door tenormin 16 mei 2019 om 00:01
Computers & telefonie

Problemen PC, telkens mededeling van 'er is geen internetverbinding'.

Terwijl ik op tablet gewoon alles wel ontvang, geen probleem heb met verbinding. Nu ook weer niet met PC. Vraag is: hoe kan dit nu. Alle problemen zijn begonnen, Maart j.l., met analoge TV naar digitale TV. Waar mijn PC kennelijk 'ziek' is geworden. Wifi werkt okay. Voor TV heb ik gisteren monteur nummer 8 gehad. Als ik Ziggo moest geloven zou me dat inmiddels 8 maal €50,00 hebben gekost. Wat ik natuurlijk niet betaal. Maar vraag is: waarom krijg ik telkens mededeling dat mijn P.C. FF niet goed is ingesteld en na uit en inschakelen alles weer back to normal is. Mede forumleden weten dat ik zero verstand heb van (mag u zelf invullen): alleen, waarom alles okay op tablet en niet op PC?

993 17 Rapporteer
door newmikey - 16 mei 2019 om 00:08
640 Antwoorden / 0 Vragen
1

Omdat er iets niet goed gaat op de PC. Met de summiere omschrijving die je geeft kan dat van alles zijn. Dat dit gebeurde tijdens de omschakeling naar digitale TV zal puur toeval zijn, je weet immers dat wifi het gewoon keurig doet en dus de Ziggo verbinding klaarblijkelijk ook. Haal eens een PC-dokter in huis en laat dat ding nakijken.

door tenormin 16 mei 2019 om 00:23
14791 Antwoorden / 87 Vragen

@newmikey, de gloednieuwe PC is 3 weken geleden, met alle 'muren' en alles geïnstalleert. Voor een "boel geld".

door newmikey 16 mei 2019 om 10:44
640 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, dan was die ZZP'er misschien toch niet zo goed als je dacht. Zou hem maar weer even laten komen dan. Wat 'muren' zijn begrijp ik niet helemaal. Investeer ook eens in wat kennis via een simpele computercursus voor wat zelfredzaamheid en stappenplannen om mogelijkheden uit te sluiten.

Als het wifi netwerk gewoon prima werkt (gezien je ervaringen met een tablet) lijkt het me uitgesloten dat het dáár aan ligt. Als de PC nieuw is lijkt me een kapotte wifi kaart ook niet de boosdoener, eerlijk gezegd.De PC kan op een "dode plek" in huis staan waar het signaal gedempt wordt door betonnen muren of omdat op die plek het signaal van de buren op hetzelfde kanaal zit en het jouwe overstemt.

Je hebt in principe drie opties:
1. PC op andere plek in huis (dichter bij router met minder muren ertussen) zetten en zien of dat helpt
2. Router op ander wifi kanaal instellen en zien of dat helpt
3. En wat altijd helpt is een verbinding via z.g. powerline kastjes - één in de meterkast bij de router en één in het stopcontact naast de PC - zodat je de wifi niet meer gebruikt op de PC

Ik ga er uiteraard vanuit dat je de juiste stuurprogramma's en laatste beveiligingsupdates geregeld binnenhaalt of dit door iemand (op afstand) laat doen. Windows PC's hebben nu eenmaal regelmatig onderhoud nodig en zijn storingsgevoelig op software gebied. Wat dat betreft had een PC met OSX of Linux een betere oplossing geweest.


door edrick3 16 mei 2019 om 15:02
26837 Antwoorden / 85 Vragen

@newmikey: Wat 'muren' zijn begrijp ik niet helemaal.
Firewall? ;-)

door tenormin 16 mei 2019 om 23:37
14791 Antwoorden / 87 Vragen

Haha, ja, ik probeerde Nederlands. ;-)

door tenormin 16 mei 2019 om 23:41
14791 Antwoorden / 87 Vragen

@newmickey, cursus is niets voor mij, werkt gewoon niet. Zelfs mijn nieuwe wasmachine (voor het eerst met touch buttons): het kreng doet niet wat ik wil. En PC is via kabel: ook daar: weet ik veel. Maar goed, zoals al eerder vermeld: het is weer even goed.

door marita5 - 16 mei 2019 om 00:26
7608 Antwoorden / 12 Vragen
1

Hallo Tenormin , 

Lees hier eens ,  bij productversie selecteren klik op het pijltje en kies Windows 10 , klik op de rode regel ;-)) 

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

da
door david_bnn - 16 mei 2019 om 02:34
7 Antwoorden / Vragen
1

Hierbij enkele tips die je kunt proberen:

1. Kijk de kabel na of deze goed is aangesloten. De kabel kan ook beschadigd zijn, probeer het eens met een andere ethernet kabel.
2. Installeer de drivers opnieuw van het ethernet device
3. Controleer of er een statisch IP is ingesteld of DHCP
4. Controlleer de computer op malware

door heremietkreeft 16 mei 2019 om 07:48
9686 Antwoorden / 156 Vragen

De WiFi geeft problemen.

door diumenge - 16 mei 2019 om 07:23
10424 Antwoorden / 13 Vragen
0

Dus je had/hebt dit probleem zowel met je oude PC als de gloednieuwe PC? Is de PC met een kabel aangesloten?

door tenormin 16 mei 2019 om 23:42
14791 Antwoorden / 87 Vragen

Ja, kabel, dacht WiFi. ;-(( domme ik.

door heremietkreeft - 16 mei 2019 om 07:47
9686 Antwoorden / 156 Vragen
1

Ik begrijp dat het probleem zich voordoet bij het gebruik van WiFi bij de PC. M.a.w. Om de één of andere reden wordt het WiFi signaal niet ontvangen en dan heeft het er alle schijn van dat de WiFi ontvanger/kaart het heeft begeven.
Een mogelijke oplossing kan dan zijn een WiFi USB adapter.

Ik ga er vanuit dat de PC niet met een kabel is aangesloten. 
Om na te gaan of het inderdaad niet aan de PC ligt is het zinvol om de LAN kabel die normaliter door de provider wordt meegeleverd aan te sluiten tussen de router en de PC. Werkt alles dan correct, dan is het inderdaad de WiFi kaart die 'er uit ligt' en vervangen dient te worden. (En als gezegd bijv. via een WiFi USB adapter.

Het stoppen met doorgifte van analoge TV kan absoluut nooit de reden zijn. WiFi was en is niet analoog en heeft geen relatie met TV. Zoals u aangeeft is de WiFi zender van de router ok! Maar ga toch ook nog na of de WiFi instelling wel helemaal goed staat en er op gegeven moment een tijslot ongewenst wordt ingescvhakeld. (Met de huidige automatisering komen soms de meest vreemde dingen voor). Welk besturingssysteem gebruikt u (Win 10?)

door panter22 - 16 mei 2019 om 08:34
2778 Antwoorden / Vragen
0

Heb je deze site van Ziggo al gezien?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/via-een-netwerkkabel-verbeteren/geen-internet-via-netwerkkabel/
H
eb je wel een wifi aansluiting op je computer?
Als je kijkt naar de link van Marita5, dan is wifi optioneel.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/real-pc-basic-i3-w-10-home?id=598059
J
e kunt controleren of je verbinding hebt op je pc:

Klik rechts in de onderste balk op het scherm op ^. Dan op het icoontje met de cirkels.
Heb je geen verbinding klilk dan op de knop Verbinding maken en vul je ip adres en mac adres in.
Dat heb je misschien van de pc verkoper op een briefje staan. Zo niet, dan staat het achter op je modem.
Of je belt gewoon je pc verkoper. Wat is daar mis mee.


Topantwoord

door edrick3 - 16 mei 2019 om 09:01
26837 Antwoorden / 85 Vragen
13

Hoi tenormin,

Gaat het om deze pc?


Real PC Basic i3 W 10 Home

26 April is deze computer geïnstalleert bij me, via een PC Service zaak, nou ja, zzp-er die ik volledig vertrouw. Hij heeft dus deze keuze voor mij gemaakt en ik kan geen negatieve reacties vinden. So far so good. Vraag mijnerzijds is: kent iemand dit merk? En gaarne geen antwoorden van: had je eerst moeten Googelen; ik wist niet wat hij ging kopen/heb er geen verstand van. Wel dat dit Windows 10 is, waarover ik meestal las: moeilijk, lastig, etc. Is het normaal dat zo'n ding, incl. installatie me €711,50 heeft gekost (en me "maar 3 uur arbeidsloon" heeft berekend), waar hij 7 aan gesleuteld heeft. Hij had bij prijsopgave ook niet gedacht dat de harde schijf van oude PC zo moeilijk zou zijn over te zetten. Dus back to basic: Is deze PC okay (36 maanden garantie)?

Zou die zzp-er dan maar eens even contacten.
Zelf gaan 'prutsen' lijkt me niet zo verstandig.
Suc6

door edrick3 - 16 mei 2019 om 09:18
26837 Antwoorden / 85 Vragen
1
door sjoppie - 16 mei 2019 om 09:39
4274 Antwoorden / 3 Vragen
1

Als alles weer normaal is na uit-inschakelen zoals je schrijft, denk ik dat je te maken hebt met updates waar gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten.

ma
door malty - 16 mei 2019 om 09:56
160 Antwoorden / Vragen
0

Wanneer uw mobiel wel een goed wifi signaal heeft lijkt de router goed te werken.
Dat wil niet zeggen dat alle apparaten een goede verbinding met wifi hebben.
het wifi signaal kan gestoord worden door andere routers in uw buurt en is uw pc daar gevoeliger voor.
Ik neem aan dat u wel netwerken ziet als u op het wifi icoon klikt, rechtsonder op de taakbalk.
probleemoplosser eens kunnen starten door rechts te klikken op het wifi icoon en op probleemoplosser te klikken.
Heeft u het wifi probleem over de hele dag of een bepaald gedeelte van de dag?
Wat u zoal kunt proberen
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

Anders toch eens met een wifi analizer kijken op welk kanaal uw wifi staat en of niet veel routers in uw buurt ook daarop uitzenden.

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wifi-analyzer/



ep
door epcot - 16 mei 2019 om 11:43
784 Antwoorden / 17 Vragen
0

Niet om lullig te doen maar waar is je zzp-er? Je hebt deze merkloze pc vrij duur gekocht en laten installeren door een voor jou bekende zzp-er waar je op terug kan vallen. Het eerste wat ik zou doen is hem eens raadplegen.

door tenormin - 16 mei 2019 om 11:54
14791 Antwoorden / 87 Vragen
0

Dank voor de gegeven antwoorden. De z.z.p.-er is net weg en heeft één en ander verholpen en nee, geen idee wat het probleem was. Nogmaals allen bedankt voor de genoemde suggesties. De P.C. gaat via kabel, tablet via WiFi. Dus nu begrijp ik het verschil. ;-)

door edrick3 16 mei 2019 om 14:57
26837 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het weer is opgelost.

Br
door BrendaDJSenKarel - 16 mei 2019 om 13:55
32 Antwoorden / Vragen
0

ook echt 8 monteurs die geen flikker hebben geregeld maar dan wel 50 euro per keer eisen, ongelofelijk weer.

door tenormin 16 mei 2019 om 14:15
14791 Antwoorden / 87 Vragen

U hebt toch niet betaald? Tenzij het probleem binnen was en het 'eigen schuld' is? Ik heb het niet betaald; via de chat mijn ongenoegen geuit (had niets met PC van doen hoor: - wat ik eerst ging denken -): de nieuwe komende rekening is 0,10 eurocent. Ze hebben dus kennelijk alles geschrapt op die paar centen na.

ro
door ron503 - 16 mei 2019 om 14:42
839 Antwoorden / 0 Vragen
1

Als de wifi op andere apparaten wel functioneert maar op uw pc niet dan ligt het geheid aan de instellingen van uw pc en niet aan Ziggo. Wat u zou kunnen doen is in de zoekbalk msconfig in typen en op openen klikken. U krijgt dan een optie 'openen' en dan ziet u de opstartmogelijkheden als die op selectief staat dan verandert u die in normaal opstarten en klikt u op oke. Daarna start u de pc opnieuw op en controleert u of de instelling op normaal opstarten is blijven staan.

door tenormin 16 mei 2019 om 14:55
14791 Antwoorden / 87 Vragen

@ron503, de z.z.p.-er heeft het verholpen. Iets met configuratie op PC. PC gaat via kabel, de rest dus niet.
Wat Ziggo betreft: de kabels buiten waren geknakt. Alleen duurde dat 8 monteurs voordat dit 'gevonden' werd.

Ka
door Karel.F - 16 mei 2019 om 15:12
26 Antwoorden / Vragen
0
door diumenge 16 mei 2019 om 19:58
10424 Antwoorden / 13 Vragen

Geweldige bijdrage.

door gsm - 16 mei 2019 om 22:43
5868 Antwoorden / 46 Vragen
1

Ziggo heeft werkzaamheden verricht, ook bij mij in de omgeving.
Er is in mijn geval door Ziggo duidelijk over gecommuniceerd.

In dergelijke gevallen moet de Ziggo-modem een minuut lang uitgezet worden.
Daarna weer inschakelen.

Als de PC dan nog geen verbinding heeft, dan komt dat bijna altijd door de Windows 10 hybernation, ook wel snelle start genoemd.
Windows 10 kun je het beste resetten door op Start en Aan/uit te klikken en vervolgens de keuze Opnieuw opstarten te klikken.

Na deze twee handelingen werkt alles in 99% van de gevallen weer goed.

br
door brui0929 - 17 mei 2019 om 19:34
427 Antwoorden / 10 Vragen
1

Sluit je tablet af, zet je telefoon uit laat de tv ook uit. Start je computer op heb je nu verbinding? Wanneer dit niet zo is start het modem opnieuw op trek de stekker uit het stop contact wacht 1 minuut steek de stekker weer in het stop contact. Start als het modem weer online is je computer opnieuw op.

door tenormin 17 mei 2019 om 19:50
14791 Antwoorden / 87 Vragen

Dank voor ook de laatste twee antwoorden. Maar is, na lange problemen helemaal mijn "tweede leven" geworden; contact eraf, afsluiten, wachten, kortom: de hele reutemeteut. Sinds 12 Maart heb ik over de vloer gezwabbert maar het ging om mijn PC. En die is dus gisterochtend weer juist geïnstalleerd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

HE
HEDV - 20 jul. 2019 om 20:15
Vakantie & reizen
Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

We hebben een vakantie naar Kreta geboekt via TUI. Voor deze vakantie hebben we behoorlijk veel extra betaald om op de vroege vlucht te zitten. Op deze manier komen we begin van de middag aan op Kreta.   De vlucht zou morgenochtend rond 8:45 vertrekken, wat betekent dat we rond 4:00 al van huis moeten vertrekken. Vroeg naar bed dus. Vlak voor het slapen nog even snel op de Schiphol site ge ... Lees meer

ru
ruudolf - 17 jun. 2019 om 18:59
Geldzaken & recht

Nationale ombudsman

Goedendag,

Mijn vraag is dat ik een probleem met de politie heb. Zonder inhoudelijk hier verder op in te gaan omdat dat een lang verhaal is en ook niet relevant is voor mijn vraag, wil ik jullie vragen.
Op een gegeven moment ben ik naar de Nationale ombudsman gegaan, omdat ik de procedure bij de politie/klachtencommissie politie doorlopen had. Toen mijn klacht bij de Nationale o ... Lees meer

Ya
YamiHuss - 19 jul. 2019 om 22:29
Geldzaken & recht

Is er iets minder dringend dan een urgentie voor Woonnet Haaglanden?

Ik ben Yamila en ben 25 jaar oud, Ik heb een wajonguitkering en ik woon al 5 jaar in een studentflet. Ik kwam hier wonen toen ik voor het eerst ging studeren maar ik had veel problemen met met mijn opleiding (deze is mislukt) omdat ik chronisch ziek ben. Ik heb toch besloten na 1 jaar intensive behandeling om toch een deeltijdsopleiding doen, dit leek me ook best haalbaar en ik wil heel graag een ... Lees meer