Ma
door MaryeLA Jan 31, 2017 om 16:29
Computers & telefonie

Opeens een hoge rekening Mobiel ZIGGO

Ik zit met tv/internet/mobiel bij Ziggo. Ik denk al wel bijna 10 jaar. Nu is het zo dat ik een abbo op mijn mobiel heb van 15 euro heel enkel ga ik daar over heen maar dat is dan max een keer 50 euro geweest. Ik ben op het moment altijd thuis op een boodschapje na of kids wegbrengen enz. Thuis heb ik toegang tot mijn wifi van Ziggo. Nu opeens deed mijn mobiel het niet meer. Ik kon niet meer bellen. Internet deed het wel. Dus ik via de Ziggosite eindelijk kunnen Chatten met een medewerken van Ziggo. Inge snapte ook niet hoe ik zomaar geblokt kon worden. Ze zag dat ik alles betaalde en volgens haar stond er niks open. Ze ging meteen regelen dat mijn blokkering opgeheft zou worden. Om de fout recht te zetten kreeg ik een maand lang een extra zender pakket. Heel fijn. super! Die zelfde avond kon ik nog naar films en series kijken op tv door die extra zenderpakket. Helaas viel dit ongeveer om de 5 minuten weg. Mijn Mobiel deed het gelukkig ook weer. Ik kreeg in de nacht opeens een sms dat mijn mobiel geblokt was vanwege veiligheidsredenen. Hmm vreemd dat ik dat bericht nu pas kreeg. Paar dagen later kreeg ik opeens een brief dat mijn Tel rekening in korte tijd enorm steeg nu op 210 stond en dat ze mijn telefoon daarom geblokt hadden. Hier schrok ik natuurlijk enorm van. Ik meteen gebeld. Ik kreeg als antw. dat het erg vervelend is maar dat de data nu eenmaal verbruikt is en dat dit gewoon betaald moet worden. Op de vraag hoe dat dan kon omdat ik niks anders doe dan andere maanden en ik thuis gewoon wifi heb, wist ze ook niet hoe dit dan kon.

Ondertussen merkte ik door die extra zenderpakket die ik kreeg dat mijn internetverbinding dus regelmatig weg viel. Mijn vermoeden is dus dat dit dus ook gebeurd op mijn mobiel en deze dan aut. over gaat op het internet van het netwerk. Dan nog snap ik de hoeveelheid van het verbruik echt niet, maargoed ik weet ook wel dat allerlei apps veel verbruiken enz, maar normaal zit ik altijd op wifi dus zijn er geen extra kosten.

Nu snap ik ook wel dat er nu eenmaal data is gebruikt, maar dit is toch niet helemaal terecht? Ik heb net weer met een medewerker gesproken en hij zegt ook dat het waarschijnlijk aan de wifi lag van Ziggo omdat die blijkbaar regelmatig weg valt, maar ze willen niet tegemoet komen. Nu komt er vrijdag een monteur langs om te kijken naar mijn internetverbinding. Nu zal ik eind februari de uiteindelijk rekening ontvangen. Iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen en of ik hier iets aan kan doen.

8967 17 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2017 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet mobiele data in uw mobiel uit. Als wifi dan wegvalt, kan  hij niet overgaan naar mobiele data.

Ma
door MaryeLA Jan 31, 2017 om 16:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb natuurlijk meteen ook gedaan nadat ik hier achter kwam. En dit deed ik ook al wanneer ik door mijn bundel heen was.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2017 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edit: overeenkomstig antwoord al gegeven door @tijger1. Toevoeging: installeer een data manager die je bij een bepaald verbruik een seintje geeft.

Ma
door MaryeLA Jan 31, 2017 om 16:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat dit kan en maak hier ook al gebruik van, maar wanneer ik thuis ben en gewoon wifi heb ga ik er niet vanuit dat deze wifi om de 10 min weg valt. Dit check ik niet om de 10 min. Ik zit niet de hele dag op mijn mobiel.

Ma
door MaryeLA Jan 31, 2017 om 16:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ben gewoon erg geschrokken en flauw want wanneer je voor een product betaald ga je er vanuit dat dit werkt... en wanneer blijkt dat de wifi het waarschijnlijk dus gewoon niet goed deed...wie zijn schuld is dit dan... Het is gewoon zo zonde van het geld en ik let juist erg op met hoeveel ik bel enz en internet buiten huis enz

Cookies
door Cookies Jan 31, 2017 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ziggo garandeert een goede internetverbinding via de kabel. Een goede wifi verbinding, nemen zij geen verantwoordelijkheid voor. Ik heb ook Ziggo, maar wifi ontvangst was zo belabberd dat ik maar een eigen router heb aangeschaft.

Ma
door MaryeLA Jan 31, 2017 om 16:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok. Ja ik zal nu nog beter gaan opletten, maar het is gewoon zuur. Ik wil nu ook graag overstappen ik zal eens gaan informeren.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2017 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maryela. Overstappen? Geen een provider garandeert wifi.

Cookies
door Cookies Jan 31, 2017 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoho, let op met overstappen. Je hebt een ander abonnement genomen (mobiel had Ziggo 10 jaar geleden nog niet), dat betekent dat je abonnement op die datum opnieuw is aangegaan. Dus bij overstap eerst checken of je contractvrij bent. En wat wifi betreft, heeft tijger1 gelijk.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 1, 2017 om 13:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer Ziggo - het internet - goed bij je werkt / stabiel is, moet je niet overstappen. Geef je nu al de garantie dat je daar spijt van gaat krijgen. Qua mobiele provider moet je daar weer geen klant worden, blijft toch - en tegenwoordig is het - Vodafone, doet moet je niet willen. Sowieso is het maar de vraag of een abonnement wel zo noodzakkelijk is..

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2017 om 16:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik check het ook niet om de 10 minuten, want als ik gewoon thuis ben, staat mobiele data altijd uitgeschakeld. Pas als ik weg ga, schakel ik het weer in.

DOOR MARYELA 31 JAN. 2017 OM 16:40
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ik weet dat dit kan en maak hier ook al gebruik van, maar wanneer ik thuis ben en gewoon wifi heb ga ik er niet vanuit dat deze wifi om de 10 min weg valt. Dit check ik niet om de 10 min. Ik zit niet de hele dag op mijn mobiel.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 1, 2017 om 13:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Maar dat knopje data in- en uitschakelen is toch heel veel werk iedere keer weer? Aangezien vrijwel niemand dat doet. /sarcasme off.

jo
door jorisw Feb 2, 2017 om 16:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

WIFI hoeft niet weg te vallen. Het kan ook zijn dat het toestel de beste verbinding kiest. Dus als WIFI ergens in huis wel werkt maar 3G/4G is beter, dan kan de smartphone zo ingesteld staan dat hij de 3G/4G kiest. Daar kan Ziggo niets aan doen.

Ma
door MaryeLA - Jan 31, 2017 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is meer kan ik hier iets in doen? DIt buiten de tips over tel gebruik en date enz? Ik bedoel moet ik dit maar gewoon gaan betalen? Ik ga denk  ik maar gewoon bezwaar maken en dan zien waar ze mee komen.

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2017 om 16:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik gebruik My Data Manager om mobiele kosten te bewaken. Werkt uitstekend. Je kan instellen bij welk verbruik je een waarschuwing krijgt.

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2017 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bezwaar maken heeft geen zin, je zou wel om coulance kunnen vragen. Denk er aan dat je niets te eisen hebt wat die factuur betreft, dus zo vriendelijk mogelijk blijven. Slijm, slijm, weet je wel?;-))

DOOR MARYELA - 31 JAN. 2017 OM 16:47
ANTWOORDEN / VRAGEN

Mijn vraag is meer kan ik hier iets in doen? DIt buiten de tips over tel gebruik en date enz? Ik bedoel moet ik dit maar gewoon gaan betalen? Ik ga denk  ik maar gewoon bezwaar maken en dan zien waar ze mee komen.

Ka
door Kassafoutje Jan 31, 2017 om 17:39
19 Antwoorden / Vragen

Negeer je nu gewoon een goede tip door opnieuw je tekst te knippen en te plakken? Zucht...

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2017 om 18:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kassafoutje. Waar heeft u het over?

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 31, 2017 om 17:59
355 Antwoorden / Vragen

Beste Maryela,

Naast de reeds gegeven antwoorden: stel uw telefoon dusdanig in, dat updates van apps uitsluitend plaatsvinden bij een wifiverbinding. Daarnaast kan het handig zijn uw e-mailapp in te stellen om bijlagen niet automatisch te downloaden, of eveneens uitsluitend bij een wifiverbinding.

Mosterd na de maaltijd, maar het voorkomt problemen in de toekomst.

Succes!

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2017 om 03:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring mee want ik zet altijd wifi aan en internet uit en zet pas internet aan als het absoluut niet anders kan en "nodig" is.
Verder heb ik een app op de gsm waarop ik een plafond/limiet kan instellen. Het is ook de eigen verantwoordelijkheid hoe de telefoon wordt ingesteld.
Geen enkele provider garandeert een goede wifiverbinding.
Doe zoals @carola.3 doet, dan zult u ook niet een dergelijk probleem krijgen.
Lees anders ook nog hier: https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik

willy boerdam
door willy boerdam - Feb 1, 2017 om 13:08
15 Antwoorden / Vragen

Het is ook altijd hetzelfde met de providers. Met geld innen zijn ze er als de kippen bij maar als je vraagt van hoe kan je  WIFI wegvalt dan weten ze zogenaamd niks.

jo
door jorisw Feb 2, 2017 om 16:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Grote kans dat de WIFI helemaal niet is weggevallen, maar dat het toestel zelf op mobiel internet is gaan zitten. Sommige toestellen hebben dat als features, anderen hebben een slechte wifi stack. Ik heb een Sony gehad die met volle bak WIFI toch de verbinding verbrak en op 3G verder ging. Alle andere WIFI apparaten werken gewoon goed.

gr
door gravin4 - Feb 1, 2017 om 13:13
52 Antwoorden / 19 Vragen

Mijn ervaring is dat de problemen met Ziggo altijd behoorlijk opgelost worden. Met een nieuw modem bijv. was mijn wifi probleem verholpen en werd mijn te hoge mobiele rekening weggeboekt.
Heb inderdaad heel wat problemen gehad al die jaren, maar de klantenservice is vrijwel altijd behulpzaam.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 1, 2017 om 13:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Data uit, zoals al eerder geschreven maar ook gastgebruik aan, dat geeft in grote delen voldoende bereik en zo bel ik gratis.

Dat houd ook in dat als thuis de verbinding overbelast is of weg valt ik ook via buren online kan gaan.

dokun
door dokun - Feb 1, 2017 om 15:00
152 Antwoorden / 0 Vragen

Er is iets vreemds met uw verhaal.

Wij hebben ook hetzelfde €15 mobiele abonnement (2x). Je zult nooit een rekening krijgen als je meer data gebruikt dan de data die in de bundel zit (1.5GB). ALs je boven de 1.5GB komt wordt je snelheid verlaagt (naar zeer traag). Maar daar hoef je verder niet voor te betalen. Je kunt dan wel zelf via een smsje de snelheid verhogen, pas dan moet je buiten de bundel data kosten gaan betalen. Dat kan dus NOOIT zonder dat u een smsje heeft gezonden.

Teks op de Ziggo site:  "Zodra je door je databundel heen bent, verlagen we de maximale internetsnelheid. Je kunt dan bijvoorbeeld geen YouTube-filmpjes meer kijken, maar nog wel berichten versturen en ontvangen. Toch weer snel internet? Dan verhoog je de snelheid door een sms’je te sturen. Het datagebruik buiten je bundel kost dan € 0,025 per MB."

Hier te vinden:  https://www.ziggo.nl/mobiel/ruim/

akkerdistel
door akkerdistel Feb 2, 2017 om 16:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"De begrenzer werkt alléén in combinatie met onze 4G-abonnementen."

dokun
door dokun - Feb 1, 2017 om 15:15
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het Ziggo webcare team via Twitter gevraagd naar dit topic te kijken. Misschien kunnen zij je verder helpen.

Ziggo op Twitter geeft zeer goede service!

#ZiggoHelpt @ZiggoWebcare

dokun
door dokun - Feb 1, 2017 om 16:58
152 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens #ZiggoHelp @ZiggoWebcare heeft u inmiddels al een antwoord ontvangen..

Misschien netjes als u hier even de uitkomst laat weten...

erto171
door erto171 - Feb 1, 2017 om 18:33
12 Antwoorden / 1 Vragen

vandaag 1 februari  updates  ontvangen van Googleplay,  Ziggo  wifi stond aan , 10 minuten  later melding van Ziggo , internet bundel op.
Oorzaak  WiFi en telefoon  storing  bij Ziggo,  telefoon schakelt dan  over naar 4G internet. Nieuwe maandbundel op de eerste dag op.
Na 25 minuten wachten contact met Ziggo  helpdesk, verhaal verteld, advies gekregen instellen  alleen met wifi updaten op Googleplay,  en tegoed  is weer gratis aangevuld door Ziggo.Tip zet je G3/4 alleen aan als je het gaat gebruiken voor bv  het verzenden van een mail als er geen WiFi is.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 2, 2017 om 16:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Of zet gewoon automatisch updaten uit (+ nog enkele instellingen) en gebruik een firewall. Overigens als je toch maar zo sporadisch je data aanzet, kun je net zo goed 't abonnement beëindigen..

jo
door jorisw Feb 2, 2017 om 16:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat jouw telefoon 4G gaat gebruiken omdat WIFI uitvalt is toch echt jouw verantwoordelijkheid. Stel dat het ding aan het updaten is en je loopt je huis uit. Is Ziggo dan ook verantwoordelijk omdat ze je niet waarschuwen?

ma
door mattjeu Feb 5, 2017 om 11:21
21 Antwoorden / 0 Vragen

Het is volkomen normaal om automatisch te schakelen tussen wifi en mobiele data onder bepaalde voorwaarden. Afgezien van een aantal digitale betweters loopt de hele wereld met deze instelling rond, vandaar dat dit bij nieuwe telefoons ook standaard zo staat ingesteld.
Ook geven maryela en erto171 aan dat de waarschuwing van het dataverbruik niet goed werkt, en dat kan ik bevestigen. Je hebt namelijk niets aan een waarschuwing voor overmatig dataverbruik als deze pas nadat je abonement vol is of is geblokkeerd, wordt verstuurd. Dit is dus duidelijk een gebrek aan het systeem van de provider. Als je zelf in de gaten houdt via je mobiel welke app hoeveel data verbruikt, en door een uitvallende verbinding van dezelfde provider op je thuisinternet schiet ineens je verbuikt extreem omhoog, dan zou ik zelfs durven EISEN van die provider dat ze deze gebreken herstellen en de overlast en kosten die je hiervoor hebt gehad compenseren. Ik heb al 3 keer hiervoor zaken gewonnen bij de kantonrechter.
Het antwoord van akkerdistel slaat werkelijk nergens op, kan dat weg?

Aurora1 en tijger1 zijn jullie dezelfde persoon? Beide antwoorden kloppen niet en de strekking van de antwoorden is meestal hetzelfde.. en totaal onjuist. Als je een abonnement neemt zit daar voor de provider een inspanningsverplichting aan, en mag je als consument een bepaalde kwaliteit en service verwachten. Als je een modem krijgt met wifi functie dan dient die wifi functie naar behoren te werken. Als dit niet zo is dient de provider dit te verhelpen. Je mag namelijk redelijkerwijs verwachten dat deze functie gewoon werkt zoals het moet. Maak jezelf eens kwaad, als meer mensen dit zouden doen dat zouden providers misschien meer inspanning verlenen aan service en kwaliteit, in plaats van aan aandeelhouders en bonussen.

Cookies
door Cookies Feb 5, 2017 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Als je een modem krijgt met wifi functie dan dient die wifi functie naar behoren te werken. Als dit niet zo is dient de provider dit te verhelpen...... Ik zou zeggen: verdiep je er eens in.

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2017 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@matjeu. Ik ben Aurora1 niet, maar afgezien daarvan zijn onze antwoorden correct en weet u niet waar u het over hebt.

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 5, 2017 om 23:07
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb alle antwoorden eens even gelezen,helaas kan ik  geen zinnig antwoord  vinden,verder met alle respect voor de moeite ,er worden alleen atwoorden gegeven zoals data uitzetten etc.
Dat wist u dus al,en dan dat wifi niet goed zou werken,waarom niet????als het signaal er is,is er ook wifi,duidelijk toch?Of het modem is stuk.
Het probleem zit  bij Ziggo,en/of uw mobile telefoon,die data vreet.Daarmee zult u aan de slag moeten,of iemand maakt gebruik, op een of andere manier van uw data.

diandra
door diandra - Feb 15, 2017 om 12:43
32 Antwoorden / 24 Vragen

Ook ik herken de klachten met mijn foon en tablet, daarover al vaker contact gehad met Ziggo, ik moest maar een wifi versterker van hun kopen van €60.00.
Ik ben toch niet gek als ze aanbieden dat je wifi door het hele huis hebt andere optie is weer met kabels te gaan werken. Ik betaal voor 150 MBPS en krijg maar 50 MBPS....vaak problemen met wifi verbingen dus.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 15, 2017 om 12:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Advies: verdiep je eens in de werking van WiFi.

Cookies
door Cookies Feb 15, 2017 om 12:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel: +10! Mensen hebben geen enkel benul van zaken en geven dan maar iemand anders de schuld.