Te hoge tele2 factuur voor data verbruik zonder bundel
Beste Kassa Panel leden,
Ik heb advies nodig over Tele2.
Ik heb aandachtig de klachten over Tele2 gelezen van andere gebruikers die net als ik een bel abbo. hebben afgesloten voor hun kinderen met als doel 100 bel min. à 4 eur. zodat je kinderen altijd bereikbaar zijn en kunnen bellen voor nood. Dus ja ik ben ook een naïeve ouder die Tele2 heeft geloofd op hun woord dat je 2 jaar geleden een bel abonnement hebt en niet meer dan dat. Ik verbaas me over de agressieve reacties van panelleden die vinden dat alle verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. maar dit terzijde. Ik ben geen digibeet maar dit wist ik ook allemaal niet.
Ik heb vanavond uitgebreid met een helpdeskmedewerk gesproken over de 178 euro die in rekening is gebracht en ik kreeg te horen dat er nog 66 euro aan zit te komen volgens Tele2. Er is mij medegedeeld dat ook al sluit je een bel abonnement af je altijd via tele2 toegang hebt tot mobiel internet??, het schijnt in de kleine letters te staan, helaas heeft tele2 ons hier niet op gewezen toen ik het afsloot (voor de azijndrinkers onder ons, inderdaad ik had het moeten lezen ergens) maar destijds waren de providers nog minder transparant dan dat ze nu beweren te zijn op hun websites.
Ik ben gewezen door de medewerker van Tele2 dat ik dit verder moet afhandelen met de financiële administratie en dat zij als service medewerker mij hier geen toezegging op kon doen. Prima, ik zal dit ook gaan doen. Maar nu komt het. Uit alle verhalen blijkt dat ook al zet je internet uit.. Android , google, apps en zelfs de hand van God stiekem de mobiele netwerken aanzet terwijl wij 100% zeker weten dat altijd heeft uitgestaan en uitstaat. We hebben onze dochter dit ook gemeld vanaf dag 1 dat ze alleen telefoon bel abbo had. Wat ze ook zou proberen, je kan helaas alleen bellen met de telefoon en internet kan alleen via een wifi netwerk. Dus alleen thuis. Ja dit gelooft ze, helaas tot vandaag ?
En nu komt mijn stelling en vraag. Op het eind van mijn gesprek kreeg ik een tip van de klantenservice medewerker om de APN gegevens te wissen. Dit zou de enige garantie geven om niet op het internet te kunnen buiten een wifi verbinding. Nadat ik dit gedaan en getest heb, heb ik gedag gezegd en de dame bedankt. Dit brengt mij tot de conclusie dat Tele2 wel degelijk controle heeft over internet gebruik van mijn dochter haar abonnement. Waarom? Als je een abonnement afsluit bij een provider stuurt de provider de instellingen op je telefoon, waarom stuurt tele2 bij een bel abonnement een internet/sms/mms instelling toe??
Tele2 had zich kunnen beperken tot een sms/mms instelling het gaat immers maar om een bel abonnement nietwaar? Daarnaast hebben we 2 sms gekregen op de telefoon van mij dochter afgelopen maand . Zij heeft deze genegeerd, ze kent alleen Whatsapp. Ik heb deze ouderwetse kennisgeving gelezen En merk dat er 2 smsjes zijn gestuurd 1e op 18 okt. Met de melding dat de bundel met 15 eur is overschreden en de 2e 20 november dat de bundel met 15 eur is overschreven ( deze slaat aller waarschijnlijkst op de volgende factuur waar alweer 66 eur aan data staat genoteerd als kerst cadeau)
Waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???
Als u dus alle verhalen gelezen hebt, begrijp ik niet dat u hier nog uw vraag stelt.
Want het antwoord dat u als ouder verantwoordelijk bent voor de gang van zaken, vindt u agressief en bevalt u niet.
Dus ik zou zeggen, gooi nog wat geld over de balk en ga naar de geschillencommissie.
Uw kind heeft twee sms'jes gekregen en die genegeerd. U kunt niet van ons verwachten dat wij voor haar die sms'jes lezen en dan de boodschap aan u doorgeven.
Waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???
U heeft geen data abonnement afgesloten, maar als u een telefoon hebt, die wèl op internet kan en dus data kan gebruiken is het UW verantwoording dat deze opties uitgeschakeld worden. U zult bij geen data abonnement dus voor de hoofdprijs gaan, dat is niet anders en staat in de voorwaarden.
De zorgplicht van de provider was tot zover correct, u heeft twee sms jes gehad en gelezen. Persoonlijk heb ik een klein data abonnement, omdat ik praktisch altijd op wifi zit. Ik zou nooit bij een provider willen zijn die mij wel of niet toestaat of ik wel of niet op internet wil.
De fout ontstaat meestal doordat "men" een mooie smartphone wil hebben. Maar als je alleen maar belt, gebeld wordt, sms't, dat kan je beter een gebruikte "oude" nemen, de smartphones vragen eenvoudig om data als je dat niet uitschakelt.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:32]Als u dus alle verhalen gelezen hebt, begrijp ik niet dat u hier nog uw vraag stelt.
Want het antwoord dat u als ouder verantwoordelijk bent voor de gang van zaken, vindt u agressief en bevalt u niet.
Dus ik zou zeggen, gooi nog wat geld over de balk en ga naar de geschillencommissie.
Uw kind heeft twee sms'jes gekregen en die genegeerd. U kunt niet van ons verwachten dat wij voor haar die sms'jes lezen en dan de boodschap aan u doorgeven.
dan begrijp ik in elk geval uw reacties hier, ik kon eerst niet helemaal opmaken voor wie u werkt in uw vorige reacties bij andere topics, maar dat is nu duidelijk, een gepikeerde provider. Ik wil u vriendelijk vragen mijn vraag nogmaals te lezen en op mijn vraag te reageren. Uw mening over in uw ogen naïeve en domme ouders weet in inmiddels al.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:36]Waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???
U heeft geen data abonnement afgesloten, maar als u een telefoon hebt, die wèl op internet kan en dus data kan gebruiken is het UW verantwoording dat deze opties uitgeschakeld worden. U zult bij geen data abonnement dus voor de hoofdprijs gaan, dat is niet anders en staat in de voorwaarden.
De zorgplicht van de provider was tot zover correct, u heeft twee sms jes gehad en gelezen. Persoonlijk heb ik een klein data abonnement, omdat ik praktisch altijd op wifi zit. Ik zou nooit bij een provider willen zijn die mij wel of niet toestaat of ik wel of niet op internet wil.
De fout ontstaat meestal doordat "men" een mooie smartphone wil hebben. Maar als je alleen maar belt, gebeld wordt, sms't, dat kan je beter een gebruikte "oude" nemen, de smartphones vragen eenvoudig om data als je dat niet uitschakelt. Ook u leest mijn vraag niet. U doet aannames
mijn dochter heeft geen fancy telefoon dat maakt u er van. lees aub wat mijn vraag is en antwoord daarop en geen provederactige suggesties op het forum werpen
@milenkovic,
ik kon eerst niet helemaal opmaken voor wie u werkt in uw vorige reacties bij andere topics, maar dat is nu duidelijk, een gepikeerde provider.
even voor de goede orde, wij als vrijwilligers op dit forum werken allemaal voor tele2, t mobile, kpn, vodaphone, media markt, bol.com en verzin nog maar 1001 andere bedrijven, als het er niet meer zijn. Onze boekhouders hebben allemaal dagwerk om onze inkomsten en vooral bonussen goed geregeld te hebben.
Daarnaast hebben we 2 sms gekregen op de telefoon van mij dochter afgelopen maand . Zij heeft deze genegeerd, Maar U ook.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:48]@milenkovic,
ik kon eerst niet helemaal opmaken voor wie u werkt in uw vorige reacties bij andere topics, maar dat is nu duidelijk, een gepikeerde provider.
even voor de goede orde, wij als vrijwilligers op dit forum werken allemaal voor tele2, t mobile, kpn, vodaphone, media markt, bol.com en verzin nog maar 1001 andere bedrijven, als het er niet meer zijn. Onze boekhouders hebben allemaal dagwerk om onze inkomsten en vooral bonussen goed geregeld te hebben.
ik ben heel blij voor u dat u nevenikomsten heeft. maar ik merk dat u niets anders doet dan andere "noobs" graag te kakken zet. in al uw geraas zie ik nog steeds geen onderbouwd antwoord van u dan alleen maar herhaling van wat u eerder bij andere ook inwrijft. U hoeft niet te reageren, Ik wil een discussie hebben over het internet verbruik welke wel degelijk al in het begin uitgezet kan worden, wat blijkt uit mijn ervaring vandaag met Tele2, u wilt alleen teleurgestelde mensen verder natrappen met uw reacties en gebruik van hoofdletters.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:55]Ik wens u welterusten, slaap zacht, morgen gezond weer op, ik vink uit. ik wens u een goede nacht toe. morgen weer fris op met een nieuwe scheut azijn. Er zijn morgen vast nieuwe klachten over providers waar u azijn kunt gebruiken.
Verder zou ik graag echt advies krijgen over mijn vraag. Ook van Tele2 die meeleest. Want de verhoudingen zijn echt zoek in dit soort situaties.
mvg
Milenkovic
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer