he
door helmpie80 Nov 15, 2010 om 12:06
Computers & telefonie

Garantie

Mijn navigatie is na 2 jaar kapot(1 jaar garantie) en heb die laten repareren door sony (€85,-)

Mag toch wel verwachten dat de levensduur langer is als 2 jaar?

Kan ik die €85,- terug vragen of een gedeelte?
Is hier niet een wet voor?

Gr. arjan

656 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hp
door hpb - Nov 16, 2010 om 10:27
19 Antwoorden / 4 Vragen
0

je mag idd verwachten dat de levensduur langer is dan 2 jaar. Er zijn ook wetten die consumenten meer rechten geven op dit gebied, ook nadat de fabrieksgarantie is verlopen. Maar ben je wel eerst bij de winkelier geweest met het apparaat? De winkelier is wettelijk verplicht een deugdelijk produkt te leveren en tevens het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn. De winkelier mag zich niet verschuilen achter de garantietermijn van het produkt, Je kunt altijd proberen om -een deel- van de reparatiekosten te verhalen. De website van Consuwijzer biedt een aantal aanknopingspunten. Suc6!

he
door helmpie80 - Nov 16, 2010 om 18:43
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor het antwoord,

Dat heb ik dus ook gedaan en die hebben het dus opgestuurd naar een reparatiebedrijf van sony,toen heb ik het terug gekregen en moest ik €85,- betalen.Daarna heb ik een brief geschreven naar sony en later gebeld (kreeg geen reactie op de brief) en die mailen mij nu dat het buiten de garantie valt en daar niets aan doen.

Heb ik een mail terug gestuurd dat ik dat uit gaat zoeken,dus heb het(misschien stom)in eigen hand genomen,maar dat moet toch niet uitmaken!!

Nou gaat het mij nog niet eens om het geld,maar gewoon om het principe dat het na 2 jaar kapot is en ik het volle pond moet betalen met een reparatie.

Maar mijn vraag nu is:"Wat moet ik nu doen?"

Gr. Arjan

ikbenik
door ikbenik - Nov 16, 2010 om 19:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=hpb schreef op dinsdag 16 nov 2010, 10:27]je mag idd verwachten dat de levensduur langer is dan 2 jaar. Er zijn ook wetten die consumenten meer rechten geven op dit gebied, ook nadat de fabrieksgarantie is verlopen. Maar ben je wel eerst bij de winkelier geweest met het apparaat? De winkelier is wettelijk verplicht een deugdelijk produkt te leveren en tevens het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn. De winkelier mag zich niet verschuilen achter de garantietermijn van het produkt, Je kunt altijd proberen om -een deel- van de reparatiekosten te verhalen. De website van Consuwijzer biedt een aantal aanknopingspunten. Suc6!

Met alle respect, maar consuwijzer heeft het fout.
Komt ook nog bij dat op de teksten van consuwijzer geen enkele rechten aan ontleent mogen worden.

De vraag is:
Heeft u na het verlopen van de garantieperiode nog recht op garantie?
Het antwoord is neen.

Heeft u na het verlopen nog steeds recht op een product die volgens de overeenkomst is?
Het antwoord is ja.

Ook na het verlopen van de garantieperiode dient het product volgens de overeenkomst te zijn. En met de overeenkomst wordt de koopovereenkomst bedoelt welke tussen de verkopende partij en de kopende partij is afgesloten.

ikbenik
door ikbenik - Nov 16, 2010 om 19:05
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=helmpie80 schreef op maandag 15 nov 2010, 12:06]Mijn navigatie is na 2 jaar kapot(1 jaar garantie) en heb die laten repareren door sony (€85,-)

Mag toch wel verwachten dat de levensduur langer is als 2 jaar?
Volgens de wetboeken doet de levensduur er totaal niet aan toe.
Dus het is niet dat een product probleemloos gedurende de gemiddelde levensduur mee moet gaan.
Dat is allemaal onzin.
Het product dient volgens de wetboek volgens de overeenkomst te voldoen.
Ook de uitspraken van de fabrikant doen er toe.


[quote=helmpie80 schreef op maandag 15 nov 2010, 12:06]Kan ik die €85,- terug vragen of een gedeelte?
nee.

[quote=helmpie80 schreef op maandag 15 nov 2010, 12:06]Is hier niet een wet voor?


Het product dient overeen te komen welke volgens de overeenkomst is overeengekomen. (artikel 17, wetboek 7)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer