pr
door primma Mar 1, 2010 om 12:11
Computers & telefonie

Schade na reparatie aan laptop

Ik heb mijn laptop een Sony Vaio van 1200 euro ter reparatie aangeboden bij sony ivm defecte blacklight,Dit is opgehaald en ingepakt door een koerier van DHL op 3-2-2010.Op 8-2 krijg ik een telefoon van sony repaircenter uit U.K. dat de laptop is rerepareerd,maar dat er schade is geconstateerd aan de buitenkant, aan de onderzijde op de hoek is er eenstukje eraf wat er niet eerder was.Zij mailden mij een foto hiervan,waar ik erg van schrok,omdat ik erg voorzichtig met mijn laptop om ga . IK zij at het waarschijnlijk met de verzending is gebeurd,maar volgens sony was de doos niet beschadigd.Ik heb DHL gebeld en zij hebben een schriftelijk verklaring van de koerier gemaild.Ik heb deze weer doorgemaild naar sony,maar zij accepteren dit niet en willen dus niet repareren.Wat moet ik nou doen.

974 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Mar 1, 2010 om 13:44
229 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hebt u van DHL een schriftelijke verklaring dat uw laptop onbeschadigd is ingepakt?
Dan kunt u waarschijnlijk iets meer bereiken.

kiran
door kiran - Mar 1, 2010 om 20:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@primma

"Zij hebben een schriftelijke verklaring van de koerier gemaild".
Met waarschijnlijk erin dat er niets mis is gegaan.
Zal lastig worden, uw woord tegenover het zijne .........

Maar waarom gelijk naar Sony gestapt.
Bij problemen: terug naar de verkoper. Met die heeft u indertijd de koopovereenkomst gesloten, met fabrikant Sony heeft u in principe niets te maken. Of verkoper heeft u doorgestuurd?

Misschien in dat geval toch nog eens naar het verkooppunt teruggaan en de zaak uit de doeken doen. Verwacht er niet teveel van, u bent tenslotte gelijk naar de fabrikant gestapt. Maar nooit geschoten is altijd mis. Klein kansje op coulance? [met het oog op dat de verkoper de zaak behoorde af te handelen]

Opmerking: weet u zeker dat de gehavende laptop de uwe is? [Komen wel vaker van die rare dingen voor ......]

ko
door kompalaya - Mar 7, 2010 om 08:30
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

In opdracht van wie is hij opgehaald? Zat de laptop nog in de garantieperiode en was het pickup-and-return.

In dat geval gaat het in opdracht van Sony en heeft de vervoerder een speciale doos in zijn auto waar ze deze in verpakken. Hebben ze de notebook in bijzijn van u in de doos gedaan?

Als hij tijdens transport beschadigt is dan lijkt het een gevalletje transportverzekering.

Bij Sony hadden ze de schade dan direct moeten melden bij DHL. Bij Sony weten ze het beste er wat gebeurd is. Er moet bij tranportschade aan de notebook stukjes plastic in de doos zitten waaraan af te lijden is dat dit gebeurd is tijdens transport.

Wat ik niet snap is dat ze bij Sony niet even de kap vervangen om een klant tevreden te houden. Dat kost voor hun mximaal een tientje + wat arbeid.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer