ma
door maarten75 Jul 27, 2011 om 10:36
Computers & telefonie

Nieuwe tarieven Ziggo Telefonie

Ziggo gaat per 1 september zijn prijzen voor bellen met ruim 250% verhogen. Tafief vast-vast is nu 0,03 euro en gaat naar 0,08 euro. Heel bijzonder! Op de site van Ziggo is dit nog niet bekend gemaakt, alleen naar de huidige klanten van Ziggo. Nieuwe klanten trekken ze hiermee niet aan.

4765 22 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 27, 2011 om 13:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb er nog geen email over ontvangen.

Bedoelt u start tarief of tarief per minuut?

( ik heb nu belvrij altijd, dus weet ik niet uit mijn hoofd wat de tarieven bij ziggo zijn)

birdies
door birdies - Jul 27, 2011 om 17:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nieuwe tarieven zijn op de site te vinden (even naar beneden scrollen) *tarieven*, klik

@dehond: je ontvangt de info via de post, niet via de mail.

birdies
door birdies - Jul 27, 2011 om 17:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Voordeel is dat bellen naar mobiele nrs. veel goedkoper wordt (nu 0,15 - straks 0,08). Nadeel is dat het bellen naar vaste nrs. duurder wordt (nu 0,03 - straks 0,08)

Aangezien steeds meer mensen (vooral jongeren) alleen een mobieltje hebben, is het voor veel gebruikers van vaste telefoons (vooral ouderen) dus een gunstige wijziging.

tdehond
door tdehond - Jul 27, 2011 om 17:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:44]Nieuwe tarieven zijn op de site te vinden (even naar beneden scrollen) *tarieven*, klik

@dehond: je ontvangt de info via de post, niet via de mail.

Dan maakt het voor mij niet uit. Bedankt.

birdies
door birdies - Jul 27, 2011 om 17:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Dan maakt het voor mij niet uit. Bedankt........

Je hebt Volop Bellen Altijd begrijp ik, dat wijzigt voor jou dan in je voordeel (als je tenminste familie/bekenden in het buitenland hebt wonen).

Let op: vanaf 01-09-2011 ook inbegrepen bij VolopBellen: bellen naar vaste nummers in de landen: Belgie, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland.

dobby
door dobby - Jul 27, 2011 om 18:19
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:44]Nieuwe tarieven zijn op de site te vinden (even naar beneden scrollen) *tarieven*, klik

@dehond: je ontvangt de info via de post, niet via de mail.
Waarbij mail waarschijnlijk voor e-mail staat en post voor snailmail? :P (maar inderdaad, de brief gisteren ook ontvangen.. maar er zijn meer telcos die dat gedaan hebben.. verschil in (nationaal) bellen naar vast en mobiel verwijderen..

börgemeister
door börgemeister - Jul 27, 2011 om 20:16
506 Antwoorden / 25 Vragen

Je krijgt er ook geen e-mail hierover.

Kreeg gisteren een brief van Ziggo met de informatie van de veranderingen per 1 september a.s. met betrekking tot de telefonie.

Zelf heb ik VolopBellen Altijd, dús in principe wijzigt voor mij in gunstige zin des woords: o.a. gratis bellen naar het buitenland. Birdies omschreef het al.

Voor wat betreft de kosten van € 0,08 per minuut lijkt mij een aardige compromis.

Gij kunt zich ook per 1 september a.s. uw telefonieabonnement wijzigen in VolopBellen Altijd voor € 10,00 per maand.

br
door brui0929 - Jul 27, 2011 om 21:42
636 Antwoorden / 10 Vragen

Ziggo wil geen verschil meer maken tussen bellen naar G.S.M. nummers en vaste nummers met uitzondering van Ziggo klanten die blijven gratis onderling bellen.
Alleen jammer dat dit voor telefonie geldt als Ziggo nu ook alle televisies vanaf 2008 waar ook een CAM module in kan de software upgrade zodat deze televisies ook van CI+ gebruik kunnen maken dan is hier ook geen verschil meer.

dobby
door dobby - Jul 27, 2011 om 21:51
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=brui0929 schreef op woensdag 27 jul 2011, 21:42]Ziggo wil geen verschil meer maken tussen bellen naar G.S.M. nummers en vaste nummers met uitzondering van Ziggo klanten die blijven gratis onderling bellen.
Alleen jammer dat dit voor telefonie geldt als Ziggo nu ook alle televisies vanaf 2008 waar ook een CAM module in kan de software upgrade zodat deze televisies ook van CI+ gebruik kunnen maken dan is hier ook geen verschil meer.
Erm... "upgrade" naar "CI+".. (uitgaande van CI.. CAM is een andere layer.. algemener)... die '+' in CI+ is (voor de enduser) meer een downgrade dan een upgrade.. er zitten nogal wat (mogelijke) beperkingen in..

Ik wil niet aan stemmingmakerij doen (nou ja - not at this time and moment LOL).. maar zoek eens op internet .. die "+" is hoofdzakelijk voor de grote rechthebbenden (niet perse: belanghebbende).. en indirect de kabel maatschappijen.. Endusers hebben niet echt voordelen... - maar: het is nogal ingrijpend.. je kan niet (zonder meer per definitie) een CI interface naar een CI+ interface "upgraden"..

börgemeister
door börgemeister - Jul 28, 2011 om 03:35
506 Antwoorden / 25 Vragen

Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.

tdehond
door tdehond - Jul 28, 2011 om 08:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=börgemeister schreef op donderdag 28 jul 2011, 03:35]Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.

Ik heb al jaren volop bellen bij Ziggo ( zo lang Ziggo bestaat), maar in een Ziggo gebied bestaat geen keuze tussen ziggo en UPC, net zo min als in een UPC gekozen kan worden voor Ziggo.

Het heeft m.i. dus geen zin om met UPC of Caiway te vergelijken omdat daar niet voor gekozen kan worden.

..
door ... - Jul 28, 2011 om 10:17
104 Antwoorden / 2 Vragen

Het echte probleem is dat vele van Mobiel naar mobiel belde en van vast naar vast.

KPN begon met het aanpassen, Tele 2 volgde en nu Ziggo ook.
Dit mag en is niet tegen te houden.
Eventueel een ander zwaarder mobiel abonnement nemen met meer minuten, want voor je die €10,- terug hebt?

Vele gebruiken het voor gebeld worden en bellen zelf met mobiel, nooit meer wachten op de juiste persoon en je hoeft ook niet thuis te zijn.
Zelf heb ik liever E mail of SMS, bepaal ik zelf wel wanneer ik antwoord dus ik bel weinig, vandaar alleen nog prepaid mobiel en telefoon om gebeld te worden!

Iedereen is anders en je moet voor je zelf uitzoeken wat voor jou het beste is.
Via www.bellen.com kun je dat doen, maar dan moet je wel maandelijks gelijke bedragen bellen want anders klopt het niet en betaal je alsnog vele dure minuten extra.
Goedkope mobieltjes rekenen vaak 30 cent voor elke extra minuut!

valerius-2
door valerius-2 - Jul 28, 2011 om 13:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Tegenwoordig wordt er meer mobiel dan vast gebeld, dat elt dus ook anders om, tenminste bij mij, ik kan er dus alleen maar voordeliger mee zijn.

robke66
door robke66 - Jul 29, 2011 om 17:43
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ziggo is super slim !
Eerst maken ze reclame dat de internet snelheid wordt verhoogd en div. andere fratsen, zoals TV zenders uit het pakket, en dan verhogen ze de tarieven.

Een onsmakelijk en onbegrijpelijk gebeuren.

Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen, ik denk ik ook.

Glasvezel komt er aan en er hebben me al veel bedrijven benaderd, hopelijk gaat het bij hun anders !

birdies
door birdies - Jul 29, 2011 om 17:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen........

Ik denk dat dit wel mee valt: veel mensen schreeuwen, maar doen verder niks.

robke66
door robke66 - Jul 29, 2011 om 17:49
11 Antwoorden / 6 Vragen

Nou ik ben geen schreeuwer ik doe wat ik zeg ook uitvoeren maar mensen zijn kudde dieren dat klopt...

=birdies schreef op vrijdag 29 jul 2011, 17:45: .......Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen........

Ik denk dat dit wel mee valt: veel mensen schreeuwen, maar doen verder niks.[/quote
=birdies schreef op vrijdag 29 jul 2011, 17:45: .......Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen........

Ik denk dat dit wel mee valt: veel mensen schreeuwen, maar doen verder niks.

ab
door abcdefe - Jul 29, 2011 om 22:59
23 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan van de kat of naar de hond gaan om overstappen naar een andere bank, kabelboer (is niet mogelijk in de praktijk ), energie aanbieder, zorgverzekeraar, telefoon of internet provider ze passen zich allemaal aan de markt aan, of je van overstappen wijzer wordt betwijfel ik het zijn holle vaten de beloftes dat je goed koper uit bent met overstappen naar een ander aanbieder, alleen de zon komt voor niets op.

tdehond
door tdehond - Jul 30, 2011 om 07:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ birdies
Al ben ik het helemaal niet eens met de gang van zaken rond de televisie pakketten, stap ik niet over omdat ik dan in totaal een stuk duurder uit ben en niet meer de zenders kan ontvangen waar ik graag naar kijk ( BBC's, Duitsland etc).

M.b.t. telefonie verhogen andere aanbieders ook regelmatig hun tarieven. Bovendien heb ik zoveel problemen met een dochteronderneming van KPN gehad dat mijn behoefte om daar naar terug te gaan tot nu toe nihil is.

Mogelijk dat in de toekomst vaste telefonie de deur uit gaat en ik alleen een mobiel abonnement houd, maar dat zal ik t.z.t. bekijken.

berlynhof26
door berlynhof26 - Jul 31, 2011 om 20:00
31 Antwoorden / 22 Vragen

Zo ie zo is Ziggo erg zuinig met klanten informeren! Mijn vader is hier helaas de dupe van! In mei van dit jaar heeft hij het lidmaatschap opgezegd en verzocht dit via een brief te laten bevestigen. Nooit een brief ontvangen maar wel een afrekening! Hij was zeer verontwaardigd en heeft de betaling ingetrokken! Met als resultaat een herinnering + 10 euro extra adm. kosten! Het wordt steeds slechter bij Ziggo helaas want mijn moeder heeft 1 uur ter vergeefs gebeld om de situatie uit te leggen! Ziggo was niet te bereiken!

börgemeister
door börgemeister - Aug 1, 2011 om 00:23
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=berlynhof26 schreef op zondag 31 jul 2011, 20:00]Zo ie zo is Ziggo erg zuinig met klanten informeren! Mijn vader is hier helaas de dupe van! In mei van dit jaar heeft hij het lidmaatschap opgezegd en verzocht dit via een brief te laten bevestigen. Nooit een brief ontvangen maar wel een afrekening! Hij was zeer verontwaardigd en heeft de betaling ingetrokken! Met als resultaat een herinnering + 10 euro extra adm. kosten! Het wordt steeds slechter bij Ziggo helaas want mijn moeder heeft 1 uur ter vergeefs gebeld om de situatie uit te leggen! Ziggo was niet te bereiken!

Lidmaatschap = abonnement(en) !!

Heeft hij het schriftelijk aangetekend opgezegd? Of via 'Mijn Ziggo account'?

Dit is 'Discussie', niet 'Vraag & beantwoord' en buiten het item van de topic van de discussie.

börgemeister
door börgemeister - Aug 1, 2011 om 00:28
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 28 jul 2011, 08:59][quote=börgemeister schreef op donderdag 28 jul 2011, 03:35]Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.

Ik heb al jaren volop bellen bij Ziggo ( zo lang Ziggo bestaat), maar in een Ziggo gebied bestaat geen keuze tussen ziggo en UPC, net zo min als in een UPC gekozen kan worden voor Ziggo.

Het heeft m.i. dus geen zin om met UPC of Caiway te vergelijken omdat daar niet voor gekozen kan worden.

Het was ook maar te vergelijking, mijn betoog hierin dat ZIGGO nog niet zo ongunstig is voor de abonnee.

Natuurlijk kan je geen appels met peren vergelijken!

dr
door drikus - Aug 1, 2011 om 00:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=börgemeister schreef op donderdag 28 jul 2011, 03:35]Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.

Beste Borgemeister,

Om het vergelijk goed te kunnen maken dien je eerst goed te verdiepen in de tarieven.
Bij de vergelijking tussen Ziggo en UPC als volgt te rekenen:
Ziggo: Basis telfonie abonnement: 9,95. Volop bellen + 10 = 19,95
UPC: bellen onbeperkt +EU = 19,50

In een pakket bij UPC met een telefonie abonnement kost de toevoeging onbeperkt 9 euro extra. Bij Ziggo is dat 10 euro extra.