mi
door milenkovic Dec 1, 2015 om 21:23
Computers & telefonie

Te hoge tele2 factuur voor data verbruik zonder bundel

Beste Kassa Panel leden,
Ik heb advies nodig over Tele2.
Ik heb aandachtig de klachten over Tele2 gelezen van andere gebruikers die net als ik een bel abbo. hebben afgesloten voor hun kinderen met als doel 100 bel min. à 4 eur. zodat je kinderen altijd bereikbaar zijn en kunnen bellen voor nood. Dus ja ik ben ook een naïeve ouder die Tele2 heeft geloofd op hun woord dat je 2 jaar geleden een bel abonnement hebt en niet meer dan dat. Ik verbaas me over de agressieve reacties van panelleden die vinden dat alle verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. maar dit terzijde. Ik ben geen digibeet maar dit wist ik ook allemaal niet.
Ik heb vanavond uitgebreid met een helpdeskmedewerk gesproken over de 178 euro die in rekening is gebracht en ik kreeg te horen dat er nog 66 euro aan zit te komen volgens Tele2. Er is mij medegedeeld dat ook al sluit je een bel abonnement af je altijd via tele2 toegang hebt tot mobiel internet??, het schijnt in de kleine letters te staan, helaas heeft tele2 ons hier niet op gewezen toen ik het afsloot (voor de azijndrinkers onder ons, inderdaad ik had het moeten lezen ergens) maar destijds waren de providers nog minder transparant dan dat ze nu beweren te zijn op hun websites.
Ik ben gewezen door de medewerker van Tele2 dat ik dit verder moet afhandelen met de financiële administratie en dat zij als service medewerker mij hier geen toezegging op kon doen. Prima, ik zal dit ook gaan doen. Maar nu komt het. Uit alle verhalen blijkt dat ook al zet je internet uit.. Android , google, apps en zelfs de hand van God stiekem de mobiele netwerken aanzet terwijl wij 100% zeker weten dat altijd heeft uitgestaan en uitstaat. We hebben onze dochter dit ook gemeld vanaf dag 1 dat ze alleen telefoon bel abbo had. Wat ze ook zou proberen, je kan helaas alleen bellen met de telefoon en internet kan alleen via een wifi netwerk. Dus alleen thuis. Ja dit gelooft ze, helaas tot vandaag ?
En nu komt mijn stelling en vraag. Op het eind van mijn gesprek kreeg ik een tip van de klantenservice medewerker om de APN gegevens te wissen. Dit zou de enige garantie geven om niet op het internet te kunnen buiten een wifi verbinding. Nadat ik dit gedaan en getest heb, heb ik gedag gezegd en de dame bedankt. Dit brengt mij tot de conclusie dat Tele2 wel degelijk controle heeft over internet gebruik van mijn dochter haar abonnement. Waarom? Als je een abonnement afsluit bij een provider stuurt de provider de instellingen op je telefoon, waarom stuurt tele2 bij een bel abonnement een internet/sms/mms instelling toe??
Tele2 had zich kunnen beperken tot een sms/mms instelling het gaat immers maar om een bel abonnement nietwaar? Daarnaast hebben we 2 sms gekregen op de telefoon van mij dochter afgelopen maand . Zij heeft deze genegeerd, ze kent alleen Whatsapp. Ik heb deze ouderwetse kennisgeving gelezen En merk dat er 2 smsjes zijn gestuurd 1e op 18 okt. Met de melding dat de bundel met 15 eur is overschreden en de 2e 20 november dat de bundel met 15 eur is overschreven ( deze slaat aller waarschijnlijkst op de volgende factuur waar alweer 66 eur aan data staat genoteerd als kerst cadeau)
Waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???

2635 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus alle verhalen gelezen hebt, begrijp ik niet dat u hier nog uw vraag stelt.

Want het antwoord dat u als ouder verantwoordelijk bent voor de gang van zaken, vindt u agressief en bevalt u niet.

Dus ik zou zeggen, gooi nog wat geld over de balk en ga naar de geschillencommissie.

Uw kind heeft twee sms'jes gekregen en die genegeerd. U kunt niet van ons verwachten dat wij voor haar die sms'jes lezen en dan de boodschap aan u doorgeven.

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2015 om 21:36
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???

U heeft geen data abonnement afgesloten, maar als u een telefoon hebt, die wèl op internet kan en dus data kan gebruiken is het UW verantwoording dat deze opties uitgeschakeld worden. U zult bij geen data abonnement dus voor de hoofdprijs gaan, dat is niet anders en staat in de voorwaarden.

De zorgplicht van de provider was tot zover correct, u heeft twee sms jes gehad en gelezen. Persoonlijk heb ik een klein data abonnement, omdat ik praktisch altijd op wifi zit. Ik zou nooit bij een provider willen zijn die mij wel of niet toestaat of ik wel of niet op internet wil.

De fout ontstaat meestal doordat "men" een mooie smartphone wil hebben. Maar als je alleen maar belt, gebeld wordt, sms't, dat kan je beter een gebruikte "oude" nemen, de smartphones vragen eenvoudig om data als je dat niet uitschakelt.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 21:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:32]Als u dus alle verhalen gelezen hebt, begrijp ik niet dat u hier nog uw vraag stelt.

Want het antwoord dat u als ouder verantwoordelijk bent voor de gang van zaken, vindt u agressief en bevalt u niet.

Dus ik zou zeggen, gooi nog wat geld over de balk en ga naar de geschillencommissie.

Uw kind heeft twee sms'jes gekregen en die genegeerd. U kunt niet van ons verwachten dat wij voor haar die sms'jes lezen en dan de boodschap aan u doorgeven.

dan begrijp ik in elk geval uw reacties hier, ik kon eerst niet helemaal opmaken voor wie u werkt in uw vorige reacties bij andere topics, maar dat is nu duidelijk, een gepikeerde provider. Ik wil u vriendelijk vragen mijn vraag nogmaals te lezen en op mijn vraag te reageren. Uw mening over in uw ogen naïeve en domme ouders weet in inmiddels al.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 21:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:36]Waar stopt nu mijn verantwoordelijkheid en waar begint de zorgplicht van een provider???

U heeft geen data abonnement afgesloten, maar als u een telefoon hebt, die wèl op internet kan en dus data kan gebruiken is het UW verantwoording dat deze opties uitgeschakeld worden. U zult bij geen data abonnement dus voor de hoofdprijs gaan, dat is niet anders en staat in de voorwaarden.

De zorgplicht van de provider was tot zover correct, u heeft twee sms jes gehad en gelezen. Persoonlijk heb ik een klein data abonnement, omdat ik praktisch altijd op wifi zit. Ik zou nooit bij een provider willen zijn die mij wel of niet toestaat of ik wel of niet op internet wil.

De fout ontstaat meestal doordat "men" een mooie smartphone wil hebben. Maar als je alleen maar belt, gebeld wordt, sms't, dat kan je beter een gebruikte "oude" nemen, de smartphones vragen eenvoudig om data als je dat niet uitschakelt. Ook u leest mijn vraag niet. U doet aannames
mijn dochter heeft geen fancy telefoon dat maakt u er van. lees aub wat mijn vraag is en antwoord daarop en geen provederactige suggesties op het forum werpen

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2015 om 21:48
11548 Antwoorden / 51 Vragen

@milenkovic,

ik kon eerst niet helemaal opmaken voor wie u werkt in uw vorige reacties bij andere topics, maar dat is nu duidelijk, een gepikeerde provider.

even voor de goede orde, wij als vrijwilligers op dit forum werken allemaal voor tele2, t mobile, kpn, vodaphone, media markt, bol.com en verzin nog maar 1001 andere bedrijven, als het er niet meer zijn. Onze boekhouders hebben allemaal dagwerk om onze inkomsten en vooral bonussen goed geregeld te hebben.

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2015 om 21:52
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Daarnaast hebben we 2 sms gekregen op de telefoon van mij dochter afgelopen maand . Zij heeft deze genegeerd, Maar U ook.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 21:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:48]@milenkovic,

ik kon eerst niet helemaal opmaken voor wie u werkt in uw vorige reacties bij andere topics, maar dat is nu duidelijk, een gepikeerde provider.

even voor de goede orde, wij als vrijwilligers op dit forum werken allemaal voor tele2, t mobile, kpn, vodaphone, media markt, bol.com en verzin nog maar 1001 andere bedrijven, als het er niet meer zijn. Onze boekhouders hebben allemaal dagwerk om onze inkomsten en vooral bonussen goed geregeld te hebben.
ik ben heel blij voor u dat u nevenikomsten heeft. maar ik merk dat u niets anders doet dan andere "noobs" graag te kakken zet. in al uw geraas zie ik nog steeds geen onderbouwd antwoord van u dan alleen maar herhaling van wat u eerder bij andere ook inwrijft. U hoeft niet te reageren, Ik wil een discussie hebben over het internet verbruik welke wel degelijk al in het begin uitgezet kan worden, wat blijkt uit mijn ervaring vandaag met Tele2, u wilt alleen teleurgestelde mensen verder natrappen met uw reacties en gebruik van hoofdletters.

mahadma
door mahadma - Dec 1, 2015 om 21:55
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Ik wens u welterusten, slaap zacht, morgen gezond weer op, ik vink uit.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 22:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 1 dec 2015, 21:55]Ik wens u welterusten, slaap zacht, morgen gezond weer op, ik vink uit. ik wens u een goede nacht toe. morgen weer fris op met een nieuwe scheut azijn. Er zijn morgen vast nieuwe klachten over providers waar u azijn kunt gebruiken.

Verder zou ik graag echt advies krijgen over mijn vraag. Ook van Tele2 die meeleest. Want de verhoudingen zijn echt zoek in dit soort situaties.

mvg

Milenkovic

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 22:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens wat klik hier staat goed door.
Ik heb evenmin uw lange verhaal gelezen en werk ook voor o.a. de door @mahadma genoemde bedrijven.
Overigens kan men op meer plaatsen dan alleen thuis via wifi gratis het internet op.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Met het gebruik van hoofdletters". U zult dik gedrukte letters bedoelen.

"U doet aannames". De enige die aannames doet, bent u.

"U wilt een discussie". Dan zit u bij de verkeerde afdeling. Dit is Vrasg & Antwoord.

En het malle is dat de Ts niet kan kiezen hoe zijn vraag beantwoord wordt.

Als u stroop om de mond gesmeerd wilt hebben, koop u masr zelf een pot.

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2015 om 22:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ondanks uw reacties wil ik het ook maar even proberen. Het is niet de provider die de instellingen van de telefoon beïnvloed dat bent u zelf. U bepaald of u zaken wilt uitschakelen en ja ook het lezen van een contract of voorwaarden hoort daarbij. Verder is ook het lezen van een handleiding belangrijk. Kan mij voorstellen dat u schrikt van de onverwachte bedragen maar dat had dus voorkomen kunnen worden door ook de kleine lettertjes te lezen. En voor alle duidelijkheid, ik heb geen bijbaantjes ook niet bij Tele2.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 22:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste aurora en tijger
Ik stel een vraag .
en ja met een lange tekst erbij want ik ben boos en teleurgesteld over de gang van zaken. Ik zoek inderdaad steun en raad, inderdaad bij kassa want daar komen ze op voor de consument. Althans dat dacht ik. De link naar uitleg van het uitzetten van mobiel internet kende ik al en ik weet ook echt hoe je dat uitzet.

Ja ik wil discussie want de "beantwoorders van dit "panel"behandelen iedereen die denkt dat er iets niet klopt met het aboonement dat afgesloten is als een halve gare.
Ik trek daarom jullie antwoord in twijfel inderdaad. Want alle commentaar en discussies in andere topics start bij jullie.

Maar goed ik merk dat ik hier niet verder kan. Ik zal mijn problem elders voorleggen. Wellicht dat iemand wel genegen is een normal antwoord te geven en mij uit te leggen hoe het zit zonder die belerende vinger. want met stroop vang u meer. Oh wacht dat kan niet, die moet ik nog kopen van u meneer/mevrouw tijger. Ik zou dat wel willen maar ik moet sparen voor een onterechte factuur in mijn optiek.

fijne avond

Kassa bedankt
u mag dit topic afsluiten verder.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 22:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op dinsdag 1 dec 2015, 22:10]Ondanks uw reacties wil ik het ook maar even proberen. Het is niet de provider die de instellingen van de telefoon beïnvloed dat bent u zelf. U bepaald of u zaken wilt uitschakelen en ja ook het lezen van een contract of voorwaarden hoort daarbij. Verder is ook het lezen van een handleiding belangrijk. Kan mij voorstellen dat u schrikt van de onverwachte bedragen maar dat had dus voorkomen kunnen worden door ook de kleine lettertjes te lezen. En voor alle duidelijkheid, ik heb geen bijbaantjes ook niet bij Tele2. Dank voor uw uitleg. Uw benadering komt over zoals het zou verwacht moeten worden. Ik ben het gedeeltelijk met u eens. Ja ik had alle kleine letters moeten lezen, heb ik net als ieder mens globaal gedaan en de afgelopen 2 jaar is er ook niks verkeerd gegaan, omdat ik ook overtuigd was dat ik alles wat ik kon blokkeren op de telefoon ook heb geblokkeerd. Maar het blijkt niet afdoende te zijn. ja ik heb de instellingen geaccpteerd die tele2 stuurt, zonder werkt het niet. dus je moet wel. zelfde als cookies, je mag weigeren maar als je het doet kun je vrij weinig. mobiel internet stond uit. updates stonden aan alleen bij wifi.

hoever moet je gaan voor een bel abbo van 4 eur. Wat achteraf met een tip van Tele2 veel ellende kan besparen. Door een instelling die je door de provider toegestuurd krijgt. Het is te makkelijk om alle schuld bij de gebruiker te leggen. de gebruiker loopt altijd achter de feiten aan. De gene die er geld aan verdeinen zijn je altijd een stap voor.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@milenkovic

Fijn dat u de reactie van Gerbera wel op waarde schat, masr ja, die treedt pas op 1 januari 2016 bij Tele 2 in dienst,:-)), maar houdt dat nog even stil.

mi
door milenkovic - Dec 1, 2015 om 22:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

beste tijger
blijkbaar is de azijn bij u niet op. gewoon doorslikken, mag best.;)
Dan kunt u een normaal antwoord en advies geven aan de onwetenden in deze wereld.
U kunt wel helpen door uw collega's bij tele2 te vragen hier een officieel antwoord te plaatsen. kunnen ze u ook geruststellen misschien

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb echt geen zin mijn collega's daarmee lastig te vallen. Die zijn allemaal aan het feesten van de extra bonussen.

Ik zal u wat verklappen, ik heb ook geen internetbundel op mijn mobiel, maar ik heb nog nooit datakosten gehad, want ik ga daar niet mee op internet.

Maar ja, ik lees de voorwaarden als ik iets afsluit.

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 23:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik u was (maar dat ben ik niet) dan zou ik het verhaal op het forum van Tele2 plaatsen klik hier.
Ik kan ook nog iets verklappen: ik heb wel internet op mijn mobiel, geen internetbundel, en ik heb ook nog nooit datakosten gehad.
Wat heeft u toch met azijn?

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2015 om 17:07
7368 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 22:42]@milenkovic

Fijn dat u de reactie van Gerbera wel op waarde schat, masr ja, die treedt pas op 1 januari 2016 bij Tele 2 in dienst,:-)), maar houdt dat nog even stil.
Dat had u nou niet moeten schrijven. Loop hiermee de kans mijn intrede bonus mis te lopen.-;)

mahadma
door mahadma - Dec 2, 2015 om 17:17
11548 Antwoorden / 51 Vragen

@Gerbera, dat komt u niet aan de "balkenende norm" dit jaar.-;)

ho
door hopetobehelping - Dec 2, 2015 om 19:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste milenkovic,

natuurlijk heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijk bij het gebruik van de telefoon.
Wel is het zo dat tegenwoordig op een account bij de telecomaanbieder allerhande blokkades ingesteld kunnen worden. Dat zou ik ook zeker bij de telefoons van uw kinderen doen.

Natuurlijk kunnen de telecomproviders veel meer doen dan ze nu al doen.
Bij mijn abonnement heb ik bijvoorbeeld de mogelijkheid om in te stellen: Internet en data (behalve wifi) in Buitenland blokkeren. Dat zal dus ook mogelijk zijn voor binnen Nederland, alleen die optie is er (nog) niet.
De praktijk is dat er tegenwoordig al veel meer geblokkeerd kan worden dan vroeger. Als er geen druk was gezet op de telecomproviders dan was dit nooit gebeurd.

U kunt zelf bepalen welke stappen u onderneemt uit de volgende link, klik hier.
U kunt ook uw klacht indienen bij consuwijzer, klik hier.
Hoe meer klachten er komen hoe groter de kans dat er iets mee gaat gebeuren.

Wat Tele2 rekent per MB buiten de bundel vind ik absurd. Men rekent € 1,- per MB binnen Nederland terwijl dit binnen de EU (buiten Nederland) nog geen kwart hiervan is (€ 0,242), klik hier.
Ook hierover zou u een klacht kunnen indienen.
Om te kijken of en hoe de rekening voor u verlaagd kan worden zou ik de € 1,- per MB in Nederland en het maximum van € 0,242 in Europa (buiten Nederland) zeker voor de voeten van Tele2 werpen. Dit grote verschil is toch totaal niet uit te leggen of te rechtvaardigen door kosten of wat dan ook. De enige verklaring is winst maken, wat een bedrijf uiteraard moet doen maar dan wel op een normale manier.