moonywh
door moonywh Oct 13, 2010 om 15:48
Computers & telefonie

Kan ZIGGO dit zomaar doen?

Wij hebben een alles in 1 extra pakket bij Ziggo BV en betalen per automatische incasso. Vorige week maandag op 4 oktober ontving ik een zeer korte brief van de Ziggo waarin stond vermeld dat helaas per vergissing betalingen die niet van ons afkomstig waren geboekt zijn op onze facturen en dit nu hebben gecorrigeerd maar er voor ons een betalingsachterstand van €1900.00 is ontstaan. Ons werd verzocht dit bedrag over te boeken op hun rekening.
Ik ben hier nogal behoorlijk van geschrokken want was van mening dat de facturen van onze rekening werden afgeschreven. Ik heb direct alle bankafschriften nagekeken en zag alleen elke maand een afschrijving van Ziggo van €9.95. Ik heb dit nooit in de gaten gehad anders had ik wel eerder aan de bel getrokken. Ik heb toen op 5 oktober de afdeling Incasso gebeld maar die waren in bespreking en ik zou die dag of de volgende dag terug worden gebeld. Omdat we op vrijdag 8 oktober nog niets hebben vernomen heb ik zelf weer contact opgenomen met de afdeling Incasso om tot een oplossing te komen. Ik weet natuurlijk dat we moeten betalen voor de diensten die we van hun hebben geleverd gekregen en dat wil ik ook best wel maar vind ook dat Ziggo ons tegemoet kan komen omdat hun de fout hebben gemaakt. Ik heb hun voorgesteld het bedrag in termijnen te voldoen maar het enigste wat hun kunnen doen is dat we het totale bedrag in 6 termijnen mogen voldoen van €290 Ik heb hun uitgelegd dat wij een gezin hebben met 3 jonge kinderen, wij ook aan onze betalingsverplichtingen en levensonderhoud moeten voldoen en de andere maandelijkse kosten van Ziggo er ook nog naast lopen. Het kan toch niet zomaar dat door hun vergissing/fout wij nu voor torenhoge maandlasten komen te staan?
Ziggo wil ons op geen enkele wijze tegemoet komen. Ook ben ik afgelopen vrijdag erg onbeschoft behandeld aan de telefoon door één van de medewerkers die ineens zei: “Nou dan noteer ik wel dat u niet wilt betalen” en dit heb ik helemaal niet gezegd. Ik vroeg alleen om een oplossing en stelde zelf voor om het bedrag in termijnen te voldoen maar met €290 euro kan ik helaas niet akkoord gaan.
Nu hebben wij daarna DAS ingeschakeld deze kon misschien iets voor ons betekenen en adviseerde ons om weer contact op te nemen met Ziggo en te verzoeken om de situatie eventjes te bevriezen zodat één en ander uitgezocht en geregeld kon worden. Ook hier geven ze geen gehoor aan. Maandag 11 oktober heb ik een brief naar Ziggo gestuurd en nogmaals verzocht om een oplossing en een verzoek de situatie eventjes te bevriezen.
Tot mijn grote verbazing lag er gisteren weer een brief van de Ziggo (twee brieven binnen 1 week tijd) waarin ze ons op de hoogte hebben gesteld dat we geen mobiele en internationale nummers meer kunnen bellen. Dit is geblokkeerd. Er werd gevraagd het openstaande bedrag direct binnen 5 dagen te voldoen daar wij anders van alle diensten van Ziggo worden afgesloten. En dit alles.. binnen 1 week tijd. Het kan toch niet zomaar dat door hun vergissing/fout wij nu de dupe worden? Wij hebben niet eens de tijd gekregen om ergens normaal op te reageren of om ook maar iets te regelen. Wij hebben nooit geen nota of iets dergelijks ontvangen. Ik vind dit geen manier van doen en te gek voor woorden.
Ik heb vandaag direct alle diensten van Ziggo opgezegd want wens daar geen klant meer te zijn.
Mag Ziggo zo met haar klanten omgaan ?

6758 27 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Oct 13, 2010 om 16:30
777 Antwoorden / 31 Vragen

De vraag zou zijn of u zich op die manier laat behandelen?
Ik zou in mijn argumentatie richting Ziggo in elk geval een tegenvoorstel hebben gedaan met betrekking tot het maandbedrag. Ik begrijp uw boosheid en vraag me af of het handig is om NU het abonnement op te zeggen. Welk belang hebben ze DAN nog om u ter wille te zijn?
Mijn advies: contact opnemen met klachtenafdeling Ziggo en afwachten hoe u daar uit komt.....Klik hier

genius
door genius - Oct 13, 2010 om 16:31
886 Antwoorden / 4 Vragen

. . . . Mag Ziggo zo met haar klanten omgaan ? . . . .

Hallo moonywh,

Op die vraag kan ik je helaas geen antwoord geven. Ik weet wel dat bepaalde correspondentie via een automatiseringsproces loopt (zelfs ná gemaakte afspraken). Ik zou DAS toch even op de hoogte brengen van de stand van zaken. Je maakt kenbaar dat je alle diensten van Ziggo hebt opgezegd en hiervan dus géén gebruik meer wilt maken. Je zal, tot nader order, tóch aan je betalingsverplichtingen t.o.v. Ziggo moeten voldoen. Dit ongeacht het feit dat je (eventueel) overstapt naar een andere provider.

Tenslotte nog één aanvullende info: Ziggo is hier ook regelmatig aanwezig om repliek te geven op reactie's. Wellicht laten zij zich ook hier zien!

Heel veel succes toegewenst!

M.vr.gr.

G.

poltol
door poltol - Oct 13, 2010 om 16:43
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Vervelende situatie.
Wellicht dat ZIGGO hier nog gaat reageren.
Maar ................ opzeggen is/was misschien niet zo slim, op dit moment dan.
Want nu bent u [mogelijk] geen klant meer en wordt er finaal [dus direct] alles in één keer afgerekend.
U krijgt nu straks dus veel moeite met het regelen van een betaling omdat u geen klant/relatie nummer meer heeft.
In de geautomatiseerde administratie van ZIGGO bent u straks dus onvindbaar.
Het is trouwens de vraag of ZIGGO uw opzegging accepteerd.
Ik hoop, voor u, dat ZIGGO hier gaat reageren en er spoedig een bruikbare oplossing uit gaat komen.

Succes, poltol

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2010 om 17:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Help me svp dit beter te begrijpen. Jullie hebben dus diensten van Ziggo afgenomen en daar niet het volledig verschuldigde bedrag voor betaald? Moet ik "per vergissing betalingen die niet van ons afkomstig waren geboekt zijn op onze facturen" interpreteren als "iemand anders heeft een deel van onze rekening betaald"?
Dat lijkt me best wel waarschijnlijk, want een gemiddeld kabeltv abonnement kost vandaag zo rond de €15 per maand.

Als mijn inschatting klopt, dan mag je al ontzettend blij zijn met de voorgestelde betalingsregeling, want dan heb je al ruimschoots een betalingsachterstand en ook Ziggo is geen filantropisch instituut. Nog steeds onder aanname dat mijn inschatting klopt, heb je al gedurende langere tijd geld uitgegeven dat Ziggo toekomt, een houding van "in 6 termijnen is niet acceptabel" is dan juist niet acceptabel.

Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan hoor ik het graag.

moonywh
door moonywh - Oct 13, 2010 om 17:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Bedankt voor jullie antwoorden.
J.Scholtes : Ik heb aan de desbetreffende afdeling al een voorstel gedaan om het in termijnen te voldoen maar dan in 10 tot 12 termijnen i.p.v 6 termijnen van €290 maar ze mogen alleen een betalingsafspraak van 6 termijnen maken. Toen werd ik doorwezen naar Credit Yard, wat ik ervan heb begrepen een bedrijf wat dan de factuur aan Ziggo betaald en wij het dan aan Credit Yard kunnen betalen maar ook Credit Yard kan niets voor ons betekenen omdat ook hun het alleen in 6 termijnen kunnen aanbieden en de facturen meer als 130 oud waren ze dan de facturen al helemaal niet over mogen nemen verder werd ik weer terug verwezen naar Ziggo met als mededeling dat hun fout zijn en hun dan maar met een geschikte oplossing moeten komen. De klachtenafdeling van Ziggo werkt helemaal niet want ik heb in het verleden al 2 keer eerder een klacht gehad en kreeg daar pas maanden later een respons op dus dat werkt in deze situatie niet omdat we al binnen 5 dagen moeten betalen.

Genius: Misschien had ik idd de vraag anders moeten formuleren: Mag Ziggo zo met haar klanten omgaan? Ja ik heb vandaag de diensten van Ziggo opgezegd. Of het zo slim was weet ik niet maar ik heb onderhand al meerder keren gebeld en gevraagd om een oplossing maar als ze ons op geen enkele manier tegemoet willen komen wat moet ik dan, ik kan toch niet blijven vragen, het is notabene hun fout en ja weet natuurlijk ook dat we hoe dan ook het bedrag moeten betalen maar niet zoals hun het uitkomt en nu de fout bij ons proberen te leggen.

poltol Ook bedankt voor uw reactie, Ziggo zal onze opzegging moeten accepteren, ik heb aan de klantenservice uitgelegd waarom ik opzeg en we hebben 1 maand opzegtermijn dus neem aan dat ik dan elke dag mag opzeggen wanneer ik dat wil.

Ik zal morgen dan nog maar een keer een schriftelijke brief sturen waarin ik zal reageren op de laatste brief met nogmaals een betalingsvoorstel, meer als dat kan ik niet doen. Toch blijf ik van mening dat het hun fout is (ze geven het zelf toe in de eerste brief) en ons daarin dan tegemoet moeten komen en als ze dat niet doen dan vind ik dat gewoon onacceptabel dat is mijn mening.

Groetjes Moonywh

genius
door genius - Oct 13, 2010 om 17:40
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote] . . . . ze geven het zelf toe in de eerste brief . . . .

Hallo moonywh,

Als dit klopt wat je schrijft maak dan een kopie van die brief en stuur deze mee! Refereer ook in jouw schrijven naar deze toezegging.

Succes!

G.

moonywh
door moonywh - Oct 13, 2010 om 17:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 13 okt 2010, 17:20]Help me svp dit beter te begrijpen. Jullie hebben dus diensten van Ziggo afgenomen en daar niet het volledig verschuldigde bedrag voor betaald? Moet ik "per vergissing betalingen die niet van ons afkomstig waren geboekt zijn op onze facturen" interpreteren als "iemand anders heeft een deel van onze rekening betaald"?
Dat lijkt me best wel waarschijnlijk, want een gemiddeld kabeltv abonnement kost vandaag zo rond de €15 per maand.

Als mijn inschatting klopt, dan mag je al ontzettend blij zijn met de voorgestelde betalingsregeling, want dan heb je al ruimschoots een betalingsachterstand en ook Ziggo is geen filantropisch instituut. Nog steeds onder aanname dat mijn inschatting klopt, heb je al gedurende langere tijd geld uitgegeven dat Ziggo toekomt, een houding van "in 6 termijnen is niet acceptabel" is dan juist niet acceptabel.

Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan hoor ik het graag.

Beste Edwardus

Ziggo heeft ons op de hoogte gesteld dat hun een vergissing/fout hebben gemaakt en of het nu van een ander bankrekeningnummer is afgeschreven dat weet ik niet maar als een naam en bankrekeningnummer niet overeen komt dan kan zoiets toch niet gebeuren en hadden ze ons veel eerder op de hoogte moeten stellen? Ook als er een afschrijving niet kan plaatsvinden neem ik toch aan dat je daar dan van op de hoogte wordt gesteld d.m.v een acceptgiro kaart bijvoorbeeld? Het kan toch niet zo zijn dat door hun vergissing/fout wij nu voor ontzettende hoge maandlasten komen te staan? Ik weet ook wel dat ik bedrag zal moeten betalen want wij hebben de diensten van Ziggo geleverd gekregen en het is niet alleen maar een tv abonnement maar alles in 1: Internet, Telefonie en TV dan kom je al gauw op ongv 100 euro per maand uit. Ze komen nu pas na 1 jaar later ermee aanzetten en wij hebben het al die tijd niet in de gaten gehad. Ik kijk elke maand mijn betalingen na, wij hebben nooit geen problemen en dan zou je denken.."maar dan zie je dat toch" dat kan kloppen maar ik heb ws het woordje Ziggo zien staan maar dat ging om een hele andere betaling.

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2010 om 19:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK dus mijn inschatting was aardig in de richting lijkt het. Wat dat betekent is dat je al heel lang een betalingsachterstand hebt, ongeacht ieders ongetwijfeld beste bedoelingen. Dat je al meer dan een jaar een alles in 1 pakket hebt en niet in de gaten hebt dat je daar wel zeer weinig voor betaalt vind ik wel een tikje vreemd, maar goed dat zijn nu gedane zaken. Je bent al lange tijd geld verschuldigd en mijn punt is dus: dat geld heb je al die tijd kunnen opsparen (als je het in de gaten had gehad). Het is niet Ziggo's schuld dat jullie niet (volledig) betaald hebben voor hetgeen je hebt afgenomen en ik vind dat elke betalingsregeling die Ziggo nu voorstelt al een teken van coulance. Betaling in 6 termijnen is heel erg aardig voor jullie, omdat het al meer dan een jaar geleden betaald had moeten zijn.

Als stank voor dank heb je het contract opgezegd, maar dat ontslaat je natuurlijk niet van je betalingsverplichting. Hier moet je maar gewoon lering uit trekken; als je zo'n abonnement niet betalen kunt, neem het dan niet. Je moet betalen wat je verschuldigd bent. Dat dat in 6 termijnen mag, is iets waar je eigenlijk heel dankbaar voor zou mogen zijn.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 13, 2010 om 20:21
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Moonywh, check jij nooit je bankafschriften of kijk je nooit op internetbankieren.
Ik betaal alleen al voor internet en tv 40 euro per maand, en dan heb ik het goedkoopste internet abo.

Als er bij jou dus al een hele tijd alleen maar 9,95 wordt afgeschreven gaat er geen belletje rinkelen.

Ik vind dat zij het netjes oplossen: A ze geven hun fout toe, B ze geven je de kans om het in 6 maanden af te lossen.

Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Onterecht om op te zeggen.

me
door menneke - Oct 15, 2010 om 21:58
77 Antwoorden / 24 Vragen

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp werkelijk niet hoe t.s niet gezien heeft gedurende het afgelopen jaar dat zij/hij veel te weinig heeft betaald aan Ziggo.

En dan moet je nu niet aan komen zetten dat je een gezin hebt met 3 jonge kinderen: al bij de eerste afschrijving had u kunnen nagaan dat dit bedrag volstrekt verkeerd was omdat dit zo laag is. Hier is weer het bekende: geef de anderen (in dit geval Ziggo) maar weer de schuld! aan de orde.

En voor de rest sluit ik mij bij Edwardus en sonjaatje aan: al bij het lezen van het bericht van t.s. ging bij mij al een bel rinkelen, aangezien ook ik een Alles in EEn Plus abo bij ZIGGO heb. En last but not least: elke maand krijg je van ZIGGO bericht dat je je factuur weer online kunt bekijken, die aan het eind van dezelfde maand wordt afgeschreven. In dit geval zou ik mijn hand maar in eigen boezem steken.

By the way: natuurlijk bent u vrij een andere provider te kiezen. Maar wellicht wordt U gevraagd bij wie u aangesloten bent (geweest) en wordt er tevens
gecheckt op betalingsachterstanden. ZIGGO heeft immers de mogelijkheid deze achterstand van E 1.900,- te melden bij het BKR (Bureau Kredietregistratie). Als ik t.s. zou zijn, zou ik mij terugmelden bij Ziggo en allereerst mijn verontschuldigingen aanbieden. Wellicht dat ze U dan weer toelaten tot hun diensten..........graag verneem ik van u - namens alle mensen die uw vraag hebben beantwoord - wat u heeft gedaan om zelf uit deze situatie te komen.

an
door anicu - Oct 15, 2010 om 22:22
110 Antwoorden / 0 Vragen

Ga er maar vanuit dat Ziggo de lijn niet vrijgeeft aan een andere aanbieder voordat ze al je geld hebben. En aangezien hier sprake is van een verstoorde relatie, zorgen ze er wel voor dat het extra lang duurt voor je bij een ander terecht kunt voor je abonnement.

pino123
door pino123 - Oct 15, 2010 om 22:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Enerzijds vind ik het vreemd dat u een contract afsluit met Ziggo. Dit doet u niet zomaar. Ik neem aan dat u ook kijkt waar u het goedkoopst uit bent. Op dat moment sluit u een contract af tegen een bepaald bedrag, sorry maar als ik een nieuw contract afsluit, controleer ik of het juiste bedrag wordt afgeschreven, daarnaast vind ik het echt u eigen verantwoordelijkheid om naar uw bankafschriften te kijken, maar ik vind, aangezien het een zeer lange tijd betreft, ook wel een enorme fout van Ziggo en ik vind dat zij ook wel enige schuld mogen aanvaarden, of inderdaad enige coulance kunnen toepassen in de zin van een langere periode terug betalen.

1900 euro is echt een lange tijd te weinig betalen hoor, het gaat hier echt over jaren en jaren...

blekkie
door blekkie - Oct 15, 2010 om 22:48
18 Antwoorden / 7 Vragen

menneke..het gaat er toch om mensen te helpen ..toch? .. ipv commentaar te geven.... ziggo is hier toch fout ,dan moeten ze ook met een redelijke voorstel komen ...lijkt mij ..

edwardus
door edwardus - Oct 15, 2010 om 22:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is heel eenvoudig. Ziggo Alles-in-1 Extra kost vandaag de dag €66,50 per maand. In plaats daarvan is slechts €9,95 betaald. Dat zou moeten opvallen. Een betalingsachterstand van €1900 betekent dus dat je al bijna 3 jaar lang veel te weinig betaald hebt. Op welke wijze is Ziggo hier schuldig aan? Leg mij dat even uit s.v.p.

me
door menneke - Oct 15, 2010 om 23:00
77 Antwoorden / 24 Vragen

Een snel - maar niet geheel op de juiste gegevens gebaseerd - rekensommetje is snel gemaakt.

In totaal staat uit: E 1.900,--

Aangezien u het heeft over ongeveer E 100,--!! per maand (en dan heeft u dus de hoogtste snelheid). Dit heb ik nagecheckt op de Ziggosite. Dit abo kost - inclusief kabeltv, internet en telefonie E 66,50 per maan. U heeft nu per maand betaald:
E 9,95. Rest er een maandelijkse schuld van E 56,55 per maand! Het kan natuurlijk zijn dat u er een altijd-vrij-bellen-abo erbij heeft genomen. Dit kost E 10,- per maand. Dan zou het bedrag - theoretisch gezien - E 66,65 per maand kunnen zijn. E 1.900,- : E 66,65 = 22 maanden, dus bijna twee jaar. En dan berekent ZIGGO hoogstwaarschijnlijk nog niet eens de haar toekomende rente over dit bedrag. En verder doe ik er maar het zwijgen toe..........

edwardus
door edwardus - Oct 15, 2010 om 23:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe het ook zij, het is een hele poos om zo'n aanzienlijk verschil niet op te merken. Het aller- allergoedkoopste internet-abonnement alleen al is (ca. 2x) duurder dan €9,95 per maand, laat staan een Alles-in-1 Extra pakket... En hoe moet die arme stumper zich voelen die al die tijd andermans rekeningen heeft mogen betalen? Denk je eens in, de frustratie van 2 a 3 jaar elke maand een onterechte rekening, misschien wel BKR toestanden, leuk hoor. Dat laatste mag dan Ziggo's fout zijn, je bent altijd zelf verantwoordelijk voor de correcte betaling.

alexishoop
door alexishoop - Oct 16, 2010 om 02:49
562 Antwoorden / 6 Vragen

de hamvraag is wat voor banknummer staat er op de afgegeven machtiging q.u overeenkomst. dat is waar je juridisch de zaak op kunt baseren, al het andere is puur emotie helaas. een slimme advocaat zal ter inzage in het dossier opvragen om zo te kunnen aantonen dat ziggo de fout heeft gemaakt, dit kun je zelf ook doen door gebruik te maken van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

lijkt mij dan vervolgens logisch dat als de fout bij ziggo ligt, deze partij ook schappelijk en inhoudelijk naar een geschikte oplossing wil zoeken, misschien kun je creatief de hoofdsom wat verdelen met toekomstige vakantiegeld of eindejaarsuitkering o.i.d. , daarmee de overige termijenbedragen verkleinen, maar dan moet je wel bij de schuldeiser een gesprekspartner vinden, jammer genoeg zijn er wel genoeg rechters te vinden die 6 kostenloze termijnen als geschikt vinden. je had immers ook langere tijd een voordeel van deze fout.

edwardus
door edwardus - Oct 16, 2010 om 11:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@alexishoop: excusez le Français, maar dit is bullsh*t. Je bent als klant de abonnementsgelden verschuldigd, al staat er een X als bankrekeningnummer op de overeenkomst. Je hebt als klant ook nog een eigen verantwoordelijkheid.Wet Bescherming Persoonsgegevens? Wat voor gedachtenkronkel heb je hier willen doorgeven? Doe even gezond, een betalingsachterstand van bijna 3 jaar in 6 termijnen mogen betalen is al héél schappelijk, ze zouden ook het hele bedrag ineens kunnen opeisen dus een beetje schaamte en bescheidenheid is hier wel op z'n plaats.

En dan het punt van uit welke middelen de hoofdsom betaald kan worden, neem de vakantietoeslagen en eindejaarsuitkeringen van de afgelopen 3 jaar maar.

me
door menneke - Oct 16, 2010 om 16:26
77 Antwoorden / 24 Vragen

Beste mensen,

Ik haal even het volgende aan uit het antwoord dat t.s. heeft gegeven aan Edwardus:

"Ziggo heeft ons op de hoogte gesteld dat hun een vergissing/fout hebben gemaakt en of het nu van een ander bankrekeningnummer is afgeschreven dat weet ik niet maar als een naam en bankrekeningnummer niet overeen komt dan kan zoiets toch niet gebeuren en hadden ze ons veel eerder op de hoogte moeten stellen? "

Volgens mij blijkt hieruit dat Ziggo wel degelijk over uw banknummer beschikt. Tevens geeft ZIGGO aan dat het HUN fout is geweest en nu weet ik ws al ook welke fout dit is. Ze hebben bij het reg.nr. bij de incasso-opdracht gewoon het
" verkeerde" bedrag ingegeven, dat maandelijks van de rekg. wordt afgehaald: E, 9,95, Dan rest er nog E 55,50 en daar heeft T.S. in mijn ogen al een mooi spaarpotje van op kunnen bouwen. Tevens bedrijp ik nu de coulantie die zij t.a.v. t.s. hebben gehanteerd. Want eerlijk is eerlijk: de verantwoordelijkheid ligt bij beide partijen dus OOK bij diegene die het abo ad E 66,50 iedere maand bij ZIGGO afneemt. Dus T.S.: al met al vind ik dit wel een heel vreemde zaak om dit drie jaar ongestoord te laten gebeuren.....en verder houd ik mijn mond maar.

@Edwardus: ik denk derhalve dat er niet van een ander nr. is geincasseerd. Ikzelf heb vroeger bij het voormalige Casema gewerkt in de boekhouding (dit was in 1979). Naar nu blijkt is daarin dus nog niets veranderd..........als ZIGGO pas na drie jaar " wakker" wordt.

moonywh
door moonywh - Oct 22, 2010 om 11:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 13 okt 2010, 20:21]Moonywh, check jij nooit je bankafschriften of kijk je nooit op internetbankieren.
Ik betaal alleen al voor internet en tv 40 euro per maand, en dan heb ik het goedkoopste internet abo.

Ik kijk elke maand mijn afschrijvingen na maar de afgelopen maanden is me dat niet gelukt omdat ik telkens door mijn zwangerschap in het ziekenhuis heb gelegen en omdat het toch allemaal automatisch wordt afgeschreven ben ik ervan uitgegaan dat het allemaal goed is gegaan

Als er bij jou dus al een hele tijd alleen maar 9,95 wordt afgeschreven gaat er geen belletje rinkelen.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat dit een bedrag is wat om een heel ander klantnummer gaat en niet de onze is.

Ik vind dat zij het netjes oplossen: A ze geven hun fout toe, B ze geven je de kans om het in 6 maanden af te lossen.

Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Onterecht om op te zeggen.

moonywh
door moonywh - Oct 22, 2010 om 12:03
8 Antwoorden / 1 Vragen

En dan moet je nu niet aan komen zetten dat je een gezin hebt met 3 jonge kinderen: al bij de eerste afschrijving had u kunnen nagaan dat dit bedrag volstrekt verkeerd was omdat dit zo laag is.

Ik ben de hele administratie van afgelopen 2 jaar nagegaan en tot oktober 2009 werd alles netjes keurig van het rekeningnummer afgeschreven totdat het fout ging bij Ziggo

By the way: natuurlijk bent u vrij een andere provider te kiezen. Maar wellicht wordt U gevraagd bij wie u aangesloten bent (geweest) en wordt er tevens
gecheckt op betalingsachterstanden. ZIGGO heeft immers de mogelijkheid deze achterstand van E 1.900,- te melden bij het BKR (Bureau Kredietregistratie). Als ik t.s. zou zijn, zou ik mij terugmelden bij Ziggo en allereerst mijn verontschuldigingen aanbieden. Wellicht dat ze U dan weer toelaten tot hun diensten..........graag verneem ik van u - namens alle mensen die uw vraag hebben beantwoord - wat u heeft gedaan om zelf uit deze situatie te komen.

Nee, alles is nu netjes betaald, wij waren jaren lang klant bij Ziggo totdat van één op het andere moment het bij Ziggo fout ging en Ziggo ons niet tegemoet wilden komen terwijl hun de fout hebben gemaakt en niet wij...

moonywh
door moonywh - Oct 22, 2010 om 12:06
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=anicu schreef op vrijdag 15 okt 2010, 22:22]Ga er maar vanuit dat Ziggo de lijn niet vrijgeeft aan een andere aanbieder voordat ze al je geld hebben. En aangezien hier sprake is van een verstoorde relatie, zorgen ze er wel voor dat het extra lang duurt voor je bij een ander terecht kunt voor je abonnement.

Wij hebben op dit moment al glasvezel bij een ander bedrijf.. dus waarom zouden we niet bij een ander terecht kunnen ?

moonywh
door moonywh - Oct 22, 2010 om 12:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 22:36]Enerzijds vind ik het vreemd dat u een contract afsluit met Ziggo. Dit doet u niet zomaar. Ik neem aan dat u ook kijkt waar u het goedkoopst uit bent. Op dat moment sluit u een contract af tegen een bepaald bedrag, sorry maar als ik een nieuw contract afsluit, controleer ik of het juiste bedrag wordt afgeschreven, daarnaast vind ik het echt u eigen verantwoordelijkheid om naar uw bankafschriften te kijken, maar ik vind, aangezien het een zeer lange tijd betreft, ook wel een enorme fout van Ziggo en ik vind dat zij ook wel enige schuld mogen aanvaarden, of inderdaad enige coulance kunnen toepassen in de zin van een langere periode terug betalen.

1900 euro is echt een lange tijd te weinig betalen hoor, het gaat hier echt over jaren en jaren...

Wij zijn al jaren lang klant bij Ziggo en hebben het duurste pakket met nog extra sportzenders, filmnet.. + dat ik veel naar Spanje bel omdat mijn ouders daar wonen dus dat is niet iets van jaren. Tot vorig jaar oktober 2009 gingen de afschrijvingen altijd van ons bankrekeningnummer af.. ben afgelopen week alles nagegaan en heb alles uitgezocht vanaf toen ging het mis en dat is bij Ziggo gebeurd. Vanaf toen werd er ook ineens met een ander klantnummer afgeschreven. Maar goed.... maakt allemaal niets meer uit.. heb mijn spaarrekening geplunderd en het bedrag maar ineens betaald. Ik heb hun voorgesteld om het binnen 10 maanden terug te betalen maar zelfs daar gingen ze niet mee akkoord. Dat het bedrag betaald moest worden ala... en oke maar het ging erom dat hun de fout hebben gemaakt en ons niet tegenmoet wilden komen terwijl wij de goodwill toonden.

moonywh
door moonywh - Oct 22, 2010 om 12:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=menneke schreef op zaterdag 16 okt 2010, 16:26]Beste mensen,

Ik haal even het volgende aan uit het antwoord dat t.s. heeft gegeven aan Edwardus:

"Ziggo heeft ons op de hoogte gesteld dat hun een vergissing/fout hebben gemaakt en of het nu van een ander bankrekeningnummer is afgeschreven dat weet ik niet maar als een naam en bankrekeningnummer niet overeen komt dan kan zoiets toch niet gebeuren en hadden ze ons veel eerder op de hoogte moeten stellen? "

Volgens mij blijkt hieruit dat Ziggo wel degelijk over uw banknummer beschikt. Tevens geeft ZIGGO aan dat het HUN fout is geweest en nu weet ik ws al ook welke fout dit is. Ze hebben bij het reg.nr. bij de incasso-opdracht gewoon het
" verkeerde" bedrag ingegeven, dat maandelijks van de rekg. wordt afgehaald: E, 9,95, Dan rest er nog E 55,50 en daar heeft T.S. in mijn ogen al een mooi spaarpotje van op kunnen bouwen. Tevens bedrijp ik nu de coulantie die zij t.a.v. t.s. hebben gehanteerd. Want eerlijk is eerlijk: de verantwoordelijkheid ligt bij beide partijen dus OOK bij diegene die het abo ad E 66,50 iedere maand bij ZIGGO afneemt. Dus T.S.: al met al vind ik dit wel een heel vreemde zaak om dit drie jaar ongestoord te laten gebeuren.....en verder houd ik mijn mond maar.

@Edwardus: ik denk derhalve dat er niet van een ander nr. is geincasseerd. Ikzelf heb vroeger bij het voormalige Casema gewerkt in de boekhouding (dit was in 1979). Naar nu blijkt is daarin dus nog niets veranderd..........als ZIGGO pas na drie jaar " wakker" wordt.

Mag ik ook nog even?
Hoe komen jullie er toch steeds bij dat het over meerdere jaren gaat?

Ik ben afgelopen week alles nagegaan om te kijken waar het fout heeft kunnen gaan. Wij zijn ongeveer 4 jaar geleden van xs4all naar @home overgestapt inmiddels is het nu Ziggo geworden, tot vorig jaar okt-nov 2009 is het altijd goed gegaan en zijn de facturen gewoon normaal van ons bankrekeningnummer afgeschreven. Toen ging het ineens fout en ben afgelopen week ook nog eens tot ontdekking gekomen dat er al jaren lang 9.95 word afgeschreven met een totaal ander klantnummer naast de normale abonnementskosten die wij bij Ziggo hadden. Daar probeer ik nu ook nog achter te komen wat dat nu precies is want het blijkt dat dat klantnummer niet eens van ons is. Ik snap er namelijk totaal niets meer van.

En dan wordt er geschreven dat ik de facturen na kon gaan.. nu blijkt dat ik nooit geen facturen heb ontvangen omdat ik het emailadres van Ziggo nooit heb gebruikt want ik gebruik nog steeds de oude emailadressen van xs4all, die ik heb toen de tijd kunnen houden want bij xs4all tegen een klein bedrag per maand. Dat is natuurlijk mijn eigen schuld want heb dat emailadres nooit ingesteld. Nu ben ik alle facturen eens online nagegaan en blijkt dat er ook nog eens een paar honderd euro bij zit voor modems die wij nooit besteld hebben of hebben ontvangen.. dus waar zit het dan nu fout?

jscholtes
door jscholtes - Oct 22, 2010 om 12:42
777 Antwoorden / 31 Vragen

@moonywh; je verstrekt opeens nieuwe en ogenschijnlijk hele andere informatie.

Aangezien 'velen' de informatie anders hebben gelezen dan ogenschijnlijk aan de hand (althans volgens je laatste toevoegingen) kun je je afvragen of wij nu allemaal gek zijn of dat er wellicht iets anders aan de hand is. Als je daarnaast ook nog eens toevoegd dat Ziggo een communicatieprobleem blijkt te hebben, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je zelf een aardige chaoot bent.
Ik wens je veel succes in het oplossen van de zaak en wens je oprecht toe dat je al het te veel en mogelijk ten onrechte betaalde terug gaat ontvangen. Blijkbaar zit je in een erg ruim financieel jasje.... Oh nee, dat begrijp ik fout je wilde immers een betalingsregeling met Ziggo.... en opeens lees ik dat alles betaald is.... of toch niet....!

moonywh
door moonywh - Oct 22, 2010 om 13:07
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil nog eventjes reageren en kort een update geven en daarna is wat mij betreft de zaak voor mij gesloten en zijn we van het hele Ziggo gebeuren af.

Ik heb de hele rekening afgelopen week maar ineens betaald en hiervoor mijn spaarrekening geplunderd want had geen zin om nog maanden lang hiermee geconfronteerd te worden.
Dat de rekening betaald moest worden dat wist ik ook wel en betaal ook echt wel voor diensten die ik geleverd heb gekregen maar waar het mij om ging is de houding van Ziggo zelf en dat ze ons op geen enkele manier tegemoet wilden komen. Ziggo was in eerste instantie fout en heeft het zelf toegegeven maar de manier waarop ze daarmee om zijn gegaan vind ik gewoon niet kunnen want zo ga je niet met haar klanten om. Dat er wel meer fout gaat bij Ziggo blijkt nu wel want de 9.95 die per maand is afgeschreven is niet eens van ons maar is een heel ander klantnummer plus dat ik erachter ben gekomen dat er meer als 300 euro gerekend wordt voor modems e.d die wij nooit niet hebben besteld of ontvangen hebben dus ook daar moet ik nog achteraan.

Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat die bedrag over meerdere jaren gaat... ik heb eens uitgepluist hoeveel en waarvoor wij nu eigenlijk betaald hebben en dan zie ik dat alle diensten per maand al behoorlijk aantikken... dan heb ik het alleen al over eredivisie live en filmnet en het alles in 1 extra pakket, vollop bellen altijd etc... en als je daarnaast dan nog regelmatig naar Spanje belt om je moeder te spreken dan kom je echt wel op dat bedrag uit alleen zitten er in het bedrag een modem en digitale ontvanger die wij niet besteld en ontvangen hebben dus ben van mening dat dit nog gecorrigeerd moet worden maar hier ga ik nog achteraan want we betalen ook al jaren lang die 9.95 met een klantnummer welke niet eens van ons is.
Maar goed.....daar heb ik nu op dit moment niets aan.. ik heb de rekening van de week betaald en bij Ziggo opgezegt. Dat sommige mensen het flauw vinden dat ik nu opgezegt heb dat is hun mening. In eerste instantie wilden we er nog wel blijven maar nadat ik vorige week vrijdag nog gesproken heb met één van de medewerkers van incasso en voorgesteld heb om het in 10 maanden te betalen wat ik meer als redelijk vind voor hun fout ! en ik die (1 werkdag later) maandag al een brief heb ontvangen dat we ineens binnen 5 dagen moesten betalen daar we anders werden afgesloten van alle diensten.. werd het met te gek en heb ik de opzegging doorgezet want dit is echt absurd!

edwardus
door edwardus - Oct 22, 2010 om 15:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Afijn, min-of-meer eind goed, al goed. Je hebt wel nog ter discussie gesteld waarom wij het over "jaren" hebben. Wij kunnen hier vandaan natuurlijk niet zien dat er bij jou modems (?) in rekening zijn gebracht, puur uitgaande van de geldende maandtermijnen kom je dan op een achterstand van bijna 3 jaar, vandaar. Welke "tegemoetkoming" je van Ziggo verlangt snap ik niet helemaal, de enige fout die ze zo te zien hebben gemaakt is dat ze klantnummers (of andere gegevens) door elkaar hebben gehusseld; dat is niet goed en wel hun fout, maar je bent en blijft verplicht te betalen voor wat je gebruikt (is inmiddels ook gebeurd).

Zelf zeg je dat je het in 10 maanden had willen afbetalen en omdat Ziggo het hooguit in 6 maanden had willen laten afbetalen kies je ervoor om het in één keer af te betalen. Van mij mag, je, maar ik volg het niet helemaal.