ruud123456
door ruud123456 Dec 16, 2005 om 18:23
Computers & telefonie

Kassa website en Firefox

Ik gebruik bij voorkeur Mozilla Firefox als webbrowser, maar als ik op deze site een vraag probeert te stellen of te beantwoorden, kun ik geen tekst invoeren in het 'vraag"-vak.
Dus dan moet ik weer doen met MS Internet Explorer.
Zijn er meer mensen met deze ervaring of heb ik ergens iets verkeert indgesteld in Firefox?

337 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ruud,

Het ligt in ieder geval niet aan Firefox...
De Kassa website is gewoon niet 'geschreven' voor gebruik met Firefox, maar alleen voor Internet Explorer.
Daarom zien sommige pagina's er in Firefox soms iets anders uit dan in IE, of werken bepaalde functies niet of niet goed.
Het probleem dat jij omschrijft ken ik overigens niet, ik kan wél in alle tekstvensters van de rubriek 'Vraag & Beantwoord' m'n verhaal kwijt, maar weer niet in het  'Biografie'-venster van Mijn Pagina...
En zo zal iedere FF-gebruiker op deze website z'n eigen(aardige) ervaringen hebben.
Daarnaast moet je niet vergeten dat deze Kassa-website natuurlijk zowieso al brak is, want er zijn veel normale functies die het eigenlijk wél zouden moeten doen (en in het verleden ook deden) die al een poosje niks meer doen, dus tel uit je winst... ;-)
Het schijnt in de planning te staan dat in het eerste kwartaal van 2006 er een vernieuwde Kassa-website komt die weer helemaal werkt zoals het hoort en waarbij (hopelijk) ook wat meer rekening wordt gehouden met de Firefox-gebruikers.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met precies hetzelfde probleem.Dus ik ben ook wel benieuwd of hier een oplossing voor is.Maar als zelfs Enterprise het niet weet denk ik dat we voor Kassa IE moeten blijven gebruiken.

Harry

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat niet weet Harry...? (geintje).
Ik vertel nét wat de oorzaak van het probleem is... ;-)
Het probleem doet zich op veel meer websites voor, en de enige reden is dat de makers van zo'n site zich niet houden aan de 'Web Standards' die zijn afgesproken, maar zich zoveel mogelijk richten op Internet Explorer omdat dit nou eenmaal de meest gebruikt webbrowser is.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond Enterprise.Bedankt nog voor je reaktie.Wat ik wel vreemd vindt is dat ik tot voorkort wel in Firefox een reaktie kon schrijven.Volgens mij is het mis sinds ik ongeveer een maand terug de nieuwste versie van Firefox erop heb staan.

Harry

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Harry, daar kan je wel eens gelijk in hebben.
Ik heb pas de nieuwe Firefox 1.5 geïnstalleerd en deze werkt ook niet helemaal naar m'n zin...
Kijk, ze proberen bij Mozilla natuurlijk Firefox ook door te ontwikkelen en de verschillen tussen FF en de websites die niet zijn gebouwd volgens de Web Standards worden dan ook steeds groter waardoor je meer compatabiliteitsproblemen krijgt.
Ik heb gelukkig nog oudere versies van Firefox ter beschikking (1.04 t/m 1.07) dus ik denk dat ik het maar weer eens met een vroegere versie ga proberen.
Misschien dat de Kassa-website dan ook wat beter werkt...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

GladdeHarry schreef:
"Wat ik wel vreemd vindt is dat ik tot voorkort wel in Firefox een reaktie kon schrijven.Volgens mij is het mis sinds ik ongeveer een maand terug de nieuwste versie van Firefox erop heb staan."
Dat klopt. Sinds de nieuwe versie van FF kan ik niet meer in het antwoordvak typen. Daarvoor kon het nog wel met veel problemen: als ik ging typen ging de tekstzoekfunctie van FF werken. Dat schoot ook niet op!

Wel een beetje omslachtig allemaal: vragen en antwoorden lezen in FF, IE-explorer opstarten, opnieuw inloggen, vraag beantwoorden, uitloggen, terug naar FF, pagina vernieuwen. Ben je algauw een kwartiertje verder (vooral als de Wanadoo Family verbinding er ondertussen ook nog een keertje uitklapt).

Ik hoop dat ze er snel wat aan gaan doen bij de Kassa-website. Anders moeten de FF gebruikers de site nog gaan boycotten!

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprice,
jij schreef:
"Ik heb pas de nieuwe Firefox 1.5 geïnstalleerd en deze werkt ook niet helemaal naar m'n zin..."
Ik vind de nieuwe versie van FF echt perfect, hoor.
Het komt ook niet door FF, maar door die brakke websites. Mijn ervaring is dat het nog maar zelden voorkomt dat websites niet goed werken in FF.
Als je een oudere versie van FF gaat gebruiken heb je wel weer te maken met beveiligingsproblemen, die daarin niet opgelost zijn.
Groet Ruud

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Drukte even op de verkeerde button, Wildcheese, dus nu heb je de prijs van de beste reactie.
Ik gebruik geen proxy-server meer en heb wel het probleem in Firefox. Dus dat is het niet.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Komt volgens mij niet specifiek door firefox, bij mij
heeft het ermee te maken dat ik een proxy server gebruik. Kwam hier achter
doordat de firefox op m'n werk notebook wel bleek te werken...werk je ook via een proxy dan test het even door 'm uit te zetten.

Verder is dit forum nu niet echt optimaal - ook niet in IE overigens..

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ruud,

Ik schreef: "Ik heb pas de nieuwe Firefox 1.5 geïnstalleerd en deze werkt ook niet helemaal naar m'n zin..."

Ik moet dat even nader verklaren, deze versie FF 1.5 heb ik onlangs geïnstalleerd op een oude Windows '98 PC die ik tijdelijk noodgedwongen moet gebruiken.
Deze machine loopt al niet erg lekker meer en geeft alleen maar meer problemen bij het gebruik van FF in combinatie met deze website, that's it...
Hierbij doet zich daardoor het vreemde verschijnsel voor dat als de pagina bijna geladen is deze 'ineens' helemaal verdwijnt en dan weer terugkomt.
En dat 'geflikker' dat stoort me, vandaar...
Ik wijt dit aan deze PC en niet aan Firefox.
Ik weet zeker dat, als ik FF binnenkort op m'n XP-machientje installeer, ik van deze problemen af ben.
Dat Firefox 1.5 nog steeds problemen zou geven op meerdere websites kan ik op dit moment dus niet beoordelen.
Met de versie 1.07 die op m'n XP-PC staat merkte ik wel altijd kleine verschillen in de opbouw van sommige websites, maar niet storend.
En even tijdelijk een oudere versie gebruiken op deze w98-PC daar heb ik niet zo'n moeite mee hoor, ik surf voorzichtig en de beveiliging is meer dan voldoende.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okee, gesnapt Enterprice. Succes met je Windows '98 PC. Dat is iets uit het stenen tijdperk toch? (geintje).

Er zijn idd vaak verschillen tussen pagina's geleden in IE of in FF. Dat maakt verder niet uit, als het maar functioneerd. Zeker als je in FF extensies gebruikt als Adblock, gaan de pagina's er heel anders uitzien, want sommige delen verdwijnen dan gewoon en worden opgevuld met wat anders. Echt een aanrader om te installeren. Ben je zo af van al die knipperende advertenties op sommige sites.

Groet Ruud

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels versie 1.07 weer geinstalleerd en nu kan ik gewoon weer antwoorden.Voorlopig ga ik die dus maar weer gebruiken.

Harry

ve
door verwijderd - Dec 16, 2005 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

HIER IS DE OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM !
Klik met R-muisknop in het hokje (frame) klik dan op this frame en vervolgens op reload frame, dan kan je je gang gaan in dit hokje. Heb ik nu dus ook gedaan, je moet het welk voor ieder nieuw antwoorden herhalen!

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 07:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Klik met R-muisknop in het hokje (frame) klik dan op this frame en
vervolgens op reload frame, dan kan je je gang gaan in dit hokje. Heb
ik nu dus ook gedaan, je moet het welk voor ieder nieuw antwoorden
herhalen!"

Fantastisch Johan! Alleen werkt het bij mij iets anders: ik heb de optie reload frame niet (engelse versie van FF?). Maar rechtsklikken in het hokje en dan vernieuwen kiezen werkt ook.
Ben ik meteen ook af van rare verspringende regels als je op return drukt. (Wat weer niet gebeurde als je op shift-return drukt). Maar goed het werkt en daar ging het om.
Bedankt voor je bijdrage Johandv.
Groet Ruud