T-mobile zet zomaar contracten om! Beltegoed weg!
2 november kreeg ik, en met mij vele anderen een e-mail van T-mobile, dat onze 'Flex' en 'Relax' abonnement wordt omgezet naar een 'Stel samen & Stel bij'. Dit gaat over 31 dagen in en hiermee zijn wij ons opgespaarde beltegoed kwijt! Dat T-mobile ons geen geld kan terug geven begrijp ik en dat tijden veranderen en oude abonnementen uiteindelijk moeten worden opgeheven ook. Alhoewel het enorm zonde is, dat je nu nergens meer je beltegoed mag meenemen naar de volgende maand. Maar wat ik niet snap is waarom ze ons 1 maand!!!! van te voren hierover berichten!?
Als ik dit eerder geweten had, dan had ik toen ik deze zomer in Canada zat, ook mijn Nederlandse sim kaart kunnen gebruiken ipv mijn Canadese sim kaart met nieuw beltegoed op te waarderen… Ik hoop dat T-mobile ons even een beter voorstel doet, en dat dit voorstel verschilt per hoeveel beltegoed je nog over hebt. Ik hoop dat Kassa en/of Radar dit gaat behandelen, want dit wat T-mobile mij nu flikt, vindt ik gewoonweg niet kunnen!
Nou, geen goeie zoekmachine op deze website van Kassa dan, want bij mij kwam op alle vlakke niks recents naar boven als ik op 'T-mobile' zocht, maar thanks! Gaat erom dat kassa straks al onze klachten bij elkaar kan tellen en er werkt van maakt, toch?
Ook wij hebben deze mail ontvangen. Ons saldo is meer dan 1.300 euro. Ook wij zijn daar in het buitenland zuinig op geweest. Het zou immers altijd geldig blijven.
T-Mobile heeft het over een aanbod met korting, maar het is slikken of wegwezen.
Het aanbod sluit ook niet aan bij het Flex abo, want er zit in het geheel geen internetbundel in. Dus ook in Nederland per Mb betalen en dan niet uit het tegoed maar in contanten, bovenop het maandbedrag.
Toch internetten in een bundel? Dan kan je in "Stel Samen & Stel Bij" je bundels aanpassen. Maar in de kleine lettertjes staat dat je in dat geval je korting op het maandbedrag direct kwijt bent. Dan schiet je dus ineens naar 20 euro per maand, plus de internetbundel. En de internetkosten in het buitenland komen dan ook nog eens bovenop het maandbedrag, i.p.v. ten laste van het "altijd geldige" saldo.
Graag zou ik met Kassa de strijd aangaan met T-Mobile, om op zijn minst een fatsoenlijke overgangstermijn te krijgen en bij het bieden van het alternatief eerst te vragen wat de klant nodig heeft en daar iets moois voor aan te bieden.
Deze streek van T-Mobile zou het ook goed doen in het programma "Oplichting".
Ook ik heb gisteren de mail gekregen. Contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en gevraagd of het legaal is om het beltegoed te laten vervallen. Volgens de medewerker mag dit en staat dit in de telecommunicatiewet. Op mijn vraag of hij mij dit artikel zou willen mailen werd geantwoord dat hij dat niet mocht en ook wist hij niet precies welk artikel dit was. Nog gevraagd of er misschien iemand anders was die het wel wist te vinden, maar dit wist hij niet. Lijkt mij dat T-Mobile de opzegging van het abonnement en het vervallen van het beltegoed toch moet kunnen bewijzen aan de hand van een wetsartikel.
Schandalig dat men niet met een compensatieregeling komt.
Ik neem aan dat de winstcijfers van T-Mobile flink zullen stijgen!
Na mijn gesprek met de klantenservice een sms van T-Mobile met 5 vragen over het contact.
Aangegeven dat ik dit een zeer onklantvriendelijke manier van communiceren vind en dat ik graag zou willen dat zij mij bellen. Hier hoor je dus niets meer op.
@sjerika
Wat ik niet begrijp is waarom u in het buitenland zuinig geweest bent op dat tegoed, want in Nederland maakte u het al helemaal niet op. Dat Flex was juist handig omdat ook al de buitenlandse activiteiten uit dat tegoed betasld konden worden.
Masr het internet staat al stampvol adviezen wat te doen met dat tegoed.
Doe er dus zelf maar iets asn, waarom moet Kassa dat voor u doen?
Ik vraag me af, ik lees als voorbeeld: Ons saldo is meer dan 1.300 euro. Ook wij zijn daar in het buitenland zuinig op geweest. Het zou immers altijd geldig blijven. Hoe denkt iemand € 1.300,00, voor velen onder ons evenveel of meer als een maandinkomen aan beltegoed zo'n gigantisch hoog bedrag ooit op te maken ............. Dan heb je een fout abo gekozen.
Daarnaast, de term het zou altijd geldig blijven, altijd in reclame uitingen blijkt tijdelijk te zijn. Er bestaat een H**A, waar je altijd voor 1 euro een ontbijt kreeg, dat altijd is kennelijk niet altijd, want het kost inmiddels ook aanzienlijk meer.
Ja, ik steek de hand in eigen boezen, ik heb een onbeperkt bellen abo, de ene maand bel ik een a twee uur, ik betaal dan te veel, maar de andere maand vele uren. Ik heb nu voor één prijs nooit een hoge rekening.
@sjerika
om op zijn minst een fatsoenlijke overgangstermijn te krijgen
Hoe zou dat er uit moeten zien met ruim € 1.300 tegoed? Hoe ziet u dat voor U?
Ook wij hebben een brief van T-Mobile ontvangen over het feit dat ons flex abonnement over 1 maand 1 zijdig wordt opgezegd. beltegoed kwijt. €550,= gebeld met T-Mobile krijg alleen u kunt met ons nieuwe voorstel binnen 31 dagen akkoord gaan of u kunt opstappen, maar het beltegoed bent u kwijt
@Geke pasman, en zoals u zijn er nog (kennelijk) tien duizenden die telefoontjes, emails en brieven hebben gekregen hierover. Lees de antwoorden die eerder zijn gegeven eens door.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer