td
door tdn1989 Jun 13, 2017 om 21:03
Computers & telefonie

Nieuwe HP werkt niet

In maart een nieuwe laptop gekocht, laptop was nog geen maand oud of kreeg de hele tijd melding:Blue screen of Death in beeld.

Gebeld met mediamarkt, dan moet hij opgestuurd worden duurt 15 werkdagen, ik ook met hp contact gehad maar dat duurde en duurde maar dus via mediamarkt opgestuurd wat daadwerkelijk 3 weken duurde.

Nu is de laptop 13 weken oud waarvan 3 opgestuurd zijn er op 3 plekken in me beeldscherm dode pixels ontstaan.

Enige mogelijkheid die er is is nogmaals opsturen naar HP kost me weer 3 weken dat betekend dat 6 van de 16 weken me computer niet heb kunnen gebruiken 40% van de tijd.

Dan geef ik aan bij HP dat als je 10.000 laptops maakt er altijd 1jte tussen zit wat een mislukkeling is.maar ze bieden geen snellere oplossing dan opsturen.

Voor gesteld om hem langs te brengen, maar eigenlijk ben ik me vertrouwen wel kwijt in dit lelijke eendje en zou ik liefst een vervanger willen die wel deugd.

HP wil hier niks van weten, en mediamarkt denkt helemaal niet mee.

Mag dit zomaar in zo een korte tijd twee reperaties was namelijk laptop van €1300,-

2077 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2017 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bij M M zijn, niet bij HP.

marita5
door marita5 - Jun 13, 2017 om 21:09
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tdn1989 ,

U moet bij de verkoper MM zijn en niet HP ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 13, 2017 om 22:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ja dat mag, het is heel vervelend maar zoals u zelf al schrijft er kan weleens een kneusje tussen zitten.
U dient MM in de gelegenheid te stellen om het probleem op te lossen. Dat de laptop zo jong is maakt niet uit.
U heeft (nog) geen recht op een nieuwe.

Joke-Sk
door Joke-Sk - Jun 13, 2017 om 23:29
16 Antwoorden / 1 Vragen

Service van Mediamarkt?

Daar mag je helemaal niets van verwachten. Onze zoon had een tv van 1100 euro gekocht en kreeg er na een maand problemen mee.

Mediamarkt vond dat het niet hun zaak was en dat onze zoon zelf de veroorzaker zou zijn.

Die conclusie trokken ze al zonder de tv aan te nemen of van binnen te  bekijken.

De importer gebeld maar die verwees natuurlijk naar Mediamarkt.

Het is dus nooit goed gekomen.

Duurdere apparaten kopen wij natuurllijk nooit bij de mediamarkt.

Paola Castor
door Paola Castor Jun 15, 2017 om 02:32
66 Antwoorden / 1 Vragen

Dat MM nog steeds leeft en nog niet failliet is, is een God's wonder op zich.

Je zou gek zijn geweest om bij MM iets te kopen; Service van likmeversie!

kc
door kcdb Jun 15, 2017 om 11:27
113 Antwoorden / 2 Vragen

Als de tv van uw zoon die € 1100,= heeft gekost al na een maand problemen heeft gegeven, die niet door uw zoon oplosbaar zijn, dan is MM op grond van de garantiebepalingen geheel verantwoordelijk het eventueel ontstane defect op te lossen. Belangrijk verschil is wel of het een defect aan de tv is of dat het een instelling is die uw zoon niet kan oplossen. Sommige problemen kunnen opgelost worden door de handleiding goed door te nemen.

Is het wél een defect aan de tv dan moet MM aantonen (is wettelijk bepaald) dat het probleem door toedoen van uw zoon ontstaan is om eventueel onder de garantiebepalingen uit te komen. Aantonen betekent: MM dient de tv in te nemen en deze te onderzoeken. Binnen 6 maanden na aankoop is MM verplicht bewijs te leveren dat het ontstane defect niet onder de garantiebepalingen valt. Dit bewijs dient schriftelijk met een onderzoeksrapport wettelijk en overtuigend geleverd te worden aan de eigenaar van de tv. Meer informatie vindt u hierover o.a. op Consuwijzer.nl.

Heeft uw zoon een rechtsbijstandverzekering met het pakket consumentenrecht daarin? Zo ja, dan kan hij deze kwestie aan die verzekering voorleggen en hen bij MM af laten dwingen dat zij hun wettelijke verplichting in deze kwestie nakomen. Geen rechtsbijstandverzekering? Dan kan uw zoon, als MM weigerachtig blijft de tv van uw zoon tenminste te onderzoeken, zich wenden tot het Juridisch Loket. MM komt er dus niet zomaar mee weg door te stellen “dat het niet hun zaak is” om zo onder hun wettelijke plichten en garantiebepalingen uit te komen. Als de tv inmiddels niet te oud is, kan het dus nog goed komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 13, 2017 om 23:38
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Media Markt ze zijn toch niet Bloed (Gek) (o met umlaut lukt niet).
Maar hoe dan ook is MM de enige waar u als consument uw rechten kunt doen gelden. Zij zij wettelijk verantwoordelijk voor het leveren van een goed product,  tenminste als het een consumenten aankoop is. Wettelijk verplicht om binnen redelijke termijn te repareren en als dat niet kan een nieuwe pc te leveren.

costnix
door costnix Jun 14, 2017 om 00:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Öö, O umlaut kan best. Gewoon de O-toets wat langer inhouden en bij een PC eerst de trema " en dan de o-toets

Paola Castor
door Paola Castor Jun 15, 2017 om 02:35
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ich bin nicht Blöd! Ofetwel Alt-148 voor ö en Alt-153 voor Ö. Tschüß!

Ge
door Genee - Jun 15, 2017 om 08:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens in de garantiebepalingen van HP of een scherm met 3 ? dode pixels wel onder de garantie valt.
U schrijft 3 plekken met dode pixels of bedoelt u 3 plekken met 'n dode pixel?

Lees eens dit oud artikel over dode pixels, voor het geval het erg storend is en u geen garantie heeft.
Geen idee of het werkt.
http://www.computeridee.nl/workshop/verhelp-dode-pixels/

hansje klein
door hansje klein - Jun 15, 2017 om 09:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb ook bij een nieuwe HP-laptop met een bluescreen te doen gehad. De Coolblue-helpdesk was alleen maar aan het uitproberen wat het zòu kunnen zijn. Het lijkt een lastige fout te zijn. Uiteindelijk heeft HP me erdoor geholpen.
Hier meer info

Voor kapotte pixels zijn 'spelregels' die ik niet ken, maar wellicht op het internet te vinden zijn.

ro
door ronny530 - Jun 15, 2017 om 15:06
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Het bluescreen probleem is dus verholpen maar nu is er sprake van dode pixels in het scherm dat is een heel ander defect en zou als zodaning enkel verholpen kunnen worden als de laptop weer ter reparatie aangeboden wordt. De Mediamarkt is de verkoper dus zij zijn uw aanspreekpunt maar HP in dit geval bepaalt de afhandeling van de fabrieksgarantie en zij beslissen of de laptop vervangen mag worden. Bij apparatuur die informatie van de koper u dus bevat zal in eerste instantie de laptop herstelt gaan worden door het scherm te vervangen. Daar komt nog bij dat diegene die de garantie verleent 3 pogingen mag doen voordat de laptop als onreparabel vervangen gaat worden. De Mediamarkt wordt wel vaker verweten een slechte aftersale service te bieden maar ook zij zijn aan de nukken van de overigens Nederlandse importeurs aangewezen en kunnen enkel maar bemiddelen m.a.w. de Nederlandse importeur bepaald de garantieregels.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 15, 2017 om 15:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Juridisch zit het zo, u mag van een reparatie niet te veel last hebben en het mag niet te lang duren.
In de wet staat het zo

art 7:21 lid 3

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

lid 1 is vervanging of herstel. De termijn gaat lopen vanaf het moment dat het gebrek wordt geconstateerd en bij de verkoper wordt aangemeld. Nu krijg ik uit uw verhaal het idee dat het laatste mankement weer een nieuw gebrek is. Als het steeds dezelfde klacht zou zijn, dan zou dit nu echt te lang duren en mag u de overeenkomst ontbinden. Maar omdat dit een nieuw gebrek is mag MM er weer mee aan de slag. (veelal, als je eenmaal een slecht product hebt, vertoont het steeds weer andere kuren is mijn ervaring, het bekende maandagmorgenproduct).

Helaas door al die gebreken kunt u constant uw laptop niet gebruiken. Ik snap dat u ervan af wilt (dat zou ik ook hebben). Wat ik u aanraad is een klacht op zowel klachtenkompas.nl als klacht.nl te zetten. Als u de laptop in een MM winkel heeft gekocht, zet er dan bij in welke winkel u dat heeft gedaan. Doorgaans krijg je veel meer voor elkaar als je de publieke ruimte opzoekt. Ook facebook en twitter wil nog wel eens helpen. Probeer op al die terreinen, blijf flink zeuren en noem steeds weer de klachten en dat het zo lang duurt en stuur aan op een vervanger. Met deze wordt 't hem niet, dat is wel duidelijk.