og
door oguku Jan 22, 2017 om 18:58
Computers & telefonie

T-Mobile prijs abonnement hoger dan verteld in telefoongesprek

Heb vorige week met T-Mobile gebeld om over te stappen naar het nieuwe GO next abonnement. Betaal op dit moment 24 euro voor 6 GB internet en 120 min bellen in de EU. In het nieuwe abonnement krijg je 5 GB (maar wel in de hele EU) en onbeperkt bellen in NL, voor nieuwe klanten kost dit 24 euro per maand.

Meneer bij de klantenservice was erg behulpzaam en vertelde mij dat ik 24 euro zou gaan betalen en dat er voor mij dus niets zou veranderen als ik het abonnenment afsloot. Nu zie ik online dat het bedrag 30 euro in de maand is. Na wat gepuzzel zie ik inderdaad dat er op het tmobile forum door een medewerker wordt verteld dat het bedrag voor bestaande klanten 30 euro is en dat de 24 euro alleen voor nieuwe klanten is. Maar ja, dat is nooit aan mij verteld en staat niet duidelijk vermeld op de website (alhoewel het zal vast wel ergens op de website in de algemene voorwaarden staan).

Mijn vraag is nu, wat kan ik hier aan doen? Duidelijk is dat ik niet goed ben geinformeerd door de verkoper en het lijkt mij ook niet rechtmatig om mij nu meer te laten betalen dan mij van te voren verteld is. Zit een beetje te zoeken op het internet maar kan niet echt iets vinden waarin deze situatie wordt beschreven mbt je rechten. Ga ook wel bellen met de klantenservice maar vindt het natuurlijk fijner als ik ook iets terug kan zeggen.

4086 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 22, 2017 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er is je een bepaald aanbod gedaan en daar ben je op ingegaan, dus in principe dienen ze gewoon conform het aanbod te leveren voor de prijs van 24 euro. Maar je recht krijgen is wat anders dan het hebben. Ze zullen wel met een tussenoplossing komen, bijvoorbeeld een half jaar korting tot 24 euro o.i.d.

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2017 om 19:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat u niet vooraf de zaken uitgezocht heeft, dan zou u achteraf niets te klagen gehad hebben.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 22, 2017 om 22:04
355 Antwoorden / Vragen

Beste Oguku,

Een mondelinge overeenkomst is weliswaar rechtsgeldig, maar valt niet te bewijzen. U bent er dus afhankelijk van of de medewerker die u sprak een notitie heeft gemaakt van de afspraken, en of T-Mobile bereid is daarin mee te gaan. Wel moet de wijziging ongedaan kunnen worden gemaakt nu de voorwaarden niet overeen komen met uw afspraak.

Vraag in het vervolg altijd om een schriftelijke of digitale bevestiging zodat u de gemaakte afspraken aan kunt tonen.

Succes!

og
door oguku Jan 23, 2017 om 00:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zoiets dacht ik ook. Vroeger heb ik weleens, bij UPC, een bandje moeten inspreken als ik een abonnement veranderde via de telefoon. Zou T-Mobile zo'n gesprek niet moeten bewaren? Anders kan toch altijd iedereen zeggen dat ze geen overeenkomst hebben gesloten als ze het abonnement toch niet willen?

ri
door riesenbeck Jan 23, 2017 om 11:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Oguku
Er wordt altijd een opnamen gemaakt van het gesprek wat besproken is vooral als het om een verandering van het abonnement gaat en dat is opvraagbaar en je hebt altijd een bedenktijd van 10 dagen en dat moeten ze mededelen als er veranderingen zijn,ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

opaplop
door opaplop Jan 23, 2017 om 12:04
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste OGUKU.
maar heb jij zelf ook aan de medewerker laten weten dat je al een bestaande klant bent????? Als dat voor die persoon niet duidelijk is geweest,kan ik het mij best voorstellen dat het anders is als jij gedacht hebt.

ma
door malhy2 - Jan 23, 2017 om 03:18
309 Antwoorden / 13 Vragen

Eerst maar eens bellen met de klantenservice.
Vooraf uitzoeken is een raar antwoord op uw vraag.
Ik verwacht van T-mobile dat zij op de hoogte zijn van de abonnementen en buiten de abonnementen kunnen zij best aanbiedingen doen aan individuele klanten dat gebeurt overal.

Dit vond ik ook nog :

 Hoe zit het met verlenging van een contract van bepaalde duur?

De nieuwe wet verbiedt niet dat een contract van bepaalde of onbepaalde duur, door dezelfde operator, vervangen wordt door een nieuw contract van bepaalde duur, maar er wordt wel vereist dat u uw uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming hiervoor geeft. Dit betekent in concreto bijvoorbeeld dat een louter telefonisch gesprek met een dergelijke abonnee, waarin toegestemd zou worden met een vervanging, niet volstaat om het bestaande contract te vervangen door een nieuw contract van bepaalde duur.

Zolang u niet uitdrukkelijk en schriftelijk, dit wil zeggen op papier of via elektronische weg (klikbaar elektronisch bericht, zoals bv. e-mail, het aanvinken van een daartoe voorzien vakje op een website, een sms naar een nummer dat door de operator is ingesteld voor het ontvangen van opzeggingen”) uw toestemming hebt gegeven om uw contract te vervangen door een ander contract, blijft het oorspronkelijke contract bestaan en zal dit desgevallend verlengd worden en omgezet in een contract van onbepaalde duur.

Er wordt eveneens vereist dat u ervan op de hoogte wordt gebracht dat uw lopende contract van bepaalde duur bij (stilzwijgende) verlenging normaal gezien op de vervaldatum omgezet wordt in een contract van onbepaalde duur dat zodoende op ieder ogenblik kosteloos opgezegd kan worden, mits inachtneming van een opzegtermijn van ten hoogste twee maanden. Ook deze regels gelden voor alle abonnees die niet meer dan 5 oproepnummers hebben.

Gr Ed

ne
door neodutchio - Jan 23, 2017 om 09:12
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is een welles/nietes verhaal. U heeft zelf T-mobile gebeld, dus we kunnen er van uit gaan dat u zelf goed onderzoek heeft gedaan naar het abonnement dat u wilt hebben. Normaal is het hier andersom. U heeft dus in de voorwaarden kunnen lezen dan de €24,00 voor nieuwe klanten is. Tja, wat er aan de telefoon gezegd wordt is gissen. Heeft u gezegd dat u klant was en heeft degene aan de telefoon achter de €24,00 ook gezegd alleen voor nieuwe klanten? Dat u niet goed geïnformeerd zou zijn heeft u mede aan uzelf te danken. U heeft immers vooral al bekeken wat u graag voor abonnement wilde hebben.

ho
door honza23 - Jan 23, 2017 om 11:50
261 Antwoorden / 3 Vragen

Een mondelinge afspraak is normaal gesproken niet te bewijzen, maar in dit geval misschien wel: in 99,9% van de gevallen hoor je voor het gesprek nl. dat het gesprek wordt opgenomen voor kwaliteits- en trainingsdoeleinden. Dan moet dat dus aan te tonen zijn.

ja
door jan4073 - Jan 23, 2017 om 11:51
83 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige bruikbare antwoord hieronder is van MALHY2. Aan die andere antwoorden heb je niks. Want mijn ervaring is dat je via de telefoon totaal andere aanbiedingen krijgt dan op internet. Als je alleen op internet afgaat dan hoef je ook niet te bellen maar kun je direkt het boekingsfomulier invullen. Beter is om te bellen en te vragen naar variaties op een internet aanbieding.
De eerste vraag die bij mij opkomt: is het alleen bij bellen (mondeling) gebleven is of heb je ook via internet of email al wat ingevuld en opgestuurd? Dat maakt of je nieuwe abbonnement al of niet bindend is opgesteld. Daarbij vermeld je niet hoe lang je abonnement loopt. Als het een maand abonnement is dan kun je er na 2 maanden alweer vanaf.

we
door weethet - Jan 23, 2017 om 12:28
107 Antwoorden / 2 Vragen

het gesprek is opgenomen en mijn erv. is dat T-mobile geen boe mensen zijn.... bel ze vriendelijk op

willy boerdam
door willy boerdam - Jan 23, 2017 om 12:36
15 Antwoorden / Vragen

Tegenwoordig maakt het volgens mij niks meer uit of je nieuwe of bestaande klant bent.
Toch wel kinderachtig van T-Mobile om je  30 euro laten betalen ipv 24 euro en je bent ook nog nieuw..
Sinds er nieuwe abonnementen zijn bij de providers moet je wel goed kijken en vooral de kleine letters.

ba
door bartbo - Jan 23, 2017 om 13:54
37 Antwoorden / 36 Vragen

Wordt er niet voor elk gesprek gemeld dat het gesprek opgenomen wordt?

bennieol
door bennieol - Jan 23, 2017 om 14:02
64 Antwoorden / 3 Vragen

heb ik met KPN gehad zou zoveel kosten en alles zou het zelfde blijven, mooi gedaan ha ha, kon niet op nemen en nog wat was veel duurder uit in de maand mooi jaartje bij gezeten daarna overgestapt naar ander. NOOIT meer naar KPN. ze maken zichzelf kapot met die premie jagers langs de deuren.

ge
door gewicht - Jan 23, 2017 om 14:12
170 Antwoorden / 1 Vragen

Honza en weetniet : Meestal wordt er vooraf gezegd dat het gesprek KAN worden opgenomen.
Dus heb je er nog niets aan als T Mobile gewoon zegt dat het niet opgenomen is.
Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat T Mobile alle gesprekken op neemt.

pino123
door pino123 - Jan 23, 2017 om 14:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je al een contract binnen gehad, wat staat daar dan op? Anders heel verdwaasd met de klantenservice bellen dat dit niet de afspraak was, dat je €24,-- hebt afgesproken en geen €30,-- en

og
door oguku - Jan 23, 2017 om 14:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties van iedereen. Heb met T-Mobile gebeld, het was inderdaad een fout van hun. De medewerkers waren nog niet voldoende geinformeerd en daardoor dacht de medewerker abuis dat het bedrag voor mij ook gewoon 24 euro was. Medewerker was zeker op de hoogte dat ik een bestaande klant was, het betrof namelijk een wijziging van mijn huidige contract.

Uiteindelijk ga ik nu gewoon 24 euro betalen omdat dat zo was afgesproken met mij, dus het is heel netjes opgelost. Ik denk dat de medewerkers nu wel weten dat het voor bestaande klanten wel 30 euro gaan betalen dus ik denk niet dat iemand anders ook mijn deal gaat krijgen.