Pretium abonnement
Mijn moeder (81) is in februari gebeld door Pretium. Ze wilden haar een aanbod doen, maar dat wilde ze niet, na lang aandringen, wilde ze er eerst met haar dochter overpraten, en stemde ze toe voor informatie. Dit is opgenomen door Pretium Nu heeft ze dus een contract, en omdat ze dacht dat het informatie was, is er niet binnen 7 dagen gereageerd. Er is gebeld door mijn zus en we hebben een brief opgesteld via een website, die daar aandacht aangeeft. http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/pretiumontbinding.html
In de brief sommeer ik Pretium dat ze het gehele gesprek moeten mailen. Die komt niet. Na aandringen aan de telefoon, wordt er gezegd dat ze de opname niet kunnen vinden, of waarschijnlijk gewist is. Het ene zinnetje waar mijn moeder 'ja' zegt hebben ze nog wel, maar dat is een geknipt exemplaar. Nu lijkt het mij, dat men geen hard bewijs heeft van dat mijn moeder ingestemd heeft met een nieuw abonnee. Dat mijn moeder niet heeft gereageerd binnen 7 dagen doet er dan toch niet toe? Staat Pretium nog steeds in hun recht, of is dat vervallen op het moment dat ze de hele opname kwijt zijn?
Sinds kort is ook een web care medewerker van Pretium actief op dit forum. Dus wellicht kan die er voor zorgen dat dit contract ontbonden wordt. Volgens haar eerkt Pretium niet meer volgens deze "louche" methode. Dus we zullen zien.
Ze hebben geen bewijs dat uw moeder zich heeft aangemeld. Uw moeder ontkent. Dus Pretium heeft een zwakke zaak.
Nog een andere waarschuwing, ga ook even na of uw moeder niet meteen een lidmaatschap op het blad met koopmogelijkheden Privilege is aangesmeerd.
Pretium heeft overigens webcare tegenwoordig, dus wacht nog een paar dagen, die zou hier langs kunnen komen. Dan wordt het doorgaans wel opgelost. Vraag dan ook meteen hoe het zit met Privilege.
[quote=zoekster schreef op woensdag 2 apr 2014, 14:44]
Nog een andere waarschuwing, ga ook even na of uw moeder niet meteen een lidmaatschap op het blad met koopmogelijkheden Privilege is aangesmeerd.
Dan wordt het doorgaans wel opgelost. Vraag dan ook meteen hoe het zit met Privilege.
"Ze" ontkennen dat ze een 'relatie' met elkaar hebben. "Ze" zeggen dat Privilige een aparte brief stuurt om abonnee ! te worden.
Beste gdm,
Zoals tijger1 al aangeeft is een webcareteam van Pretium actief en "lossen ze dit op"
Dus Caroline van Pretium als je nog bij Pretium werkt, los dit even op en annuleer met spoed deze aanmelding.
Ga ook even naar jullie afdeling klantenwerving en zeg dat ze daar op een eerlijke manier moeten werken en als ze dat niet doen volgt ontslag!!!
Bassie
Beste gdm,
We begrijpen dat er ergens een misverstand is ontstaan omtrent het contract van uw moeder. We zouden hier graag met u over in contact komen zodat we dit kunnen oplossen. Zou u de gegevens van uw moeder en die van uzelf kunnen mailen naar pretium.webcare@pretium.nl? Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Marjolijn, webcare team Pretium
Ik heb ondertussen gelijk een email naar Marjolein van Pretium gestuurd. Laten we nu hopen dat Pretium ook nog een goede coulance regeling heeft voor bejaarden die niet zo goed meer weten wat hen allemaal wordt aangesmeerd aan de telefoon.
Ik blijf het hier op de hoogte houden.
@gdm
U kunt er van verzekerd zijn dat als uw moeder echt ja had gezegd, op wat dan ook, Pretium met de "bewijzen" boven tafel was gekomen en dan had u een moeijlijk beroep moeten doen op coulance ivm haar leeftijd.
Maar ze beduvelen gewoon de boel.
Niet te geloven...... Die malafide club blijft maar dóórgaan.
Ik heb zo het idee, dat Pretium gewoon door blijft gaan en dat als iemand klaagt op internet, Pretium zich voordoet alsof zij de 'barmhartige Samaritaan' zijn en de klant wel even zullen helpen....
En als iemand niet klaagt hebben zij weer een goed betalend slachtoffer er bij.
Hoeveel personen zijn op deze wijze verplicht 'klant' geworden.....?
En uiteraard zijn de ouderen onder ons gewillige slachtoffers, vaak doordat zij of te goedgelovig zijn of gewoon keihard voorgelogen worden.
Stelletje laffe 'helden'.......
Beste hutch, We betreuren het gevoel dat u heeft over Pretium. We kunnen u verzekeren dat de meerderheid van onze klanten tevreden is over zowel onze diensten als onze service. Verder willen we benadrukken dat we mensen niet voorliegen en niemand 'verplicht' wordt klant te worden. We hebben dan ook verschillende maatregelen om te voorkomen dat mensen ongewild toch een contract aangaan, zoals de opt-out periode en de coulanceregeling. Mocht u hierover nog vragen hebben, dan staat onze klantenservice u ook graag telefonisch te woord. Met vriendelijke groet, Marjolijn - webcare team Pretium
Marjolijn (of wie hier voor doorgaat) van Webcare team Pretium,
Steeds reageren jullie op dit en andere forums als een ontevreden klant zich meldt, oké, dat is positief.
Steeds melden jullie dat jullie mensen niet voorliegen en niemand verplicht is wordt om klant te worden.
Wil jij mij dan eens uitleggen hoe het dan komt dat het jaren klachten regent over jullie klantbenadering met steeds dezelfde klachten, zoals:
Vaak zijn het oudere mensen, waarvan hun kinderen doorhebben dat hun ouders zijn overgestapt en de kinderen het weer moeten weer "rechtbreien" en vaak wordt gedacht dat men spreekt met KPN i.p.v. met Pretium, niet al jullie medewerkers hebben toch een spraakgebrek?
Ook weet men vaak niet eens dat men is overgestapt.
Als jullie je klantbenadering eens aanpassen en d u i d e l i j k e r zijn dan is er minder ergernis in families en kan jullie webcare-team gehalveerd en misschien wel opgeheven worden.
Maar ik denk dat jullie gewoon op de oude voet doorgaan want dat zal wel meer klanten opleveren.
Ook jou wil ik vragen om vanavond voor het slapen gaan eens goed na te denken op welke wijze je een salaris wilt verdienen, zo doorgaan of ander werk gaan doen.
Ik wens je een rustige nacht toe en sterkte met het aanvragen van je ontslag.
Bassie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer