T-Mobile glasvezel by VolkerWessels Telecom
Wij hebben nu een klein jaar glasvezel van t-mobile, doorgaans zonder probleem. Tot op 16 november 2022 de verbinding er om 13.00 ineens mee stopte, en niet meer online kwam.
Uiteraard contact gezocht met t-mobile, deze constateerde al snel een probleem in de wijkcentrale, en zou een monteur langssturen. Een week later kwam de monteur langs, keek naar het kastje en constateerde dat het inderdaad aan de wijkcentrale lag. Inmiddels zijn we weer bijna 3 weken verder en heb ik steeds contact gezocht met t-mobile over de status van de aansluiting, echter steeds met het zelfde onbevredigende antwoord; de aanvraag is bij VolkerWessels Telecom ingediend, ik kan nu verder niets voor u doen. Wel kan ik volgens hen VWT zelf bellen. Nog even afgezien van het feit dat ik geen contract heb met VWT maar met t-mobile en het dus niet aan mij is om VWT te chasen, is de situatie enigszins uitzichtloos. (ik ga immers ook niet de leverancier van meel bellen wanneer de bakker mij het bestelde brood niet kan leveren omdat hij geen meel kreeg)
Vanmiddag heb ik dus eindelijk contact opgenomen met VWT, en na letterlijk een uur in de wachtrij te hebben gestaan (vanaf wachtende 5), kreeg ik de melding dat er geen personeel beschikbaar was, en of ik een bericht achter wilde laten.
Status: T-Mobile wijst naar hun leverancier en doet niets om die te bewegen, Leverancier geeft geen gehoor en ik heb als derde partij geen internet maar wel een contract.
Vraag: Wat moet ik doen? Ik heb geen zin om te switchen van provider (en al helemaal niet in het gedoe dat met t-mobile zal ontstaan wanneer je een contract opzegt omdat zij hun dienst niet leveren), echter is dit ook geen doen zo. Hoe krijg ik T-Mobile zo ver dat zij hun kant van het contract voldoen?
Probeer eens de zaak uit te leggen via een contactformulier. E-mailadres van t-mobile niet gevonden.
https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/contact/email
Helaas. M.i. kan men bij T-Mobile er niets mee aangezienhet glasvezelnet niet van T-Mobile is en men daar dus afhankelijk is van degene die het heeft aangelegd.
Het is dus wel degelij VWT die hier actie dient te nemen en zo u zou willen ovetrstappen naar een andere telecomprovider, dan zit u toch met hetzelfde probleem. Wat dan wel te doen: melden bij www.consuwijzer.nl en ook bij de geschillencommissie.
Nu is het toch ook zo dat men vanuit T-mobile actie richting VWT dient te nemen omdat m.i. VWT in gebreke blijft om de dienstverlening aan T-Mobile goed uit te voeren en is het dus ook zaak om dat bij T-Mobile te laten doordringen. Hoe dan ook men toch bij T-Mobile ook in gebreke omdat men de overeenkomst met u niet kan nakomen (hoewel dat mogelijk voor hen overmacht is). Om die reden lijkt het mij dus zinvol, bij nader inzien, om hierover zelf het juridischloket te benaderen en zie dan - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl (Ik gaf u als een korte verwijzing naar consuwijzer)
Dank voor de reactie, ik verwacht dat er weinig anders op zit dan consuwijzer te proberen en verder op een houtje te bijten. De kabelprovider hier is Ziggo, en die wil via dezelfde glas verbinding en DSL komt niet aan de 50mbit die we nodig hebben.
Met name de verwijzing naar VWT stoort en is een blatante belediging van de klant. Ik heb geen contract met VWT, t-mobile heeft een contract met ze. Frustrerend...
Er is iets in uw vraag/reactie dat ik niet begrijp. DSL werkt uitsluiutend via koperkabel en KPN stopt daarmee.
Echter, hoe dan ook, T-mobile is de contractant en zal dus VWT aansprakelijk moeten stellen en u kunt T-mobile aansprakelijk stellen (m.i) indien men dat niet adequaat doet. U heeft een leveringsovereenkomst met T-Mobile die T.Mobile nu niet nakomt (maar zich mogelijk wel kan beroepen op overmacht). Ik ben benieuwd hoe men vauit de ACM zal regeren.
Hallo Robertk99 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie
Voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon
https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/thuis/algemene-voorwaarden-t-mobile-thuis.pdf
Kijk bij artikel 16. Er is een regeling voor storingen langer dan 12 uur
Heb je al een compensateiformulier ingevuld? Kijk:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing
Aan een ander provider heb je niets als deze dezelfde glasvezel gebruikt. Het lijkt op een glasvezelaansluiting van Kpn.
Heeft t-mobile geen tijdelijke oplossing voorgesteld, bv extra beltegoed.
U krijgt gegarandeerd uw geld terug voor die periode maar daar schiet u natuurlijk weinig mee op. U kunt een schadevergoeding eisen en verder kunt u niets behalve overstappen naar dat wil u niet. Het is dus kiezen, overstappen of een juridisch avontuur met bijbehorende kosten en de onzekerheid of u het ook wint.
In mijn optiek geen keuze, overstappen.
Aangezien T-Mobile je doorverwijst naar VWT gaat het met 99% zekerheid om het glasvezelnetwerk van ofwel Open Dutch Fiber of Primevest Capital, in beide gevallen kun je altijd nog naar een andere aanbieder switchen op het DSL Netwerk van KPN of op de coax kabel van Ziggo.
Misschien niet gewenst, maar als men het probleem niet wil of kan oplossen toch noodzakelijk.
Dank voor de reacties, ik zal voorlopig nog wel even een luis in de pels van T-Mobile blijven, zeker kunnen ze er van zijn dat ik geen andere producten van ze af zal nemen als ik daar omheen kan.
Dat zal ze leren.
Men zou bij T-mobile als tijdelijke oplossing ook mobiel internet kunnen aanbieden (uiteraard zonder kosten in rekening te brengen)
Probeer om bij T-Mobile of ze een 5G modem/router tijdelijk ter beschikking willen stellen zodat je kunt internetten. Ik heb dit ook al eens op deze wijze kunnen regelen. Dan heeft u in ieder geval internet en kunt u ook nog tv kijken.
U heeft een dienstleveringscontract met uw provider. Die moet de zaak oplossen anders kunt u het contract opzeggen en alle door u als gevolg van de uitval geleden schade op uw provider verhalen. Op Volker Wessels Telecom wachten heeft echter geen zin. Die hebben in opdracht van KPN onze straat “aangesloten” op glasvezel. Echter, ze hadden een onderaannemer gecontracteerd die het werk slotdig uitvoerde. Van de honderd woningen wachten nog steeds dertig, waaronder ik, op het doortrekken van de kabel van buiten naar binnen in de woning. Al sinds begin februari 2022. Ik heb een geluidsopname van een techneut van KPN die met zijn collega’s belt en waarin wordt gezegd dat: Volker Wessels kan de aansluiting niet voltooien omdat de onderaannemer van het project is gehaald. Als dit te lang duurt gaat KPN het dossier sluiten en moeten de dertig niet aangesloten woningen zelf de aansluiting (somma minstens 600€) gaan regelen met KPN.
KPN zou het gratis doen! Het is gewoon CHAOS IN GLASVEZELLAND!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer