ha
door haandrik May 5, 2009 om 19:22
Computers & telefonie

Is dit reëel?

mijn zoon z'n beeldscherm van zijn laptop deed het laatst niet meer. Vorig jaar mei gekocht bij Dynabyte dus er zit nog garantie op. Dynabyte verwijst hem naar Packard bell. Die vroegen om een serienummer wat nog een heel gedoe was omdat het plaatje van zijn laptop was, de doos inmiddels weggegooid maar in zijn laptop zou deze ook vermeld zijn. Afijn daarna contact gehad met Packard bell die de laptop op kwam halen. Gisteren ontvingen we een brief met de mededeling dat de beeldscherm gebroken was door een val en als er deze wilden repareren komt dit op €300 euro. Wilden we dit niet dan kwamen deverzendkosten en onderzoekskosten van bijna €100 euro voor zijn rekening. Zowel bij Dynabyte en Packard bell is geen melding gemaakt van deze verzend- en onderzoekskosten. Daarbij is de laptop zker niet gevallen!! Is dit allemaal terecht? Ben benieuwd naar jullie menning.


groet Janny


 

336 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - May 5, 2009 om 19:44
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@haandrik


Klik hier: rechten in de garantieperiode


Leest u bovenstaande link, met name 'garantie fabrikant'.


Jammer dat u zich door Dynabyte heeft laten doorsturen. De evt. reparatiekosten zou u nu moeten proberen terug te vorderen. Bij problemen: terug naar de verkopende partij - dus Dynabyte - en die had het probleem moeten oplossen. Met Dynabyte heeft u vorig jaar de koop gesloten en niet met de fabriek. Maw. met de fabrikant heeft u niets te maken.


Zou teruggaan naar Dynabyte voor overleg. De 'smoes' van vallen? Tsja ... bij terug sturen direkt naar de fabrikant ... loop je inderdaad tegenwoordig het risico van dit soort zaken. (zo komt men onder de garantie uit)


Nu moet u het tegendeel kunnen bewijzen. Lastig! Onderzoekskosten e.d. kunt u terug vinden in de link.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer