dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 Oct 27, 2012 om 00:26
Computers & telefonie

Fotosite Smile haalt ongevraagd foto’s van mijn computer.

Ik heb al jaren foto’s staan op Webshots, deels publiek en deels privé.
Nu is deze site bezig over te gaan in een andere site met de naam Smile en een heel andere opzet.
Vervelend, want mijn albums die ik voor publiek toegankelijk wilde hebben worden nu allemaal privé (je kunt vrienden uitnodigen).

Maar nietsvermoedend schreef ik in voor Smile (gewoon één keer inloggen met oude inlogcodes), klikte het vakje ME aan en wat bleek? Ze hadden ongevraagd mijn computer geplunderd en enorme hoeveelheden foto’s geplaatst, wel privé (ontoegankelijk voor publiek) dus.
Ik schrok enorm van deze brutaliteit en zocht naar mogelijkheden om MIJN foto’s te verwijderen, maar heb geen manier gevonden. Er is wel een soort ‘manager’, Desktop geheten, vervanger van de oude Webshots Desktop, maar daarmee kan ik niet eens bij mijn foto’s komen!

Ik kan wel, gewoon ingelogd, op de oude Webshot site al mijn albums deleten, maar daar schiet ik niets mee op, omdat Smile dus gewoon foto’s van mijn computer pikt!

Ik heb gemaild hoe ik die foto’s kan deleten en kreeg direct een antwoordmail met het bericht dat door alle drukte een antwoord even op zich kan laten wachten.

Ik wil zo snel mogelijk mijn foto’s daar weg hebben, omdat ik die hele site niet vertrouw.

Heet zoiets niet gewoon hacken? Ik ben echt verbijsterd hierdoor.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden?

2594 24 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2012 om 02:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dit heeft niets met hacken te maken. Smile is een foto sharing programma:

There are two very different ways to look at this story. First, it’s an incredible tale of entrepreneurs founding, selling, buying, selling, and now buying again the very same company: Webshots. And second, it’s an interesting take on intimate family photo-sharing that automatically sucks up and streams new photos in a nice mobile, desktop and Web interface.
Both of those descriptions apply to Smile, a new photo-sharing service debuting today that will attempt to bridge that gap for Webshots’ millions of existing users and potential new ones.
The desktop app sucks up users’ existing photos into a searchable interface, and the mobile app adds new photos to a shared folder that can be seen in real time by the closest family and friends.

Bron: allthingsd.com

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2012 om 02:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, vergeten: verwijder het programma, probleem opgelost.

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Oct 27, 2012 om 10:57
77 Antwoorden / 37 Vragen

Carola, dank voor het meedenken en voor je citaat.

Ik kreeg al maanden geleden een melding dat ik mijn Webshots Desktop kon updaten, wou ik dat?
Jawel, waarom niet? Dit leverde een toen zeer bemoeizieke Smile Desktop op, die ik pas kon verwijderen toen ik hem via CCleaner uit het startmenu had gehaald.

Gisteren heb ik mij, via inloggen met mijn Webshotscodes, aangemeld bij Smile, omdat ik dacht dat alles bij het oude zou blijven met dit verschil dat mijn albums niet meer openbaar waren.
Toen zag ik tot mijn schrik dat ze alle foto’s van mijn computer hadden gehaald en daar neergezet.
Ze geven ook gewoon de bron aan: computer DIRKJEANNA.

Daarna ben ik als een gek gaan speuren naar die Smile Desktop, in de hoop daarmee, zoals vroeger met de Webshots Desktop, die foto’s te kunnen verwijderen. Ik heb hem geïnstalleerd, hij gedraagt zich rustiger dan de vorige keer, maar ik kan er helemaal niets mee!

Het klopt dus niet dat ze mijn foto’s bemachtigen via hun Desktop en verwijderen ervan zal het probleem niet oplossen.
Het is ook niet zo dat het is gebeurd bij de vorige installatie van Smile Desktop, want ik zag heel recente foto’s, die toen nog niet bestonden.

Misschien heb je nog andere suggesties?

Nog iemand anders die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Bijvoorbeeld hoe ze dat nou flikken, hoe ze zomaar al mijn foto’s kunnen opladen?!

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Oct 27, 2012 om 11:02
77 Antwoorden / 37 Vragen

Ik zit me af te vragen of het misschien zou helpen als ik Mijn Afbeeldingen tijdelijk van mijn computer haal en dan inlog bij Smile?
Misschien gaat hij bij elke inlog opnieuw ‘foto’s zuigen’ en vangt hij dan bot, zodat automatisch alles gewist wordt?
Of zou alleen de naam van Mijn Afbeeldingen tijdelijk veranderen in zeg Mijn Muziek al helpen en kan dat kwaad (je weet het met Windows ook maar nooit)?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 27, 2012 om 11:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tipje; voor 25 euro per jaar heb je de beschikking over webruimte (website), je hebt dan alles in eigen beheer, dat is wel zo prettig

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Oct 27, 2012 om 12:10
77 Antwoorden / 37 Vragen

Dat lost weliswaar dit probleem niet op, lekkerisdat, want ik wil mijn foto's daar weg hebben, maar misschien is het wel een alternatief voor Webshots.
Heb je een url hiervan?
Dank voor je reactie.

hereistom
door hereistom - Oct 27, 2012 om 15:54
736 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad een bekend probleem, Webshots houdt ermee op en gaat over in Smile en dat levert een hoop problemen op!
Eigenlijk moet je niet willen overstappen op Smile, want daarmee wordt Smile eigenaar van je foto's en kun je die dus ook niet zomaar publiekelijk tonen, men moet straks eerst betalend lid worden om de foto's te kunnen bekijken.

Ik ben overgestapt naar de fotosite Flickr, waar alles wel goed is geregeld!
Daar is ook een groep voor mensen die van Webshots komen en kun je ook met je vragen terecht, dus meld je aan bij deze groep;

Webshots Community Flickr.

traporgel
door traporgel - Oct 27, 2012 om 16:14
191 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wil graag inhaken met betrekking tot webshots.com

Ik heb een 20 tal albums. Ik heb allereerst (zekerheidshalve) alle fotos gedownlad. Als je die keuze aanklikt krijg je een dag later een download link, en worden al je albums naar je computer gedwonload.

In de informatie van het nieuwe SMILE staat vervolgens een trits foto sites die wel foto's publiek laat zien.

Omdat ik niet zo'n zin (en gewoon niet genoeg tijd) om al die opties te testen op de belangrijkste vraag: Welke fotowebstie (Flickr e.d. ) heeft de optie om je foto's in ALBUMS te plaatsen. Wat ik tot nog toe heb gezien heb bij Flicrk, dat je geen albums hebt, maar 1 grote vergaarbak. En dan verdwijnt de logica van mijn foto-series. Dit omdat ik foto-series maak van historische muziekinstrumenten (traporgels ;-), en alles wat daarbij hoort

Ben benieuwd of iemand mijn vraag weet te beantwoorden.

Traporgel

hereistom
door hereistom - Oct 27, 2012 om 18:01
736 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Flickr noemen ze het geen Albums maar Sets, in een Set kun je zelfs meerdere Sets aanmaken. Ook kun je met Collections werken waarin je weer allerlei Sets kan combineren.
Ik ben nog bezig dus heb er nog niet zoveel foto's staan maar dit zijn mijn Sets (Albums).

Tijdens de overgang van Webshots naar Smile zijn de foto's nog vrij toegankelijk en hoef je ook nog niet te betalen, maar als de overgang klaar is dan kunnen dus alleen leden ze nog bekijken en moet je ook gaan betalen!

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Oct 28, 2012 om 15:53
77 Antwoorden / 37 Vragen

Goede tips voor wat ik verder kan doen met mijn foto's, maar ik hoop nog steeds dat iemand me een tip kan geven om van dat Smile af te komen en mijn volledige fotoverzameling, dus alles wat ik op mijn computer heb staan, daar weg te krijgen.

Ik had me natuurlijk nooit moeten aanmelden, maar wie verwacht nou zoiets? Ik dacht dat gewoon al mijn Webshots-albums daar dan kwamen te staan en dat ik later nog wel eens zou zien of ik bleef betalen of niet.

Ik hoop op een ITC- genie dat een oplossing weet, het moet toch mogelijk zijn?

traporgel
door traporgel - Oct 28, 2012 om 17:39
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=dirkjeanna schreef op zondag 28 okt 2012, 15:53]Goede tips voor wat ik verder kan doen met mijn foto's, maar ik hoop nog steeds dat iemand me een tip kan geven om van dat Smile af te komen en mijn volledige fotoverzameling, dus alles wat ik op mijn computer heb staan, daar weg te krijgen.

Hoe kom je van Smile af.

Ga naar smile.webshots.com
Daar is een link te vinden om al je foto's te downloaden. Dat gaat niet meteen, bij mij duurde het een dag.
Je krijgt je foto's gedownload als albums, dus je structuur blijft overeind.
Als dat klaar is: ga naar www.webshots.com
Kies dan 'my Shots"
Naast elk album staat een X om het album te verwijderen.
Verwijder 1 voor 1 je albums.

Als alles LEEG is. Afsluiten.

En nu _BELANGRIJK_

HELEMAAL NIETS DOEN.

Dan wordt je account op 01-12-2012 verwijderd (inclusief foto's of albums die je vergeten hebt.)

Grappig genoeg staat deze info niet op webshots of smile.webshots, maar in de info pagina van Flickr.

Je wordt niet automatisch lid van Smile.

hereistom
door hereistom - Oct 28, 2012 om 19:01
736 Antwoorden / 1 Vragen

Traporgel heb je gezien dat je bij Flickr wel Albums (Sets) kan aanmaken?

traporgel
door traporgel - Oct 28, 2012 om 23:02
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hereistom schreef op zondag 28 okt 2012, 19:01]Traporgel heb je gezien dat je bij Flickr wel Albums (Sets) kan aanmaken?

Ja, dat heb ik inmiddels gezien, bedankt voor de verwijzing.

Ik ga over naar Flickr met mijn albums

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Oct 29, 2012 om 12:01
77 Antwoorden / 37 Vragen

Dank je wel, traporgel!

Ik had mijn albums al veiliggesteld op de door jou beschreven manier, ging erg vlot en correct.

Ik twijfel alleen of ik toch niet ingeschreven ben bij Smile, simpelweg door zo stom te zijn in te loggen! Zo stellen ze het wel, je moet ook eerst de voorwaarden lezen, wat ik dus niet had gedaan, sufferd die ik ben.

Als ik al mijn Webshotsalbums verwijder, hou ik dan wel mijn inlogcodes, om te controleren wat ze eventueel uitspoken op Smile?

Heb je een link van die info pagina op Flickr?

hereistom
door hereistom - Oct 29, 2012 om 13:47
736 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Dirkjeanne,

Als je je foto's hebt veiliggesteld op je computer dan hoef je in principe niks meer te doen.
Als de overgang van Webshots naar Smile klaar is, waarschijnlijk 1 december, dan moet je gaan betalen voor Smile, wil je dat niet dan wordt je account vanzelf verwijderd.

Hier is die info pagina op Flickr, bij de Discussion kun je een hoop informatie vinden en ook je vragen stellen;

Webshots Community Flickr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2012 om 14:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dirkjeanna schreef op zaterdag 27 okt 2012, 12:10]Dat lost weliswaar dit probleem niet op, lekkerisdat, want ik wil mijn foto's daar weg hebben, maar misschien is het wel een alternatief voor Webshots.
Heb je een url hiervan?
Met bijvoorbeeld one.com (en tig andere bedrijven) houd je het allemaal in eigen beheer, ook zonder echte kennis kun je prima uit de voeten aangezien de mogelijkheid van 'n album maken er inzit (ook verborgen), nadeel het kost centjes (via AdSense kun je er ook weer zelf aan verdienen).

Ik persoonlijk prefereer dit boven gratis online diensten, aangezien je altijd met voorwaarde te maken hebt, waarin je vaak toestemming geeft tot het gebruik van jouw foto's of iets van de strekking. Via je eigen website blijft het jouw eigendom. Uiteraard blijft het kopiëren door derden mogelijk (mits je album openbaar hebt natuurlijk) als je dat niet wilt moet je simpelweg niets online zetten :-).

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 29, 2012 om 17:10
234 Antwoorden / 16 Vragen

als ik mijn webshots/smile open komt er ook een melding dat foto's na 60 dagen worden verwijderd dit staat onder settings.
ik had geen abbo maar downlowde alleen foto's voor mijn schermbeveiliging (elke dag een gratis op te halen ) helaas is door de nieuwe eigenaren deze functie opgeheven .
ik ga wel over naar flickr daar kan ik ook mooie foto's ophalen.

hereistom
door hereistom - Oct 29, 2012 om 18:02
736 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Kowalski, wordt ook gratis lid van Webshots Community op Flick waar je weer gratis mooie foto's kan downloaden?

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 29, 2012 om 19:04
234 Antwoorden / 16 Vragen

hallo Hereistom,eigenlijk had er moeten staan , ik ben al overgegaan naar Flickr , want van af dag een dat smile de coupe heeft gepleegd kon ik al niet meer op de webshots pagina inloggen, ik heb nu van Flickr fantastisch mooie vlinder foto's gehaald had ik zelf echt niet kunnen maken met mijn toestel en ook de foto's van Bouddha beelden zijn grandioos .
het kost iets meer moeite maar dat heb ik er graag voor over.

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Oct 31, 2012 om 12:19
77 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=kowalski schreef op maandag 29 okt 2012, 17:10]als ik mijn webshots/smile open komt er ook een melding dat foto's na 60 dagen worden verwijderd dit staat onder settings.
ik had geen abbo maar downlowde alleen foto's voor mijn schermbeveiliging (elke dag een gratis op te halen ) helaas is door de nieuwe eigenaren deze functie opgeheven .
ik ga wel over naar flickr daar kan ik ook mooie foto's ophalen.

Ik kan die settings nergens vinden, kowalski, kun je me misschien uitleggen hoe ik daar kan komen?

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!

Ik ga nu eerst mijn albums van Webshots verwijderen, een droeve taak!
En dan eens kijken bij die Webshotsafdeling van Flickr.

Het blijft me benauwen dat het überhaupt mogelijk is dat een site zomaar, alleen als ik me inlog, dus zonder enige andere applicatie, alle foto's van mijn computer kan halen en kan plaatsen. (Gelukkig wel beveiligd in dit geval, maar ik moet ook maar vertrouwen dat die beveiliging goed werkt.)
Ik had dat nooit voor mogelijk gehouden en zou nog altijd graag willen weten hoe ze dat nou flikken en of alle sites dat kunnen.

Apetjoek
door Apetjoek - Nov 1, 2012 om 14:14
234 Antwoorden / 16 Vragen

Als je op het ikoontje van "smile desktop"klikt moet er een schermpje naar voren komen hier staat desktop , upload en settings ,settings aan klikken endan het vinkje weghalen bij remove......after 60 day's

hereistom
door hereistom - Nov 1, 2012 om 18:13
736 Antwoorden / 1 Vragen

Wordt door dat vinkje weg te halen al je foto's dan wel gewist?

Apetjoek
door Apetjoek - Nov 1, 2012 om 18:47
234 Antwoorden / 16 Vragen

hereistom

donderdag 1 nov 2012, 18:13

Wordt door dat vinkje weg te halen al je foto's dan wel gewis

antwoord is neen!

hereistom
door hereistom - Nov 2, 2012 om 16:53
736 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wat houdt dat dan in als je daar het vinkje weg haald?