigen glorie vaak met succes worden overtreden en opgelegd. Ik kan hier wel 70 pagina's vullen met hoe de consument wordt bedrogen.

Voor je vraag nee natuurlijk mag dat niet.

börgemeister
door börgemeister - Jun 28, 2011 om 02:28
506 Antwoorden / 25 Vragen

Belcompany is de leverancier van het product geweest.

De wet schrijft voor dat de leverancier, de verkopende partij, een deugdelijk product u moet leveren, in dit geval heeft Belcompany dat niet gedaan.

Belcompaany kan zich niet verschuilen op het feit dat de telefoon al is geactiveerd of anderzins in gebruik werd genomen en zich afdoen door te verwijzen naar de provider T-Mobile, u met een kluitje het riet insturen. Belcompany dient het ondeugedelijk verkochte product te vervangen of tenminste een inspanningsverlichting (tot 3 x toe) om binnen redelijke termijn het prouct te herstellen en hoe de herstelling zou kunnen gebeuren is uw probleem niet, wel die van verkopende partij Belcompany.

ikbenik
door ikbenik - Jun 28, 2011 om 06:56
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=nbw schreef op dinsdag 28 jun 2011, 02:18]Wat een onzin en lariekoek. Het is heel simpel. Je koop een apparaat met een gebrek. Ergo terug naar de winkel en daar ligt de bewijslast. En gaan ze niet direct overstag direct rechtshulp inschakelen. Laat je niet afbluffen met verzonnen regels of excuses. Alles wat ze verzinnen is onzin.
Je hebt niet het recht om gelijk een nieuw product te krijgen, dus wat je eist kan niet.

[quote=nbw schreef op dinsdag 28 jun 2011, 02:18]De consument heeft wettelijke bescherming en kan altijd gelijk halen. Gewoon doorzetten en heb je het niet breed ook de gratis rechtshulp werkt prima.

Wat wil je dan eisen? Gelijk een nieuwe telefoon?
Dat recht hebt je niet, dus kun je dat ook helemaal niet eisen.

[quote=nbw schreef op dinsdag 28 jun 2011, 02:18
Voor je vraag nee natuurlijk mag dat niet.

De vraag was:

[quote]Mag dit zomaar??? Een defecte telefoon verkopen voor 600euro zonder inruil mogelijkheid.

Dus jij wilt zeggen dat de verkopende partij verplicht is om gelijk het product om te ruilen.
Dan spreek je zelf echt met vette leugens.

De winkelier is namelijk niet verplicht om het product gelijk om te ruilen, maar mag het product eerst repareren.

freya
door freya - Jun 28, 2011 om 09:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 28 jun 2011, 01:09]....
Vaak worden de abonnementen aan het IMEI nummer gekoppeld.
Dan is het gelijk verstrekken van een nieuwe telefoon niet mogelijk.
....
En zeker bij iPhones is dat een argument wat niet opgaat. Bij een iPhone krijg je altijd een ander exemplaar. Afhankelijk van de situatie is die dan nieuw of refurbished. De iphone wordt beoordeeld en gaat dan naar de fabriek terug. De klant krijgt dan een ander. Deze policy wordt door Apple (als het om iPhones gaat) altijd gehanteerd en de leveranciers die iPhones leveren zijn daar ook aan gehouden.

Freya

vr1944
door vr1944 - Jun 28, 2011 om 10:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ikbenik

Wat een onzin allemaal.Dat je een en ander persoonlijk opvat kan ik niet helpen,maar ik ben vrij om hier mijn mening te geven over winkeliers die een artikel dat bij het verlaten van de winkel niet wil omruilen.Maar zoals ik al schreef bij een goede zaak gebeurt dat gewoon wel.Je dreigementen neem ik met een korreltje zout,want ik schrijf nergens dat je beunhaas bent ,want dan had er jij bent jij bent een beunhaas gestaan.te .Bij Telefoonkopen.nl had TS wel een nieuwe telefoon meegekregen.

=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 20:03:
=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 19:51: Als jij een artikel dat bij het verlaten van de winkel al defect is niet wil omruilen ben je in mijn ogen een beunhaas.Dat soort zaken hoor je met de fabrikant op te lossen en niet over de rug van een klant
=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 19:37:
=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 17:54: @ikbenik, ben Beun de haas,

Dit is echt een zeer zware beschuldiging die nergens op slaat.

In mijn ogen ben je gewoon een verwende blaag die gewoon een winkelier afzeikt als hij in zijn recht staat.

En wat jij in jouw ogen vindt wilt nog niet zeggen dat je daarmee de in de recht staande winkelier moet beschuldigen van beunhazen. Dat recht heb jij niet, besef dat heel goed!!!!

Als jij zo doorgaat, kan ik je zelfs vervolgen voor smaad en laster.

vr1944
door vr1944 - Jun 28, 2011 om 14:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Stacy

Is dat de zogenaamde zelf bedachte garantie tot de deur wet .Als deze wet al bestaat wordt deze bij bv bij Mediamarkt,Saturn,Dixons ,V&D Telefoonkopen.nl enz. niet toegepast . Mits het artikel zonder gebruikers sporen in de orginele verpakking zit wordt er omgeruild en gaat het defecte spul retour fabrikant.Waarschijnlijk hopen ze dat je dan nog eens terugkomt als klant. Klantenbinding noemen ze dat.Daar zijn geen wetten voor nodig.

=stacey schreef op maandag 27 jun 2011, 20:01:
=vr1944 schreef op maandag 27 jun 2011, 19:51: Als jij een artikel dat bij het verlaten van de winkel al defect is niet wil omruilen ben je in mijn ogen een beunhaas.

De Wetgever heeft besloten en wettelijk vastgelegd dat elke -volgens jou: beunhaas die een kapot artikel verkoopt - het Recht heeft het artikel te Repareren en geen nieuwe hoeft te verstrekken als hij het Repareren kan......

En zoals gezegd, wat jij of een ander daarvan vind doet er verder weinig toe............

stacey
door stacey - Jun 28, 2011 om 14:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 14:28]@Stacy

Is dat de zogenaamde zelf bedachte garantie tot de deur wet .

Heeft Niets te maken met garantie tot de deur.................
Garantie heb je gewoon alleen betekend Garantie niet Omruilen voor Nieuw.......

Dat zijn ze Niet verplicht, als een bedrijf dat wel doet uit service is dat mooi meegenomen maar hun eigen besluit/beleid en dus Geen Wettelijk Plicht........

En als alles gelijk omgeruild zou worden voor nieuw, dan koop jou straks gerepareerde `2e hands` telefoon als nieuw, want die gooien ze niet zomaar weg natuurlijk als het te repareren is............
en daar wordt je vast ook niet vrolijk van.

vr1944
door vr1944 - Jun 28, 2011 om 17:04
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Stacy

Dan koop jou straks gerepareerde `2e hands` telefoon als nieuw

Lezen is schijnbaar niet je sterkste punt.Ik heb het over een toestel dat bij aflevering al defect is en dan geldt de wet dat de winkelier je een werkend toestel hoort te leveren.De fabrikant bv Creative en Dell de retouren vaak tegen een reduceerde prijs weer op de markt onder de vermelding " refurbished " .

ikbenik
door ikbenik - Jun 28, 2011 om 21:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 10:20]@ikbenik

Wat een onzin allemaal.Dat je een en ander persoonlijk opvat kan ik niet helpen,maar ik ben vrij om hier mijn mening te geven over winkeliers die een artikel dat bij het verlaten van de winkel niet wil omruilen.
Nogmaals: ik geef alleen aan wat in de wetgeving staat.
De winkelier is niet verplicht om het product om te ruilen.

Punt!

Dat jij daar een andere mening op hebt is je goedrecht, maar je hebt niet het recht om een winkelier door het slijk te halen die niet gelijk het product omruilt.

De winkelier staat echt volledig in zijn recht als hij het product niet gelijk omruilt, maar eerst bij de fabrikant ter reparatie aanbiedt!

Wat jouw mening is, is hier totaal niet relevant. (mijn mening trouwens ook niet.)

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 10:20]
Maar zoals ik al schreef bij een goede zaak gebeurt dat gewoon wel.Je dreigementen neem ik met een korreltje zout,want ik schrijf nergens dat je beunhaas bent ,want dan had er jij bent jij bent een beunhaas gestaan.te .Bij Telefoonkopen.nl had TS wel een nieuwe telefoon meegekregen.

Met alle respect, is niet relevant.

vr1944
door vr1944 - Jun 28, 2011 om 23:23
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ikbenik,

De winkelier staat echt volledig in zijn recht als hij het product niet gelijk omruilt, maar eerst bij de fabrikant ter reparatie aanbiedt

Er is ook een wet die bepaald dat je deugelijke waar dient te verkopen.
Vandaar dat ik alleen bij door de mij reeds genoemde winkeliers koop,daar kan ik bovendien binnen 10 dagen een artikel omruilen als extra service .Ik kan me niet voorstellen dat jij wel genoegen neemt als blijkt dat een winkelier je een kapot artikel verkocht heeft en je meld dat je een paar weken moet wachten op een reparatie.Van het door het slijk halen van winkeliers is wat mij betreft geen sprake het kaf scheidt vanzelf van het koren.

stacey
door stacey - Jun 28, 2011 om 23:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zullen we deze welles nietes discussie nu maar eens stoppen, we weten onderhand wel hoe iedereen er over denkt en wat er Wettelijk bepaald is, of je dat nu leuk vind of niet.

Maar doet verder ook allemaal niet veel terzake want het is al opgelost
want vraagsteller (en Freya ook) had al gezegd dat hij een nieuwe zou krijgen
zij het met een omweg via de provider.

ikbenik
door ikbenik - Jun 28, 2011 om 23:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 23:23]
Er is ook een wet die bepaald dat je deugelijke waar dient te verkopen.
Hmmm, welke wet dan wel?

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 23:23]
Vandaar dat ik alleen bij door de mij reeds genoemde winkeliers koop,daar kan ik bovendien binnen 10 dagen een artikel omruilen als extra service.
Je zegt het al: extra service.
Dat is iets waar je wettelijk gezien totaal geen enkele recht op hebt.

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 23:23]Ik kan me niet voorstellen dat jij wel genoegen neemt als blijkt dat een winkelier je een kapot artikel verkocht heeft en je meld dat je een paar weken moet wachten op een reparatie.

Wat ik vind is niet relevant, als de winkelier in zijn recht staat, heb ik dat maar te nemen. Jij ook trouwens.

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 23:23]
Van het door het slijk halen van winkeliers is wat mij betreft geen sprake het kaf scheidt vanzelf van het koren.

Och, als de winkelier de klant niet de zin geeft (omdat de winkelier in zijn recht staat) deugd die winkelier niet?

Met alle respect, maar wat jij moet doen is heel snel een toontje minder schreeuwen en eisen.

Jij wilt hoe dan ook jouw mening doordrukken en als de winkelier niet doet wat volgens jouw mening de winkelier moet doen, heeft die winkelier in jouw ogen een probleem en jij laat die winkelier dat heel goed merken.

Jij eist iets waar je totaal geen enkele recht op hebt.
Ik ben geloof ik een hangende plaat aan het worden. Niet goed dus.

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2011 om 00:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ikbenik

Wat een geleuter maar what ever man.Je hebt gelijk Stacy,einde van deze inmiddels nutteloze discussie

ikbenik
door ikbenik - Jun 29, 2011 om 00:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 29 jun 2011, 00:14]@ikbenik

Wat een geleuter maar what ever man.Je hebt gelijk Stacy,einde van deze inmiddels nutteloze discussie

Jij bent echt de enige die zit te leuteren hoor.

Zinloze discussie?

Ahum, jij wilt gewoon je mening doordrukken. Ik niet.

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2011 om 00:32
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ook mijn bijdrages waren net zo nutteloos als de jouwe en zeker niet aan jou besteed.Vandaar dat ik mede op verzoek van Stacy einde aan deze onzin discussie maak.