Opeens een hoge rekening Mobiel ZIGGO
Ik zit met tv/internet/mobiel bij Ziggo. Ik denk al wel bijna 10 jaar. Nu is het zo dat ik een abbo op mijn mobiel heb van 15 euro heel enkel ga ik daar over heen maar dat is dan max een keer 50 euro geweest. Ik ben op het moment altijd thuis op een boodschapje na of kids wegbrengen enz. Thuis heb ik toegang tot mijn wifi van Ziggo. Nu opeens deed mijn mobiel het niet meer. Ik kon niet meer bellen. Internet deed het wel. Dus ik via de Ziggosite eindelijk kunnen Chatten met een medewerken van Ziggo. Inge snapte ook niet hoe ik zomaar geblokt kon worden. Ze zag dat ik alles betaalde en volgens haar stond er niks open. Ze ging meteen regelen dat mijn blokkering opgeheft zou worden. Om de fout recht te zetten kreeg ik een maand lang een extra zender pakket. Heel fijn. super! Die zelfde avond kon ik nog naar films en series kijken op tv door die extra zenderpakket. Helaas viel dit ongeveer om de 5 minuten weg. Mijn Mobiel deed het gelukkig ook weer. Ik kreeg in de nacht opeens een sms dat mijn mobiel geblokt was vanwege veiligheidsredenen. Hmm vreemd dat ik dat bericht nu pas kreeg. Paar dagen later kreeg ik opeens een brief dat mijn Tel rekening in korte tijd enorm steeg nu op 210 stond en dat ze mijn telefoon daarom geblokt hadden. Hier schrok ik natuurlijk enorm van. Ik meteen gebeld. Ik kreeg als antw. dat het erg vervelend is maar dat de data nu eenmaal verbruikt is en dat dit gewoon betaald moet worden. Op de vraag hoe dat dan kon omdat ik niks anders doe dan andere maanden en ik thuis gewoon wifi heb, wist ze ook niet hoe dit dan kon.
Ondertussen merkte ik door die extra zenderpakket die ik kreeg dat mijn internetverbinding dus regelmatig weg viel. Mijn vermoeden is dus dat dit dus ook gebeurd op mijn mobiel en deze dan aut. over gaat op het internet van het netwerk. Dan nog snap ik de hoeveelheid van het verbruik echt niet, maargoed ik weet ook wel dat allerlei apps veel verbruiken enz, maar normaal zit ik altijd op wifi dus zijn er geen extra kosten.
Nu snap ik ook wel dat er nu eenmaal data is gebruikt, maar dit is toch niet helemaal terecht? Ik heb net weer met een medewerker gesproken en hij zegt ook dat het waarschijnlijk aan de wifi lag van Ziggo omdat die blijkbaar regelmatig weg valt, maar ze willen niet tegemoet komen. Nu komt er vrijdag een monteur langs om te kijken naar mijn internetverbinding. Nu zal ik eind februari de uiteindelijk rekening ontvangen. Iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen en of ik hier iets aan kan doen.
Topantwoord
Zet mobiele data in uw mobiel uit. Als wifi dan wegvalt, kan hij niet overgaan naar mobiele data.
Dat heb natuurlijk meteen ook gedaan nadat ik hier achter kwam. En dit deed ik ook al wanneer ik door mijn bundel heen was.
Topantwoord
Edit: overeenkomstig antwoord al gegeven door @tijger1. Toevoeging: installeer een data manager die je bij een bepaald verbruik een seintje geeft.
Ik weet dat dit kan en maak hier ook al gebruik van, maar wanneer ik thuis ben en gewoon wifi heb ga ik er niet vanuit dat deze wifi om de 10 min weg valt. Dit check ik niet om de 10 min. Ik zit niet de hele dag op mijn mobiel.
Ben gewoon erg geschrokken en flauw want wanneer je voor een product betaald ga je er vanuit dat dit werkt... en wanneer blijkt dat de wifi het waarschijnlijk dus gewoon niet goed deed...wie zijn schuld is dit dan... Het is gewoon zo zonde van het geld en ik let juist erg op met hoeveel ik bel enz en internet buiten huis enz
Ziggo garandeert een goede internetverbinding via de kabel. Een goede wifi verbinding, nemen zij geen verantwoordelijkheid voor. Ik heb ook Ziggo, maar wifi ontvangst was zo belabberd dat ik maar een eigen router heb aangeschaft.
Ok. Ja ik zal nu nog beter gaan opletten, maar het is gewoon zuur. Ik wil nu ook graag overstappen ik zal eens gaan informeren.
@maryela. Overstappen? Geen een provider garandeert wifi.
Hoho, let op met overstappen. Je hebt een ander abonnement genomen (mobiel had Ziggo 10 jaar geleden nog niet), dat betekent dat je abonnement op die datum opnieuw is aangegaan. Dus bij overstap eerst checken of je contractvrij bent. En wat wifi betreft, heeft tijger1 gelijk.
Wanneer Ziggo - het internet - goed bij je werkt / stabiel is, moet je niet overstappen. Geef je nu al de garantie dat je daar spijt van gaat krijgen. Qua mobiele provider moet je daar weer geen klant worden, blijft toch - en tegenwoordig is het - Vodafone, doet moet je niet willen. Sowieso is het maar de vraag of een abonnement wel zo noodzakkelijk is..
Ik check het ook niet om de 10 minuten, want als ik gewoon thuis ben, staat mobiele data altijd uitgeschakeld. Pas als ik weg ga, schakel ik het weer in.
Ik weet dat dit kan en maak hier ook al gebruik van, maar wanneer ik thuis ben en gewoon wifi heb ga ik er niet vanuit dat deze wifi om de 10 min weg valt. Dit check ik niet om de 10 min. Ik zit niet de hele dag op mijn mobiel.
Maar dat knopje data in- en uitschakelen is toch heel veel werk iedere keer weer? Aangezien vrijwel niemand dat doet. /sarcasme off.
WIFI hoeft niet weg te vallen. Het kan ook zijn dat het toestel de beste verbinding kiest. Dus als WIFI ergens in huis wel werkt maar 3G/4G is beter, dan kan de smartphone zo ingesteld staan dat hij de 3G/4G kiest. Daar kan Ziggo niets aan doen.
Mijn vraag is meer kan ik hier iets in doen? DIt buiten de tips over tel gebruik en date enz? Ik bedoel moet ik dit maar gewoon gaan betalen? Ik ga denk ik maar gewoon bezwaar maken en dan zien waar ze mee komen.
Ik gebruik My Data Manager om mobiele kosten te bewaken. Werkt uitstekend. Je kan instellen bij welk verbruik je een waarschuwing krijgt.
Bezwaar maken heeft geen zin, je zou wel om coulance kunnen vragen. Denk er aan dat je niets te eisen hebt wat die factuur betreft, dus zo vriendelijk mogelijk blijven. Slijm, slijm, weet je wel?;-))
Mijn vraag is meer kan ik hier iets in doen? DIt buiten de tips over tel gebruik en date enz? Ik bedoel moet ik dit maar gewoon gaan betalen? Ik ga denk ik maar gewoon bezwaar maken en dan zien waar ze mee komen.
Negeer je nu gewoon een goede tip door opnieuw je tekst te knippen en te plakken? Zucht...
@kassafoutje. Waar heeft u het over?
Beste Maryela,
Naast de reeds gegeven antwoorden: stel uw telefoon dusdanig in, dat updates van apps uitsluitend plaatsvinden bij een wifiverbinding. Daarnaast kan het handig zijn uw e-mailapp in te stellen om bijlagen niet automatisch te downloaden, of eveneens uitsluitend bij een wifiverbinding.
Mosterd na de maaltijd, maar het voorkomt problemen in de toekomst.
Succes!
Nee, geen ervaring mee want ik zet altijd wifi aan en internet uit en zet pas internet aan als het absoluut niet anders kan en "nodig" is.
Verder heb ik een app op de gsm waarop ik een plafond/limiet kan instellen. Het is ook de eigen verantwoordelijkheid hoe de telefoon wordt ingesteld.
Geen enkele provider garandeert een goede wifiverbinding.
Doe zoals @carola.3 doet, dan zult u ook niet een dergelijk probleem krijgen.
Lees anders ook nog hier: https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik
Het is ook altijd hetzelfde met de providers. Met geld innen zijn ze er als de kippen bij maar als je vraagt van hoe kan je WIFI wegvalt dan weten ze zogenaamd niks.
Grote kans dat de WIFI helemaal niet is weggevallen, maar dat het toestel zelf op mobiel internet is gaan zitten. Sommige toestellen hebben dat als features, anderen hebben een slechte wifi stack. Ik heb een Sony gehad die met volle bak WIFI toch de verbinding verbrak en op 3G verder ging. Alle andere WIFI apparaten werken gewoon goed.
Mijn ervaring is dat de problemen met Ziggo altijd behoorlijk opgelost worden. Met een nieuw modem bijv. was mijn wifi probleem verholpen en werd mijn te hoge mobiele rekening weggeboekt.
Heb inderdaad heel wat problemen gehad al die jaren, maar de klantenservice is vrijwel altijd behulpzaam.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer