fa
door fa May 30, 2012 om 08:30
Computers & telefonie

Externe hardeschijf

Naar mijn externe hardeschijf de samsung s2 portable 230 gb te hebben geformat herkend mijn computer hem niet meer.Moet ik nu nieuwe software downloaden en is dat gratis?En van welke site bij voorbaat dank.

4380 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fa,

Naar ik aanneem heb je vóór het formatteren ook nooit software geïnstalleerd om die externe harde schijf aan de praat te krijgen? Feitelijk is er door het formatteren niets veranderd en zou het gewoon moeten werken.

Het formatteren ging verder goed? Geen foutmeldingen gehad? Je gebruikt die externe harde schijf nu op dezelfde computer waar het eerder wel goed op werkte? Heb je al eens een andere USB-poort geprobeerd? Computer al eens opnieuw opgestart? En hoor je bij het aansluiten van de externe harde schijf een 'pingeltje', ten teken dat Windows de hardware ziet?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je hem nog zien in Schijfbeheer?

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had hem aangesloten op mijn tv om mee te pauzeren en op te nemen om te proberen of het werkte toen is hij geformat door de tv.Maar je heb maar 32gb nodig voor je tv die wil ik dus kopen.Nu wil ik de samsung s2 portable 320gb weer gebruiken op mijn pc om fotos op te zetten.Bij apparaten en printers staat hij er gewoon bij als ik hem op mijn pc heb aangesloten. Maar om ze er heen te kopieren komt de samsung niet in het lijstje voor van documenten en afbeeldingen enzv.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je gaat naar start, computer, rechtermuisklik, dan beheren, kies schijfbeheer en klik op de samsung schijf. Kies dan formatteren als NTFS, hierna is de schijf vor de computer weer bruikbaar.

Succes
Mastag

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mastag.Onder schijfbehheer komt de Samsung schijf komt niet in beeld.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

fa schreef op woensdag 30 mei 2012, 12:37: Bij apparaten en printers staat hij er gewoon bij als ik hem op mijn pc heb aangesloten.
Mastag.Onder schijfbehheer komt de Samsung schijf komt niet in beeld.

Heb je in Schijfbeheer wel ver genoeg naar beneden gekeken (omlaag scrollen), in de kolom waarin ook Schijf 0 staat?

Apparaten en printers toont ooit geïnstalleerde hardware, ook als deze niet is aangesloten of gedetecteerd.
Jouw schijf zou er in Schijfbeheer zeker bij moeten staan, als deze in Apparaatbeheer staat en hier geen fouten vermeld worden.

Als de schijf niet foutloos in Apparaatbeheer is te zien, controleer dan de voeding voor de externe schijf. Zet de schijf eerst aan en doe dan de stekker in het stopcontact, als je een adapter voor de schijf gebruikt. Gebruik je geen adapter, maar een kabel met twee USB stekkers an de PC zijde, sluit dan de harde schijf aan op twee USB poorten, voor extra voeding.

Klik met de rechter muisknop op Computer (Startmenu) en kies Beheren. Selecteer Apparaatbeheer en controleer of de harde schijf daar foutloos bij staat. Als de USB-schijf er staat en geen fout vermeld wordt, ga dan naar Schijfbeheer, klik met de rechtermuisknop op de schijf en kies Initialiseren..

Citaat uit Help van Schijfbeheer:
Nieuwe schijven initialiseren
Klik in Schijfbeheer met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt initialiseren en klik vervolgens op Schijf initialiseren.
Selecteer in het dialoogvenster Schijf initialiseren de schijven die je wilt initialiseren. Je kunt aangeven of de partitiestijl MBR (Master Boot Record, hoofdopstartrecord) dan wel GPT (GUID Partition Table) moet worden gebruikt.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal Bedankt t'is voor elkaar.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

fa schreef op woensdag 30 mei 2012, 17:40: Allemaal Bedankt t'is voor elkaar.

Misschien wil je nog even aangeven hoe je het hebt opgelost?

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben naar de computer shop geweest die konden hem ook niet vinden in schijfbeheer.ze hebben hem op een andere manier geformat vraag me niet hoe maar ik kan hem weer gebruiken.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

fa schreef op woensdag 6 jun 2012, 10:14: Ben naar de computer shop geweest die konden hem ook niet vinden in schijfbeheer.ze hebben hem op een andere manier geformat vraag me niet hoe maar ik kan hem weer gebruiken.

Ach, het gaat om het resultaat, toch?
Veel succes en bedankt dat je het resultaat nog even kwam melden.

Freya

.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een externe harde schijf voor de tv opnemen gebruikt is wordt hij niet meer door de computer herkend. Hij moet dan weer geschikt gemaakt worden voor gebruik in Windows.
Zie o.a. hier: klik

fa schreef op woensdag 30 mei 2012, 11:54: Had hem aangesloten op mijn tv om mee te pauzeren en op te nemen om te proberen of het werkte toen is hij geformat door de tv.Maar je heb maar 32gb nodig voor je tv die wil ik dus kopen.Nu wil ik de samsung s2 portable 320gb weer gebruiken op mijn pc om fotos op te zetten.Bij apparaten en printers staat hij er gewoon bij als ik hem op mijn pc heb aangesloten. Maar om ze er heen te kopieren komt de samsung niet in het lijstje voor van documenten en afbeeldingen enzv.